Skocz do zawartości

E90 jaki płyn do wspomagania


michalrj11

Rekomendowane odpowiedzi

Siema przymierzam sie do wymiany plynu wspomagania ukladu kierownicy w E90 z 2005 roku. W polularnych wyszukiwarkach producentow olejow skorzystalem z zakladki "dobierz olej". Wynikiem poszukiwania jeden z producentow castrol poleca do wspomagania "castrol transmax dex III multivehicle" ten olej jest koloru czerwonego natomiast na zbiorniczku wspomagania z tego co pamietam (naklejka sie oderwala jakis czas temu) byla naklejka koloru zielonego sugerujaca ze wlasnie taki kolor oleju powinien byc wlewany. Niech ktos mi wyjasni czy kolor oleju ma jakis wplyw na dzialanie wspomagania. Dodam ze po odsaczeniu strzykawka starego oleju ze zbiorniczka nie da sie stwierdzic czy jest to zielen czy czerwien. Olej jest stary i zmienil swoj kolor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A gdzie znalazles informacje jaki zaleca producent? Dex II i Dex III sa ATF tyle ze dex III jest syntetykiem i lepiej obchodzi sie z uszczelkami z tego co sie dowiedzialem

Np. na czescidobmw po wpisaniu vinu masz odpowiednie oleje i płyny dobrane.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam. Mam pytanie odnośnie oleju jaki mam wybrac do bmw e90 na korku mam wyryte only ATF, ale nie wiem czy była tam naklejka że ma być lany CHF11S.

Chciałem sprawdzić kolor czy jest tam czerwony czy zielony lecz u mnie wyglada to na żółty. Może ktoś wie jaki powinienem kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odświeżę delikatnie kotleta....


Sprawdzam na czescidobmw i tam pokazuje chs/atf... który wybrać? Zamoczyłem dziś palec i kolor taki żółty jasny, na korku oczywiście only atf. Ale czy była naklejka zielona? Kurde nie wiadomo, teraz jej nie ma.


Trochę jęczy mi kierownica przy skręcaniu, i coś czasami trzaska. Zmieniać na czerwony ATF?


Nie mam aktywnego układu wspomagania, zwykłe hydrauliczne.


Poradzicie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe szanse żeby ATF zmienił kolor na jasny żółty, CHF 11S jest jasnozielony i to raczej on.

 

więc myślisz aaben że jest to poprawny wlany płyn? Auto kupione pół roku temu, Szwajcaria. Ciężko stwierdzić czym się kierować, tym co jest zalane, czy tym co jest napisane na zbiorniczku?


Żaden serwis bmw nie pokazuje jednoznacznie co mam zalać. Nie ma informacji na temat czy w aktywnych układach wspomagania były tylko CHF płyny, a w zwykłych ATF?


Ale mam zagwostkę na wieczór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zbiorniczki były takie same, różniły się kiepskiej jakości naklejkami. Ja bym się kierował tym co jest wlane.


Jęczenie może mieć różne przyczyny, a trzaski przy skręcaniu to najczęściej zużyte łożyska mcpersonów.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nic, trzeba będzie przy wymianie amorków od razu łożyska....


Albo ściągnę pasek od pompy wspomagania i zobaczę czy dalej te jęczenie występuje. :cool2:


Nawet w instrukcji nie ma napisane nic o układzie wspomagania, tylko jakaś wzmianka o aktywnym, tragedia :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlej trochę do przezroczystej butelki/naczynia - zielony nawet jak jest przepracowany mocno, powinien taka jakby poświatę zielonkawą zostawiać na ściankach jak się trochę pomiesza. W innym aucie miałem taki czerwony mocno zużyty to, był ciemno brunatny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wlejesz CHF to na pewno będzie ok. Gorzej gdybyś wlał ATF tam gdzie powinien iść CHF.

 


Wedle tego co napisane czy wyryte na zakrętce zbiorniczka, to wszędzie powinien być ATF :D Ale kto wie może z 10 late temu jeszcze ta zielona naklejka była :D


Odciągnąłem wczoraj 2x 250 ml i wlewałem świeży febi06161 bo tylko mi zostało pół litra, akurat teraz pojeżdżę przepłucze układ, a dokupię litr i wymienię w sobotę całość, lepiej niż aso :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ja dziś zmieniałem u siebie płyn Chs11s i powiem Wam, ze dwukrotnie przepuszczalem płyn i bardzo szybko ciemniał znakiem tego, ze układ był mocno zanieczyszczony. Ostatecznie ściągnąłem zbiorniczek i wykręciłem to sitko na spodzie. Było całe zalepione takim mułkiem. Po całej operacji wspomaganie pracuje odrobine ciszej ale za to kierownica o wiele lżej pracuje. Także polecam oprócz samej wymiany płynu wymianę zbiorniczka lub po prostu wypłukanie go, bo da się to be problemu zrobic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zmieniałem u siebie płyn Chs11s i powiem Wam, ze dwukrotnie przepuszczalem płyn i bardzo szybko ciemniał znakiem tego, ze układ był mocno zanieczyszczony. Ostatecznie ściągnąłem zbiorniczek i wykręciłem to sitko na spodzie. Było całe zalepione takim mułkiem. Po całej operacji wspomaganie pracuje odrobine ciszej ale za to kierownica o wiele lżej pracuje. Także polecam oprócz samej wymiany płynu wymianę zbiorniczka lub po prostu wypłukanie go, bo da się to be problemu zrobic

 

Tak też zrobię! Dzięki bo jeszcze się za to nie zabrałem, węże ściskałes i odkeciles zbiorniczek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.