Skocz do zawartości

Akumulator F11


carlos_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o podanie prawidłowych parametrów akumulatora do BMW 5 Touring F11 520d.

Jak sprawdzam w sklepach internetowych to np. proponowane są aku o prądzie rozruchu od 850-950A.

Nie mam starego.

Prąd rozruchowy oraz pojemność.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz podstawowy akumulator.

W serwisie cena nominalna ~1800 zł.

Np w aso mercedesa o połowę taniej.

 

http://allegro.pl/oryginalny-akumulator-agm-bmw-80ah-i6510208727.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Pytam ponieważ wracając z wakacji aku się zagotował i cały elektrolit wyparował.

Zakupiłem na stacji[za granicą] jedyny dostępny ale 72Ah tak co by tylko pasował i do mrozów dawał rady. Ale teraz wyświetla się komunikat o niskim naładowaniu baterii.

Więc jednak trzeba kupić właściwy.

Należy się sugerować jeszcze jakimiś innymi parametrami aku do takiego samochodu przy zakupie nowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest efficjent dynamic. Ale start stop chyba nie ma lub jest nie włączone. Wcześniej był 92Ah. Ale położyłem go przy koszach i śmieciarze 'zabrali' sobie.

 

Ok. Teraz już wiem o co chodzi. Trzeba spr ładowanie.

Sprawdzić możesz tylko czy coś ci to da?myśle ze nie jest to takie proste jak to było w starych samochodach bo nawet jak ci pokaże słabe ładownie może to być spowodowane tym ze aku. nie został zakodowany i komputer nie posiada info jaki jest aku.i ładuje w trybie awaryjnym Jedynie w przypadku jak wymieniasz aku na identyczny jak miałeś może obejść się bez kodowania ale i tak po niedługim czasie możesz mieć informacje ze bateria do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Należy się sugerować jeszcze jakimiś innymi parametrami aku do takiego samochodu przy zakupie nowego?

 

Tak, do F10/11 idą tylko akumulatory w systemie AGM i taki musisz kupić, najlepiej o tej samej pojemności co fabryczny ponieważ akumulator jest dobierany w bmw na podstawie dodatkowego wyposażenia, następnie musisz zarejestrować nową baterię programem diagnostycznym, jeśli kupisz AGM o innej pojemności to trzeba zakodować nową pojemność baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się pod ten temat, mam pytanie odnośnie akumulatora.

Od 3 dni nie przerwanie wywala mi komunikat: Naładuj akumulator" zaraz po zgaszeniu auta.

Przejechałem wczoraj 70km auto było zapalone nieprzerwanie dobre 2h, a mimo wszystko przy wyłączaniu od razu komunikat Naładuj akumulator.

Troche to dziwne przecież przez ponad 2h pracy powinien się naładować.

Podłączając Iste/d wyskakuje błąd akumulator uszkodzony, czyli ewidentnie aku nadaje się do wymiany?

Dodam że auto nie ma problemów z rozruchem kręci normalnie po przestanej nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Tylko jaki sens jest wsadzać mniej wydajny akumulator którego nawet producent nie zaleca ? Dla oszczędności ? W E60 520d z 2008 miałem już wsadzony fabrycznie akumulator AGM choć nie miałem systemu start stop i ubogie jak na bmw wyposażenie. Dla mnie to nie ma sensu ale oczywiście każdy zrobi jak uważa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W obecnie produkowanych samochodach BMW wyposażonych w system start/stop i rekuperację energii powinny być stosowane akumulatory typu AGM.

Akumulatory takie zdolne są do "przyjmowania" dużych prądów ładowania przy podwyższonym napięciu (nawet do 14,8 V). Zwykły kwasowy akumulator może się w takich warunkach zagotować (konstrukcja AGM wyklucza taką możliwość). W samochodach BMW akumulatory umieszczane są pod podłogą bagażnika bo lepiej są rozłożone obciążenia osi, a w wersjach kombi - w przypadku zastosowania akumulatora kwasowego stanowi to dodatkowe zagrożenie wynikające z wyziewów, które mogą dostać się do przedziału pasażerskiego.

Ja skorzystałem ze sklepu internetowego http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulatory-zelowe-agm-c-106.html/c3=10/c8=91,94

Kupiłem (3 lata temu) akumulator BANNER AGM 80Ah 800 A. Jestem zadowolony z zakupu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie po co kombinować z wynalazkami i niby dobrymi zamienikami, które mają słabą opinię, nawet wśród ludzi, którzy nimi handlują.

Przed wczoraj kupiłem oryginalny AGM BMW 90 Ah, wcześniej miałem 92 Ah ale BMW zalecało zmianę na ten 90 bo podobno 92 miały jakąś wadę i mogłby nawet się zapalić ... Jeszcze fabrczny był marki banner, nowy miał tylko znaczek BMW.

Fakt, że kosztował 1400 zł ale spokój znowu na kilka ładntych lat, pewnie temat akumulatora pojawi się znowu u przyszłego właściciela.

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi zaleceniami wymiany (czy to z samochodu czy z serwisu ) to wg mnie trochę naciąganie.

 

Dwa lata temu (cztery lata od fabrycznego "uruchomienia samochodu") wyskoczył mi komunikat "wymień akumulator".

 

Zgodnie z sugestiami kolegów z forum zignorowałem to, a przy okazji znajomy po jakimś czasie testerem zrobił "wirtualną wymianę".

 

Ponad tydzień temu zostawiłem samochód na noc na zewnątrz na mrozie (- 8), mimo obaw rano po kilkunastu sekundach podgrzewania świec samochód uruchomił się jak zawsze, innych objawów zużycia akumulatora też na razie nie zauważam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.