Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na aucie mam 4 koła zimowe bo planowałem jutro zawieźć wymienić ale coś tak patrze nie równo mi stoi i sobie myślę, że może na dziurze stanąłem to podjechałem trochę do przodu i mogę pokazać taki widok:

 

http://i67.tinypic.com/jh8ndd.jpg

 

http://i68.tinypic.com/33ccd1z.jpg

 

http://i66.tinypic.com/mjrc6e.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2m2yxs7.jpg

 

Nie, żeby coś mi sie wydaje, że kaput ale chciałem się zapytać i upewnić, może to coś jeszcze być :D

 

Dzieki, pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nowe sprężyny+amortyzatory oraz reszta osprzętu przy nich, i auto podniesie się do wartości fabrycznych - czyli ok 2cm na oko.

U mnie przy 226A mam podobnie i myślę że trochę siadło z biegiem czasu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Amor tego nie dzwignie jak juz to spreżyny.Jaki problem sprawdzic zawieszenie na stacji diagnostycznej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na stacji prawdopodobnie wyjdzie że wszystko OK. Ogólnie to możesz śmiało z tym jeździć. Po prostu czas, przebieg, obciążenie zrobiło swoje.

Zauważyłem że w E9x czy E46 tylne amortyzatory i sprężyny siadają szybciej niż przód.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie ten odbój też pomału się sypie. Amory mam około 70% na tyle i wg diagnosty niby ok. Wycieków z amortyzatorów nie mam, jeśli by były, to wtedy są do wymiany.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Znalazł się winowajca, otóż:

 

http://i63.tinypic.com/2q0vx4m.jpg

 

jak pojadę te 1400 kilometrów to trochę rzeczy będę miał w bagażniku, myślę czy zrobić małą partyzantke i wsadzić tam jakas gumowa podkladke od amortyzatora?

 

Obciąć to co urwane i nałożyć gumową podkładkę i nasunąć na to tą osłonę czarną, ma to sens? :norty:

 

Coś w ten deseń: https://www.google.pl/search?q=podk%C5%82adki+gumowe+amortyzuj%C4%85ce&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj5uO-uyvTQAhXKjiwKHSd_BEkQsAQINQ&biw=1787&bih=881&dpr=0.9#imgrc=tCnsf6QK9dcIiM%3A

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Daj znać na ile pomoże wymiana odbojników.

Myślę jednak że dopiero wymiana amortyzatorów i sprężyn pozwoli powrócić do oryginalnej wysokości.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Po drugie robota ta sama co wymiana amorow

Wg mnie niekoniecznie.

Jestem po wymianie amorków z tyłu w e90 i wg mnie mógłbyś zrobić tak

- podnieść auto i ściągnąć koło

- zdemontować boczek bagażnika - dostać się do mocowania amorka

- odkręcić górne mocowanie amorka

- ścisnąć amorek (da się wsunąć ręką) tak, aby wyszedł z gniazda

- nałożyć bałwanek z osłoną

- złożyć w odwrotnej kolejności

 

Jednak gdybyś się za to zabierał, wg mnie warto uzbroić się w nowe talerzyki 33526764418 - koszt nie jest duży a jeśli są skorodowane nie złożysz tego dobrze.

U mnie były skorodowane (amorki oryginał 11 lat 170 tyś nikt tam nie zaglądał) i nie było tego jak złożyć bez wizyty w sklepie aso bmw

 

Jeśli nie masz czasu to podkładki gumowe pozwolą Ci uratować amorek. Ja wracałem załadowany (4 osoby, pełen bagażnik, środek, box) z Holandii (znajomi zjeżdżali z emigracji) i na jednej hopie na autostradzie tak dobiło, że rozdarło amorek.

Wymieniłem na Monroe (mam S226A). Tył się podniósł (tzn auto w końcu stoi równo bo wcześniej tył siedział - to w kwestii czy nowe amorki dźwigają auto)

Opublikowano
Wymieniłem na Monroe (mam S226A). Tył się podniósł (tzn auto w końcu stoi równo bo wcześniej tył siedział - to w kwestii czy nowe amorki dźwigają auto

 

a ja myślałem, że wysokość auta to sprężyna.

Opublikowano

Niech kolega lepiej pojedzie do jakiegoś sensownego mechanika, bo dyskusja w tym temacie jest bez sensu.

 

Wysokość auta zależy od sprężyn a nie od amortyzatorów.

 

Odbój to element ograniczający skok amortyzatora i nie może mieć absolutnie żadnego wpływu na wysokość auta (chyba że auto jest przeładowane i zawieszenei dobija)

Opublikowano
a ja myślałem, że wysokość auta to sprężyna.

Wyczuwam ironię :wink:

 

Dlaczego nowy amorek do transportu jest blokowany i jak zdejmiesz blokadę to sztyca się wysuwa?

 

Żebyśmy się dobrze zrozumieli - nie twierdzę, że amorek "reguluje" wysokość zawieszenia (albo jak ktoś ma pęknięte dwa zwoje, wsadzi nowy amorek i nagle auto wróci do wysokości pierwotnej)

Twierdzę jednak, że będzie różnica w wysokości auta (w granicach 5-7mm) gdy wyjmiesz z auta wylany amortyzator i włożysz nowy (który jak pytałem na początku dlaczegoś się wysuwa)

Oczywiście to nie jest siła która uniesie auto bez sprężyny ale ile siły potrzebujesz żeby za błotnik dźwignąć auto o te 5 mm?

Opublikowano

Mialem tak samo siadnieta to sama strone auta z tylu na sprezynach S226A *amor podcieka, ale trzyma 70% sprawnosci*

Po zmianie wszystkich sprezyn na Eibach pro kit tyl sie wyrownal i jest juz OK *amor ten sam caly czas*

Opublikowano
Podloze jakies gumowe podkladki, auto na wyjazd bedzie troszke obciazone wiec wole to anizeli dobijac amora i zeby krzywo stala, po przyjezdzie pewnie zabiore sie za wymiane odbijnikow na nowe :)

 

Dziekuje bardzo za pomoc

 

Ale właśnie chodzi o to że odbojniki nie są tutaj problemem. Problemem jest to że amortyzator dobija na postoju. Albo masz uszkodzone sprężyny albo sprężyny bądź amortyzatory nie są dopasowane do tego auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem na Monroe (mam S226A). Tył się podniósł (tzn auto w końcu stoi równo bo wcześniej tył siedział - to w kwestii czy nowe amorki dźwigają auto

 

a ja myślałem, że wysokość auta to sprężyna.

 

Za dużo teorii a za mało praktyki.

 

Przykład z życia, wymiana amortyzatorów na B6 i auto stoi wyżej. Takich przykładów można mnożyć.

Gdy amor jest nowy w pewien sposób daje opór i auto może stać wyżej

 

U mnie dobijalo na zużytych amorkach po wymianie idealnie bez dobijania.

Opublikowano
Do sportowego zawieszenia ida inne odboje niz do standardowego.(krotsze)

 

Niby tak ale jak zamawiałem amorki, odboje i resztę w polecanym na forum sklepie czescidobmw, to dzwonili że odbojów do obniżonego zawieszenia nie mają i polecają zwykłe bo niczym się nie różnią :|

Więc jak z tym jest?

 

Wysokoscia sie roznia a glownie tym ze maja mniejszy skok a to znaczy ze odboj standardowy sie predko uszkodzi w sportowym zawieszeniu.

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.