Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, ciekawi mnie kwestia co się stanie z samochodem w przypadku wciśnięcia przycisku "P". Czy nasze F serie są idioto odporne i podczas jazdy nie jest to możliwe czy skrzynia po prostu się zblokuje? Jestem ciekawy co by się stało, aczkolwiek nie chciałbym tego celowo wciskać :mrgreen: Miał ktoś może już taki przypadek, albo wie?

 

Pozdrawiam

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powyżej 4 km/h nic się nie stanie. Jest zabezpieczenie przed ciekawskimi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic się nie stanie, tak samo jak wciśnięcie przycisku start/stop nie spowoduje wyłączenie silnika.
Krzysztof
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Nic się nie stanie, tak samo jak wciśnięcie przycisku start/stop nie spowoduje wyłączenie silnika.

 

Dlugie przytrzymanie powoduje wylaczenie silnika w czasie jazdy. Wiem bo wylaczalem juz, szukajac powodow wibracji.

Opublikowano
Właśnie wczoraj z powodu korków z nudów zastanawiałem się co by było gdybym wcisnal P w czasie jazdy... Byłem pewien że jest jakies zabezpieczenie,ale wolałem nie próbować :)
Opublikowano
Nic się nie stanie, tak samo jak wciśnięcie przycisku start/stop nie spowoduje wyłączenie silnika.

 

Dlugie przytrzymanie powoduje wylaczenie silnika w czasie jazdy. Wiem bo wylaczalem juz, szukajac powodow wibracji.

 

dokładnie tak - jak przytrzymasz to normalnie silnik sie wyłączy

Opublikowano

Jak juz jestesmy przy takich rozmowach to holowanie pojazdu z automatem zabronione jest ze wzgledu na brak smarowania skrzyni w trakcie holowania, tak?

 

Jak to sie ma wlasnie z wylaczaniem silnika w czasie jazdy. Smarowanie w skrzyni jest niezalezne od silnika. Troche nie rozmumiem tego zakazu. Moze ktos mnie oswieci.

  • 3 miesiące temu...
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Na N
Opublikowano

Panowie takie pytanko mnie nurtuje BMW , automat - dojeżdżam do skrzyżowania , stop czekam na zmianę świateł , bezpieczniej włączyć na hamulec ręczny P czy P w skrzyni ( parking) ?

Który z tych wariantów jest bezpieczniejszy dla :skrzyni, hamulców itd ??

Opublikowano
Panowie takie pytanko mnie nurtuje BMW , automat - dojeżdżam do skrzyżowania , stop czekam na zmianę świateł , bezpieczniej włączyć na hamulec ręczny P czy P w skrzyni ( parking) ?

Który z tych wariantów jest bezpieczniejszy dla :skrzyni, hamulców itd ??

 

Zdecydowanie trzymać na D, jak zmienisz na P, następnie znowu na D to skrzynia dwa razy musi wykonać cykl pracy, a to z pewności gdzieś tam się zlicza, dla hamulców to żadne obciążenie, po prostu zacisną się na tarczy i już - a ponadto masz AutoH - rozwiązanie wszystkiego... :mrgreen:

Opublikowano

Każde auto w automacie trzymam na D + hamulec nożny. Mam u siebie Auto Hold i nie mogę się przekonać :). Mam wrażenie, że skrzynia nie przepada za ruszaniem z Auto Hold, jednak po puszczeniu nogi z hamulca samochód odrazu zaczyna się toczyć.

 

Czy ktoś o strony technicznej może coś więcej powiedzieć o Auto Hold?

Opublikowano (edytowane)
Jest jakaś możliwość zaprogramowania żeby autohold włączał się wraz z zapłonem Edytowane przez christo74
Opublikowano
jednak po puszczeniu nogi z hamulca samochód odrazu zaczyna się toczyć.

 

no jak staniesz pod odpowiednio stromym podjazdem to pomimo, że masz D to auto może się stoczyć do tyłu (moment obrotowy, nie pokona grawitacji :norty: ) - wtedy przydaje się AUTO HOLD :)

Opublikowano
Jest jakaś możliwość zaprogramowania żeby autohold włączał się wraz z zapłonem

 

jest taka opcja ale w preLci nie dziala

co do trybu skrzyni na swiatlach to w f10 zalecane jest zostawic na d ze wzgledu na zmiane momentu na konwerterze, mozna to zaobserwowac podczas zmiany z P/N na D, silnik lekko schodzi z obrotow i wyczuwalne jest jego obciazenie, jesli od razu zmienimy na P/N obroty delikatnie wzrosna. Jesli zmienimy z D na P lub N po kilku sek to juz nie bedzie tego efektu bo konwerter nie przenosi max momentu

moim zdaniem zostalo to zaprojektowane wlasnie na zatrzymywanie sie na swiatlach

Opublikowano

Klik - tak

 

wojtekcichy - Jak jest wg Ciebie lepiej, odrazu z D przesuwać joystick na R, czy stopniowo zatrzymując się na chwilę na N?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skrzynia sterowana jest elektronicznie i nie ma to zadnego znaczenia. Kiedys skrzynie miały mechaniczne połaczenie z drazkiem i wtedy zbyt szybkie przełaczenie moglo doprowadzic do awarii. Teraz wszystkim zawiaduje procesor.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Odkopie stary temat.


Mam pytanie" auto stoi zapalone na P - wsiadam i jesli np. zapomne wcisnac hamulec to dam rade przelaczyc na D ?


Pytam bo auto mam od 2 tygodni, skrzynia idealnie rano bez zadnego szarpania przelaczala z P na D, czy R. Teraz auto stalo od piatku i dzis odpalilem i poczulem b.lekkie szarpeniecie po wrzuceniu z P na D i teraz sie zastanawiam, czy to przez postoj i nizsze temp, czy moze ja moglem niewiem zapomniec np wcisnac humlec nozny ? ( moglem sie zapomniec )

Po zrobieniu paru metrow juz wszytsko w normie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.