Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Nowa beta 2.42:


- jest reset adaptacji przepływomierza w dieslach serii E

- obsługa silników B47/B57 w serii F

- poprawki dla serii F - prędkość, temperatira powietrza/otoczenia

- poprawki czytania błędów - na niektóych silnikach pojawiało się 'No description' zamiast opisu.


Co do adaptacji przepływomierza, to w live data pojawiły się dwie nowe pozycje dotyczące adaptacji jak na screenie poniżej:

5gQ4TNC.png

Jeśli obydwie wartości są 0 to adaptacja nie ma sensu, bo polega właśnie na wyzerowaniu tych wartości.

Ista mówi żeby po wykonaniu adaptacji wyłączyć zapłon na 3minuty. Przepływomierz powinien zaadaptować się podczas jazdy.

Adaptacja przepływomierza nie jest możliwa w starszych 2-litrowych dieslach np. w e46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zerknąłem na ten przepływomierz u siebie dzisiaj. Przy przebiegu 311000 myślałem, że może będzie konieczna adaptacja, ale obie wartości na 0. Fajna rzecz z tymi nowymi funkcjami np. odnośnie resetu ustawień skrzyni :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznacza to, że sterownik silnika wykrył odchyłkę powyżej 8% od teoretycznej masy powietrza i ta wartość którą widzisz to jest współczynnik korekcji wartości z przepływomierza.

Niestety nie wiem czy to coś mówi o stanie przepływomierza. U mnie podobnie jak u kulfon3 - ponad 300tys a wartość 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ista mówi żeby po wykonaniu adaptacji wyłączyć zapłon na 3minuty. Przepływomierz powinien zaadaptować się podczas jazdy.

Czy takie informacje pojawiają się przy korzystaniu z tej opcji w Twoim programie? Nie mam jak obecnie tego sprawdzić ale wydaje mi się, że różne dodatkowe informacje, które tyczą się różnych funkcji warto aby właśnie dodane były w postaci komunikatów przed skorzystaniem z danej opcji aby nie było niejasności jak z konkretnych rzeczy korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nowa beta 2.42:


- jest reset adaptacji przepływomierza w dieslach serii E



Co do adaptacji przepływomierza, to w live data pojawiły się dwie nowe pozycje dotyczące adaptacji jak na screenie poniżej:

5gQ4TNC.png

Jeśli obydwie wartości są 0 to adaptacja nie ma sensu, bo polega właśnie na wyzerowaniu tych wartości.

Ista mówi żeby po wykonaniu adaptacji wyłączyć zapłon na 3minuty. Przepływomierz powinien zaadaptować się podczas jazdy.

Adaptacja przepływomierza nie jest możliwa w starszych 2-litrowych dieslach np. w e46.

 

A do serii F kiedy będzie dostępna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest czasem na minusie a innym razem na plus brak żadnych błędów.

Dpf próbuje wypalić już przy dystansie 200 km od ostatniego wypalenia, a po 10 km wyłącza się.

Natomiast przebieg od ostatniego wypalenia się nie zeruje.

Na dniach wymieniam czujnik ciśnienia.

Pomogła wymiana czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Dziś kupiłem BTool Expert i w odczycie aktualne/oczekiwane mam


powietrze oczekiwane wartość 1267 cały czas

powietrze aktualne zmienia się podczas jazdy od 280-1000, postój 320-330


Czy to jest błąd apki czy coś w aucie niedomaga


Auto jeździ normalnie + brak błędów silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset inspekcji olejowej mam w planach ale obawiam się że to może nie pomóc.

Jednak okazało się, że wyjątkowo ciężko było wychwycić moment przytrzymania przycisku i udało się wejść oraz skasować inspekcję "z palca" (dodam, że nie robiłem tego pierwszy raz, a mimo wszystko wyjątkowo opornie tym razem to szło). Wychodzi na to, że jak najbardziej ta funkcja w aplikacji dla "ułatwienia" się przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest czasem na minusie a innym razem na plus brak żadnych błędów.

Dpf próbuje wypalić już przy dystansie 200 km od ostatniego wypalenia, a po 10 km wyłącza się.

Natomiast przebieg od ostatniego wypalenia się nie zeruje.

Na dniach wymieniam czujnik ciśnienia.

Pomogła wymiana czujnika?

Jeszcze nie wymieniłem.

Moje spostrzeżenie odnośnie ilości sadzy.

Sadza zaczyn się spalać przy temperaturze większej od 500 °C

Niestety u mnie ciężko jest uzyskać taką temperaturę przez cały proces wypalania (dlaczego? czytaj dalej)


I tutaj prośba do was w celu sprawdzenia moich podejrzeń.

Dajcie info, jaką uzyskuje temp. dpf w procesie wypalania przy usuniętych klapkach i egr off.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest czasem na minusie a innym razem na plus brak żadnych błędów.

Dpf próbuje wypalić już przy dystansie 200 km od ostatniego wypalenia, a po 10 km wyłącza się.

Natomiast przebieg od ostatniego wypalenia się nie zeruje.

Na dniach wymieniam czujnik ciśnienia.

Pomogła wymiana czujnika?

Jeszcze nie wymieniłem.

Moje spostrzeżenie odnośnie ilości sadzy.

Sadza zaczyn się spalać przy temperaturze większej od 500 °C

Niestety u mnie ciężko jest uzyskać taką temperaturę przez cały proces wypalania (dlaczego? czytaj dalej)


I tutaj prośba do was w celu sprawdzenia moich podejrzeń.

Dajcie info, jaką uzyskuje temp. dpf w procesie wypalania przy usuniętych klapkach i egr off.

Nie mam klapek mam egr jest około 3tys obrotów jest ponad 500st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.