Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Od dwóch dni mam dziwny przypadek, mianowicie mam już 150km przebiegu od poprzedniego wypalenia a ilość sadzy pokazuję tylko 10 gram. Nie wiem czy się wystraszył, że go wywalę? Zobaczymy jak będzie się dalej zachowywał.


Screensho_qsxsqpw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Próbowałem wypalić sadzę ale po kliku sekundach regeneracja się cyklicznie wyłącza i włącza. Prawdopodobnie winą jest jakiś błąd. Ciśnienie wsteczne też widzę że jest zbyt wysokie.

Jak patrze na te dane to obawiam się że DPF nie do uratowania. Ktoś miał podobną sytuację? Da się coś z tym jeszcze zrobić bez ingerencji w filtr?


Od razu też mam pytanie gdzie polecacie usuwać DPF w Łodzi? Bo czyszczenie chemiczne itp to według mnie tylko szkoda czasu, kasy, zdrowia, a potem paliwa i samochodu jak znowu się zapcha ;)


screensho_qsxsqpa.png

screensho_qsxsqhp.png

screensho_qsxsqps.png

screensho_qsxsqhh.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie cos wydaje ze odczyty pokazuja bzdury z powodu bledow czujnika

zakladam ze 900 spadku cisnienia powodowaloby ze auto by wogole nie chcialo palic i jezdzic


dlatego wymiana elementow uszkodzonych i wtedy sprawdzanie cisnienia

(pewnie od razu sie zacznie wypalac sadza )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to kolega zrobił, że w btool ma kody usterek po polsku? U mnie nadal po angielsku

Jest opcja wyboru jęzka z tego co widziałem ale normalnie po instalacji miałem po polsku

 

wymień czujnik i świecę żarową i wtedy próbuj wypalać, chociaż może to być ratowanie trupa

świeca z tego co wiem nic nie ma do rzeczy.

Z resztą jakieś 2 lata temu chciałem wymienić świece bo słabo palił na mrozie to mechanik mówił że często się ukręcają i to jest ryzykowna zabawa. Na szczęście padł sterownik a świece niby wtedy były wszystkie dobre.

 

mi sie cos wydaje ze odczyty pokazuja bzdury z powodu bledow czujnika

zakladam ze 900 spadku cisnienia powodowaloby ze auto by wogole nie chcialo palic i jezdzic


dlatego wymiana elementow uszkodzonych i wtedy sprawdzanie cisnienia

(pewnie od razu sie zacznie wypalac sadza )

Wymienię czujnik i zobaczę co wtedy bo to chyba jedyna nadzieja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to kolega zrobił, że w btool ma kody usterek po polsku? U mnie nadal po angielsku

Jest opcja wyboru jęzka z tego co widziałem ale normalnie po instalacji miałem po polsku


Ustawiłem na język polski a błędy mam po angielsku. Jaka masz wersję aplikacji?


Paweł mógłbyś powiedzieć dlaczego u mnie nie ma błędów po polsku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzowując: tłumaczenia błędów są niezależne od tłumaczenia samej aplikacji. W najbliższym czasie zrobię tłumaczenia dla M47/57. W serii F tłumaczenia beda w dalszej kolejności - jest tam kilka tysięcy kodów błędów na każdy silnik :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
co tam tlumaczenie kodow... gdyby tak apke na ios przerobic to byloby cos... ;) uzywalem ostatnio apki na androidzie x86. odpalona na maku z USB. dziala znakomicie. komunikacja bluetooth dziala. na kablu nie sprawdzalem. wszystkie funkcje dzialaja poprawnie z vgate icar pro po bluetooth (tak, da sie spokojnie uruchomic bluetooth na takim androidzie). niestety to jest live android i po kazdym uruchomieniiu trzeba konfigurowac od nowa. jak mi sie uda rozkminic jak to zainstalowac na pedndrive na stale, to bedzie fajna opcja uzywania apki btool na kompie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, apka pokazuję, że DPF wypala się w trasie co 200km. Dałem DPF do czyszczenia, jest drożny, zresetowałem wymianę filtra w apce, wymieniłem czujnik ciśnienia. Mimo tego dpf wypala się co ok. 200km. Co jeszcze mogę sprawdzić? Wtryski nie leją, nie ma żadnych błędów, auto nie kopci, silnik pracuję poprawnie, obroty nie falują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na maszynie przed czyszczeniem było 165mbar, po czyszczeniu 27mbar.


w btool, ciśnienie wsteczne 19hPa

780 rpm - 14hPa

1860 rpm - 43hPa

2786 rpm - 95hPa

3783 rpm - 181 hPa


Zauważyłem, że jak ruszam rurą od intelcoolera do przepustynicy to wartość ciśnienia się zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na maszynie przed czyszczeniem było 165mbar, po czyszczeniu 27mbar.


w btool, ciśnienie wsteczne 19hPa

780 rpm - 14hPa

1860 rpm - 43hPa

2786 rpm - 95hPa

3783 rpm - 181 hPa


Zauważyłem, że jak ruszam rurą od intelcoolera do przepustynicy to wartość ciśnienia się zmienia.

Przy jakiej ilości sadzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
auto nie kopci

 

Tego akurat nie możesz stwierdzić bo nawet gdyby kopciło to sadzę zatrzyma DPF i nie zobaczysz chmury za samochodem ale za to szybciej będzie się zapełniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika, że licznik sadzy to jedno, a ciśnienia to drugie i nie ma między nimi zależności. Potrafię mieć po 12g sadzy i ciśnienie na jałowych obrotach ~4hPa. Niby liczbę sadzy wylicza sobie na podstawie przepalonego paliwa, a czasami potrafi po wypalaniu z 1g skoczyć na 10g.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.