Skocz do zawartości

E90 bicie kierownicy


cvbnm

Rekomendowane odpowiedzi

Im większe felgi tym problem z wyważeniem może być bardziej odczuwalny. Jeśli na 100% felgi i opony są w porządku to należy wykonać wyważenie z testem drogowym (z optymalizacją) lub doważyć na samochodzie. Może być też problem z luzem w zawieszeniu bądź układzie kierowniczym, ewentualnie skrzywiona piasta. Proponowałbym na początek założyć inne, sprawdzone koła i zobaczyć czy będzie okej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 210
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No więc zanim zdecydowałem się odnowić felgi odwiedziłem autoryzowany serwis bmw w celu sprawdzenia zawieszenia, oraz warsztat ktory zajmuje sie wyłacznie bmw w celu sprawdzenia zawieszenia samochodu, stwierdzili ze wszystko jest ok i nie ma żadnych luzów.

Zgadzam się z tobą damiankck, najlepiej byłoby założyć sprawdzone koła i przekonać się jak będzie wyglądać wystuacja, jednak u mnie w okolicy cięzko znaleśc mi kogoś kto ma bmw z 18" felgami :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Kolegami !!! na początek fajnie byłoby podmienić koła i zobaczyć jak będzie auto sie zachowywać, niestety nie mogę przełożyć tylnych kół na przód ponieważ tył jest szerszy. Z tąd moja prośba jeśli ktoś z "okolicy" Birmingham lub Stoke-on-trent, Manchesteru posiada 18" koła i mógłby na chwilę je użyczyć byłbym bardzo wdzięczny!!! koledzy pomóżcie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek w ubiegłym roku. Kupiłem prawie nowe felgi R18 performance oraz nowe opony 225 i 255. Opony założyłem i wyważyłem w zaprzyjaźnionym warsztacie. Robiono to przy mnie najdokładniej jak można było...ale niestety przy większych prędkościach były wibracje całego auta. Miałem założone dystanse i pomyślałem że może to przez to, ale nie...

Na ten sezon dopytałem o możliwie najlepszą firmę od wyważania w okolicy i ponownie wyważyłem koła (choć przebieg od ostatniego wyważania był mikroskopijny). Okazało się że odważniki na felgach zostały przyklejone w zupełnie innych miejscach. Poprawa po nowym wyważeniu niesamowita.

W wielu przypadkach to kwestia prawidłowej kalibracji maszyny do wyważania, u mnie to było pewnie to.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sprawdzałeś wielkość otworu centrującego?

To ma bardzo wielki wpływ na bicie. Jeżeli masz fele z otworem 76,2 to musisz założyć pierścienie centrujące. E90 ma felgi na 74,1 więc jak masz większy otwór to niestety będzie biło.Miałem to samo, koła wyważone, poprostowane i prędkość 100km/h zaczyna bić. Musisz zmierzyć suwmiarką, a najprościej sprawdzić, poluźnij delikatnie śruby i zobacz czy koło będzie miało luz góra dół ( to jest prawie 2mm ). Założone pierścienie centrujące i jak ręką odjął. ( założone dystanse przód 15mm na stronę, tył 30mm na stronę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , nie sądzę aby w grę wchodziła różnica wielkości otworu centrujacego, ponieważ felgi są oryginalne BMW i na takich felgach auto jest od nowości. Co do wywarzenia kół to robiłem je w dwóch różnych punktach i za każdym razem efekt taki sam,. Fajnie byłoby znaleść kogoś w okolicy na chwilową podmiankę kół, udało by się wyeliminować kilka niewiadomych. Oczywiście koledzy dziękuję za uwagi i pomysły! Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając twój wątek od początku, to wychodzi, że jesteś od niedawna posiadaczem tego cud samochodu. I teraz jest pytanie, czy poprzednia właścicielka kupiła samochód z tymi felami w salonie, czy zostały założone oryginalne BMW na sprzedaż auta, aby "podbić" wartość samochodu. Oryginalne felgi BMW nie oznaczają, że mają taki sam otwór centralny. BMW E90 ma otwór centralny 74.1 a np. E70 ma 76,2. Obie felgi są na rozstaw śrub 5x120 i obie są oryginalne BMW. Właśnie miałem tak u siebie i powiem ci wielkość otworu centrującego ma wielkie znaczenie. Bije jak cholera jak nie dasz pierścienia centrującego, gdy felga ma inny rozmiar otworu. Przykręcenie śrubami nic nie da, koło wpada w wibracje przy większej prędkości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej sprawdzić to, podnieś auto, lekko popuść śruby i zobacz czy koło będzie miało luz góra/dół. Z tym rozstawem śrub to wiele jest felg i to właśnie do różnych aut, tylko otwór centrujący jest różny i to ma wielkie znaczenie. Ja też miałem bicie. Koła wyważone i lipa. Już się szykowałem do wymiany felg, chociaż i tak je wymienię bo brzydkie, a tu wulkanizator zakładając koło po ponownym wyważeniu zauważył, że jest luz i trzeba pierścienie centrujące. Jak założyłem pierścienie, to jak ręką odjął. Teraz na ten sezon znów zmieniłem koła i jeszcze nie byłem na ponownym wyważeniu i jak na razie nie ma nic czuć żeby biły. Ale pierścienie założone. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem kiedys bardzo podobna sytuacje.

 

BMW e46 330i i bicie/drgania byly wyczuwalne juz przy 70mph. Mialem zalozone wowczas 18" felgi z niskoprofilowymi oponami. Felgi oddalem do odrestaurowania i przemalowania ale problem niestety nie zniknal. Dla testu zalozylem oryginalne fele z innej e46 (325i) i jak reka odjal..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka dni temu kilka ostrych hamowań awaryjnych, gdy inne pojazdy zajeżdżały mi drogę. Po tych hamowaniach zauważyłem, że mam delikatne wibracje na kierownicy przy wychodzeniu z łuków na drodze lub po zmianie pasa w prędkościach 70-90km/h. Pojechałem na wyważenie kół i okazało się, że trzeba je wyważyć od nowa. Po wyważeniu ok. Gumiarz powiedział mi, że drgania kierownicy mogą pochodzić od krzywych/nierówno startych opon lub ich wady w postaci wewnętrznego rozwarstwienia, którego nie widać gołym okiem.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Miałem to samo. Po zakupie autka założone były 19" felgi jakieś chinole. Wyglądały super jednak koła były strasznie jajowate a jedna z felg spawana była w 6 miejscach. Nic nie dało wyważanie ani prostowanie bo alu używane w wątpliwej jakości felgach jest miekkie i po prostowaniu możemy być pewni że problem się będzie powtarzał. U mnie nawet kierownica nie stała w poziomie oraz przy 120/h trzęsła się. Po zakupie nowych felg już 18" z twardszego alu oraz nowych opon problem się rozwiązał oraz o dziwo kierownica wróciła do poziomu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odgrzeje trochę i opowiem o swoim problemie.

 

Mechanik wymienił mi drążki wraz z końcówkami. Po odebraniu samochodu zauważyłem bicie na kierownicy. Bije podczas jazdy (nie zawsze) jak i przy hamowaniu z 140-100km.

Dodam, iż przed wymianą bicie nie występowało.

Geometria oczywiście ustawiona.

 

Co mogło się zjeb*ać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu jak miałeś luzy na końcówkach drążków to przejmowały/niwelowały one bicie kół. Po wymianie końcówek drążków całe bicie przenosi się na kierownicę, wcześniej mogłeś tego nie czuć.

 

Całkiem, może być to prawdopodobne. Aczkolwiek sprawdzę hamulce i tłoczki.

Możliwe jest to aby zamontować drążki z końcówkami jakoś źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje trochę i opowiem o swoim problemie.

 

Mechanik wymienił mi drążki wraz z końcówkami. Po odebraniu samochodu zauważyłem bicie na kierownicy. Bije podczas jazdy (nie zawsze) jak i przy hamowaniu z 140-100km.

Dodam, iż przed wymianą bicie nie występowało.

Geometria oczywiście ustawiona.

 

Co mogło się [bAD]*ać?

 

Sprawdz tuleje wahacza, szczegolnie te od strony kabiny. U mnie wymiana pomogla, objaw byl podobny. Szukalem problemu w tarczach, geometrii, drazkach, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a je sie spytam bo widze ze to juz temat dlugi nie rozwiazany ? jakie macie felgi ? czy przypadkiem nie macie felg z otworem 74 i nie zalozonych pierscieni 72 do 74 ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Rozwiazanie drgania kierownicy w moim przypadku byly luzy na polosiach (przeguby wew. oraz zew.) :)

Jak reka odjal... Zatem moze komus pomoze.

 

EDIT 2016.06.03: Drgania powrocily jakis czas temu ale znow je usunalem: wymienilem komplet wahaczy przod wraz ze sworzniami. kpl. Lemfordera to koszt okolo 2.000zl.

Tym razem wyrywalo kierownice podczas hamowania z kazdej predkosci >100km/h. Po przekroczeniu tej granicy w dol (czyli <100) drgania magicznie znikaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, to prawda jednak felgi były krzywe i nie pomogło tutaj odnowienie i jak twierdzi firma zajmująca sie renowacja felg "prostowanie"

zakupiłem nowe felgi i autko smiga- cud miód :D

 

Mialem dokladnie to samo... Skasowali mnie ponad £200 za odnowienie/prostowanie starych felg-jakies chinskie repliki, zapewniajac ze beda jak nowe a po zalozeniu nadal to samo...

 

Kupilem oryginalne, ponoc z twardszego aluminium i wszystko bylo git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.