Skocz do zawartości

Wyciszenie auta.


szachy3

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam opony Goodyear Eagle F1 teoretycznie najcichsze w klasie a i tak je słyszę.

Mocno zastanawiam się nad wyciszeniem ale chcę mieć pewność że ma to sens, bardzo mnie interesuje jakie ma odczucia po wyciszenia kolega szachy3. Nic się nie odzywa, więc chyba słabo ;-)


U Ciebie, nie gniewaj się, ale wydaje mi się, że będziesz działał na chybił-trafił. Jakie masz maty? Pamiętaj żeby je kłaść w odpowiedniej kolejność, poniżej pomocniczy rysunek :-)

f1df17b13954.png

Powodzenia i koniecznie zdaj relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dodatkowe wyciszanie F10/F11 imho mija się z celem. Samochód jest bardzo cichy i dołożenie mat nie da zbyt wiele, w mojej poprzedniej x3 różnica była znaczącą, a najwięcej dało wyciszenie bagażnika i podłogi. Efektem ubocznym wyciszenia drzwi była poprawa dźwięku audio. Nowy właściciel po zakupie mojej x3, dzwonił i pytał gdzie robiłem bo chcą też x4 ojca wyciszyć, bo różnica głośności kolosalna. Wyłożenie matami nadkoli też pewnie by pomogło, ale już nie chciałem iść w koszty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlatego też chce pierw drzwi wygluszyc.


Można też apke w telefonie z pomiarem głośności włączyć i zobaczyć gdzie jest najgłośniej i od tego zacząć.



Nadkola są cienkie plastikowe, a w E61 były jakieś takie jakby włochate grubsze...

Może to jest to.


Tylko jakieś hydrofobowe maty by trzeba dać na nadkola żeby nie śmierdziało później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telefonem nie da się wykonać dobrych pomiarów, ja zaopatrzyłem się w sonometr :-)

Gdybyś był w okolicy Warszawy to daj znać, możemy wykonać trochę pomiarów.


A co do doboru mat, to polecam kontakt z jakimś sklepem specjalistycznym. Ja brałem z tego sklepu:

https://www.bitmat.pl/pl/n/2


Pod tym linkiem jest dość ciekawy artykuł na temat wyciszania i dobierania materiałów.


To że E61 miało grubsze i bardziej włochate wyciszenie o niczym nie świadczy, a wręcz pokazuje że używano starszej generacji materiałów, teraz już się praktycznie nie stosuje mat na bazie filcu. Obecnie nakleja się 2-3 warstwy odpowiednio dobranych mat. Niestety auta seryjnie produkowane nie maja takiego wyciszenia.


Masz jakieś rysunki, instrukcje do demontażu tapicerki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tez mam maty z bitmat.


Telefon może nie pokaże poprawnych pomiarów (czyli np. wskazanie 65dB może nie być 64-66dB) ale pokaże miejsca w których jest najgłośniej. Można do tego użyć mikrofon zewnętrzny, lepszy, lub kierunkowy.


Tak czy inaczej, ja nie mam F11 z 2016 roku, tylko z 2011. Nie chce się nad tym jakoś przesadnie spuszczać. Ale jak za kilka zł może być w aucie ciszej, i j.w. skutkiem ubocznym będzie troszkę lepsze audio... to dlaczego nie.

Mata i tak w domu leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie- po odebraniu auta z wyciszenia. Niestety musiałem wyjechać z Polski w poszukiwaniu koparki i nie mogłem opisać wrażeń.

A te są jednoznaczne - auto sprawia wrażenie solidniejszego, zwartego, oczywiście dużo cichszego- ale to naturalne. Auto zostało całkowicie rozebrane, wyciszone materiałami CTK - podłoga, nadkola, bagażnik, maska silnika i najważniejsze- drzwi. Za całość zapłaciłem 5500 zł.

Uważam że to nie za wiele za zmianę na auto z wyższej półki - bo takie są wrażenia. Wymieniony został przy okazji wzmacniacz- podobno pierwszy w Polsce. Mimo że zostały fabryczne głośniki dzwięk jest o wiele lepszy niż miałem w Porsche ( Bose)

Mam zdjęcia z całej operacji- postaram się je zamieścić.

Jak zobaczycie gołe blachy na podłodze, w drzwiach to chyba zmienicie zdanie o dobrym wyciszeniu w 5.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie- po odebraniu auta z wyciszenia. Niestety musiałem wyjechać z Polski w poszukiwaniu koparki i nie mogłem opisać wrażeń.

A te są jednoznaczne - auto sprawia wrażenie solidniejszego, zwartego, oczywiście dużo cichszego- ale to naturalne. Auto zostało całkowicie rozebrane, wyciszone materiałami CTK - podłoga, nadkola, bagażnik, maska silnika i najważniejsze- drzwi. Za całość zapłaciłem 5500 zł.

Uważam że to nie za wiele za zmianę na auto z wyższej półki - bo takie są wrażenia. Wymieniony został przy okazji wzmacniacz- podobno pierwszy w Polsce. Mimo że zostały fabryczne głośniki dzwięk jest o wiele lepszy niż miałem w Porsche ( Bose)

Mam zdjęcia z całej operacji- postaram się je zamieścić.

Jak zobaczycie gołe blachy na podłodze, w drzwiach to chyba zmienicie zdanie o dobrym wyciszeniu w 5.

Pozdrawiam.

 

Wrzucaj, wrzucaj :D też się zastanawiam nad wyciszeniem ale chciałbym to samemu zrobić :8) Wyciszałem już co prawda ale tylko drzwi w moim poprzednim aucie Hondzie Accord i jest to spokojnie samemu do zrobienia. Wiesz może jakie dokładnie maty i gdzie masz założone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: wiesz może jakie konkretnie typy mat ich grubości masz założone na poszczególne elementy samochodu? Nie masz założonych mat na wewnętrzną część drzwi? Na zdjęciach widać tylko, że tam gdzie przychodzi boczek jest założona mata?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Wow! Dużo tych mat, a ile pracy z demontowaniem wszystkiego :O

Przy prędkościach autostradowych, np. 150km/h jest dużo ciszej? Możesz określić mniej więcej o ile dB lub % subiektywnie jest ciszej? Ile wagi dodało to do auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

to jest na wcisk. Opuść szybę i możesz lekko podważyć od strony zewnętrznej jakimś plastikiem. Generalnie jak to mocno zlapiesz szarpiac z czuciem powinieneś to wyciągnąć

Popatrz tutaj:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f31-320i-tou/repair-manuals/51-body-equipment/51-16-mirrors-finishers-ashtrays-consoles/HtIWGxvP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest na wcisk. Opuść szybę i możesz lekko podważyć od strony zewnętrznej jakimś plastikiem. Generalnie jak to mocno zlapiesz szarpiac z czuciem powinieneś to wyciągnąć

Popatrz tutaj:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f31-320i-tou/repair-manuals/51-body-equipment/51-16-mirrors-finishers-ashtrays-consoles/HtIWGxvP

 

Dzięki :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze nie bylo pakietu podwojnych szyb - u konkurencji jest. Bo u mnie w sumie mam wrazenie ze glownie przez szyby/ przednia slysze „halas miasta”.

Konkurencja oferuje pakiet dźwiękoszczelnych szyb ponieważ standardowe są bardzo odchudzone w stosunku do poprzednich modeli. Taki skok na kasę...

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw musisz pobawić się wokół klamki, to jest pierwsze co trzeba ściągnąć

EDIT:

tu masz wszystko

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520i-lim/repair-manuals/51-body-equipment/51-42-rear-door-trim-panel-with-armrests/ByPupsqM

 

Teorię mam opanowaną :) z klamką sobie poradziłem ale nie chcą mi te spinki puścić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tu zasada prosta, z czuciem na siłę, zaczynając jak na dokumencie, który ci podesłałem od strony zamka.

Poszukaj na allegro takich boczków, żeby było zdjecie tyłu i zobaczysz gdzie spinki są. I najlepiej tapicerkę podważać jak najbliżej spinek.

Z resztą na tym dokumencie, który ci podesłałem sa lokalizacje spinek na rysunku nr R51 9019 (to jest dla sedana, ty masz chyba kombi, więc poszukaj schematów do kombi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.