Skocz do zawartości

Nagłośnienie w BMW G30


WASI

Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie wymieniałem podstawę na HK. Nie mam wielkiej wprawy ale pomagał mi znajomy obeznany z tematem właściwie odwrotnie. Zestaw kompletny kupiłem za 5k i roboty ( rozbieranie i składanie 2 dni.)Na sam koniec kompletne kodowanie i ruszyło. Było kilka wpadek ( radio bez wyjścia optycznego, brak instalacji w tylnych drzwiach, po założeniu wzmacniacza za szeroki schowek w bagażniku po lewej stronie ale udało się i gra: Teraz szykuję się do ambiente ale wydaje się nie mniej skomplikowanym tematem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja u siebie wymieniałem podstawę na HK. Nie mam wielkiej wprawy ale pomagał mi znajomy obeznany z tematem właściwie odwrotnie. Zestaw kompletny kupiłem za 5k i roboty ( rozbieranie i składanie 2 dni.)Na sam koniec kompletne kodowanie i ruszyło. Było kilka wpadek ( radio bez wyjścia optycznego, brak instalacji w tylnych drzwiach, po założeniu wzmacniacza za szeroki schowek w bagażniku po lewej stronie ale udało się i gra: Teraz szykuję się do ambiente ale wydaje się nie mniej skomplikowanym tematem

Tez sie zdziwilem jak kupilem komplet do HK, rozbieram a tam brak optyki w HU.


To ze nie ma wiazki w drzwiach czy gdziekolwiek indziej to norma i wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem po upgrade seryjnego audio G30 LCI, zrezygnowałem z HK na konto dedykowanego audio (poziom średni +) bliżej do BW niż plastykowego HK, mam dobre dwa piece Sub JL Audio w miejsce fabrycznego skisack-a, tak wiec plug & play. Zrobię relacje później jak tylko znajdę chwilę czasu.


Jestem mega zadowolony z efektu, polecam każdemu, koszt +10.000 zł w zależności od pieca i konfiguracji :) :o :o :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja u siebie wymieniałem podstawę na HK. Nie mam wielkiej wprawy ale pomagał mi znajomy obeznany z tematem właściwie odwrotnie. Zestaw kompletny kupiłem za 5k i roboty ( rozbieranie i składanie 2 dni.)Na sam koniec kompletne kodowanie i ruszyło. Było kilka wpadek ( radio bez wyjścia optycznego, brak instalacji w tylnych drzwiach, po założeniu wzmacniacza za szeroki schowek w bagażniku po lewej stronie ale udało się i gra: Teraz szykuję się do ambiente ale wydaje się nie mniej skomplikowanym tematem

Tez sie zdziwilem jak kupilem komplet do HK, rozbieram a tam brak optyki w HU.


To ze nie ma wiazki w drzwiach czy gdziekolwiek indziej to norma i wiadomo.

A kamera cofania w aucie jest fabryczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja u siebie wymieniałem podstawę na HK. Nie mam wielkiej wprawy ale pomagał mi znajomy obeznany z tematem właściwie odwrotnie. Zestaw kompletny kupiłem za 5k i roboty ( rozbieranie i składanie 2 dni.)Na sam koniec kompletne kodowanie i ruszyło. Było kilka wpadek ( radio bez wyjścia optycznego, brak instalacji w tylnych drzwiach, po założeniu wzmacniacza za szeroki schowek w bagażniku po lewej stronie ale udało się i gra: Teraz szykuję się do ambiente ale wydaje się nie mniej skomplikowanym tematem

Tez sie zdziwilem jak kupilem komplet do HK, rozbieram a tam brak optyki w HU.


To ze nie ma wiazki w drzwiach czy gdziekolwiek indziej to norma i wiadomo.

A kamera cofania w aucie jest fabryczna?

Jest, ale ta jest po ethernecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spotkałem się z informacją, że jednostki bez MOST, nie obsługują też obrazu z TRSVC, stąd pytanie o kamerę

W G30 jak masz kamere cofania to ona nie idzie na TRSVC, tylko bezpośednio po enet. Nie ma modułu do kamery cofania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spotkałem się z informacją, że jednostki bez MOST, nie obsługują też obrazu z TRSVC, stąd pytanie o kamerę

 

Wczoraj u siebie demontowałem HU, nie mam MOST a kamera jest i działa :) także wszystko by się zgadzało z tym co pisze luk_byd

W Serii Gxx kamery są podłączone po Ethernet pod moduł ICAM. W niektórych przypadkach jak jest tylko kamera cofania, to moduł ICAM nie jest używany i jest do podłączone inaczej(tak też miałem ostatnio w F48 jak dokładałem kamerę cofania). Nie zmienia to faktu, że informacja na temat MOST i trsvc może być prawdziwa i montaż takiej jednostki np. w F10 może stanowić problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spotkałem się z informacją, że jednostki bez MOST, nie obsługują też obrazu z TRSVC, stąd pytanie o kamerę

 

Wczoraj u siebie demontowałem HU, nie mam MOST a kamera jest i działa :) także wszystko by się zgadzało z tym co pisze luk_byd

W Serii Gxx kamery są podłączone po Ethernet pod moduł ICAM. W niektórych przypadkach jak jest tylko kamera cofania, to moduł ICAM nie jest używany i jest do podłączone inaczej(tak też miałem ostatnio w F48 jak dokładałem kamerę cofania). Nie zmienia to faktu, że informacja na temat MOST i trsvc może być prawdziwa i montaż takiej jednostki np. w F10 może stanowić problem

Ja myślę żeby rozebrać HU i zobaczyć czego brakuje do MOSTU.

Moze tylko układu, zlącza i piździkologii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś nie jest audiofilem to polecam rozwiązanie które kosztowało mnie 1000 PLN a jakość dźwięku w samochodzie poszybowała mocno do góry.


Na znanym chińskim portalu kupiłem zestaw osłon do drzwi przednich + do głośnika centralnego. Do tego oczywiście głośniki HK, wymiana całkiem prosta, trzeba jedynie zwrócić uwagę na to co wszyscy piszą czyli bardzo słabe spinki drzwiowe ( łatwo się łamią)


Drzwi przód : nowy głośnik średniotonowy + osłona do tego głośnik wysokotonowy + osłona ( trójkąt przy lusterku)

Konsola środkowa : głośnik średniotonowy + wysokotonowy + osłona

Bagażnik ( mam G31) : tutaj również średniotonowe + wysokotonowe, osłony zostały stare :)


Dla próby zamontowane zostały głośniki tylko w drzwiach kierowcy, drzwi pasażera zostały standardowe, bawiłem się balansem podczas słuchania muzyki, tego nie można było nazwać różnicą, to przepaść. Polecam takie rozwiązanie każdemu kto chce posłuchać dużo lepszej jakości muzyki, a nie tak słabej jaka wydobywa się z gównianego zestawu STEREO zamontowanego przez BMW.


Subwoofery zostały stare, nie wymieniałem ich ponieważ aby uzyskać dużą różnicę należałoby dodać wzmacniacz, moja modyfikacja na chwilę obecną kończy się na tym etapie, plan był aby dokupić wzmacniacz + suby + nowe boczki drzwi do tyłu + głośniki. Niestety okazało się, że mój HU nie ma MOST'a. Koszt aby to zrobić to +5 tyś, obecna jakość dźwięku w zupełności mi wystarcza a kasę przeznaczę na nowe felgi. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie interesowałby temat - jak niedużym kosztem poprawić Hi-Fi w G30 - ma ktoś z kolegów jakieś doświadczenia? Bo rozumiem, że poprzednie upgrady stereo kolegów dotyczyły standardowego nagłośnienia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie interesowałby temat - jak niedużym kosztem poprawić Hi-Fi w G30 - ma ktoś z kolegów jakieś doświadczenia? Bo rozumiem, że poprzednie upgrady stereo kolegów dotyczyły standardowego nagłośnienia?


Miałem HiFi w poprzednim aucie G30. Szukałem róznych rozwiązań na upgrade na forach zagraniczncyh. Głownie pisali o wymianie wooferów że to ma sens. Next stage to było prucie wszystkiego aby jakis efekt sensowny wyciagnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wiecie co łączy systemy audio w BMW , Audi czy MB ?.. fantastyczne strojenie , bez względu czy mamy bazę , HiFi , HK czy jeszcze wyżej , a co znaczy fantastyczne strojenie ? , a no znaczy że słuchasz przez 45min naprawdę głośną muzykę i nie masz uczucie że krwawią Ci uszy ani że jesteś zmęczony tym hałasem , jak w przypadku gorszych marek samochodowych, nie mówiąc o Sebę w żółtym Seacie z dwoma tubami w bagażniku , gra fantastycznie , ale nie wytrzymasz długo bo poczujesz się zmęczony hałasem po kilkunastu minutach.

piszę o tym bo obawiam się że takie grzebanie w system audio w garażowym zaciszu, może zaburzyć strojenie systemu , które uważam że jest najważniejsze bo decyduje o komfort słuchania audio w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie interesowałby temat - jak niedużym kosztem poprawić Hi-Fi w G30 - ma ktoś z kolegów jakieś doświadczenia? Bo rozumiem, że poprzednie upgrady stereo kolegów dotyczyły standardowego nagłośnienia?

Jak ma być prosto, niedrogo i na zasadzie DIY to kup tubę basową do bagażnika (niebyt dużą, głośnik 20 do 25cm), do tego 4 kanałowy wzmacniacz i dwa nieduże tweetery.

Tweetery zamontuj pionowo na tylnej półce (nie wiem dokładnie jak to jest w sedanie, ja mam kombi).

Sygnały wejściowe do wzmacniacza weź z wyjść wzmacniacza który jest w bagażniku. Wzmacniacz HiFi ma oddzielne wyjście na subwoofery pod fotelami. Ten sygnał idealnie nadaje się do sterowania wzmacniacza do tuby. Pozostałe dwa wejścia dodatkowego wzmacniacza podłącz do wyjścia wzmacniacza dla głośników wysokotonowych (najlepiej podpiąć się bezpośrednio pod głośniki jakie są umieszczone z tyłu, bo nie jest łatwo odnaleźć odpowiednie kable na wzmacniaczu HiFi).

Zyskasz konkretny niski bas (wzmacniacz od systemu HiFi ma wbudowaną zwrotnicę która wycina częstotliwości powyżej kilkuset Hz), a dzięki dodatkowym tweeterom z tyłu, poszerzysz efekt stereo o zauważalne wysokie tony dobiegające z tyłu (które normalnie nie są zbyt zauważalne bo przynajmniej w kombi głośniki są w suficie skierowane do dołu ). Z racji tego, że z wiekiem tracimy zdolność słyszenia wysokich tonów, podrasowanie wysokich częstotliwości da odczuwalnie pozytywny efekt.


Dodatkowy wzmacniacz powinien mieć możliwość regulacji głośności każdego kanału i filtry dolno i górno pasmowe. Wyregulujesz sobie głośność basu i wysokich tonów tak aby nie przytłaczały reszty i nie zaburzały zbytnio tego zrównoważenia dźwięku o którym pisał przedmówca (to prawda co pisze, głośniki HiFi są naprawdę nieźle zestrojone).

Najlepiej wzmacniacz zamontować jakoś razem z tubą, całość połączeń kablowych zrobić na rozłączanych wtyczkach tak abyś w razie potrzeby był w stanie w ciągu 2 minut wymontować całą tubę z bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wiecie co łączy systemy audio w BMW , Audi czy MB ?.. fantastyczne strojenie , bez względu czy mamy bazę , HiFi , HK czy jeszcze wyżej , a co znaczy fantastyczne strojenie ? , a no znaczy że słuchasz przez 45min naprawdę głośną muzykę i nie masz uczucie że krwawią Ci uszy ani że jesteś zmęczony tym hałasem , jak w przypadku gorszych marek samochodowych, nie mówiąc o Sebę w żółtym Seacie z dwoma tubami w bagażniku , gra fantastycznie , ale nie wytrzymasz długo bo poczujesz się zmęczony hałasem po kilkunastu minutach.

piszę o tym bo obawiam się że takie grzebanie w system audio w garażowym zaciszu, może zaburzyć strojenie systemu , które uważam że jest najważniejsze bo decyduje o komfort słuchania audio w samochodzie.

To o czym mówisz to użycie kompresora oraz stosunkowo nieduże zniekształcenia. W parze powoduje, że to nie męczy, ale też natężenie maksymalne dla HIFI jest inne niż natężenie(wyrażone w dB) dla Top-Hifi(logic7)




W przypadku systemu HIFI warto pomyśleć albo od kupnie jakiś aftermarketowych systemów, jak Helix Match, Focal, u-dimension itp, albo jakby kupić taniej to głośniki z systemu Bowers&Wilkins, nawet bez tych dedykowanych osłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć. Przeczytałem cały ten wątek i chciałbym Was prosić o potwierdzenie, czy dobrze rozumuję.


Mam G30 LCI z podstawowym audio (nie miałem wyboru - auto z placu), czyli po jednym midrange w drzwiach przednich, 2 woofery w podłodze pod przednimi siedzeniami, 2 midrange w półce tylnej.

Moim zamierzeniem jest dodanie tylko i wyłącznie tweeterów w drzwi i ewentualnie wymiana średniotonowych w drzwiach i na tylnej półce.

Rozumiem, że tweeterów z HK czy B&W nie mogę użyć, gdyż ich impedancja jest niewłaściwa.

Aby zrealizować mój plan potrzebuję:

1. Zestaw na przód (i być może w półkę z tyłu)

https://www.audiosklep.pl/eton-b-100-n-bmw-p5979

2. Rozgałęźnik do tweetera:

https://www.audiosklep.pl/eton-b-100-n-bmw-p5979

3. Trójkąty drzwi z ASO.,


Wiem, że to nie jest nie wiadomo co, ale brak tweterów w takim aucie to jakiś skandal.

Proszę o poradę - trudność sprawia mi wyszukanie odpowiednich głośników ETONa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem HK i dużo pracy ale zastanawiam się czy nie powinieneś poszukać po prostu zestawu od G30 HiFi ( z twiterami)w przednie drzwi i tylne półki - nie było by taniej? No chyba,że chodzi o Twój świadomy wybór. Ale generalnie tylko to co piszesz jest potrzebne. Zorientuj się czy głośniki w wersji podstawowej z drzwi są identyczne jak te z HiFi (z twiterami) Ale nie sugeruj się numerami bo zapewne te z twiterami mają tzw przejsciówki do twiterów,. Jeżeli to są te same głośniki to dolutujesz twitery a złaczki sobie dorobisz (złaczki prezydatne przy ewentualnym ściąganieu w przyszłości tapicerki bys mógł rozłaczyć twitery) Jezeli chodzi o tyły to nie wiem czy standardowe maskownice mają miejsce na twitery - musisz też sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. W tak zwanym międzyczasie znalazłem fajny i przystępny cenowo zestaw na przód - Focal IS BMW 100L - są to midrange + tweetery + proste zwrotnice w cenie około 1200 zł. Do tego muszę kupić maskownice - i o dziwo najtaniej jest w ASO :). Focal ma jeszcze opcję IC BMW 100, ze współosiowym głośnikiem midrange + tweeter. Odpada wtedy konieczność zakładania tych trójkątów w narożnik. Kosztuje to około 750 zł. Obie wersje to moim zdaniem takie minimum, aby wiadomości posłuchać. W tylną półkę, też pójdzie raczej IS BMW 100L. Mam tam aktualnie midrange i miejsce na tweeta. Patrząc na moje wywody robi się juz z tego lekko 2600 PLN, więc zastanawiam się czy za podobną kwotę nie da rady ulepić czegoś z jakimś prostym wzmacniaczem jednak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Głośniki z Hifi są inne niż w podstawowym audio. Tak czy siak, warto dopłacić do czegoś lepszego.



Co do Focala to czy słuchałeś kiedykolwiek głośników tej marki?

To specyficzne głośniki, nie twierdzę, że złe(wręcz przeciwnie), ale nie każdemu będą pasować.

W najuboższym systemie audio, z racji braku wysokich tonów, wysokie tony podbija korekcja w radiu, po to, żeby nadrobić ich brak w głośniku szerokopasmowym w drzwiach. Jak do tak grającego radia podłączysz zestaw focala, które uchodzą za grające jasno, czasem ostro, to może okazać się, że wysokich jest stanowczo za dużo. Regulacja w radiu działa w wąskim zakresie na konkretną częstotliwość, więc nie obniżysz całych wysokich tonów. Warto to wziąć pod uwagę.



Co do maskownic, to można wykorzystać maskownice z auta, użyć trochę żywicy itp. i zamontować tweetery w posiadanych ramkach, przy okazji odpowiednio je ukierunkowując:

5600228400_1648303925_thumb.jpg 5246281900_1648303923_thumb.jpg 4770513700_1648303923_thumb.jpg 8726917700_1648303925_thumb.jpg 2475718100_1648303924_thumb.jpg 1982234200_1648303925_thumb.jpg 6141681700_1648303926_thumb.jpg



Fotki z netu, nie moje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do maskownic, to można wykorzystać maskownice z auta, użyć trochę żywicy itp. i zamontować tweetery w posiadanych ramkach, przy okazji odpowiednio je ukierunkowując:

No akurat taki zakres prac kontra 300-400 w ASO i oryginalny wygląd dla mnie = oryginał.

Co do wymiany tylko samych głośników to zgadzam się z kolegą, wysokich tonów jest za dużo, minimum to zwrotnica z korektą wysokich. Ja po wymianie wysokie+średnie+basowe pod fotelami + wzmacniacz miałem niesmak. Dopiero procesor dźwięku ogarnął temat. Wycięcie sub niskich + częściowo wysokich dało efekt WOW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No akurat taki zakres prac kontra 300-400 w ASO i oryginalny wygląd dla mnie = oryginał.

Tja, bo G30 to klasyk, gdzie szkoda coś unowocześniać.

Taki montaż umożliwia lepsze ukierunkowanie głośników, co potrafi zaowocować lepszym graniem.

Poza tym, robiąc to w miejscu oryginalnych trójkątów, zawsze można przy sprzedaży zmienić je na oryginalne jakby komuś miało przeszkadzać. Znacznie mniej z tym zachodu niż chociażby przednimi słupkami, które najczęściej są wybierane na montaż głośników wysokotonowych i ew. średniotonowych(sam miałem w poprzednim aucie koaksjalne 10cm na słupkach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.