Skocz do zawartości

x3 30i


ryb55

Rekomendowane odpowiedzi

Uwierz, jeśli głównym przesłaniem ma być ,,radość z jazdy'' to tylko Macan ! Jezdzi rewelacyjnie, bardzo dobra jakość wykonania. W przypadku poszukiwania autka rodzinnego - BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadzam się z kolegą rafusa ale tylko w polowie.przed zamowieniem swojej 530i długo zastanawiałem się co kupić i odbyłem wiele próbnych jazd w tym macan x3 m40i c43 amg audi s5 i jeszcze sporo innych. O ile porsche jeździ fajnie jak na suv to i tak ciagle daleko mu do c43 amg czy audi s5 pod względem frajdy z jazdy. Do tego jest ciasny w środku. Także podsumowując ani jest specjalnie praktyczny ani nie dający prawdziwego fanu. Aczkolwiek najlepiej się prowadzacy suv jakim jeździłem. Najwięcej fanu dał mi c43 amg. Był też bardzo rozsądnie wyceniony. Niestety problemem przez który go wykluczyłem był zbyt głośny wydech. Przy spokojnej jezdzie dosyć wyraźnie buczy. Żona by mi na trasie głowę za to urwała dlatego jeśli kolega myśli o glc 43 radze przetestować go koniecznie pod tym katem. Bardzo fajnym autem było audi s5. Super się prowadzące a do tego bardzo komfortowe. Niesety wykraczalo ponad mój budżet. Postawiłem sobie poprzeczke 300k. Po wielu miesiącach jazd przeczytaniu setki forum obejrzeniu wielu recenzji na placu boju zostawiłem 3 auta. Macan z 250 km benzyna x3 m40i oraz bmw 530i. 540i niestety przekraczała sporo moj budzet. Macana jednak odrzucił em ze względu na wyraźnie słabsze osiągi w porównaniu z m40i oraz 530i. Jeździłem tymi 2 autami dosyć sporo łamiąc się między x3 m40i oraz 530i. X3 ma wspaniały silnik, ale mimo wszystko to ciągle suv. W moim konfigu x3 po rabatach była o niecałe 30 kilo drozsza od 5 ale wciąż poniżej 300k wiec ciagle w budżecie. Po paru godzinach juz ktorwjs tam jazdy probnej jednak z niej zrezygnowalem ponieważ to ciągle suv i to szczególnie przy dynamiczniejszej jezdzie ciągle czuć. Przy chamowaniu wyraźnie nurkuje w zakrętach tez trzeba jednak ostrożnie. Po dłuższym zastanowieniu i ponownym obejzeniu recenzji doszedłem do wniosku ze dopłata za ten silnik w x jest trochę bez sensu bo i tak nie można w pełni cieszyć się jego mozliowsciami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Porównywalem także 520d z 530i i podobnie jak u kolegi wrażenie ze 530i sporo dynamiczniejszy, także na kolegi miejscu jeśli zdecyduje się na x3 niech dobrze przetestuje i porówna x3 30i z m40i bo może 30i będzie wystarczający. Co do pertyna to jest w sieci jego test x3 m40i z usa i w tym teście jest taki moment kiedy pertyn wchodzi nią w zakręt opony zaczynają Piszczec a on mine ma nietęgą. Jest także bodajże amerykański test na YouTube w którym goscie porównuja ta x3 z 140i i 140i jest szybsze. W innym z kolei teście z Holandii redaktor testuje x3 m40i na torze i także stwierdza ze jednak czuć ze to suv i na dłuższą metę jest to denerwujące. Pisze to wszystko nie żeby zniechęcić tylko żeby się zastanowić czy połączenie tAK fajnego silnika z suv em oraz jednak bardzo dużą ze względu na akcyzę dopłata do niego ma sens. Co innego w usa gdzie te różnice nie są aż tak duże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety 30i też nie jedzie w porównaniu do M550d którym się teraz poruszam, wrażenia są w miarę ok jak wkręca się na obroty i to wszytko :)


No cóż X3 to suv i tego się nie zmieni, jeździłem F25 przez prawie 4lata i byłem b. zadowolony (denerwował brak wyciszenia i słaba dynamika 20d), M550d jeżdżę niecały rok i już mam dosyć tego samochodu. Nigdy więcej sedana/kombi do jazdy po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety 30i też nie jedzie w porównaniu do M550d którym się teraz poruszam, wrażenia są w miarę ok jak wkręca się na obroty i to wszytko :)


No cóż X3 to suv i tego się nie zmieni, jeździłem F25 przez prawie 4lata i byłem b. zadowolony (denerwował brak wyciszenia i słaba dynamika 20d), M550d jeżdżę niecały rok i już mam dosyć tego samochodu. Nigdy więcej sedana/kombi do jazdy po mieście.

 

Nie za bardzo rozumiem w takim razie skąd porównanie 530i do m550d - to nadal przepaść jak chodzi o moc i dynamikę. Może powinieneś się zakręcić wokół nowego x4 40d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega słonik40 sugerował żebym mocniej zastanowił się nad 30i, a że jeżdżę teraz M550d to siłą rzeczy porównuje wszystkie samochody do niego. X4 i X6 odpadają przez opadającą linie dachu. W bagażniku musi się znaleźć miejsce na wózek dla dziecka i dużego psa (dodatkowo przy tak poprowadzonej tylnej szybie w bagażniku jest sauna). Ja robię ok 20kkm rocznie (wliczając wypad po europie 3-4kkm). Na serię 5 skusiłem się bo jest cicha w środku, ale najnowsza X3 z szybami dźwiękochłonnymi jest pod tym względem porównywalna. Pozatym mocny diesel nie daje frajdy, niby ciągnie, ale brak dźwięku... ehh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mnie natomiast benzyna przekonuje wieksza moca za mniejsze pieniadze. Do tego kultura pracy. Diesel jednak zawsze delikatnie trzesie i czuc ze silnik chodzi szczegolnie jak sie stoi. Benzyna jest pod tym wzgledem lepsza. Natomiast diesel to rzadsze wizyty na stacjach co jest ekstra wygodne szczegolnei w dalekiej trasie gdzie kolejki na stajach przewaznie sa duze. w x3 m40i z tego co kojarze dzwiek jest wzmacniany z glosnikow co tez jest srednio fajne. Zreszta dla mnie najlepiej jak silnika wogole nie slychac. Glosny dziwke jest dobry w weekendowym aucie, ktorym sie jezdzi wokol komina. Na trasach jest to meczace. Jeden forumowicz z forum bmw 5 zalozyl wydech m performance i po pierwszej trasie chcial wrocic do standardowego. Pter mam do Ciebie pytanie co w serii 5 przeszkadza Ci tak bardzo ze chcesz tak szybko z niej zrezygnowac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam kilka pytań, na które sprzedawcy nie umieją odpowiedzieć:

1. Czy fotel pasażera ma regulację pochylenia siedziska, tzw kołyskę? Dość dziwna sprawa, bo zwróciłem na to uwagę w 2 egzemplarzach (w salonie), oba w m-paku, dość dobrze wyposażone i w obu brakowało tej regulacji. Co ciekawe, w obu przypadkach sprzedawcy (2 różne salony) byli w lekkim szoku i uznali że ktoś z serwisu musiał na chwilę "pożyczyć" tą wajchę, co wydaje się mało prawdopodobne. Planuję co prawda zamówić regulację elektryczną, ale myślę, że i w manualnej kołyska (w m-pakietowych) fotelach powinna być, przynajmniej do tej pory tak było.

2. Inna ciekawa sprawa to to, że ponoć lusterko po stronie pasażera nie ma funkcji ściemniania - tu sprzedawca twierdzi, że BMW już od 2010r stosuje taki manewr, ale moja f31 z 2014r ma oba ściemniane, więc może to kolejny błąd w konfiguratorze.

3. Zawieszenie - chcę zamówić M-pakiet, więc w standardzie jest zawieszenie M - i tu się waham (można zmienić na zwykłe), koła wezmę 19' (krawężniki, czasem też zjadę z asfaltu), ale i tak boję się, że będzie za twardo. Wszyscy wiemy jakie są nasze drogi, a suva kupuję nie po to, żeby mnie na każdej dziurze podrzucało. Kolejna sprawa to prześwit - czy przypadkiem w zawieszeniu M nie jest on mniejszy o ok 2cm? Na to pytanie sprzedawcy również nie umieją odpowiedzieć jednoznacznie.

4. Silnik - celuję w 30i (diesla już nie chcę), ale nie udało mi się nim przejechać - testówki trafiłem jedynie w 20d i 20i - 20d jedzie mniej więcej tak samo jak mój diesel, natomiast 20i jeździ bardzo fajnie, cicho i gładko, z tym że jest za słaby. Jeździłem natomiast Macanem z silnikiem 252KM i jest ok, choć sam samochód w porównaniu do X3 jest chyba pod każdym względem gorszy - w każdym razie moc jest wystarczająca (jak na suva), a X3 z 30i jest przynajmniej na papierze od Macana szybsze.

5. Cena - kolega słonik40 pisze, że udało mu się zejść z M40i poniżej 300k - jestem ciekawy czy to sprawa jakiegoś mega rabatu czy ubogiego wyposażenia - w moim przypadku 30i przed rabatem wychodzi powyżej 300k, ale M40i ma już w cenie "4" z przodu, więc czyżby na M40i były jakieś specjalne rabaty?. Nie chciałem się wygłupiać w salonie, więc nawet nie zapytałem o taką wersję, ale gdyby udało się zejść poniżej 300k to poważnie bym się zastanowił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Juz odpowiadam odnośnie ceny. Ja przy wyposazeniu doposazam głównie w silnik i wygląd. Ponieważ samochodem jeżdżę tylko ja jako kierowca nie biorę zadmych elektryk ani wspomagaczy. Za skóra tez nie przepadam wiec wiele rzeczy pomijam. Ja swoją niedoszły m40i skonfigurowane na około 350k i dostalem 15% rabatu. M40i ma już dużo w standardzie a dołożył em kolor ciemne szyby akustyczne szyby i ze 2 pakiety z dostepem komfortowym i navi profesional. Oczywiście wielu tutaj osobom taki konfigurator może się nie podobać ale każdy ma inne preferencje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

1. Czy fotel pasażera ma regulację pochylenia siedziska, tzw kołyskę? Dość dziwna sprawa, bo zwróciłem na to uwagę w 2 egzemplarzach (w salonie), oba w m-paku, dość dobrze wyposażone i w obu brakowało tej regulacji. Co ciekawe, w obu przypadkach sprzedawcy (2 różne salony) byli w lekkim szoku i uznali że ktoś z serwisu musiał na chwilę "pożyczyć" tą wajchę, co wydaje się mało prawdopodobne. Planuję co prawda zamówić regulację elektryczną, ale myślę, że i w manualnej kołyska (w m-pakietowych) fotelach powinna być, przynajmniej do tej pory tak było.

 


tak opisuje BMW BMW G01 X3 w instrukcji:

Elektrische Sitze

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/g01-x3-m40i-sav/wiring-functional-info/body/seats/seat-adjustment/1VnYpFu2qb


Elektrische Sitze

Abhängig von der Baureihe, Sitzausführung und der Sonderausstattung sind mehrere Sitzfunktionen möglich.

Die folgende Grafik zeigt mögliche Sitzfunktionen am Beispiel G12 (gezeigt: Vordersitz).


Siedzenia elektryczne

W zależności od serii, konstrukcji foteli i wyposażenia opcjonalnego, możliwe jest zastosowanie kilku funkcji fotelika.

Poniższy schemat przedstawia możliwe funkcje fotela na przykładzie G12 (patrz: fotelik przedni).

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla porównania 530i xdrive w podobnej konfiguracji wyszedł na 315 przed rabatem. Cennikowo różnica jest duza ale jak dołożysz m pakiet plus felgi 19 do 530 różnica ta topnieje do 37k. Przy konfiguracji radze także dokladnie przeanalizować pakiety bo często wyposażenie w pakietach wychodzi taniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

2. Inna ciekawa sprawa to to, że ponoć lusterko po stronie pasażera nie ma funkcji ściemniania - tu sprzedawca twierdzi, że BMW już od 2010r stosuje taki manewr, ale moja f31 z 2014r ma oba ściemniane, więc może to kolejny błąd w konfiguratorze.

 

Außenspiegel Fahrer und Beifahrer

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/g01-x3-m40i-sav/1VnYoFYdeo


Außenspiegel Fahrer und Beifahrer

Die elektrischen Außenspiegel sind serienmäßig verbaut.

Die Außenspiegel werden zentral über den Schalterblock Fahrertür eingestellt. Die elektrischen Außenspiegel werden in 2 Ausstattungsvarianten (Grundausstattung und High-Ausstattung) angeboten.

In die Außenspiegel sind auch die Zusatzblinkleuchten für die Fahrtrichtungsanzeige integriert.

Die Spiegelheizung ist Serienumfang.

Sonderausstattungsabhängig können noch folgende elektrischen Bauteile im Außenspiegel integriert sein:


Lusterko zewnętrzne po stronie kierowcy i po stronie pasażera

Seryjnie montowane są lusterka elektryczne.

Lusterka zewnętrzne są ustawiane centralnie za pomocą przełącznika drzwi kierowcy. Elektryczne lusterka "boczne" oferowane są w 2 wariantach wyposażenia (podstawowe i wysokie).

Dodatkowe wskaźniki kierunkowskazów są również zintegrowane z lusterkami zewnętrznymi.

Ogrzewanie lusterek jest standardem.

W zależności od wyposażenia opcjonalnego lusterka "boczne" mogą być wbudowane następujące elementy elektryczne:


-Top View Camera

-Warnleuchte Spurwechselwarnung im Spiegelglas

-Elektronik Elektrochrom-Außenspiegel inklusive Bordsteinautomatik Außenspiegel Beifahrerseite bei Einlegen des Rückwärtsgangs


-Kamera Top View

-Światło ostrzegawcze Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu w szybie lusterka.

-Elektroniczne elektro-chromatyczne lusterko zewnętrzne z automatyczną kontrolą krawężnika Lusterko zewnętrzne po stronie pasażera przy włączonym biegu wstecznym


Przetłumaczono przy pomocy http://www.DeepL.com/Translator


.... i na zakonczenie schemat elektryczny lusterek BMW G01 X3 :D :D


BMW G01 X3 M40i SAV / Schaltbilder und Funktionsbeschreibung / Karosserie / Spiegel / Außenspiegel /

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/g01-x3-m40i-sav/wiring-functional-info/body/mirrors/exterior-mirrors/1VnYxHtrgP


http://fs5.directupload.net/images/180801/t5qp3hq8.jpg


Lusterko zewnętrzne po stronie kierowcy : wtyczka A29a / Nr.6 Lusterko elektro-chromatyczne

Lusterko zewnętrzne po stronie pasażera : styczka A73a / Nr.6 Lusterko elektro-chromatyczne

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pter mam do Ciebie pytanie co w serii 5 przeszkadza Ci tak bardzo ze chcesz tak szybko z niej zrezygnowac?

 

Błędne założenie ;) X3 jeździło mi się naprawdę dobrze, jedyny minus to słaba moc i głośność w kabinie. Pomyślałem, że jak kupię m550d to te problemy znikną i rzeczywiście tak się stało, ale pojawiły się nowe. U mnie stosunek jazdy w trasie do miasta to jakieś 1 do 10, więc zaczęła mi przeszkadzać pozycja za kierownicą i siadanie "na podłodze" (jestem wysoki), słabsza widoczność, niskoprofilowe opony i brak kieszeni w drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Błędne założenie ;) i rzeczywiście tak się stało, ale pojawiły się nowe. U mnie stosunek jazdy w trasie do miasta to jakieś 1 do 10, więc zaczęła mi przeszkadzać pozycja za kierownicą i siadanie "na podłodze" (jestem wysoki), słabsza widoczność, niskoprofilowe opony i brak kieszeni w drzwiach.

 

Witaj kolego.

Jezdziłem przez miesiąc starą piątką F10 z tylnym napędem 2,0 D.

Każde wejście do samochodu dla mojej osoby a mierzę 187 cm i 92 kg to były wygibasy.

Nie mówię ze pozycja była zła oczywiście bo jak się już siedziało z kolanami na wysokości klatki piersiowej było nawet ciekawie ale codziennie siadam i wysiadam z auta ze 30 razy a nie jestem kurierem tak mam po prostu :( dlatego seria X3 lub X5 jest po prostu pod tym względem lepsza niż 5.

Dodam ze nowe X3 jest jak by troszke niższe lub siedzenie w X3 nowym jest niżej niż w F25 mam to sprawdzone potwierdzone.

Śmiem nawet stwierdzic ze X3 jest pakowniejsze niż 5 kombi ????!!!!


https://youtu.be/XBeLmIAuWrc

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee, X5 za duża krowa. Tak jak mówię u mnie 90% to jazda po mieście. W X3 jedyne czego będzie mi brakować to fotele komfortowe i dociąganie drzwi. Zresztą może się okazać, że ze zmiany lipa jak nie znajdę kupca na M550d.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Najwięcej fanu dał mi c43 amg. Był też bardzo rozsądnie wyceniony. Niestety problemem przez który go wykluczyłem był zbyt głośny wydech. Przy spokojnej jezdzie dosyć wyraźnie buczy. Żona by mi na trasie głowę za to urwała dlatego jeśli kolega myśli o glc 43 radze przetestować go koniecznie pod tym katem.

 

W wersjach c43 i glc43 koniecznie brać wydech regulowany AMG performance (z klapkami)


Zwykły wydech kompromis, za głośny w trasie, za cichy jak chcemy poszaleć


364684d1501233709-c450-exhaust-vs-c43-exhaust-fullsizerender_zpsqffqcomv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Widziałem na youtube film "BMW X3 xDrive30i test PL Pertyn Ględzi" - facet dosłownie miażdży to auto pod każdym względem. Najbardziej jednak załamała mnie jego opinia o dwulitrowym benzynowym silniku 30i oraz o hałasie w środku przy większych prędkościach. Czy ktoś z użytkowników X3 G01 30i bez szyb dziękoszczelnycah jest w stanie potwierdzić (lub zaprzeczyć) słowom Pana Pertyna ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem na youtube film "BMW X3 xDrive30i test PL Pertyn Ględzi" - facet dosłownie miażdży to auto pod każdym względem. Najbardziej jednak załamała mnie jego opinia o dwulitrowym benzynowym silniku 30i oraz o hałasie w środku przy większych prędkościach. Czy ktoś z użytkowników X3 G01 30i bez szyb dziękoszczelnycah jest w stanie potwierdzić (lub zaprzeczyć) słowom Pana Pertyna ?

Też oglądałem. Test bardzo zniechęcający do zakupu. Najlepiej żeby ktoś posiadający to auto zweryfikował treść wymienionego testu. Dobrze też by było żeby BMW miało w ofercie jakiś silnik 300 KM do tego modelu, a tylko alernatywny M40

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.