Skocz do zawartości

[E91] Amortyzatory tylnie- zepsute?


QosmioE46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na aucie mam 4 koła zimowe bo planowałem jutro zawieźć wymienić ale coś tak patrze nie równo mi stoi i sobie myślę, że może na dziurze stanąłem to podjechałem trochę do przodu i mogę pokazać taki widok:

 

http://i67.tinypic.com/jh8ndd.jpg

 

http://i68.tinypic.com/33ccd1z.jpg

 

http://i66.tinypic.com/mjrc6e.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2m2yxs7.jpg

 

Nie, żeby coś mi sie wydaje, że kaput ale chciałem się zapytać i upewnić, może to coś jeszcze być :D

 

Dzieki, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe sprężyny+amortyzatory oraz reszta osprzętu przy nich, i auto podniesie się do wartości fabrycznych - czyli ok 2cm na oko.

U mnie przy 226A mam podobnie i myślę że trochę siadło z biegiem czasu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam opcje 226a, mysle czy cos z tym robic, sprezyny wydaja sie cale, a 21 wyjezdzam i mam do pokonania 1400 kilometrow w jedna strone, masz podobnie czyli jak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stacji prawdopodobnie wyjdzie że wszystko OK. Ogólnie to możesz śmiało z tym jeździć. Po prostu czas, przebieg, obciążenie zrobiło swoje.

Zauważyłem że w E9x czy E46 tylne amortyzatory i sprężyny siadają szybciej niż przód.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten odbój też pomału się sypie. Amory mam około 70% na tyle i wg diagnosty niby ok. Wycieków z amortyzatorów nie mam, jeśli by były, to wtedy są do wymiany.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazł się winowajca, otóż:

 

http://i63.tinypic.com/2q0vx4m.jpg

 

jak pojadę te 1400 kilometrów to trochę rzeczy będę miał w bagażniku, myślę czy zrobić małą partyzantke i wsadzić tam jakas gumowa podkladke od amortyzatora?

 

Obciąć to co urwane i nałożyć gumową podkładkę i nasunąć na to tą osłonę czarną, ma to sens? :norty:

 

Coś w ten deseń: https://www.google.pl/search?q=podk%C5%82adki+gumowe+amortyzuj%C4%85ce&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj5uO-uyvTQAhXKjiwKHSd_BEkQsAQINQ&biw=1787&bih=881&dpr=0.9#imgrc=tCnsf6QK9dcIiM%3A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać na ile pomoże wymiana odbojników.

Myślę jednak że dopiero wymiana amortyzatorów i sprężyn pozwoli powrócić do oryginalnej wysokości.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 21 nie zdaze wymienic, mam jeszcze sporo spraw na glowie dlatego pytam o takie podkladki ;) a niestety nie mam ani garazu ani ciepla ani swiatla na podworku, a robote koncze jak juz jest ciemno

Po drugie robota ta sama co wymiana amorow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drugie robota ta sama co wymiana amorow

Wg mnie niekoniecznie.

Jestem po wymianie amorków z tyłu w e90 i wg mnie mógłbyś zrobić tak

- podnieść auto i ściągnąć koło

- zdemontować boczek bagażnika - dostać się do mocowania amorka

- odkręcić górne mocowanie amorka

- ścisnąć amorek (da się wsunąć ręką) tak, aby wyszedł z gniazda

- nałożyć bałwanek z osłoną

- złożyć w odwrotnej kolejności

 

Jednak gdybyś się za to zabierał, wg mnie warto uzbroić się w nowe talerzyki 33526764418 - koszt nie jest duży a jeśli są skorodowane nie złożysz tego dobrze.

U mnie były skorodowane (amorki oryginał 11 lat 170 tyś nikt tam nie zaglądał) i nie było tego jak złożyć bez wizyty w sklepie aso bmw

 

Jeśli nie masz czasu to podkładki gumowe pozwolą Ci uratować amorek. Ja wracałem załadowany (4 osoby, pełen bagażnik, środek, box) z Holandii (znajomi zjeżdżali z emigracji) i na jednej hopie na autostradzie tak dobiło, że rozdarło amorek.

Wymieniłem na Monroe (mam S226A). Tył się podniósł (tzn auto w końcu stoi równo bo wcześniej tył siedział - to w kwestii czy nowe amorki dźwigają auto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem na Monroe (mam S226A). Tył się podniósł (tzn auto w końcu stoi równo bo wcześniej tył siedział - to w kwestii czy nowe amorki dźwigają auto

 

a ja myślałem, że wysokość auta to sprężyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech kolega lepiej pojedzie do jakiegoś sensownego mechanika, bo dyskusja w tym temacie jest bez sensu.

 

Wysokość auta zależy od sprężyn a nie od amortyzatorów.

 

Odbój to element ograniczający skok amortyzatora i nie może mieć absolutnie żadnego wpływu na wysokość auta (chyba że auto jest przeładowane i zawieszenei dobija)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślałem, że wysokość auta to sprężyna.

Wyczuwam ironię :wink:

 

Dlaczego nowy amorek do transportu jest blokowany i jak zdejmiesz blokadę to sztyca się wysuwa?

 

Żebyśmy się dobrze zrozumieli - nie twierdzę, że amorek "reguluje" wysokość zawieszenia (albo jak ktoś ma pęknięte dwa zwoje, wsadzi nowy amorek i nagle auto wróci do wysokości pierwotnej)

Twierdzę jednak, że będzie różnica w wysokości auta (w granicach 5-7mm) gdy wyjmiesz z auta wylany amortyzator i włożysz nowy (który jak pytałem na początku dlaczegoś się wysuwa)

Oczywiście to nie jest siła która uniesie auto bez sprężyny ale ile siły potrzebujesz żeby za błotnik dźwignąć auto o te 5 mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podloze jakies gumowe podkladki, auto na wyjazd bedzie troszke obciazone wiec wole to anizeli dobijac amora i zeby krzywo stala, po przyjezdzie pewnie zabiore sie za wymiane odbijnikow na nowe :)

 

Dziekuje bardzo za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sportowego zawieszenia ida inne odboje niz do standardowego.(krotsze)

 

Niby tak ale jak zamawiałem amorki, odboje i resztę w polecanym na forum sklepie czescidobmw, to dzwonili że odbojów do obniżonego zawieszenia nie mają i polecają zwykłe bo niczym się nie różnią :|

Więc jak z tym jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podloze jakies gumowe podkladki, auto na wyjazd bedzie troszke obciazone wiec wole to anizeli dobijac amora i zeby krzywo stala, po przyjezdzie pewnie zabiore sie za wymiane odbijnikow na nowe :)

 

Dziekuje bardzo za pomoc

 

Ale właśnie chodzi o to że odbojniki nie są tutaj problemem. Problemem jest to że amortyzator dobija na postoju. Albo masz uszkodzone sprężyny albo sprężyny bądź amortyzatory nie są dopasowane do tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprezyny sa w porzadku, sam osobiscie wczoraj sprawdzalem, po drugiej stronie osbojnik wyglada bardzo ladnie, tylko po tej stronie jest zerwany. A przy amorach tylnych nie grzebalem w czasie mojego posiadania auta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymieniłem na Monroe (mam S226A). Tył się podniósł (tzn auto w końcu stoi równo bo wcześniej tył siedział - to w kwestii czy nowe amorki dźwigają auto

 

a ja myślałem, że wysokość auta to sprężyna.

 

Za dużo teorii a za mało praktyki.

 

Przykład z życia, wymiana amortyzatorów na B6 i auto stoi wyżej. Takich przykładów można mnożyć.

Gdy amor jest nowy w pewien sposób daje opór i auto może stać wyżej

 

U mnie dobijalo na zużytych amorkach po wymianie idealnie bez dobijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sportowego zawieszenia ida inne odboje niz do standardowego.(krotsze)

 

Niby tak ale jak zamawiałem amorki, odboje i resztę w polecanym na forum sklepie czescidobmw, to dzwonili że odbojów do obniżonego zawieszenia nie mają i polecają zwykłe bo niczym się nie różnią :|

Więc jak z tym jest?

 

Wysokoscia sie roznia a glownie tym ze maja mniejszy skok a to znaczy ze odboj standardowy sie predko uszkodzi w sportowym zawieszeniu.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.