Skocz do zawartości

Spalanie oleju przez silnik? - 520i


zeetekforce

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam chyba poważny problem ze swoim silnikiem. Pobór oleju pojawił się gdzieś po roku od zakupu ale były to jeszcze znośne ilości więc się nie przejmowałem. Do tego padł chyba czujnik poziomu oleju bo kontrolka świeciła się nawet gdy stan oleju był dobry. Niedawno po 4 dniach bez jeżdżenia, gdy odpaliłem (bez problemowo) z rury zaczęło kopcić białym dymem i to w ogromnych ilościach, gdy to zauważyłem to wyłączyłem silnik, potem samochód miał problem z odpaleniem, musiałem pomóc mu dodając gazu przy odpalaniu. Dzień później samochód odpalił już bez żadnych problemów, na zimnym wcale nie kopcił ale po rozgrzaniu znowu dymek leciał, lecz już w dużo mniejszym stopniu. Dym wydobywający się z rury wydechowej ma nieprzyjemny zapach, nie jest to sama benzyna a końcówka wydechu jest czarna. Olej znika w dużych ilościach, dokładnie nie napiszę ale może koło 0.5l na 200km. Robiłem test na CO2 i jest w porządku, wycieków też nie ma.

Auto jeździ zupełnie normalnie, nie ma spadków mocy, falowania obrotami.

 

Mechanik sprawdził jedynie na podnośniku czy nie ma wycieków i powiedział że silnik do remontu :8) Macie jakieś pomysły co mu dolega, czy może to nie będzie tak tragicznie jak to widzi ten mechanik?

Dziękuję za każda odpowiedz. PS. BMW 520, 2,2 motor. 2001, przebieg 205 000 (niby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ubywa oleju w ilości 0.5l/1000km i brak jest dymienia to też winna będzie odma?? Czy to jest lekarstwo na znikający olej :wink: czy prędzej uszczelniacze lub pierścienie :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
M54, więc pierścienie, jak nie chcesz iść od razu w remont to możesz próbować ostrymi płukankami podziałać, niektórym pomaga.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Z tymi remontami silnika różnie bywa, trzeba mieć kogoś naprawdę ogarniętego, żeby zrobił wszystko, jak należy od A do Z albo patrzeć im na ręce.

Jak już dojdzie co do czego, poszukałbym zdrowego 2.5 na samochodzie, żeby pojezdzić i sprawdzić przed kupnem zamiast 2.0 i zrobić przeszczep, zdecydowanie szybciej i taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dziękuje za radę :) Już tu poczytałem inny wątek i kurczowe trzymanie się tego co w Biblii czyt. zaleceń bmw jest zapisane.

Póki co przejechałem na tym oleju około 4tys km bo mam jeszcze inny samochód, którym robię więcej kilometrów. Jak sprawa z ubywaniem oleju się uspokoi to wrócę do syntetyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy spalaniu oleju zalewanie 10w40 jest bez sensu.

Silnik dostaje po dupie po rozruchu przez parametr 10w a drugi po rozgrzaniu nazwijmy to zostawiasz mu identyczny gdzie tu logika?

Jak juz to 5w50 bo jest bardziej lepki po rozgrzaniu ale nie tedy droga kolego.

Masz jakieś tam ubytki szukaj przyczyny jeśli nie ma wyciekow sprawdź którędy olej dostaje się do komory spalania pierścienie czy uszczelniacze potem wybór naprawiasz lub jeździsz z tym i dolewasz oleju.

Od siebie mogę Ci polecić polski specol 5w40 w tej chwili testuje w swoim M52 i jest ok.

Na papierze bije większość olejów po 100zl za 4l typu motul valvo etc.

Masz niska odparowywalnosc i spora lepkość kinematyczna przy 100c może się okazać że ubywa go trochę mniej tak czy inaczej cena śmieszna olej bardzo dobry ma aprobatę bmw ll01 więc motor będzie miał odpowiednią oliwę a ty nie będziesz miał wyrwy w portfelu przy nawet sporych dolewkach.

Polecam przy zmianie oleju zalać liqui Molly engine flush pro Line koniecznie wlewasz to na gorący silnik przed zlaniem starego oleju chociaż z 30 min na biegu jałowym często potrafi ruszyć pierścienie parę razy się z tym spotkałem.

Uprzedzajac pytanie nic się nie rozszczelnil nie rozleci etc.

Podsumowując zalej 5w40 polskiego specola weź sobie odrazu 8l na ewentualne dolewki do tego liqui Molly engine flush pro Line min 30 min najlepiej koo 1h i tyle :)

Możesz spróbować starego patentu z nafta lejesz przez otwór świecy nafte zostawiasz na jakiś czas jak zleci to dolewasz idealnie jak miał byś końcówkę i kompresor zapinasz w gniazdo i pod ciśnieniem przelewasz przez pierścionki zaszkodzić nie zaszkodzi pomoc może jeśli pierścienie stoją.

Jeśli to m54 to raczej masz luz na zamku tak czy inaczej spróbować warto koszt śmieszny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odma nie pomogla to nic juz nie zrobisz, widze ze masz m54b22 takze m54 tak juz ma i to pierscenie, jak pali duzo oleju i myslisz o swapie to lej cokolwiek.


ja 3lata lałem venol'a 15w40 za 8zł litr w m54b22 i do konca czyli do swapu na m54b30 chodzil idealnie, pomijam kwestie osiągów,


oczywiscie to nie jest olej dla tego silnika ale lanie drogiegu oleju przy spalaniu wiekszym czasami jak litr na 1000km to glupota.


teraz po swapie leje poki co 5w30 elf

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem po zmianie oleju przejechałem 4tys km i dolałem w tym czasie 1l. Po wymianie odmy póki co przejechałem może 100km, więc za wcześnie na wnioski. Czujnik poziomu oleju też chyba żyje własnym życiem.

Dla przykładu -przejeżdżam od siebie do innego miasta te 40km i po zgaszeniu na miejscu zapala się kontrolka, sprawdzam poziom oleju na bagnecie a tam wszystko ok. Wracając to samą trasa, przejeżdżając identyczny dystans gaszę pod domem a kontrolka już się nie zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po jakim czasie od zgaszenia sprawdzasz poziom oleju?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na czujnik poziomu oleju nie patrz, i tak ze działa bo w 90% silnikach m52 m54 n62 i wiele innych nie dziala.


najlepiej sprawdzac rano na czczo. ale jak odczekasz te 10-15min tez juz bedzie okej.


jak litr na 4000 to jezdzij i nie szukaj problemu bo jak na m54 to jak z salonu

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej sprawdzac rano na czczo. ale jak odczekasz te 10-15min tez juz bedzie okej

 

Jakie rano :?: :?: Na czczo :lol: :?: To możesz iść na badania a nie sprawdzać olej, bo jak mu nie trzyma "podstawa" filtra to pomiar będzie przekłamany. Sprawdza Się tylko na rozgrzanym silniku/oleju i po 15 minutach od wyłączenia silnika, jak instrukcja nakazuje i tego trzeba Się trzymać

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W "mojej" instrukcji jest napisane, że po 5 minutach :wink:

dAj3dOF.png

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek21112 też dobrze :mrgreen:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "mojej" instrukcji jest napisane, że po 5 minutach :wink:

dAj3dOF.png

Zgadzam się w 100%

Slowo klucz na rozgrzanym silniku i żeby nie było niedomówień bo dla jednego rozgrzany to jak wskazówka minie niebieskie pole.. Błąd. Dla drugiego jak jest pion też błąd to tylko 75c mam na myśli jak tylko co wyskoczy na pion. W teście 7 obserwować jak wyskoczy te 92c to jeszcze tak z 5km bo olej nagrzewa się wolniej wtedy możemy mówić o rozgrzanym silniku :)

No i kolejna ważna sprawa... Ostatnie zdanie na tym screenie co do zużycia oleju czytalem że bmw dopuszcza do 0.5% ilości spalonego paliwa w skali 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nawet co ma kilkadziesiąt st nie przeklamie badania

Tutaj się z kolegą nie zgodzę bo ostatnio po tym jak zmieniłem olej w garażu miałem trochę nie równo odpaliłem auto żeby pochodziło nagrzalo się za niebieskie pole wyjechałem na równe sprawdzam olej po 10 min minimum a wlane było 6.3l na drogi dzień zrobiłem 35km sprawdzam 5 min po zgaszeniu 3/4 na bagnecie.

Wiele e39 klepie po odpaleniu bo mają pusty filtr oleju

Tutaj się zgadzam jutro właśnie targam podstawę w 520-stce i będę kombinował nad naprawa zaworka w podstawie :) jak coś wymyślę działającego napewno opisze bo faktycznie wkurzająca sprawa a większość e39 na to choruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.