Skocz do zawartości

530d w 13 sekund do 100 km/h!!??


kgb100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Mam problem z moją BMW. Od jakiegoś czasu zauważyłem że jest delikatnie mówiąc "mulasta". Oczywiście wszyscy wmawiali mi że jestem przewrażliwiony, że sie juz przyzwyczaiłem do jej osiągów. Do tego od niedawna jeżdże na dość szybkim motorze to tym bardziej śmiali się ze mnie że już wszystko do Bandita porównuje.

 

Jednak nie poddałem się i dałem ją na badanie na komputerze w WFK w Wejherowie. Okazało się że wszystko jest ok, pan mechanik się przejechał i mówi że chodzi miodzio. Ja jednak uparcie twierdziłem że około 2500-3000 obr/min cos ją przydławia. Ale cóż wyniki z kompa musiałem uznać za fakt ku uciesze obserwatorów.

 

Jakież było moje zdziwienie gdy za 2 dni po analizie komputerowej turbina rozleciała się w drobny mak...... Z drugiej strony ucieszyłem się że znalazło się żródło mulastości mojej bmki.

Turbina została wymieniona, ale osiągi nie są satysfakcjonujące. Parę prób przyśpieszania dało wyniki w okolicach 12-13 sekund do 100 km/h. Zdaję sobie sprawę że katalogowe 7,8 sec osiągnąć mozna pewnie w laboratorium :lol: , do tego może moje nie najwyższe umiejętności ale myślę że spokojnie powienienem zejść poniżej 10 sec. A 13 to miał mój stary citroen ZX :mrgreen:

Zresztą widać w warunkach drogowych jak odjeżdżaja mi CDTI. TDCI nie mówiąc juz o TDI. :jawdrop:

 

Może ktoś ma podobne problemy i może cos doradzić. Dodam że oczywiście samochód jest reguralnie serwisowany w WFK.[/b]

kgb rulezzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przyczyną są obecne (teraz to już może byłe bo właśnie pada :D) upały, powietrze jest za gorące i przez to diesel gorzej chodzi. Mój kolega to samo ma w A4 1.9TDI, interculer (czy jak tam się to pisze) nie wyrabia ze schładzaniem powietrza.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100 % to nie są upały . Jechałem kiedyś 320d w 33 stopniowym upale i chodziła jak przysłowiowy zegarek szwajcarski . Mierzyłem przyspieszenia . To co miałyby "powiedzieć" benzynowe wersje ,które zasysają bezpośrednio gorące powietrze ? Mi w upał przyspiesza najwyżej z 0.5 s opóźnieniem do 100 km/h czy do 200 km/h .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na przepływke nie wystarczy podpiać kompa i sprzwdzić czy nie ma błędów trzeba wiedzieć jakie podaje wartości a tego można dowiedzieć się jadąc autem z podpiętym kompem :D

 

Witam dokładnie jak koleda pisze znajć lepszego mechanika :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo.

Widzę że nie tylko ja mam z tym problem.

do tej pory WFK w Wejherowie nie zawodzili a ich poczesne miejsce jest również uwzglądnone w tym że zostali na tym forum uznani za chyba najlepszy warsztat na Pomorzu.

Wydrukuje Wasze odpowiedzi i poproszę ich o ustosunkowanie się do nich

Dzięki

kgb rulezzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na przepływke nie wystarczy podpiać kompa i sprzwdzić czy nie ma błędów trzeba wiedzieć jakie podaje wartości a tego można dowiedzieć się jadąc autem z podpiętym kompem :D

Dokładnie, dzieje się tak w różnych systemach - czujnik działa ale jakie wartości podaje to już inna sprawa. Braki w przyspieszeniu to najczęściej awarie lub złe dane z czujników temp. np. powietrza, paliwa, cieczy chłodzącej, tak jak kolega pisze przepływka...

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wysłałem żonkę do WFK, żeby przeczyścili te filterki elektrozaworów. Nie za bardzo chcieli twierdząć, że na pewno nie jest to przyczyna tego, ale wyczyścili co więcej jeden nawet wymienili.

Opcje zabrudzonego intercoolera odrzucili.

 

Jeszcze autem nie jechałem ale żonka mówi że jest ciut lepiej.

Jednak prawdopodobnie będzie padnięty przepływomierz.....

 

Co najciekawsze żonka spisała sie bardzo dobrze bo jej nie skasowali :mrgreen: - a oprócz tego było parę innych drobiazgów do zrobienia i też nic. :clap:

 

Napiszę po pomiarach przyspieszenia czy to coś dało. Jak nie to zmiana przepływomierza a jak nie to zmiana auta.....

Chyba się na benzyne przerzucę bo z tym dieslem to takie pozorne oszczędzanie, dopóki cos sie nie zepsuje. Przeciez za wyminiona za 5000zł turbinę mógłbym zrobić sporo kilometrów np 525i :norty:

kgb rulezzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały problem jest w tym że do kompa ja dwa razy juz podpinali i wszystko jest niby ok. Ale jak już wyżej zostało powiedziane - patrz link który bardzo dużo wyjaśnia - same wskazania kompa bez fachowej interpretacji są nic nie warte. Już dwa serwisy wskazują na przepływomierz...

Jednak z jego wymianą :naughty: poczekam na sam koniec - 400 zł piechotą nie chodzi :-)

kgb rulezzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały problem jest w tym że do kompa ja dwa razy juz podpinali i wszystko jest niby ok. Ale jak już wyżej zostało powiedziane - patrz link który bardzo dużo wyjaśnia - same wskazania kompa bez fachowej interpretacji są nic nie warte. Już dwa serwisy wskazują na przepływomierz...

Jednak z jego wymianą :naughty: poczekam na sam koniec - 400 zł piechotą nie chodzi :-)

 

Też stawiam na przepływkę. Miałem dwie 530d i w obu musiałem wymieniać to dziadostwo.

Ale przepływomierz to nie 400 PLN :naughty:

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=119358564

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=120178480

 

Ten od 320d też pasuje do 530d

I radziłbym się pospieszyć bo cena jest atrakcyjna

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję bardzo za pomoc.

Sam już nie wiem. W WFK gdzie była moja żona (to nie jest ASO) powiedzieli że przepływomierz to 1400 a nie 400 - nie dosłyszałem 1000 na początku :jawdrop: mała różnica :shock:

 

tak więc nowe na Allegro za 189 zł budzą moje mieszane uczucia co do trwałości i jakości wykonania.

 

Tak jak się obawiałem dalsze testy potwierdziły że zmian nie ma 11-12 do setki czyli nie za bardzo. Co więcej żeby sprawdzić czy metoda pomiarowa jest ok wziąłem dziś w obroty nową 730d no i wyniki były 8-9 sec a więc tak jak być powinny (z 4 osobami na pokładzie)

 

Tak więc chyba przepływomierz..... 1400 zł to mnie zabikje po wymianie turbiny :mad2:

Ale z drugiej strony kupujesz tanio - kupujesz 2 razy :|

kgb rulezzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kgb100

 

Aby się upewnić czy to napewno przepływka możesz ją odłączyć i się przejechać. Powinieneś czuć wyrażną różnicę. Auto pracuje wtedy w trybie serwisowym ale o wiele lepszym niż z uszkodzona przepływką. W porównaniu do teraźniejszych Twoich odiągów powinno iść jak burza.

 

Co do cen za przepływomierz.

 

Możesz kupic nowy za 1400zł (kompletny z obudową)

Możesz kupić używkę w granicach 200zł ale jest ryzyko że też może być niesprawny (ja tak robiłem dwa razy już i za dwoma razami trafiłem na sprawny) Myślę że sie opłaca.

Możesz kupić zamiennik za 250zł (ale tego nie znam więc się nie będę wypowiadał)

Możesz jeszcze kupić w Bosch'u sam czujnik (oryginał) bez obudowy za około 900zł

(przecież obudowa Ci się nie zepsuła)

 

Ale tak jak napisałem wyżej, najpierw proponowałbym odłączyć przepływkę. Ja tak robiłem. Komputer nie złapie błędu, nie ma obawy.

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba tak będę musiał zrobić. Przetestujemy czy to jest to i jak to będzie to to może tą "Bosza" kupię. Dam im samochód na cały dzień i niech szukaja i testują.

Marcin 004 fajne masz wnętrze tej twojej beemki - seryjne czy coś kombinowałeś?

kgb rulezzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Tu gość sprzedaje nowe przepływki podajesz nr przepływki i po kłopocie

http://www.allegro.pl/item120264091_przeplywomierz_bosch_opel_vw_fiat_alfa_bmw_nowe_.html.

A swoją drogą ,byłem u kolegi w sklepie z częściami i widziałe na własne oczy jaka jest cena przepływki w hurtowni i to co póżniej śpiewają za część np w serwisie lub innym warsztacie woła o pomstę do nieba cena idzie 200 a niekiedy 300 % do góry.

Pozdro!

ps.

nie musisz kupować całego wystarczy sam wkład!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne (wersja INDIVIDUAL), ale niestyty już jej nie mam. To jest właśnie ta poprzednia która też wymagała wymiany przepływki. Teraz wygląda tak :cry: :cry: :cry2:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img132.imageshack.us/img132/8448/dsc00044bv6.jpg

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba tak będę musiał zrobić. Przetestujemy czy to jest to i jak to będzie to to może tą "Bosza" kupię. Dam im samochód na cały dzień i niech szukaja i testują.

Marcin 004 fajne masz wnętrze tej twojej beemki - seryjne czy coś kombinowałeś?

 

Stary powiem Ci tak. Kiedys wsadzalem ludziom zamienniki. Sczcegolnie do opli i fordow - kazdy byl zadowolony i nie mialem zadnych reklamacji.

DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.