Skocz do zawartości

Bicie kierownicy przy hamowaniu


Vito23

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czołem!

Czy ktoś potrafi jednoznacznie na swoim przykładzie odpowiedzieć, które tarcze się nie krzywią. Gdzieś czytałem, że tylko Oryginalne, ale nie chce mi się w to wierzyć. Zbliża mi się czas wymiany i nie chcę kolejnej wtopy. Już dwa komplety tarcz przerobiłem i wszystkie się pokrzywiły po ok 2 tys km. Po przetoczeniu poprawa na ok 2 tys i znowu to samo. Tylko proszę, niech się wypowie ktoś , kto miał podobny problem i po założeniu tarcz nie skrzywiły się one po 2 tys km. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

Czy ktoś potrafi jednoznacznie na swoim przykładzie odpowiedzieć, które tarcze się nie krzywią. Gdzieś czytałem, że tylko Oryginalne, ale nie chce mi się w to wierzyć. Zbliża mi się czas wymiany i nie chcę kolejnej wtopy. Już dwa komplety tarcz przerobiłem i wszystkie się pokrzywiły po ok 2 tys km. Po przetoczeniu poprawa na ok 2 tys i znowu to samo. Tylko proszę, niech się wypowie ktoś , kto miał podobny problem i po założeniu tarcz nie skrzywiły się one po 2 tys km. Pozdrawiam!

 

Zakupiłem samochód, w którym były drgania kierownicy podczas hamowania. Po jakimś czasie zmieniłem tarcze na Textar https://czescidobmw.pl/partscatalogue/92132805-textar-tarcza-hamulcowa,11-92132805-0039-00082--98200~61328~1PRO~10~11.aspx i po przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów nadal są proste :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

Czy ktoś potrafi jednoznacznie na swoim przykładzie odpowiedzieć, które tarcze się nie krzywią. Gdzieś czytałem, że tylko Oryginalne, ale nie chce mi się w to wierzyć. Zbliża mi się czas wymiany i nie chcę kolejnej wtopy. Już dwa komplety tarcz przerobiłem i wszystkie się pokrzywiły po ok 2 tys km. Po przetoczeniu poprawa na ok 2 tys i znowu to samo. Tylko proszę, niech się wypowie ktoś , kto miał podobny problem i po założeniu tarcz nie skrzywiły się one po 2 tys km. Pozdrawiam!

 

Pisałem dwa posty wyżej... Warunkiem jest odpowiedni montaż z pomiarami bicia itd. Piasta z tego co pamiętam nie może mieć więcej jak 0,02 mm.

Ważne jest też dobranie odpowiednich klocków, jak nie najważniejsze, jeżeli lubisz dawać w piec to kup takie klocki aby nie przegrzewały nowych tarcz.

O układaniu hamulców chyba nie trzeba pisać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

Czy ktoś potrafi jednoznacznie na swoim przykładzie odpowiedzieć, które tarcze się nie krzywią. Gdzieś czytałem, że tylko Oryginalne, ale nie chce mi się w to wierzyć. Zbliża mi się czas wymiany i nie chcę kolejnej wtopy. Już dwa komplety tarcz przerobiłem i wszystkie się pokrzywiły po ok 2 tys km. Po przetoczeniu poprawa na ok 2 tys i znowu to samo. Tylko proszę, niech się wypowie ktoś , kto miał podobny problem i po założeniu tarcz nie skrzywiły się one po 2 tys km. Pozdrawiam!

 

Od 4 lat dwa razy zmieniałem tarcze i klocki na ORI i nigdy nie miałem żadnego drgania kierownicy, ani rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tak się spytam ile kosztują nowe oryginalne, że chcesz kupować używki i przetaczac?


Zawsze wstawiłem oryginalne tarcze.

Przebieg aut:

E91 320d 120 tys km

E93 330d 230 tys km

E60 530D 300 tys km.


Zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jak masz 335d to masz tarcze 348mm

Nr katalogowy 34 11 6 855 000

Mam u siebie takie same w E93 330d.

Cena1 szt. 690zl.

Przejechalem na oryginalach 80 tys i nie ma problemów.

Wstaw oryginał.

Sprawdź ewentualnie luzy w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że 400 zł szt za coś dobrego co nie masz pewności jak długo będą proste a używki 120 zł za 2 szt oryginał stan idealny można dostać.

 

Ja proponuję żebyśmy się przesiadł na środek komunikacji zbiorowej :duh: będzie lepiej dla Ciebie i reszty użytkowników drogi :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
myślę że 400 zł szt za coś dobrego co nie masz pewności jak długo będą proste a używki 120 zł za 2 szt oryginał stan idealny można dostać.

 

Ja proponuję żebyśmy się przesiadł na środek komunikacji zbiorowej :duh: będzie lepiej dla Ciebie i reszty użytkowników drogi :cool2:

 


Prawda.

Nawet nie chce w jakim stanie reszta auta.

Pewnie jak skręca i hamuje to stan igła, "od forumowicze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Panowie, u mnie problem notorycznego krzywienia tarcz ustał.

W zderzaku jest kanał do wentylacji tarczy. Ten prawy, był dość mocno skrzywiony. Został wyprostowany a później tarcze przetoczone i problemu nie ma. Nie wiem czy to kolejne toczenie tarczy rozwiązało problem (nie sądzę), raczej obstawiam, że przyczyną gięcia było złe chłodzenie. Chłodzona była tylko jedna strona tarczy i prawdopodobnie od tego sie zwichrowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mogło być ale nie koniecznie. Wystarczy że wyjeździsz jednym kołem do wody a tarcza będzie nagrzana i krzywi się. jeśli nadal będziesz miał problem kup wentylowane nawet używane w dobrym stanie nowe drogie i używane drogie i problem zniknie.Ja też mam zamiar tak zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie forumowicze!

Mam ogromny problem, nie mogę sobie z nim poradzić

Może ktoś już miał z tym do czynienia


Problem: drgania kierownicy przy hamowaniu


Przy małych prędkościach, przy bardzo mocnym hamowaniu oraz zimnych tarczach drgania są bardzo małe,

Nasilają się głównie po paru minutach jazdy, przy zwykłym hamowaniu na skrzyżowaniu z 40km/h do 0

Tarcze klocki wymieniane nie dawno, koła, opony wymienione wyważone

Po wyważeniu drgania mniejsze ale jeszcze są dosyć mocne.


Drgań nie zauważyłem na pedale hamulca, tylko ma kierownicy, jadąc jako pasażer można wyczuć drgania bo buja delikatnie całym samochodem.


Proszę o pomoc, miał ktoś już taki problem?? Jak go rozwiązać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Tuleje skośnych wahaczy w przednim zawieszeniu mogą się przyczyniać do takiego problemu.

 

Dokladnie to cala tajemnica.

 


U mnie były za miękkie tuleje gumowo metalowe w wahaczu. Nabite nowe tuleje na wahacze i zero bicia przy hamowaniu.


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.