Skocz do zawartości

330d 184 manual wysokie spalanie


krecius3

Rekomendowane odpowiedzi

......moze problem tkwi w tym jak rozliczasz paliwo w stosunku do kilometrów,moze rezerwa ci sie zapala przy wiekszej ilosci paliwa w baku(standart to chyba 8 l)bo nie sadze że wyjeżdzasz paliwo do zera.......moze w ten sposób znajdziesz te brakujace 1-2 litry na 100km :?
(*pozdrawiam*)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

......moze problem tkwi w tym jak rozliczasz paliwo w stosunku do kilometrów,moze rezerwa ci sie zapala przy wiekszej ilosci paliwa w baku(standart to chyba 8 l)bo nie sadze że wyjeżdzasz paliwo do zera.......moze w ten sposób znajdziesz te brakujace 1-2 litry na 100km :?

 

Nie rozumiem twojej konkluzji. Przecież spalanie oblicza się tankując do pełna a nie szacując ile paliwa jeszcze zostało w baku.

Tankujesz do pełana i kasujesz licznik. Jeździsz autem. Po jakimś czasie znowu tankujesz do pełna i kalkulujesz ile przejechałeś kilometrów i ile zalałeś paliwa za drugim razem do pełna.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..........ktoś zatankuje do pełna i przejedzie 800 kilometrów(przyjmując wlanie 60 litrów)po których zapali mu sie kontrola lub wskazówka opadnie do zera(kiedyś widziałem u znajomego w starszym passacie sytuacje odwrotna czyli wskazówka nie opadała do zera a paliwa juz w baku nie było,tu może być odwrotnie zapalanie kontrolki można przecież skalibrować i może ktoś sobie tak ustawił program żeby ten pokazywał rezerwe np od 12 litrów które zostały w baku) i na tym oprze swoje wyliczenia nie biorąc pod uwagę reszty paliwa która zostaje w baku,wtedy wychodzi spalanie 13 litrów na sto km....a faktycznie do wyjechania tych 60 litrów które zalał zostało mu jeszcze paliwa na np 100km.

Może i źle kombinuje ale różne rzeczy i patenty widziałem wiec dla tego biorę również pod uwagę takie eXtremy,jak możliwosc takiego wyliczania sredniego spalania jak w/w

(*pozdrawiam*)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety tak to nie działa - w uproszczeniu można przyjąć (i takie testy też robiłem)

- tankuję na fulla pod korek

- przejeżdzam 100km

- tankuję znowu na fulla

- niestety rachunek do zapłacenia opiewa na co najmniej 13 litrów w mieście (przy bardzooo spokojnej jeździe), a gdy w trasie to około 10 l(również spokojnie bez szaleństwo)

 

co ciekawe na komputerze zużycie jest bardzo rozsądne - 7 litrów w trasie i 10 w mieście - także przekłamania są rzędu co najmniej 3 litry - według mnie trochę za dużo .......

 

nie chcę myśleć, jakie zużycie byłoby przy odrobinie szaleństwa - już chyba benzyna przy takich liczba wychodzi rozsądniej ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój maksymalny wynik w mieście, trasy 2 km i 5 km, mróz, awaria termostatu (maks 79 stopni) to ok 16 litrow. Średnie spalanie w miescie zimą to ok 14 litrów, latem spada do 12. Trasa, maksymalne zuzycie, lato, klimatyzacja , do 160 km/h to ok 10l , minimalne to 7,5l . Silnik 204 KM , automat , touring. Mój styl jazdy troche wymuszał takie zużycie , wydawało mi się że jednak za duzo. Auto 100% sprawne nigdy nie doszedłem do tego.

 

Z ciekawostek: S4 4.2l w miescie, odcinek 2km pali maks 20l , przy dłuzszych spada do 17l. Trasa do 160 km/h to 13 litrów. Szybka jazda miejska - 25l.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey Art, spoko, możemy się zgadać.

Ja mam chwilowo autko uziemione bo czeka na czyszczenie hamulców i wymianę tarcz i klocków z przodu, więc gdybyś chciał się moim przejechać dla porównania to lepiej jak się umówimy jakoś next week. Powinienem w weekend mieć hamulce odnowione.

 

Daj znać na priva.

 

A co do przekłamywania to moj komp też oszukuje o jakieś 2 litry, ważne, że na dystrybutorze wychodzi 10. Komp aktualnie pokazuje chyba 8.1.

 

Pozdr.

.valdek

.valdek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie takie spalanie to troszkę za dużo, jeżdżę dość szybko (odcinki ok 10 km) do pracy i z powrotem 50/50 trasa-miasto (bez korków) a spalanie w zimę zamykało mi się w granicach 10 l/100km.

Dokładny wykres na motostat w podpisie. Auto - Sedan, manual, tylni napęd - koła 235/45R17.

W trasie spalanie spadało poniżej 8l/100km (4 osoby + bagaż).

 

PS. ok 90-95km na tempomacie w 4 osoby prędkość 150-160 km/h + kilka przyspieszeń do 200 km/h (Autostrada A1) - spalanie wyszło 8.9l/100km na kompie.

A nie wiem czemu, ale ZAWSZE od kiedy kupiłem auto, komp pokazuje mi 1l więcej niż wyliczam przy dystrybutorze.

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

I jak tam, cos sie wyjasnilo? Tez przymierzam sie zeby zabrac 330d do serwisu bo nijak nie mam takich wynikow jak tu niektorzy pisza.

U mnie komputer troszke zawyza. Ostatnio kiedy wskazywal 9.6 po 100 km, do baku weszlo 9l. Ale ogolnie przy normalnej jezdzie po miescie ( bez katowania nonstop) mam ok. 11l/100 a w trasie najmniej udalo mi sie zuzyc 7 na 100. wiec obydwie wartosci ok 2 l wieksze niz u forumowych ekodriverow.

 

Co najbardziej mnie ciekawi jak jedziecie autostrada i ustawicie tempomat na 150 jakie macie wskazanie na ekonomizerze?

 

U mnie waha sie miedzy 8 a 10 w zaleznosci od rzezby terenu ( maly kacik pod gorke to rosnie od razu, lekko opadajacy kat to spada do 6 l) ale glownie gdzies 9l. 330d Touring automat 204 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

I jak tam, cos sie wyjasnilo? Tez przymierzam sie zeby zabrac 330d do serwisu bo nijak nie mam takich wynikow jak tu niektorzy pisza.

U mnie komputer troszke zawyza. Ostatnio kiedy wskazywal 9.6 po 100 km, do baku weszlo 9l. Ale ogolnie przy normalnej jezdzie po miescie ( bez katowania nonstop) mam ok. 11l/100 a w trasie najmniej udalo mi sie zuzyc 7 na 100. wiec obydwie wartosci ok 2 l wieksze niz u forumowych ekodriverow.

 

Co najbardziej mnie ciekawi jak jedziecie autostrada i ustawicie tempomat na 150 jakie macie wskazanie na ekonomizerze?

 

U mnie waha sie miedzy 8 a 10 w zaleznosci od rzezby terenu ( maly kacik pod gorke to rosnie od razu, lekko opadajacy kat to spada do 6 l) ale glownie gdzies 9l. 330d Touring automat 204 km.

To masz spalanie zgodne z książką. Automat pali w mieście półtora litra więcej od manuala. Poniżej dane z książki dla porównania 330d i 330dA (z automatem) dla silnika 204KM. W książce podają spalanie dla naprawdę delikatnej jazdy.

miasto/poza miastem/średnio

 

330d

9,4/5,3/6,8

 

330dA

10,8/6,3/7,9

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeśli można wtrącić

nie jeździjcie 100km i znowu do pełna...

Myślę że różny dystrybutor różnie wybija pistolet, może nawet ten sam po czasie...

Jeśli przejeździcie całe paliwko z baku margines błędu będzie mniejszy!

 

Ja dłuższy czas tankowałem na lotosie, gdy do przejechania na kompie pozostawało mi poniżej 100km, jechałem tankwać i przeważnie wchodziło mi ok. 60litrów

Zmieniłem stacje i podjechałem na orlen, przy podobnym wskazaniu kompa poniżej 100km do przejechania weszło mi 57litrów!!!

Moze lotos kantował, ale wydaje mi się że te pistolety i ciśnienie, spienienie paliwa ma duży wpływ

 

pozdo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze wszystko by bylo ok w moim przypadku, ale gdzie nie wejde na Polskie, Angielskie czy Niemieckie fora to ludzie pisza jak to robia trase po niemieckich autostradachnp 800 km na jednym baku z predkosciami 140-200 (ja w zyciu nie zrobie takiego przebiegu na jednym baku przy takich predkosciach.. Ja z katowic do wroclawia ok(180 km) mialem srednia predkosc 149 i spalanie 9.1 i dlatego mysle ze cos jest nie tak chyba ze nie to niech ktos mnie poprawi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze wszystko by bylo ok w moim przypadku, ale gdzie nie wejde na Polskie, Angielskie czy Niemieckie fora to ludzie pisza jak to robia trase po niemieckich autostradachnp 800 km na jednym baku z predkosciami 140-200 (ja w zyciu nie zrobie takiego przebiegu na jednym baku przy takich predkosciach.. Ja z katowic do wroclawia ok(180 km) mialem srednia predkosc 149 i spalanie 9.1 i dlatego mysle ze cos jest nie tak chyba ze nie to niech ktos mnie poprawi.

Na moje oko pali ci dobrze. Ludzie lubią sobie wszystko upiększać.

Jak jedziesz szybko, dużo hamujesz to sie nie ma co dziwić, że wychodzi 9.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się ostatnio mocno ździwiłem. Zazwyczaj na baku robiłem jakieś 580-630km. Nie pamiętam, żebym kiedykolwiek przekroczył 650. Ostatnio robiłem hamulce. Teraz mam przejechane 690 i pokazuje mi, że mam jeszcze 50 do przejechania. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, że wyjątkowo spokojnie jeździłem (choć nie miałem takich zamiarów i wydaje mi się, że jeździłęm normalnie), czy od kąd miałem auto (czyli prawie dwa lata) tarł mi ręczny lub któraś tarcza i dlatego mniej przejeżdżałem... :shock:

 

Jedyne co ostatnio robiłem to właśnie hamulce więc tylko to mi przychodzi do głowy...

No chyba, że to wyjątkowo spokojna jazda, ale tak jak mówię, nie wydaje mi się. To jakieś 100 km więcej niz normalnie, czyli sporo...

 

Wyjaśni, się jak pojeżdżę trochę więcej.

 

Ale może jest to dobry trop by sprawdzić czy hamulce nie trą i stąd wyższe spalanie...

.valdek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się ostatnio mocno ździwiłem. Zazwyczaj na baku robiłem jakieś 580-630km. Nie pamiętam, żebym kiedykolwiek przekroczył 650. Ostatnio robiłem hamulce. Teraz mam przejechane 690 i pokazuje mi, że mam jeszcze 50 do przejechania. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, że wyjątkowo spokojnie jeździłem (choć nie miałem takich zamiarów i wydaje mi się, że jeździłęm normalnie), czy od kąd miałem auto (czyli prawie dwa lata) tarł mi ręczny lub któraś tarcza i dlatego mniej przejeżdżałem... :shock:

 

Jedyne co ostatnio robiłem to właśnie hamulce więc tylko to mi przychodzi do głowy...

No chyba, że to wyjątkowo spokojna jazda, ale tak jak mówię, nie wydaje mi się. To jakieś 100 km więcej niz normalnie, czyli sporo...

 

Wyjaśni, się jak pojeżdżę trochę więcej.

 

Ale może jest to dobry trop by sprawdzić czy hamulce nie trą i stąd wyższe spalanie...

To można łatwo zdiagnozować. Wystarczy pzejechać kilka kilometrów bez hamowania i będzie wiadomo np. autostradą i sprawdzić czy tarcze są gorące. Jak tarcze zimne to znaczy że wszystko OK.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W automacie duży wpływ na spalanie ma stan skrzyni i olej. Jak olej jest stary i przepalony, to konwerter się slizga i lock-up (np w trasie) już tak pieknie nie działa. Przypalone tarczki tez nie obniżają spalania :norty:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam koledzy

jestem właśnie po regeneracji wtrysków wszystko pięknie ładnie nowe uszczelnienia i końcówki tylko że wzrosło spalania o niecałe 2 litry na 100 a w mocy nie ma praktycznie zadnej poprawy;/ dodał że zdaniem mechanika i goscia z bosh serwis 2 dosć mocno lały a reszta troche.

 

Jedyny zauważalny plus to nie zadymi jak mocno przegazuje albo przyspieszam gwałtownie.

 

co moze być przyczyną zwiększonego spalania?? jak mysłicie? wydaje mi sie ze moje autko ma za małą moc jak na 184KM to tyle tam nie ma;/

no i podczas uruchamiania musze troche pokręcić (jakies 4 sek ) nim zapali;/ macie jakieś podejżenia?

za wszelką pomoc serdecznie dziękuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn ile ci pali ?

 

na spalanie ma wpływ wiele czynników. Czy silnik sie dogrzewa do 90 stopni, jakie masz opony, jak jeździsz, czy masz auto sprawne. Diagnostyka pozwoli ocenic co u ciebie jest nie tak z silnikiem i odpowie na wiekszość pytań.

 

patrzysz na wskazania komputera pokładowego czy na faktyczne spalanie sprawdzane w ten sam sposób na stacji benzynowej.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie przed regeneracją kompyter pokazywał niecałe 6l a teraz niecałe 7; a wedłg km to juz widze ze mniej km przejechałem na połowie bak;/ porównuje to z poprzednimi tankowaniami;/

Może to być przez to że wtryski nie są w tych cylindrach co były poprzednio?? miałem je pooznaczane ale przy regeneracji pomieszali mi je;/ tzn oznaczenie było na cewce a oni pomieszali cewki i pooznaczali po swojemu;/

 

Gdzie byś poroponował zajechac na diagnostyke w okolicach pszczyny?? nie wiem czy sie zdecydowac na serwis w bielsku słyszałem ze nie są drodzy jak na serwis a raczej by dokładniej prześwietlili całe auto oryginalnym programem i możliwe że będę wiedział co go dokładnie boli;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj lepiej kogoś z forum. Jakby coś to masz blisko na ślask a tam już pewnie jest paru fachowców.

 

Nie sugeruj się wskazaniami komputera bo one raczej mało dokładnie pokazują.

 

Jak chcesz wiedzieć czy auto ma pełną moc to sprawdź ile fabrycznie twoje auto ma od 80 do 120 na 4 biegu. W sensie zmierz czas przyspieszania i porównaj z danymi i bedziesz wiedzieć na czym stoisz.

 

Robi się zimno więc spalanie zaczyna wzrastać, masz sprawny termostat? szybko osiąga pion temperatura? czy auto dymi jeszcze, czy czujesz jakieś spadki mocy czy inne zawahanie auta podczas przyspieszania. Czy ekonomizer dochodzi na pierwszych 4 biegach do końca.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekonomizer wchodzi na maxa zawsze jak wcisne gaz w podłoge. A tak apropo to ile powinno zająć przyspieszanie o 80 do 120km/h??

nie sprawdzałem w ten sposób jeszcze auta więc moze zrobie to jutro ale myślałem żeby pojechać na chamownię miałbym czarno na białym jaka moc jest pod maską:)

 

Ale mam pewien, może duzy problem z autem nękający mnie od jakiegoś czasu;/( pomijając to że musze zawieszenie tylne wymienić i lewy przedni wachacz;/ no i usczelnić pompę wys.cisnienia )

ale podczas mocnego deptania po gazie i dużych obrotów nagle gaśnie mi auto;/ nie wiem dlaczego żaden mechanik nie ma pojęcia;/ próbowali filtry wymieniać sprawdzać drożność przewodów paliwowych i nic;/ problem nadal został.

Padło podejżenia że wtryski leja więc regeneracja no i nadal problem został;/dzieje się to nagle beż zadnego szarpania czy dławienia poprostu szarpnie raz i auto gaśnie;/

raz nawet przy 190km/h tak mi szarpneło autem ze sie o mało co nie zabiłem przy tańczeniu po całej drodze autem;/ raz kompyter odraz po takim zdazeni wykrył bład "ciśnienie paliwa na rampie" no i dalej nic nie wiem o co wogóle chodzi a mechanik też nie wiedział;/

może miał ktoś już podobny przypadek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A tak apropo to ile powinno zająć przyspieszanie o 80 do 120km/h??

Rzuć okiem na instrukcję obsługi, tam masz przyspieszenie 80-120 na 4 biegu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.