Skocz do zawartości

F30, F31, F34 jaki olej do silnika


kicaj

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie z całym szacunkiem.... trochę ten onanizm olejowy w seryjnych autach mnie śmieszy... wystarczy średniej klasy olej wymieniać systematycznie co 10 15 kkm I silnik jest czysty.... zapraszam do obejrzenia silników które jeżdżą na valvoline synpower. Z dodatkiem xado turbo lube. Chyba że zamierzacie f30 jezdzic pod 1mln km to rozumiem. Ale spokojnie oszczędna konstrukcja tego nie zniesie :)

 

Może i trochę racji w tym jest ale z drugiej strony za kilka złotych więcej kupujesz tak na prawdę znacznie lepszy olej.

A w N47 nie chciałbym lać kiepskiego oleju. Szczególnie, że rozrząd w N47 to nie jest majstersztyk... :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z całym szacunkiem.... trochę ten onanizm olejowy w seryjnych autach mnie śmieszy... wystarczy średniej klasy olej wymieniać systematycznie co 10 15 kkm

 

Jest trochę racji w tym co piszesz, chociaż trochę też nie, na tak nie ma co przeginać z cudowaniem bo produkty wielu czołowych producentów dają faktycznie wystarczającą ochronę, wystarczą jak piszesz regularne wymiany i szerokopojęta dbałość o motor. Z drugiej strony mamy do czynienia z wieloma podróbami więc na pewno lepiej jest kupić olej z zaufanego źródła czy od producenta u którego to ryzyko jest minimalne. Już nawet nie wspominam o tym że wielu użytkuje klekota "niezgodnie" z jego przeznaczeniem(skupiam się na nowszych diesel'ach), szczególnie w erze eco i wszelakich filtrów, wtedy dobór dobrze czyszczącego oleju i dodatków oraz wszelakie rozważania mają jak najbardziej sens.

Natomiast nie zgodzę się z Twoją teorią bo po pierwsze tak jak kolega wyżej pisze za praktycznie podobne pln-y możesz kupić zdecydowanie lepszy olej i informacje oraz rekomendacje na forum powinny być dla przeciętnego użytkownika istotne, dalej jak wspomniałeś ja np zamierzam potrzymać moje obecne auto długo, kto wie czy nie zostanie ze mną jako 3, 4, 5 auto, być może wspomnienie diesel'a(jak dożyję :wink: ).

Już nawet nie chcę myśleć o problemach które występują w obecnym N57 i to przy niewielkich przebiegach, wystarczy przejrzeć http://wymiensilnik.pl/ w tym wypadku wiedza olejowa jest mi jak najbardziej potrzebna, a przy okazji może komuś też się przyda.

Generalnie wiem o co ci chodzi bo co niektórzy zrobili ze zwykłego oleju "kult olejowy", też kiedyś miałem takiego pierd@lc'a, na szczęście przeszło i teraz staram się zachować zdrowy rozsadek i dać motorowi należytą ochronę dopasowaną do stylu użytkowania za rozsądne pieniądze, jednakże myślę że ci zwykli użytkownicy powinni być wdzięczni tej grupie zapaleńców która w niejednym wypadku otworzyła horyzonty.

Denerwują mnie natomiast ci którzy wchodzą na taki temat olejowy (sorry Kozenko to akurat nie do Ciebie), mając mnóstwo informacji i propozycji do wyboru zadają ciągłe pytanie jaki olej? Podczas gdy w danym wątku mamy już kilkanaście sprawdzonych propozycji i wystarczy tylko poczytać i sobie samemu odpowiedzieć który wybrać.

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie z całym szacunkiem.... trochę ten onanizm olejowy w seryjnych autach mnie śmieszy... wystarczy średniej klasy olej wymieniać systematycznie co 10 15 kkm

 

Jest trochę racji w tym co piszesz, chociaż trochę też nie, na tak nie ma co przeginać z cudowaniem bo produkty wielu czołowych producentów dają faktycznie wystarczającą ochronę, wystarczą jak piszesz regularne wymiany i szerokopojęta dbałość o motor. Z drugiej strony mamy do czynienia z wieloma podróbami więc na pewno lepiej jest kupić olej z zaufanego źródła czy od producenta u którego to ryzyko jest minimalne. Już nawet nie wspominam o tym że wielu użytkuje klekota "niezgodnie" z jego przeznaczeniem(skupiam się na nowszych diesel'ach), szczególnie w erze eco i wszelakich filtrów, wtedy dobór dobrze czyszczącego oleju i dodatków oraz wszelakie rozważania mają jak najbardziej sens.

Natomiast nie zgodzę się z Twoją teorią bo po pierwsze tak jak kolega wyżej pisze za praktycznie podobne pln-y możesz kupić zdecydowanie lepszy olej i informacje oraz rekomendacje na forum powinny być dla przeciętnego użytkownika istotne, dalej jak wspomniałeś ja np zamierzam potrzymać moje obecne auto długo, kto wie czy nie zostanie ze mną jako 3, 4, 5 auto, być może wspomnienie diesel'a(jak dożyję :wink: ).

Już nawet nie chcę myśleć o problemach które występują w obecnym N57 i to przy niewielkich przebiegach, wystarczy przejrzeć http://wymiensilnik.pl/ w tym wypadku wiedza olejowa jest mi jak najbardziej potrzebna, a przy okazji może komuś też się przyda.

Generalnie wiem o co ci chodzi bo co niektórzy zrobili ze zwykłego oleju "kult olejowy", też kiedyś miałem takiego pierd@lc'a, na szczęście przeszło i teraz staram się zachować zdrowy rozsadek i dać motorowi należytą ochronę dopasowaną do stylu użytkowania za rozsądne pieniądze, jednakże myślę że ci zwykli użytkownicy powinni być wdzięczni tej grupie zapaleńców która w niejednym wypadku otworzyła horyzonty.

Denerwują mnie natomiast ci którzy wchodzą na taki temat olejowy (sorry Kozenko to akurat nie do Ciebie), mając mnóstwo informacji i propozycji do wyboru zadają ciągłe pytanie jaki olej? Podczas gdy w danym wątku mamy już kilkanaście sprawdzonych propozycji i wystarczy tylko poczytać i sobie samemu odpowiedzieć który wybrać.

Nic dodać, nic ująć :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z całym szacunkiem.... trochę ten onanizm olejowy w seryjnych autach mnie śmieszy... wystarczy średniej klasy olej wymieniać systematycznie co 10 15 kkm I silnik jest czysty.... zapraszam do obejrzenia silników które jeżdżą na valvoline synpower. Z dodatkiem xado turbo lube. Chyba że zamierzacie f30 jezdzic pod 1mln km to rozumiem. Ale spokojnie oszczędna konstrukcja tego nie zniesie :)

 

Może i trochę racji w tym jest ale z drugiej strony za kilka złotych więcej kupujesz tak na prawdę znacznie lepszy olej.

A w N47 nie chciałbym lać kiepskiego oleju. Szczególnie, że rozrząd w N47 to nie jest majstersztyk... :wink:

Miałem n47 z mocą 273 KM na 1 turbinie I z niczym problemów nie było. Teraz mam 2x m57 231 KM 370KM I b46 252KM wszędzie leje valvo z xado i jest top

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Każdy może mieć swoją rację.

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :wink:

Jeżeli ktoś nie zamierza jeździć długo i nie zależy mu bardzo na kondycji silnika w znacznie późniejszej eksploatacji, sprzeda po np. dwóch, trzech latach i będzie stosował olej nawet z niższej półki ale zgodne z rekomendacją producenta to silnik po np.100tys. z tego powodu nie ulegnie awarii.

Drugie podejście to takie jak moje. Kupiłem nowy samochód przede wszystkim z powodu bym był pewien stanu technicznego i od narodzin, mógł max. przyczynić się do jego jak najdłuższej bezawaryjnej eksploatacji.

Dlatego w tych okolicznościach gdy mam zamiar jeździć nim kilka lat to profilaktyka w postaci np.wyboru jak najlepszego oleju i nie tylko, co zapewni silnikowi pracę w jak najkorzystniejszych warunków jest zasadną .

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Ale niestety powierzchnia gładź cylinder czy panewki to raczej nie główny problem awarii.. znacznie lepiej pomoglbys silnikowi usuwając dpf i egr... Co oczyscilo by olej z paliwa i sadzy... no ale rozumiem że gwarancja itp :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
znacznie lepiej pomoglbys silnikowi usuwając dpf i egr... Co oczyscilo by olej z paliwa i sadzy... no ale rozumiem że gwarancja itp :)

Pomijam gwarancję, ja tą drogą nie pójdę .

Miałem usunięty DPF w E61. Chyba do końca życia będę pamiętał gryzący smród po wyjeździe z garażu (samo zdrowie). Nigdy więcej. Pomijam kwestię ewentualnych konsekwencji w przypadku kontroli.

Masz rację. Ale niestety powierzchnia gładź cylinder czy panewki to raczej nie główny problem awarii.

Chyba chodzi Ci o to że szybko zużywająca się gładź cylindrów czy panewki w silnikach BMW nie przysparzają problemów eksploatacyjnych,oczywiście.

Natomiast to chyba nie ma o czym dyskutować że, na ochronę w szczególności gładzi cyl. czy panewek kolosalny wpływ ma ogólno pojęte smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eurol FS 0w30 ma dość wysoki noack 10,2 w porównaniu do BMW twin power turbo 0w30, który ma 8,5 https://www.oil-club.ru/forum/topic/19237-bmw-twinpower-turbo-longlife-04-0w-30-svezhee/ Prawdopodobnie eurol nie dostał rekomendacji BMW właśnie przez ten wyższy noack i lepkość, która przy 40 st wynosi 61,7 mm/s, gdzie w BMW Twin power 0w30 wynosi 68,75 mm/s. Widocznie BMW nie przewiduje tak niskiej lepkości dla swoich silników, nie chodzi tu raczej o technologię, bo shell produkuje także olej 0w30, ma wyższy TBN, niższy noack od Eurola i jeszcze wyższy wskaźnik lepkości, lepkość przy 40 st wynosi 60,08 mm/s i ten olej także nie dostał już rekomendacji BMW https://www.oil-club.ru/forum/topic/14974-shell-helix-ultra-ect-c2c3-0w-30-svezhee/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, skoro już tak dywagujemy to jak do Waszych rozważań ma się taki AMSOIL Heavy-Duty Synthetic Diesel Oil 5W40?


https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3468.pdf


Oczywiście nikt nie będzie robił rekomendacji dla oleju dla ciężarówek, ale spójrzcie na jego parametry. Może zamiast Eurola warto się nim zaineresować?


Popełniłem tabele porównawczą:


https://tinypic.pl/t8h0hio91r0s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też jestem ciekaw dlaczego Eurol FS 0w30 nie ma aprobaty BMW. Dlatego tak jak już pisałem wysłałem e mail z zapytaniem do autoryzowanego importera Eurola z Warszawy. Na razie brak odpowiedzi. Co tu gdybać jak nie wiemy nawet czy Eurol wystąpił do BMW o uzyskanie aprobaty.

Co do lepkości w 40st. Ok 80% zużycia silnika następuje podczas zimnego startu .Problemem nie jest za niska lepkość w 40st. im ta lepko niższa tym lepiej, olej podczas zimnego starto szybciej zacznie smarować cały silnik.Jeżeli lepkość 65mm/s czy nawet 60mm/s byłaby za niska to co ? a lepkość oleju gdy osiągnie 100st.-12mm/s jest ok :wink: . Jest to tak oczywiste że nie będę nic więcej na ten temat pisał ( na forum nie raz wałkowane). Przykład-są oleje które lepkość w 40st. mają jeszcze niższą niż Eurol FS 0w30 i posiadają specyfikację BMW LL-04 np. https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2975-olej-silnikowy-liqui-moly-5w30-top-tec-4600-3755-1l-4100420023156

Być może rzeczywiście jest tak jak pisze adriano19921106 przeszkodą jest zbyt duży Noack. Aaale jest olej spełniający normy BMW ll-04 i Noack ma też wysokie 9,4 https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/4303-olej-silnikowy-liqui-moly-5w30-molygen-4l--4100420212253

Trzeba by znać wymogi specyfikacji LL-04 względem odparowalności Noack.

Przeglądałem strony producenta i nie tylko by sprawdzić oficjalny wynik Noack dla Eurol FS 0w30, nie znalazłem.

Jedyny wynik tego parametru odparowalności znalazłem na podstawie analizy przeprowadzonej przez Tomka z Lejolej.

adriano19921106 podaj źródło wynik Noack dla Eurol FS 0w30.

Paramert Noack nie jest powszechnie podawany w specyfikacjach tech. przez wszystkich producentów.

Przyznam szczerze że wcześniej nie wiedziałem o nim.

https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015/06/18/odparowalnosc-oleju-silnikowego-wedlug-noacka/

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, co do aprobat olejowych BMW, duże znaczenie ma z pewnością tutaj marketing i budżet danego producenta.

Takie giganty w tej branży jak millers, valvoline czy liqui moly mają na te aprobaty/certyfikaty pieniądze.

Z drugiej strony eurol 5W30 ma aprobatę BMW LL-04. Może z czasem 0W30 również będzie ją mieć.

Być może eurol kase woli spożytkować na badania i rozwój a swoich odbiorców i tak znajdzie. :roll:


Daj proszę znać Andrzej62 jak Eurol Ci odpowie co do aprobaty BMW. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź:


" Witam,


otrzymaliśmy Pana email do skrzynki SPAM , stąd późna odpowiedź.

Każdy producent olejów używa innych pakietów dodatków uszlachetniających, które są produkowane na świecie przez Oronite, Ethyl etc.. Pakiet oraz skład produktu Eurol Syntence FS 0W30 jest oparty o pakiet dodatków, które nie posiadają imiennego zatwierdzenia BMW LL-04. Biorąc pod uwagę jednak normy C3 oraz SAE 0W30, którą posiadają również oryginalne oleje BMW LL04 0W30 możemy polecić w/w olej do Pana pojazdu mimo braku zatwierdzenia."

 

Dziękuję. Do tej analizy przeprowadzonej w kraju która podaje Noack też dotarłem.

Chcę znać wartość Noack podaną przez producenta Eurola z Holandii .

Napisałem jeszcze jedną prośbę o podanie Noack określoną przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź:

" Witam,

otrzymaliśmy Pana email do skrzynki SPAM , stąd późna odpowiedź.

Każdy producent olejów używa innych pakietów dodatków uszlachetniających, które są produkowane na świecie przez Oronite, Ethyl etc.. Pakiet oraz skład produktu Eurol Syntence FS 0W30 jest oparty o pakiet dodatków, które nie posiadają imiennego zatwierdzenia BMW LL-04. Biorąc pod uwagę jednak normy C3 oraz SAE 0W30, którą posiadają również oryginalne oleje BMW LL04 0W30 możemy polecić w/w olej do Pana pojazdu mimo braku zatwierdzenia."

 

Super. Wielkie dzięki. :cool2:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Wielkie dzięki. :cool2:
No i co lejemy Eurol Syntence FS 0W30 czy nie ? :wink:

Zobaczymy co odpiszą o Noack.

Wszystko na to wskazuje. :wink: Zobaczymy jeszcze jak z tym Noack'iem.

Ale ktoś już wspominał, chyba rabbit, że niektórzy się skusili i nie żałują. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do diesli może być to jeden z lepszych olei, szkoda tylko, że nie posiada tej normy BMW pewnie przez ten wyższy Noack. Do silników benzynowych znalazłem bardzo dobry olej typu full saps Neste City Pro 0w40, który posiada normę ll-01 i jest oparty na bazie olejowej PAO https://www.oil-club.ru/forum/topic/19116-neste-city-pro-0w-40-svezhee/ Moim zdaniem jeden z lepszych olei w swojej klasie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Chciałbym poprosić Was o poradę, bo jestem w jeszcze gorszej sytuacji, niż opisane w tym wątku. Posiadam bmw 2.0 turbo (n20), obecnie przebieg 85k km. Jestem drugim właścicielem, post factum dowiedziałem się, że po raz pierwszy olej wymieniono w aucie po 50k km. Zaraz po zakupie wykonałem - w ASO w Krakowie - przy 60k km olej, rozrząd z napinaczami, napęd pompy oleju i zawór centralny VANOS wraz z wyczyszczeniem całego układu po tym pierwszym przejeżdzeniu 50km na jednym oleju.


Po 5km później przez wycieki oleju wymieniłem pokrywę zaworów wraz z wymianą oleju - i zawsze oczywiście filtrów. W ASO sprawdzili wtedy turbo i podobno działa bez zarzutu. Oleju już nie ubywa, wymieniam go razem z filtrami co 9km.

Jeżdzę na oleju BMW TwinPower Turbo LL04, ale chciałbym przejść np. na Millersa XF 0w40 zwłaszcza, że auto jest obecnie modzone.


Czy wrzucić mu ARCHOIL 2300, czy użyć płukanki "express" przy następnej zmianie oleju? Czy pierwszy interwał olejowy już tutaj nie będzie miał aż takiego znaczenia, po tej serii wymian? A może silnik jest przekreślony przez mordowanie na początku eksploatacji?


Dzięki z góry za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lepkości w 40st. Ok 80% zużycia silnika następuje podczas zimnego startu .Problemem nie jest za niska lepkość w 40st. im ta lepko niższa tym lepiej, olej podczas zimnego starto szybciej zacznie smarować cały silnik.Jeżeli lepkość 65mm/s czy nawet 60mm/s byłaby za niska to co ? a lepkość oleju gdy osiągnie 100st.-12mm/s jest ok :wink: . Przykład-są oleje które lepkość w 40st. mają jeszcze niższą niż Eurol FS 0w30 i posiadają specyfikację BMW LL-04 np. https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2975-olej-silnikowy-liqui-moly-5w30-top-tec-4600-3755-1l-4100420023156

Być może rzeczywiście jest tak jak pisze adriano19921106 przeszkodą jest zbyt duży Noack. Aaale jest olej spełniający normy BMW ll-04 i Noack ma też wysokie 9,4 https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/4303-olej-silnikowy-liqui-moly-5w30-molygen-4l--4100420212253

Trzeba by znać wymogi specyfikacji LL-04 względem odparowalności Noack.

Przeglądałem strony producenta i nie tylko by sprawdzić oficjalny wynik Noack dla Eurol FS 0w30, nie znalazłem.

Jedyny wynik tego parametru odparowalności znalazłem na podstawie analizy przeprowadzonej przez Tomka z Lejolej.

adriano19921106 podaj źródło wynik Noack dla Eurol FS 0w30.

Paramert Noack nie jest powszechnie podawany w specyfikacjach tech. przez wszystkich producentów.

Przyznam szczerze że wcześniej nie wiedziałem o nim.

https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015/06/18/odparowalnosc-oleju-silnikowego-wedlug-noacka/

 

W pełni się zgadzam z tą opinią ,ten olej ma bdb parametry w niskich temp a więc m.in lepkość i ccs(lepkość strukturalna) na poziomie 6116- co świadczy o tym że przy zimnym starcie ten olej szybko jest przepompowany po całym silniku, tak na marginesie żaden inny z listy olejów kolegi @chrzan (oprócz L.M molygen 5w30), nie ma takich parametrów, a wiadomo im lepszy ccs tym lepsza/szybsza ochrona od startu . Najważniejsza jest jednak lepkość w temp roboczej, a tu jest bdb bo 12.4 to praktycznie poziom W40, akurat w moim wypadku i większej mocy jest to istotny szczegół. Jedyną rzeczą na papierze jaka mnie trochę martwi to ten noack, wcześniej z racji tego że nie umiałem nigdzie znaleźć info znalazłem dywagacje n.t noacka o tym eurolu, chyba na bob is the oil guy i mowa była o wielkości rzędu 8.5-9 stąd głowy sobie nim nie zawracałem i mając na uwadze pozostałe parametry uznałem za akceptowalne.

W dieselu jest jeszcze kwestia sadzy żeby było procentowo mało, z tego co czytałem wielkości poniżej 5% są jak najbardziej wskazane- tu wydaje się być ok, noack co by nie powiedzieć jest istotnym parametrem,szczególnie w motorach które lubią sobie "wypić", podobnie jak tbn w nowoczesnych diesel-ach , z praktyki powiem tak; zrobiłem na tym oleju ok 8tys, z tym że wzbogaconym o AR 9100, profilaktycznie sprawdzałem poziom ubytku jakieś 3-4 razy, auto wcześniej nie brało grama oliwy(może jakieś mikronowe ilości), teraz na Eurolu jest podobnie- strat oleju nie stwierdzono poziom oleju zarówno w komp jak i na bagnecie jest praktycznie niezmienny, sama praca na zimnym silniku różnic nie zauważyłem, na rozgrzanym natomiast silnik wydaje się pracować jakby ciszej, co ciekawe olej przy pierwszym sprawdzeniu wydawał się dosyć czysty jak na diesel'a, no i jeszcze jeden plus przy mocniejszej jeździe temp robocza wydaje się być na niskim poziomie

Nie chce mi się już więcej roztrząsać ale jak dla mnie ten Eurol jest ok co do końca nie znaczy że przy nim zostanę, na przyszłość zastanawiam się nad NESTE 5W30 CITY PRO z racji tego że mam do neste zaufanie z czasów kiedy używałem go jeszcze w 2.0 tfsi , co wiecej wielu tego nie wie ale Neste jako jeden z niewielu producentów uzywa swoich baz, ich oleje są interesująca opcją, kończąc temat eurola fs 0w30 ja na chwilę obecną jak najbardziej polecam i nie widzę przeciwwskazań, oczywiście oprócz braku oficjalnej aprobaty bmw ll04 .


Poniżej może komuś przyda się analiza cytrynowca tego eurola z forum oct http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-og%C3%B3lne/og%C3%B3lne-porady-eksploatacyjne/2580267-analizy-chemiczne-samochodowy-olej-silnikowy-uoa-i-voa/page2

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie powiem.

Sporo się przy Was Panowie (rabbit72, andrzej62) podciągnąłem z wiedzy olejowej.

Dzięki! :cool2:


BTW, za 2 tygodnie zalewam EUROL SYNTHENCE FS 0W30 z dodatkiem Archoil AR 9100.

Do tej pory był Motul 5W30 bez uszlachetniacza.

Dam znać po kilkuset przejechanych km po wymianie. :wink:


Andrzej62,

Czy eurol coś odpisał w sprawie NOACK'a?

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
[quote name='"Kozenko"

Andrzej62' date='

Czy eurol coś odpisał w sprawie NOACK'a?[/quote']

 

No właśnie że nie odpisali .

Wyślę to pytanie bezpośrednio do producenta w Holandii .


Jeżeli znałbym Noack podany przez producenta i byłaby to wartość akceptowalna przeze mnie to nie byłoby żadnego argumentu by go nie zastosować.

 

co ciekawe olej przy pierwszym sprawdzeniu wydawał się dosyć czysty jak na diesel'a,

To może nie być zbyt optymistyczne, wiesz co mam na myśli. W dieslu olej który dobrze rozbija (rozpuszcza) czystki sadzy jest czarny.

Tak jak piszesz, myślę że temat EUROL SYNTHENCE FS 0W30 powoli się wyczerpuję.

Decyzją lać czy nie, powinien podjąć każdy indywidualnie.


NESTE 5W30 CITY PRO szkoda że niema trochę wyższej lepkości w 100st. - 11.8. W naszym klimacie również latem do spokojnej jazdy film olejowy ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No nie powiem.

Sporo się przy Was Panowie (rabbit72, andrzej62) podciągnąłem z wiedzy olejowej.

Dzięki! :cool2:

Nie wiem jak rabbit72 ja lubię żywca,ale to jeszcze nie teraz latem,przypomnę się :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie powiem.

Sporo się przy Was Panowie (rabbit72, andrzej62) podciągnąłem z wiedzy olejowej.

Dzięki! :cool2:

Nie wiem jak rabbit72 ja lubię żywca,ale to jeszcze nie teraz latem,przypomnę się :wink:

 

Ze mną jest trudniej bo akurat kolekcjonuje wina i temu podobne, oczywiście żywcem nie pogardzę :lol: ale jakbysmy się kiedyś chłopaki spotkali na jakimś zlocie to coś tam mogę postawić, oczywiście tylko i wyłącznie w celach badawczych :P , trzeba będzie w tej cieczy sprawdzić zawartość estrów i polifenoli i ich wpływ na żywotność organizmu :cool2:

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak rabbit72 ja lubię żywca,ale to jeszcze nie teraz latem,przypomnę się :wink:

Ze mną jest trudniej bo akurat kolekcjonuje wina i temu podobne, oczywiście żywcem nie pogardzę :lol: ale jakbysmy się kiedyś chłopaki spotkali na jakimś zlocie to coś tam mogę postawić, oczywiście tylko i wyłącznie w celach badawczych :P , trzeba będzie w tej cieczy sprawdzić zawartość estrów i polifenoli i ich wpływ na żywotność organizmu :cool2:

Może być i wino i żywiec. A co! :lol: :cool2:


A w temacie olejowym.

Również napisałem do eurola. Zaatakowałęm ich z dwóch stron. Formularzem, który mają na swojej stronie i mailem.

Niech się przyznają ile mają tego NOACK'a. :wink:

Zobaczymy, czy będzie jakikolwiek odzew. Dam znać jak coś się ruszy.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.