Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

chciałbym się podzielić pewnym spostrzeżeniem jakie ostatnio zrobiłem z linką od gazu,

niektórzy pisza (szczególnie posiadacze B16) że auto na niskich obrotach nie ma ciagu ,z moim było podobnie,przy dodaniu gazu nie przyspieszał od razu tylko ciut później,

Niedawno otworzyłem maskę i naciagnołem linkę od gazu (niby była naciągnięta ale ja zrobiłem tak że naciągnołem na maxa ale tak żeby nie uchylała cięgna od przepustnicy,

 

Panowie rewelacja :cool2: autko przyspiesza od razu po naciśnięciu pedału (nie ma tej dziury w przyspieszaniu),szybciej wchodzi na obroty a co za tym idzie zrobiło się żwawsze (jakby przybyło mu parę koników)

,polecam taki zabieg.

Opublikowano

Oj, nie wiem czy to dobry pomysl. Ta linka jest nie bez powodu poluzowana. Jest tak w kazdym samochodzie z wtryskiem (nie wazne jedno czy wielo punktowym). W tej chwili nie pamietam dlaczego ale moze ze wzgledu na roznice temperatur i dlugosc samej linki :?:

Jednak nie jestem pewny, wiec prosze potraktowac moj post jako taki "margines bezpieczenstwa" :mrgreen: :mrgreen: Brr, ale to zabrzmialo :norty:

Jak by nic zlego sie wam nie dzialo, to moze i ja sprobuje :twisted2: :twisted2:

Opublikowano

Witam

Pedal gazu musi miec jalowy skok!1

A po naciagnieci na maxa linki bedziesz mial problem z precyzyjnym operowaniem przepustnica.

Nie jest to w kazdym razie prawidlowe.

pozdrawiam

Opublikowano
Linka gazu powinna mieć minimalny luz, jak każda inna linka i rzeczywiście jeśli ktoś ma za duży ten luz, to może mieć wrażenie, że silnik jest zmulony na dole. Trzeba ją po prostu wyregulować(minimalny luz jałowy pedału) ale nie można kasować luzu na zero, bo faktycznie przy jakiś zmianach w długości przy rozszerzaniu cieplnym (lub skracaniu przy spadku temperatury)może sie nie domykać przepustnica i będą wzrastać wolne obroty.
Opublikowano

temperatury zmieniają się raz na pół roku i wtedy mozna odkręcić spowrotem (choć watpie żeby aż tak się skurczyła :roll: )

 

co do tego niewielkiego luzu to własnie on powoduje ten efekt "dziury" przy przyspieszaniu,(u mnie nie był duzy)

 

podałem wskazówkę i czy ktoś naciągnie czy nie to jego sprawa,ale ja przekonałem się że naprawdę jest inny efekt przyspieszania auta i jesli raz do roku miałbym ją popuszczać to i tak się opłaca bo autko zyskało na przyspieszeniu, roboty na minutę a efekt zadziwiający. :hand:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, przestancie wierzyc w bajki. Kiedy jedziecie samochodem, to macie w jakims stopniu wcisniety gaz. Jezeli macie wcisniety gaz, to linka jest juz naciagnieta i zadne dokrecanie niczego tu nei zmieni.

 

Jedyne co ta operacja moze dac to szybsza rekacja na pedalu gazu jak stawiacie na nim stope ktora wraca z hamulca :D

Opublikowano
Panowie, przestancie wierzyc w bajki. Kiedy jedziecie samochodem, to macie w jakims stopniu wcisniety gaz. Jezeli macie wcisniety gaz, to linka jest juz naciagnieta i zadne dokrecanie niczego tu nei zmieni.

 

Jedyne co ta operacja moze dac to szybsza rekacja na pedalu gazu jak stawiacie na nim stope ktora wraca z hamulca :D

 

nie chodzi o jazdę (choć też jest o niebo lepiej),

chodzi o start zatrzymany :!: :cool2:

 

Proponuje naciągnąc przejechać się i popuscić tak jak była i wtedy możemy porozmawiać a nie gdybać teoretycznie,ja sprawdziłem i jeżdżę lepiej jak ktoś nie chce nie zmuszam przecież. :D

Opublikowano

po kupnie samochodu tez mialem cos takiego

pedal skakal jakies 2-3cm zanim reagowala przepustnica, napialem troche linke bo nie moglem z tym jezdzic i jest ok :)

Opublikowano
nie chodzi o jazdę (choć też jest o niebo lepiej),

chodzi o start zatrzymany :!: :cool2:

 

Ja tam startuje zwykle z obrotow wyzszych niz bieg jalowy, czyli linka jest napieta niezaleznie jakiego luzu by nie miala.

 

Ale moze ty wolisz trzymac noge nad pedalem nei dotykajac go :norty:

Opublikowano

Tak jak opisujesz jeździ się jak najbardziej... na 1/4 mili z przeciwnikiem obok :norty: ,

a jak jeździsz na codzień to przecież nie "gazujesz" motoru na każdych światłach czy przy ruszaniu :? ,nie zmieniasz biegów na wciśnietym gazie :twisted2:

chodzi o to że nie ma tej dziury po naciśnieciu gazu tylko jest natychmiastowa reakcja (zmiana biegu itd.) i już na starcie jesteś elastyczniejszy co powoduje efekt "szybszego startu",przez co jestes z przodu.

Opublikowano
No dobra. Jesli luz jest za duzy to rzecyzwiscie moze sie samochod zamulic bo przepustnica nie otworzy sie do konca. I wtedy rzeczywiscie mozna dodac duzo mocy w ten sposob :D
Opublikowano

Witam

 

Sorki że właże tak do was w butach, ale czy ktoś z was wziął pod uwagę TPS, czyli czujnik położenia przepustnicy??

 

W większości modeli jest liniowy i zmienia się od ok. 0,5 V przy zamkniętej przepustnicy do prawie 5 V przy otwartej na maxa (lub odwrotnie - zależnie od modelu)

 

Komp bierze między innymi z niego info i może dlatego macie taki efekt. On po prostu myśli, że dajecie gazu i daje trochę więcej paliwka.

 

Jak kupiłem swoją, to jakiś gamoń chciał w ten sposób uzyskać normalne obroty (a wystarczyło wyczyścić krokowca)

U mnie TPS jest troche inny: na zamkniętej przep. jest 12V, lekko uchylona do prawie maxa - 0V a na maxa znów 12V.

 

Jak było podciągnięda na śrubce przy przepustnicy i było 0 V to komp odłanczał krokowca. Walczyłem z tym 3 dni zanim to wykryłem.

 

Tak więc, jeśli inżynierowie BMW coś wymyślili to może nie warto podważać ich autorytetu, bo się mogą w sobie zamknąć i nic już nie wymyślą :D

 

Pozdro 4 all

Opublikowano
Naciąg linki warto sprawdzać okresowo, niedawno znajomy był na diagnostyce i przy okazji wyszło właśnie, że linka się naciągła (cztero letni samochód) i nie można było wcisnąć "do dechy". Po wciśnięciu do oporu "gazu" sterownik odczytywał, że pedał jest wciśnięty na 93% :(
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.