Skocz do zawartości

330d 184 manual wysokie spalanie


krecius3

Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj jeździłem i było oki , upewniłbym się ale nie moge wejśc do testu 7.0 , wchodzi mi do testu 1 i 2 ale do testu 3 już nie , odblokowywałem komputer według instrukcji ale nie wiem co robie nie tak , może ktoś doradzi coś

 

dobra wiadomośc to to że combo odmarzło :) zapaliło za 1 razem

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czesci kupione na ul. Długosza w Łodzi i wymienione na Św. Teresy. Teraz od początku. Auto nawet przy -15 pięknie łapie i tyrzyma temperature. Kartoniki są zbędne. Po przejechaniu 123 km po mieście spalanie spadło do 9.4 litra!! Jest rewelacja!! Dziekuje za wszystkie odpowiedzi! :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj jeździłem i było oki , upewniłbym się ale nie moge wejśc do testu 7.0 , wchodzi mi do testu 1 i 2 ale do testu 3 już nie , odblokowywałem komputer według instrukcji ale nie wiem co robie nie tak , może ktoś doradzi coś

 

dobra wiadomośc to to że combo odmarzło :) zapaliło za 1 razem

 

1,5 roku jezdziłem na wskazówce w pionie. Nagrzewał sie w miarę szybko. Dopiero jak sprawdziłem w testach ze maks co osiaga 80 stopni i to latem , zmieniłem termostat. Znajomy z ASO powiedział że w 330d jest tak wydajny układ chłodzenia że termostat zimą to podstawa.

Wskazówka nie powinna ci nawet drgnąć, bo jesli ci spada, to znaczy że temperatura obniża sie do ok 65 stopni. Robocza twojego "disla" to 88-95. Nie kombinuj, wymieniaj termostat.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a powie ktoś jak odblokowac komputer , robie tak jak w instrukcji , wchodze do testu 19 , pokazuje mi się naprzemian lock off - lock on , wciskam wkaźnik w momencie pokazania sie lock off (zresztą on też próbowałem ) i nic się nie dzieje , jedynie moge wykonać test 1 i 2 , w 3 w zwyż już nie wchodzi

 

byłbym wdzięczny jak by mi ktoś powiedział co źle robie

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem to też na odpalonym , w testy 3 zwyż nie wchodzi , pojawia się przykładowo test 3 po krótkiej chwili powinno pojawić się 3.0 ale to już mi się nie pojawia ,

 

w teście 1 tak się robi po chwili pojawia się 1.0 i moge zmieniać 1.1 , 1.2 itd

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalasz sztrucla, nastepnie przyciskasz na 3 sekundy lewy przycisk i zmienia ci sie na wyswietlaczu, pozniej naciskasz szybko tym samym przyciskiem az dojdziesz do 19, poniej czekassz 1-2s az bedzie napisane off i od razu tym samym przyciskiem naciskasz 7 razy az sie wyswietli "7" i masz temp. temperatrura powinna byc miedzyu 88-92 stopnie ani wiecej ani mniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Pacjent: E46 330xd 184KM automat

 

Zrealizowane zmiany:

pompa paliwowa po uszczelnieniu, wtryski po regneracji, elektrozawory wyczyszczone, odma wymieniona, termostaty oba wymienione, oleje i filtry zmienione etc etc.

został jeszcze tylko przepływomierz, ale samochód nie dymi i całkiem przyzwoicie przyspiesza.

Samochód nagrzewa się bardzo szybko po 90stopni w teście 7.0 łapie po 4km przy 0 temperaturach i trzyma tę wartość - także raczej to nie problem dogrzewania

 

Objawy:

rzeczywiste zużycie = wskazania komputera + 3 do 3.5 litra :mad2:

czyli spokojna jazda w trasie (okolice 110-120km bez szaleństw) - 7l na komputerze, a rzeczywiste zużycie mierzone przy dystrybutorze - 10.5

miast to jeszcze gorzej - niekoniecznie duże korki i wskazani na kompie od 9 do 10.2 litra - a dystrybutor - od 12 do 14 litrów. Nie przyspieszam ostro, staram sie jechać spokojnie i biegi są zmieniane w okolicach 2.5tys obrotów, a zużycie przeraża :o

 

pozostało jeszcze tylko turbo i przepływomierz. Badane pod obciążeniem i nie wykazuje jakichś problemów większych - może dziwne jest tylko to, że przepływka w maksie pokazuje około 1200 jednostek, a powinna chyba maks około 1000. Jednak liczba więszka jednostek to chyba nie wskazanie na jej zużycie, bo wtedy chyba maleją mocno mierzone jednostki....

 

odcinki pokonywane - to raczej co najmniej 20km ciągiem, także nie są to krótkie odcinki przy których samochód się nie zdąży nagrzać..

 

macie jeszcze jakieś pomysły co może być? może to jest normalne zużycie, ale przeglądając forum raczej wskazania są na przekłamania rzędu 1-1.5 litra względem komputera, ale chyba 3-4 to już coś nie tak ...... wgrałbym program (jest seria), ale obawiam się, że przyczyna nie zostanie w ten sposób usunięta ...

 

może ktoś ma do udostępnienia w Warszawie za jakąś opłatą przepływkę na jeden dzień , żeby to zweryfikować w samochodzie - bo już nie chcę wydawać na darmo kilkuset złotych ....

 

Artur

Edytowane przez Art330XD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie pokazywane na komputerze nie ma znaczenia, ponieważ to można skalibrować. Liczy się wyłacznie rzeczywiste, które masz jak mi sie wydaje sporo za wysokie. Moja benzyna mniej pali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..........w zimie a taką teraz mamy moje 320d w miescie odcinki po 10-15 km wskazuje 9l,trasa to juz inna bajka,rozgladałem sie przed kupnem swojej na 3 litrowe diselki i jednak te 2 litry musiałem w miescie doliczyc,ale wiekszosc posiadaczy 3litrowych ma spalanie rzędu 8 litrów czyli mniej niż podaje producent,tylko pogratulowac :cool2: u ciebie pedzony jest na 4 mimo to te spalanie nie powinno byc moim zdaniem wieksze niż 11 w miescie na krótkich odcinkach oraz zimowa pora w lecie powinno ci spasc do 9,5-10l
(*pozdrawiam*)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko chyba nie doczytaliście, że kolega ma automat. 320dTA 150KM brata spala w mieście spokojnie 11-12 litrów przy normalnej jeździe. Spytaj najlepiej użytkownika hunter ile powinno palić, miał takie 330xd, że chyba wcześniej Rado się wypowie ale jego pali chyba 6 litrów w mieście przy cholernie ostrej jeździe :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakub - zgadzam sie z Tobą całkowicie - takie wartości wydawałyby się rozsądne i akceptowalne dla mnie :)

 

niestety - dystrybutor nie kłamie, a niestety podpinanie pod komp nie wykazuje żadnych błędów i np. korekcje wtrysków również - wszystko jak najbardziej w porządku, pojawia się jedynie jakiś błąd świec żarowych, ale przecież to byłby tylko wpływ na odpalanie, a nie zużycie (z odpalaniem nie ma problemu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pacjent: E46 330xd 184KM automat

 

Zrealizowane zmiany:

pompa paliwowa po uszczelnieniu, wtryski po regneracji, elektrozawory wyczyszczone, odma wymieniona, termostaty oba wymienione, oleje i filtry zmienione etc etc.

został jeszcze tylko przepływomierz, ale samochód nie dymi i całkiem przyzwoicie przyspiesza.

Samochód nagrzewa się bardzo szybko po 90stopni w teście 7.0 łapie po 4km przy 0 temperaturach i trzyma tę wartość - także raczej to nie problem dogrzewania

 

Objawy:

rzeczywiste zużycie = wskazania komputera + 3 do 3.5 litra :mad2:

czyli spokojna jazda w trasie (okolice 110-120km bez szaleństw) - 7l na komputerze, a rzeczywiste zużycie mierzone przy dystrybutorze - 10.5

miast to jeszcze gorzej - niekoniecznie duże korki i wskazani na kompie od 9 do 10.2 litra - a dystrybutor - od 12 do 14 litrów. Nie przyspieszam ostro, staram sie jechać spokojnie i biegi są zmieniane w okolicach 2.5tys obrotów, a zużycie przeraża :o

 

pozostało jeszcze tylko turbo i przepływomierz. Badane pod obciążeniem i nie wykazuje jakichś problemów większych - może dziwne jest tylko to, że przepływka w maksie pokazuje około 1200 jednostek, a powinna chyba maks około 1000. Jednak liczba więszka jednostek to chyba nie wskazanie na jej zużycie, bo wtedy chyba maleją mocno mierzone jednostki....

 

 

odcinki pokonywane - to raczej co najmniej 20km ciągiem, także nie są to krótkie odcinki przy których samochód się nie zdąży nagrzać..

 

macie jeszcze jakieś pomysły co może być? może to jest normalne zużycie, ale przeglądając forum raczej wskazania są na przekłamania rzędu 1-1.5 litra względem komputera, ale chyba 3-4 to już coś nie tak ...... wgrałbym program (jest seria), ale obawiam się, że przyczyna nie zostanie w ten sposób usunięta ...

 

może ktoś ma do udostępnienia w Warszawie za jakąś opłatą przepływkę na jeden dzień , żeby to zweryfikować w samochodzie - bo już nie chcę wydawać na darmo kilkuset złotych ....

 

Artur

 

W instrukcji jest napisane że automat z napędem 4x4 pali ponad dwa litry więcej niż manual z napędem na jedną oś.

Ale to i tak troszkę dużo jak przy prędkości 110-120 pali ci 10.5

 

W stopce masz wyniki mojego spalania z ostatnich kilku miesiecy. Ale ja mam 6 biegowego manuala z napędem na tył a w dodatku 50% przebiegu to autostrada. Reszta to pół na pól miasto i droki lokalne.

Jak jade autostradą ze średnią 110-120 km/h to pali niecałe 6 litrów/100km według dystrybutora. Bo mój komp zawyża ok 10%. Czyli pokazuje więcej niż w rzeczywistości auto spala.

 

A może poprzedni właściciel dłubał coś z mapami wtrysku?

A auto nie kopci na czarno? Zobacz też jak zmienia się ciśnienie wtrysku na listwie CR. Może czujnik zaniża wartości i podawana jest większa dawka niż powinna.

Przepływka z tego co mówisz raczej dobrze mierzy. Może webasto albo elektryczny podgrzewacz chodzą non stop i dlatego masz takie spalanie.

 

Swiece żarowe nie mają wpływu na spalanie.

Edytowane przez matimisztal

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko chyba nie doczytaliście, że kolega ma automat. 320dTA 150KM brata spala w mieście spokojnie 11-12 litrów przy normalnej jeździe. Spytaj najlepiej użytkownika hunter ile powinno palić, miał takie 330xd, że chyba wcześniej Rado się wypowie ale jego pali chyba 6 litrów w mieście przy cholernie ostrej jeździe :mrgreen:

Doczytaliśmy doczytaliśmy podane wartosci przeze mnie są minimalne :mrgreen:

nie chce mi sia toczyć wojen pt JAK TO DUZO PALI A MÓJ MAŁO

(*pozdrawiam*)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dłubaniu nic nie wiem i raczej nie jeździ jakby było coś zmieniane w mapie (chyba ze na gorsze:)

 

auto nie kopci i jakiś czas temu był błąd w kompie czujnika ciśnienia na listwie (tego na końcu listwy - wchodził w tryb awaryjn) - został wymieniony i problem trybu awaryjnego został usunięty. Niestety spalanie na tym poziomie pozostało.

 

dziwne jest to, że przez regeneracją wtrysków (4sztuk) - pokazywał prawdziwe spalanie, czyli te 12-13 litrów latem - a po regeneracji spadło pokazywane na kompie zużycie (do bardzo ładnych wartości), ale wskazówka paliwa spada nadal niemiłosiernie i na stacji benzynowej już niestety takie miny zadowolonej nie mam.

 

podejrzewam jeszcze tylko ten przepływomierz - bo juz wszystko inne zmieniłem/sprawdziłem.

 

ktoś w okolicach Warszawy miałby możliwość udostępnić na 1 dzień, abym przejechał 100km i sprawdził jak wygląda kwestia zużycia po podmianie?

ewentualnie macie namiary na kogoś, kto ma w dobrej cenie przepływkę do 330d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie miasto miastu nierowne, ale kolega pisze o 10 litrach przy prędkości 100-120, czyli ma zużycie za duże o jakieś 3,5-4 litry. Z ręką na sercu nie spalę więcej jak 8-8,5 w trasie, benzyny na 100 km przy takiej prędkości. Kiedyś na forum serii 5 był wpis forowicza, ktory walczył ze spalanie w 530d. Walczył on, serwisy niemieckei i polskie, poszukaj jego postów może uporal się z problemem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey Art,

nie mam pojęcia co to może być, ale utwierdzę Cię w przekonaniu, żebyś dalej szukał przyczyny. Też jeżdżę 330xd 184KM w automacie, z tym, że sedanem. Zdarzyło mi się, że spalił mi w mieście ponad 12 ale przy mrozach i jak jeździłem na odcinkach 6km do pracy i z powrtotem. Różnica w mieście trasie nie jest u mnie duża - około 2 litry. I całkowita średnia (miasto/trasa) wychodzi 9,5-10 litrów.

 

Nie sądzę, żeby działa się u Ciebie jakaś tragedia, no ale trzeba przyznać, że z tego co piszesz pożera Ci jakieś 1,5-2 litrów więcej.

 

Jako, że nie ma wielu użytkowników 330xd w automacie - to służę moimi danymi na temat spalania i innych.

 

Powodzenia!

.v

.valdek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey Vaaldus

 

dzięki za słowa otuchy. jest nadzieje, że ten typ "tak nie ma" :)

 

widzę, że jesteś z w-wy - czy miałbyś może kiedyś chwilę, żeby przejechać się moim samochodem i zobaczyć, czy w ogóle on jeździ poprawnie - bo może być tak, że dla mnie przyspiesza/jeździ ok, ale w porównaniu do poprawnie działającego tego modelu - to może jest kupa z moim samochodem.

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego miałem takie auto tyle że w manualu i paliło dużo mniej, minimum jakie udało mi się osiągnąć w trasie to 7litrów przy emeryckiej jeździe, natomiast 10 czy 11litrów to paliło ale przy 160 170 i nągą w podłodze podczas wyprzedzania. Nie mam pojęcia jak to jest ale podobno automat i 3.0 silnik nic dobrego w spalaniu nie wróży. Jeśli auto dobrze ciągnie z dołu i bez problemu osiąga 200km/h to przepływka raczej jest ok.

Niestety ale napęd 4x4 silnik 3l i automat czymś trzeba nakarmić.

Pogadaj z użytkownikiem M330d - też ten silnik w automacia dużo mu palił.

Ja w swoim manualu nigdy nie przekroczyłem 11litrów a uwierz mi że nie jeździłem delikatnie.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.