Skocz do zawartości

Xdrive


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

OK,dzięki.

 

Tu jest jeszcze fajnie wyjaśnione.

 

 

Czyli tak, inicjalnie mamy 45/55 momentu pomiędzy przód i tył, nie ma centralnego dyferencjału, ale jest sprzęgło wielopłytkowe spięte wałkiem napędowym pomiędzy skrzynią a przednią półosią i w razie potrzeby jest w stanie przenieść od 0-50% momentu na przód, pozostawiając od 50-100% na tył, w momencie kiedy mogłaby wystąpić nadsterowność. Dodatkowo DSC kontroluje obroty kół i w razie czego dohamowuje.

Wyraźnie jest to odwrotne rozwiązanie niż haldex, który w razie potrzeby dopina tył a inicjalny moment jest na tylnej osi w bardzo niewielkim procencie ,albo nie ma go w ogóle w starszych typach.Trochę to podobne do automatu w subaru, bo w manualu jest CMR.

To ciekawe rozwiązanie, bo daje preferencję na tył, co nie pozbawia BMW jego charakteru RWD a co za tym idzie radości z jazdy ;)

 

Jeśli coś pomyliłem to niech mądrzejsi mnie poprawią :)

 

PS.chojny do roboty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli coś pomyliłem to niech mądrzejsi mnie poprawią :)

 

PS.chojny do roboty ;)

 

http://a.dilcdn.com/bl/wp-content/uploads/sites/6/2016/05/yoda3.jpg

 

Zaiste cudowny Xdrive jest, używaj go do zdobywania wiedzy i obrony, nigdy do ataku. Brak wiary Strch to ciemna strony Mocy. Brak wiary wiedzie do gniewu, gniew do nienawiści, nienawiść prowadzi do cierpienia i trakcji utraty... Jak dokładnie Xdrive działa wiedzieć nam nie trzeba, wierzyć i bawić nam dane jest. Trening, trening mistrzem Xdrive czyni, moc jego w zabawie, nauce a nie w zwątpieniu odnajdziesz. Świetlistymi istotami jesteśmy... nie tą surową materią. Wiara w moc, moment i trakcje przewagę Ci daje nad ciemną stroną mocy ale o zwycięstwie siła Twa i umiejętności zaważą.

 

 

A poważnie to nie wiem jak działa ale jak na lotnisku testowałem 3, 4, 6, X5, X6 na BMW xDrive tour to w szoku trochę byłem jak się te auta kleją.

 

 

1947534_751679398185317_349733266_n.jpg?oh=d48442fcac0d436cb0bc65b0b5a39dc7&oe=58F09F63

 

1016422_751679331518657_95404756_n.jpg?oh=27f7613543fe8f286f3f79bac01d8a3c&oe=58BE02C9

 

Rozmawiałem z Dyrekcją na ten temat i potwierdza, że SAWD i właśnie Xdrive jako aktualnie najlepsze systemy napędu na wszystkie koła. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekajcie, czekajcie. Dziwię się, że jeszcze nie odezwał się żaden z obrońców najlepszego i jedynego prawdziwego napędu w BMW czyli RWD.

Przecież powszechnie wiadomo, że xdrive to zbędny balast, który tylko psuje idealne rozłożenie masy.

Więcej, napędy 4x4 są niebezpieczne, bo przecież zwiększają poczucie bezpieczeństwa przy przyśpieszaniu na śliskiej nawierzchni, aby

następnie rozczarować przy hamowaniu, bo o dziwo przyśpiesza się lepiej, ale hamuje tak samo ... :lol: :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekajcie, czekajcie. Dziwię się, że jeszcze nie odezwał się żaden z obrońców najlepszego i jedynego prawdziwego napędu w BMW czyli RWD.

Przecież powszechnie wiadomo, że xdrive to zbędny balast, który tylko psuje idealne rozłożenie masy.

Więcej, napędy 4x4 są niebezpieczne, bo przecież zwiększają poczucie bezpieczeństwa przy przyśpieszaniu na śliskiej nawierzchni, aby

następnie rozczarować przy hamowaniu, bo o dziwo przyśpiesza się lepiej, ale hamuje tak samo ... :lol: :mrgreen: :wink:

:mad2: :cry2: :lol: :lol: :lol: Poważnie?? Dobre :lol:

 

Niech się choć raz w zimie przejadą Xdrivem to zmienią zdani ;)

 

Chojny, dzięki za wyczerpującą i bardzo satysfakcjonującą mni odpowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja świadomie wziąłem rwd.... Do gór daleko a frajda większa ;)

Poza tym szkoda mi 10k.

Może następnym razem, jeżeli będzie stać mnie na r6.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Zawsze byłem przeciwnikiem Xdrive, trafił mi się przypadkiem bo nie konfigurowałem sam auta a teraz jestem mega zadowolony. I nie trzeba do tego żadnych gór ani śnieżyc. Nawet latem na ciasnych serpentynach auto zachowuje się jakby czterema pazurami wbiło się w asfalt, trakcja jest FENOMENALNA. Charakter napędu, przewaga tyłu, żadnego dołączania osi w ostatniej chwili jak w haldexach - to wszystko składa się w rewelacyjną całość. Nawet ostatnio się śmialiśmy z kolegą, od zawsze fanatyk RWD, a w końcu przyznał że krew go już zalewa w F10 530d, cały czas ogląda kontrolkę od DSC. Jedyne co mi się bardzo nie podoba to to, że nie wiadomo po co xdrive wychodzi na wyższym zawieszeniu ale to już naprawiłem :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja też się wypowiem z perspektywy 2 letniego doświadczenia z x-drive. Dodam, że poprzednio miałem Z4 z tylnym napędem i parę innych FWD.

Jeżeli chodzi o odczucia z jazdy samochód jest zdecydowanie bardziej tylnonapędowy niż przednio. Na prostych kołach wyrywa jak głupi, ESP sporadycznie się zapala. Na zakręcie da się spokojnie uślizgnąć tylną oś ale przy kompletnie wyłączonym ESP i sporym dodaniu gazu. Przy trybie sport+ uślizg jest bardzo delikatny i szybko prostowany przez a ESP. Natomiast dzięki Xdrive jest bardzo łatwo wyprowadzić samochód z poślizgu. Z zalet dodam dużo łatwiejsze wyprzedzanie np na mokrym niż np M3 czy Lexem RCF którymi miałem okazję jeździć.

 

To tyle z zalet, teraz wady: brakuje torque vectoringu czy możliwości nawet opcjonalnej szpery. Przez to nie jest to napęd do zabawy tylko napęd do bezpiecznej/nudnej jazdy. Dodatkowo dołączanie przodu następuje czasem w trakcie zakrętu powodując zmianę toru jazdy w trakcie. Dodatkowo z x-drive dostajecie std wysokie/miękkie zawieszenie, co można poprawić za 2-3k stosując inne sprężyny/amory (co zrobiłem).

 

Reasumując potwierdzę to co już było pisane wiele razy na forum. Do zabawy lepszy tył, do jazdy na codzień x-drive. Ponieważ u mnie zabawa to 1% użytkowania a jazda to 99% wybrałem x-drive. Jeżeli BMW było by moim drugim samochodem, to wybrałbym RWD + szperę.

 

Jeździłem też trochę audi RS6 z quattro i jeżeli chodzi o porównanie z x-drive to jest przepaść na korzyść Audi. Jeżeli mój następny samochód będzie nadal jednym do zabawy i użytkowania na co dzień to będzie to Audi AWD Quattro. Jeżeli zdecyduję się na dwa to jednym z nich będzie BMW RWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Xdrive nie dołącza przedniej osi, napęd jest przecież stały.

Czemu uważasz że quattro jest lepsze ? W każdym teście widać jak audi ryje przodem w zakręcie (nie jeździłem RS6 więc bazuję na tym co można zobaczyć/przeczytać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyłem skrótu myślowego, chyba niefortunnie. Miałem na myśli dołączenie większego momentu na przód a nie dołączenie przodu od zera.

 

Quatto jest lepsze dzięki aktywnemu torgue vectoringowi na tylnej osi. Napęd daje więcej mocy na zewnętrzne koło, które ma przyczepność. Jest to mocno odczuwalne na wyjściu z zakrętu jako taka mała katapulta dodatkowo lekko zacieśniająca zakręt. W xdrive cała para idzie na wewnętrzne koła które nie mają przyczepności co czuć jako porostu brak mocy napędowej przy wyjściu z zakrętu. Ponadto na ostrym łuku przy dodaniu gazu parę razy zdarzyło mi się, że tylne wewnętrzne koło było w powietrzu, prawie cała moc szła na nie, koło się kręciło jak głupie a przyśpieszenia nie było. Quattro na takim samym łuku rwie jak głupie (a RWD obraca samochód dookoła) :)

 

Natomiast żeby było jasne, to są niuanse wyczuwalne tylko przy jeździe sportowej po sporym treningu żeby umieć prowadzić samochód na granicy przyczepności i z kompletnie wyłączonym ESP. 99% właścicieli x-drive nigdy tego nie doświadczy i nie będzie im to przeszkadzało. Przy sporej mocy samochodu używanego do codziennej jazdy zdecydowanie polecam x-drive zamiast RWD.

 

Co do rycia audi przodem, to ryją starsze modele z powodu ciężkich silników z przodu. Ostatni RS6 z pakietem performance którym jeździłem klei się o niebo lepiej niż moja F30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie minusem xdrive jest koniecznosc jego polaczenia z servotronic. To wspomaganie ukladu kierowniczego jest w moim 3er GT zetrojone wyjatkowo miekko. Auto prowadzi sie pewnie dopiero po usztywnieniu ukladu wspomagania przy wiekszych predkosciach lub przy przelaczeniu w opcje sport. Natomiast po wlaczeniu opcji sport manewrowanie autem na parkingu wymaga uzycia sporej sily. W poprzednim aucie tego samego modelu mialem zwykle servo, ktore spisywalo sie o wiele lepiej.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd daje więcej mocy na zewnętrzne koło, które ma przyczepność. Jest to mocno odczuwalne na wyjściu z zakrętu jako taka mała katapulta dodatkowo lekko zacieśniająca zakręt. W xdrive cała para idzie na wewnętrzne koła które nie mają przyczepności co czuć jako porostu brak mocy napędowej przy wyjściu z zakrętu.

 

Od jakiegoś czasu w x-drive moment idzie właśnie na zewnętrzne koła przy skręcaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz na to jakiegoś linka a opisem jakim cudem to się dzieje przy otwartych dyferencjałach? Zakładam, że masz na myśli przyhamowanie przeciwnego koła. Coś takiego pomoże Ci ruszyć z miejsca ale na pewno nie być szybszym na zakręcie.

 

 

Z tego co ja czytałem na bimmperpoście, plotka głosi, że następca F30 czyli G20 mam mieć wersję M340 z x-drive i torque vectoringiem. Ale to dopiero pieśń przyszłości i do tego plotki. Jeżeli to prawda to będzie wymagało innej konstrukcji napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...
Zawsze byłem przeciwnikiem Xdrive, trafił mi się przypadkiem bo nie konfigurowałem sam auta a teraz jestem mega zadowolony. I nie trzeba do tego żadnych gór ani śnieżyc. Nawet latem na ciasnych serpentynach auto zachowuje się jakby czterema pazurami wbiło się w asfalt, trakcja jest FENOMENALNA. Charakter napędu, przewaga tyłu, żadnego dołączania osi w ostatniej chwili jak w haldexach - to wszystko składa się w rewelacyjną całość. Nawet ostatnio się śmialiśmy z kolegą, od zawsze fanatyk RWD, a w końcu przyznał że krew go już zalewa w F10 530d, cały czas ogląda kontrolkę od DSC. Jedyne co mi się bardzo nie podoba to to, że nie wiadomo po co xdrive wychodzi na wyższym zawieszeniu ale to już naprawiłem :twisted:

 

Witam :) co dokładnie zrobiłeś z zawieszeniem, aby go obniżyć i co z gwarancją ? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.