Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

https://pl.aliexpress.com/item/Newly-White-Super-mini-ELM327-Bluetooth-Smart-Car-Diagnostic-Interface-ELM-327-Wireless-Scan-Tool/1661626480.html

Wybrałem "Blue Double PCB"

Sprzedawca wysłał niezwłocznie ale dotarł dopiero po dwóch miesiącach :)

 

Polecam !!! zapłaciłem chyba z 17 ziko, 3 tygodnie czekania i śmiga u mnie w n47 tak samo sprawnie jak po kablu.

Najlepiej tak jak koledzy pisali wyżej, żeby nie było poinstalowanych innych aplikacji do OBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam problem z odczytami programu Btool, łączę się z nim poprzez bluetooth-a z iCarly3.

Po chwil od połączenia się z interfejsem zanikają mi wskazania temperatur., oprócz tego nie mogę odczytać ile km pozostało mi do wymiany filtra DPF.


97b899369ca75a7f.png


b598fbe98465e972.png


Z góry dziękuję za pomoc i życzę wszystkim Wesołych Świąt.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, próbowałem dzisiaj podłączyć swoje auto E91 325d M57 D30 poprzez interfejs carista przez bluetooth programem BTool na razie tym darmowym i niby łączy się wszystko fajnie ale przy zczytywaniu błędów , ciśnień czy temperatur ładuje ładuje i ładuje i nic czekam 10 minut i dalej ładuje nie wiem może ja coś zle robię już sam nie wiem .Samochód ma 260000 przebiegu i na idrive wyskakuje filtr dpf rok temu był wypalany przez machanika skasował 300 zł i rok był spokój tym razem chciałbym to sam ogarnąć .Ma może ktoś jakiś pomysł co może być nie tak byłbym wdzięczny za każdą sugestię .Dzięki i pozdrawiam .

A jeszcze jedno prośba do autora i pomysłodawcy tego wątku czy jest jeszcze możliwość otrzymania kodu na darmową próbę BTool expert .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jeszcze jedno prośba do autora i pomysłodawcy tego wątku czy jest jeszcze możliwość otrzymania kodu na darmową próbę BTool expert .

 

Przeczytaj pierwszą stronę tego tematu a dowiesz się jak otrzymać kod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszs131, to wygląda jak zerwane połączenie bluetooth. Włącz logowanie komunikacji w ustawieniach i przyślij logi to spojrzę. Przy okazji zobaczę dlaczego nie pokazuje dystansu do wymiany.


Tomasek, jaki masz protokół wybrany? Dla e90 po 2007r należny wybrać 'D-Can'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszs131, to wygląda jak zerwane połączenie bluetooth. Włącz logowanie komunikacji w ustawieniach i przyślij logi to spojrzę. Przy okazji zobaczę dlaczego nie pokazuje dystansu do wymiany.


Tomasek, jaki masz protokół wybrany? Dla e90 po 2007r należny wybrać 'D-Can'.

Teoretycznie po marcu 2007. A teoretycznie bo moj jest z 29.05.2007 i nie ma dcan tylko k-line

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa wersja beta 2.21:

- Poprawka dla silników M47/57 'Brak odpowiedzi z ECU' - w niektórych autach sterownik silnika przestawał odpowiadać jeśli przez kilka sekund nie było żadnej transmisji danych,

np. wystarczyło chwilę pozwlekać z odczytem błędów i pojawiało się 'Brak odpowiedzi z ECU'. Podziękowania dla kolegi Mrozilla za pomoc w namierzaniu problemu.

- N43: NOx Monitor - dodany przycisk 'Więcej' a pod nim tryb pracy, status odsiarczania i status katalizatora.

- Ręczny wybór języka polski/anglielski

Dodatkowo zgodnie z waszymi sugestiami:

- Dodatkowy przycisk do szybkiego połączenia na górnym pasku

- Przycisk do zaznaczenia wszystkich modułów przy odczycie błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby przełączyć się na betę należy kliknąć ten link https://play.google.com/apps/testing/pl.pw.btool.expert -> zostań testerem i zaktualizować aplikację w google play. W ten sam sposób można powrócić do wersji publicznej (jedynie trzeba odinstalować najpierw betę).

Od jakiegoś czasu jak wypuszczam nową betę, to poprzednia beta staje się publiczna, tzn wersja publiczna będzie zazwyczaj jedną lub dwie wersje do tyłu w stosunku do bety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem podglądać DPF i się go uczyć. Po wypaleniu pokazywał 5 gr. sadzy i ciśnienie wsteczne ok 10hPa.

Przy normalny użytkowaniu sadza 10 gr. i ciśnienie między 10-20 hPa. Dziś go podejrzałem i trochę mnie zdziwiło to co zobaczyłem. 400 km po regeneracji, regeneracja w planie...sadza 3 gr. ciśnienie wsteczne na wolnych obr. 5 hpa....

Kilka dni temu dokonałem inspekcji klap w kolektorze. Całość wyczyściłem łącznie z czujnikiem ciśnienia tym znajdującym się kolektorze. Czy ktoś może mnie oświecić o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz dwa kupilem i maja problemy z silnikiem m47

Kolego nie wiem czy kupiłeś dobry interfejs, ale jak nie to polecam z maxi ecu za 100zl.

Elmidentifier nie jest wcale wyznacznikiem, szczególnie przy silniku m47.

U mnie na tym śmiga rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja takie coś własnie dostałem właśnie z Chin za 6 euro. Jest to to samo co niebieski ELM ale ma dodatkowo przycisk on/off.

ZwNcWWT.png

https://pl.aliexpress.com/item/With-PIC18F25K80-Chip-ELM327-V1-5-Bluetooth-with-Switch-Button-Multi-Langugae-Works-ON-Android-Torque/32791169961.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

W koncu przyszedł do mnie interface Carista i dzieki uprzejmości kolegi #pawelgawel mogłem zacząc testować aplikacje (320d N47 F31).


Na szybko moge sie podzielić kilkoma przemysleniami:


1. Aplikacja fajna lekka i mocno konfigurowalna - mozna sobie do dowolnego ekranu dopisać parametry które chcemy śledzic - dla zaawansowanego uzytkownika to super dla początkującego nieco kłopotliwe bo nie bardzo wiadomo co ma wplyw i na co powinniśmy zwracać uwage - byc moze prekofigurowane ekrany + kilka do customizacji byloby jeszcze wygodniej i przejrzyściej


2. Brakuje mi możliwości porównania do poprzednich pomiarów - np. chcialbym dzisiejszy wynik parametrów DPF (przed trasą) zapisać sobie jako referencje i potem w tabeli widziec jak bieżacy wynik różni sie od referencyjnego (w góre/dół) - mozna by to rozwiązać klawiszem, zapisz ostatni wynik do tabeli


3. też dla początkujących ale super byloby gdyby parametry pokazywały czy są przekroczone (te których to moze dotyczyc) i np. popiół/sadza powyżej jakiejs wartości - nie wiem jakiej zaczyna swiecic sie na czerowo i wtedy wiem ze powinienen zacząc regeneracje - mozna tez dodać pośredni punkto kontrolny np. na zółto wtedy jeszcze lepiej moge kontrolować te paramatery.


4. drobna sprawa ktora zauważyłem przypadkiem ale widze ze wartośc prędkości jest wyswietlana błędnie


5. przydałaby sie tez mozliwośc zmiany języka - teraz jak rozumiem aplikacja korzysta z domyslnego jezyka telefonu - fajnie jak mozna by bylo zmienić

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do predkosci to zalezy ktora jest zczytywana w aplikacji, czy ta licznikowa, czy rzeczywista i jaka masz licznik zakodowany. Ja zrobilem sobie tak, że licznik pokazuje licznikowa, czyli zazwyczaj zawyża, a cyfrowo na liczniku wyświetla mi rzeczywistą, czyli taką jak gliniarz zmierzy. Różnica przy 100 km/h to 8km/h przy zalecanych kołach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja takie coś własnie dostałem właśnie z Chin za 6 euro. Jest to to samo co niebieski ELM ale ma dodatkowo przycisk on/off.

ZwNcWWT.png

https://pl.aliexpress.com/item/With-PIC18F25K80-Chip-ELM327-V1-5-Bluetooth-with-Switch-Button-Multi-Langugae-Works-ON-Android-Torque/32791169961.html

 

to mam pytanie.mam interfejs maxiecu 2.1, ktory kosztuje 5 x tyle (moge go oddac jeszcze). W czym ten maxiecu bedzie lepszy od ktoregos z prezentowanych tu chinczykow?bo skoro działaja identycznie to po co placić wiecej. Zastanawiam się też, czy nie najlepszym interfejsem byłaby carista?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszs131, to wygląda jak zerwane połączenie bluetooth. Włącz logowanie komunikacji w ustawieniach i przyślij logi to spojrzę. Przy okazji zobaczę dlaczego nie pokazuje dystansu do wymiany.


Tomasek, jaki masz protokół wybrany? Dla e90 po 2007r należny wybrać 'D-Can'.

Logowanie komunikacji mam cały czas włączone, sterownik USB ustawiony na Auto. Czy mam połączyć komórkę z kompem poprzez USB i jakoś zrzucić dane?

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do predkosci to zalezy ktora jest zczytywana w aplikacji, czy ta licznikowa, czy rzeczywista i jaka masz licznik zakodowany. Ja zrobilem sobie tak, że licznik pokazuje licznikowa, czyli zazwyczaj zawyża, a cyfrowo na liczniku wyświetla mi rzeczywistą, czyli taką jak gliniarz zmierzy. Różnica przy 100 km/h to 8km/h przy zalecanych kołach.
Nie chodzi mi o małą różnicę- u mnie niezależnie od prędkości pokazywalo mi ok 3km/H dziś po pracy protestuje Jeszce zaciągajac dane w trakcie jazdy.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logowanie komunikacji mam cały czas włączone, sterownik USB ustawiony na Auto. Czy mam połączyć komórkę z kompem poprzez USB i jakoś zrzucić dane?

 

Albo podłącz pod komp albo bezpośrednio z komórki możesz log mi wysłać - zawartość katalogu /btool/log na mail.

 

[

to mam pytanie.mam interfejs maxiecu 2.1, ktory kosztuje 5 x tyle (moge go oddac jeszcze). W czym ten maxiecu bedzie lepszy od ktoregos z prezentowanych tu chinczykow?bo skoro działaja identycznie to po co placić wiecej. Zastanawiam się też, czy nie najlepszym interfejsem byłaby carista?

 

Maxiecu to oryginalny ELM 327 2.1. Do naszych BMW w zasadzie wystarcza wersja 1.4 ale nie wykluczone że w przyszłości pojawią się jakieś usprawnienia w tej czy innej apce wymagające wyższej wersji. Kupując go masz pewność że będzie działał i masz gwarancję. Z Carista jest podobnie - podłączasz i działa. Natomiast z chińczykami jest różnie - te które ja kupiłem są ok, ale identyczny adapter od innego sprzedawcy może nie działać wcale lub zrywać połączenie.

 

Nie chodzi mi o małą różnicę- u mnie niezależnie od prędkości pokazywalo mi ok 3km/H dziś po pracy protestuje Jeszce zaciągajac dane w trakcie jazdy.

 

Rzeczywiście źle pokazuje prędkość. Przyjrzę się.

Możliwość zapisania i porównani pomiarów to ciekawy pomysł. Dopisuję go do listy życzeń.

Przekroczenia wartości/zmiana koloru jest w planach.

Zmiana języka będzie niebawem.

Edytowane przez pawelgawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
myślę,że zmiana języka to powinien być priorytet. wtedy może zaczniesz zasłużenie zarabiać na tej apce i będzie konkurencja poza Polską do carly i tego typu aplikacji :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.