Skocz do zawartości

Wibracje


piotriviola

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mamy taki problem,kolega posiada bmw 540 z 93 roku,przy predkosci 80 km wzwyz zaczyna drgac cale auto.Wyeliminowalismy juz chyba wszystko tzn zawiecha tyl ok,mocowanie mostu ok,kola-bez kol takze wpada w drgania,podpora walu takze ok,poduszki pod silnikiem i skrzynia ok.

Moze ktos mial podobny problem i sie z nim uporal.Czekam na podpowiedzi.

Pozdrawiam i dzieki za wszystkie podpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem ze w jednym przypadku wina leżała w niewyważonym wale - gosc wymianiał ponoć skrzynie i kiedy składali wał już nie spieli go w tym samym miejscu - należało ponownie wyważyć wał ale czy w towim przypadku jest to samo bądz czy w tym tkwi problem tego nie wiem - poprostu taka podpowiedz
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskować mam że wibracja wystepuje tylko w tylniej części auta, skoro piszesz że bez kół również wibracje są.

Bez kół to auto stoi na kozłach i jedziesz na sucho.

W takiej sytuacji elementami obracającymi się jest tylko cały napęd.

A czy sprawdzaliście czy wibracje te wystepują na odpalonym silniku ale na luzie i gazując w różny sposób silnikiem.

Spotkałem się już z wadami kół zamachowych, a dokładniej dwumasowych i objawy są podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doważanie kół na samochodzie, może to by pomogło. Ale lepiej usunąć przyczynę a nie ją zatuszować. Stawiałbym na wał napędowy, połączenie ze skrzynią biegów.

Doważanie nic nie pomoże bo bez kół także wpada w wibracje!

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień tuleje drążka reakcyjnego (górnych wachaczy)powinno ustać napisz czy może utrzymać kiere w rękach ?

Radek nic z tego auto stoi na kobyłkach bez tylnych kół i także wibruje!

Dzięki i pozdro!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskować mam że wibracja wystepuje tylko w tylniej części auta, skoro piszesz że bez kół również wibracje są.

Bez kół to auto stoi na kozłach i jedziesz na sucho.

W takiej sytuacji elementami obracającymi się jest tylko cały napęd.

A czy sprawdzaliście czy wibracje te wystepują na odpalonym silniku ale na luzie i gazując w różny sposób silnikiem.

Spotkałem się już z wadami kół zamachowych, a dokładniej dwumasowych i objawy są podobne.

Tak też występują wibracje na biegu jałowym gdy auto jest rozpędzone,a skrzynia to automat!

Pozdro i dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dokładnie to samo... :wink:

Walczę z tym od roku i ostatnio dokonałem malusiego przełomu.

Otóż.

Jak skrzynia łączy się z wałem napędowym to wchodzi na wałek

wystający ze skrzyni. W tym miejscu w wale jest taka mała tulejka (30 PLN do dostania tylko w serwisie)

Wymieniłem tą tulejkę (bo była ewidentnie uszkodzona), poskładałem wszystko do kupy i...... auta nie umiałem w drodze utrzymać przy 80 km/h.

No więc coś się zmieniło.... Okazało się, że w tym miejscu wał się faktycznie usztywnił i teraz zaczął trzepać na podporze wału... I co się okazało.

Podpora wyglądała jak nówka ale guma była ZA SZTYWNA (chyba ze starości)

Wymieniłem podporę na nową (gdzie guma była o wiele bardziej miękka) i jest o niebo lepiej.....

 

Jeszcze są delikutaśne wibracje ale myślę że to już koła i będę z tym walczył po wczasach....

Sprawdźcie u siebie.......

 

Pozdro :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam!

Mamy taki problem,kolega posiada bmw 540 z 93 roku,przy predkosci 80 km wzwyz zaczyna drgac cale auto.

 

Witam, mam podobny problem.

mam wrazenie, ze w wibracje wpada tylne prawe kolo, ale przenosza sie one na cale auto. Efekt wystepuje tylko podczas przyspieszania i tez NIE ZAWSZE.

amortyzatory przetestowane - OK

podpora walu - NOWA

tuleje - raczej ok, ich uszkodzenie objawia sie jednak nieco inaczej.

lozysko na laczeniu z mostem - wydaje sie byc ok, nie ma luzow.

 

nie robilem jeszcze wywazenia walu, ale powiedziano mi, ze nie trzeba tego robic, o ile wal jest poprawnie spiety i nie byl np skracany.

 

dodam, ze poprzedni wlasciciel zalozyl na tyl dystanse, ok 5mm na strone. musze przejechac sie bez nich..

 

koncza mi sie pomysly..

kocham to auto, ale owe wibracje wkurzaja mnie niemilosiernie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.