Skocz do zawartości

F30, F31, F34 jaki olej do silnika


kicaj

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Hej. niedawno zrobiłem pierwsze 5000km nowym 440 (b58). W związku z tym chciałbym wymienić olej i mam pytanie czym Wy zalewacie silniki benzynowe??

Wiem że dla BMW oleje są robione przez Shell'a jednak ponoć nie ma odpowiedników o identycznym składzie - stąd decyzja o zalaniu oryginalnym olejem.

Proszę o podpowiedz, który olej zalać

1) BMW M TWINPOWER TURBO LL-01 0W-40

2) BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30

co leje ASO na serwis include?

Obydwa są odpowiednie, z tym że LL-01 lepiej chroni silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wierzę, już normalnie Was czytać nie mogę !

 

Masz zalać olej jaki zaleca producent, jeśli to jest np. 5W30 LL-04 to taki masz zalać i nie kombinować. Masz to w instrukcji obsługi.

 

Wlej np. Motula i będziesz zadowolony, nie wymyślaj i nie wymyślajcie człowiekowi kwadratowych jaj :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również nie popieram kombinacji przy parametrach oleju.

W końcu ktoś spędził wiele godzin na wyliczeniach i testach by określić właściwe/odpowiednie parametry oleju dla silnika który zbudował.

Jednakże kolega alph nie użył oleju o bardzo odbiegający parametrach.

Jeśli intensywnie używa auta i jego silnik zwykle pracuje wyższych od średniej temperaturach (tor lub bardzo długie i szybkie przeloty) to zrobił właściwie.

Jednakże gdy używa auta przepisowo to raczej zabieg zrobił zbędny aczkolwiek nie drastycznie zły.

1) Używajmy oleju zalecanego przez konstruktora

2) wymieniajmy go częściej niż zaleca producent auta bo koszt wymiany to 170-200 za olej + ok 50 za filtr + 50 za wymianę (nie ASO)

 

Oleje dobrych producentów utrzymują swe właściwości dłużej ale raczej nie 30kkm :D

Filtr również nie poradzi sobie z wyłapaniem całego tego szlamu przez 30kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również nie popieram kombinacji przy parametrach oleju.

W końcu ktoś spędził wiele godzin na wyliczeniach i testach by określić właściwe/odpowiednie parametry oleju dla silnika który zbudował.

Jednakże kolega alph nie użył oleju o bardzo odbiegający parametrach.

Jeśli intensywnie używa auta i jego silnik zwykle pracuje wyższych od średniej temperaturach (tor lub bardzo długie i szybkie przeloty) to zrobił właściwie.

Jednakże gdy używa auta przepisowo to raczej zabieg zrobił zbędny aczkolwiek nie drastycznie zły.

1) Używajmy oleju zalecanego przez konstruktora

2) wymieniajmy go częściej niż zaleca producent auta bo koszt wymiany to 170-200 za olej + ok 50 za filtr + 50 za wymianę (nie ASO)

 

Oleje dobrych producentów utrzymują swe właściwości dłużej ale raczej nie 30kkm :D

Filtr również nie poradzi sobie z wyłapaniem całego tego szlamu przez 30kkm

 

DOKŁADNIE TAK

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W40... ?

Od tego się zaczyna, kombinowanie olejem przy poborze oleju przez silnik... że niby gęstszy i ma "korzystniejszą temperaturę pracy silnika" jak to kiedyś usłyszałem.

 

Błąd.

 

Dlaczego? Jeżeli olej spełnia normy zalecane przez producenta, a dodatkowo ma lepsze inne parametry to tylko chroni lepiej Twój silnik.

 

Producent wybiera optymalny produkt, który godzi cenę, jakość i czas (okres gwarancji).

 

Ty jako właściciel musisz wybierać tak żeby produkt przetrwał tyle ile Ty sobie założysz.

 

Ja dbam o swojego samochody i dlatego dokonałem takiego wyboru po rozmowie z ludźmi którzy znają się na olejach.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również nie popieram kombinacji przy parametrach oleju.

W końcu ktoś spędził wiele godzin na wyliczeniach i testach by określić właściwe/odpowiednie parametry oleju dla silnika który zbudował.

Jednakże kolega alph nie użył oleju o bardzo odbiegający parametrach.

Jeśli intensywnie używa auta i jego silnik zwykle pracuje wyższych od średniej temperaturach (tor lub bardzo długie i szybkie przeloty) to zrobił właściwie.

Jednakże gdy używa auta przepisowo to raczej zabieg zrobił zbędny aczkolwiek nie drastycznie zły.

1) Używajmy oleju zalecanego przez konstruktora

2) wymieniajmy go częściej niż zaleca producent auta bo koszt wymiany to 170-200 za olej + ok 50 za filtr + 50 za wymianę (nie ASO)

 

Oleje dobrych producentów utrzymują swe właściwości dłużej ale raczej nie 30kkm :D

Filtr również nie poradzi sobie z wyłapaniem całego tego szlamu przez 30kkm

 

Piotr, dokładnie. Użyłem oleju o normach zalecanych przez producenta. Podniosłem mu tylko temperaturę bo zamierzam grzebać w silniku i temperatura będzie rosła:-)

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Proszę o opinie na temat preparatu do wtrysków LIQUI MOLY 2663.

Czy robi robotę

Z własnego doświadczenia i nie tylko,godny polecenia.

Efekt odczuwalny nie od razu po wypaleniu jednego baku, należy go stosować systematycznie długoterminowo zgodnie z zaleceniem producenta.

Dopiero ten dodatek w poprzednim E61 przywrócił poprawną-cichą pracę wtryskiwaczy.Później stosowałem go profilaktycznie co drugi bak,problem z wtryskami nigdy już nie powróciły.

Jeżeli już są objawy nieprawidłowej pracy wtrysków by szybciej uzyskać pożądany efekt w pierwszy bak zaaplikować LIQUI MOLY 2666, dobrze jest w tym czasie przegonić silnik na dłuższej trasie-autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Jest to bardzo dobry olej.Nie napisałeś do jakiego sinika, z profilu też to nie wynika.

W tym temacie np.viewtopic.php?f=88&t=195183&start=2340 kolega Guzior poleca go xxx razy.

Niestety, nie będę za Ciebie wyszukiwał postów w całym temacie.

Proszę, tu specyfikacja techniczna- https://download.sklep.intercars.com.pl/specyfikacje/VALVOLINE/B0A1FB.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to bardzo dobry olej.Nie napisałeś do jakiego sinika, z profilu też to nie wynika.

W tym temacie np.viewtopic.php?f=88&t=195183&start=2340 kolega Guzior poleca go xxx razy.

Niestety, nie będę za Ciebie wyszukiwał postów w całym temacie.

Proszę, tu specyfikacja techniczna- https://download.sklep.intercars.com.pl/specyfikacje/VALVOLINE/B0A1FB.pdf

Dziękuje :cool2: mam jeszcze problemy z przeczesywaniem forum.

Chodzi o F31 2.0D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.