Skocz do zawartości

stukanie w silniku n43


lukaseq1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkim forumowiczow :) tydzien temu zakupilem swoje pierwsze bmw :) E90 :) Udalo mi sie kupic autko od pierwszego wlascieciela z przebiegiekm 170 tys z roku 2008 n43 318i. Znam sie troszke na autach i kupilem je ponieważ autko jest cale w oryginale :) 100% potwierdzone. Silnik fajnie daje rade jak na 143 km. Problem w tym ze po rozgrzaniu do tem roboczej slychac niepokojace stuki z okolic silnika :( kurde tak sobie mysle wydalem ostatnie swoje pieniadze na szrota, czyrzby panewki, popychacze, dwumasa ? silnik zimny jest idealnie a jak sie zagrzeeje to slychac tyk tyk tyk. nagram filmik albo sie z kims spotkam z okolic slaska jezeli jest taka mozliwosc Edytowane przez lukaseq1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
n43 najgorszy ? Moim zdaniem silnik jest ok;) nieco gorzej z podzespołami typu cewki, wtryski, ale one występują tak samo w innych mototach;) Jak się dba to wsztko jest ok.

Ciekawe co powiesz o 2.0d n47

 

Tak? A rozpadające się prowadnice łańcucha, których fragmenty powoli rozwalają silnik??? N43 to bez wątpienia najbardziej problematyczny silnik BMW i lepiej się trzymać od niego z daleka. No chyba, że przy niewielkim przebiegu, ktoś zdąży wymienić rozrząd, to wtedy może tylko mieć problemy z układem wtryskowym i NOx'em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe; ja w mojej wymieniłem rozrzad profilaktycznie przy przebiegu 190tys i prowadnice jak i reszta byla w dobrym stanie, delikatne ślady zużycia. ale wiadomo jak auto warte 40-50 tys kupuje sie za 20-30 tysiecy to wszystko moze sie zdazyc;)

nox występuje w kazdej nowszej bemce, mozna wyprogramowac

a te same wtryskie wystepuja nawet w bemce 7;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tylko mi nie chodzi o to co najglosniej pracuje, tylko o to co slychac w tle nagrania. Dzisiaj troszke pojezdzilem silnik sie zagrzal do temperatury roboczej i słychac stukanie, juz sam nie wiem czy to tak ma byc czy co, dziwna sprawa bo słychac to dopiero po pelnym nagrzaniu silnika. Jak sie dobrze przysłuchacie to słychac te stukanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to co słychać w tle trochę mnie niepokoi bo albo to tylko tak brzmi na nagraniu albo słychać pukanie z dołu silnika (panewka - tłok). To cykanie z góry u mnie wzmaga się wyraźnie po nagrzaniu (raz mniej raz bardziej) ale łańcuch nie jest już idealnie napięty.

 

 

Tak przy okazji czy był na forum przypadek dziury w tłoku w N43 ? Ja słyszałem o dwóch takich sytuacjach jedna w silniku z przebiegu około 120.000 km (trzeba było tulejować silnik) podobno to efekt lejących wtrysków.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewki to bylo by slychac tez na zimnym silniku i odglos by wzrastal z obrotami silnika a tu jest to tylko na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach

Hmm niekoniecznie moim zdaniem, kiedy silnik jest zimny to i olej jest zimny , i pompa oleju robi dużo większe ciśnienie , kiedy to silnik jest ciepły . Tym bardziej na biegu jałowym kiedy ma najniższe obroty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jedna osoba napisała jest to odpowietrzenie układu. Zatem możesz być spokojny, gdyż Twoje cykanie zegarka nie jest żadnym problemem.

Naprawiłem bardzo wiele silników n43 i mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jest to najbardziej awaryjny silnik BMW. Dorównuje mu chyba

jeszcze n46 tak na marginesie.

 

Głównym problemem jest rozrząd oraz obrócona ostatnia panewka na wale korbowym - są to największe dolegliwości tego silnika.

Najczęściej wymieniałem rozrząd przy granicach 100-110 tys., gdzie silnik już nie palił całkowicie oraz cały remont (po zatarciu wału) między 109 - 120 tys.

 

Rozrząd można powiedzieć, że jest dość tani w naprawie - zmieścimy się do 1000 zł (chyba że musimy wymienić jeszcze wariator), ale zatarcie wału to już spory wydatek. W tym wypadku wydamy około 7200 zł, jeśli uda nam się kupić korbowody (z reguły łamią się 2) oraz nominalny wał korbowy. Słyszałem, że szlifują wały i dorabiają panewki na zamówienie, aczkolwiek jest to konkretna tzw. "rzeźba". Kupienie używanego silnika wiąże się z podobnym kosztem, ale w jakim stanie będzie taki motor? Z reguły nie wiadomo, dlatego zawsze polecam remont.

 

Chodzą legendy, że olej 0w40 lany do silnika, który notabene jest w Niemczech polecany przez ASO wydłuża żywotność silnika n43. Nie miałem jeszcze okazji tego dokładnie sprawdzić. Osobiście leję 0w40 i BMWki do mnie nie wracają z usterkami silnika. W Polsce większość mechaników/serwisów (nie mam na myśli autoryzowanych serwisów) wlewa 5w40.

 

Na koniec dodam, że sporadycznie wymianie są jeszcze popychacze w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Panowie nie daje mi spokoju te stukanie, podsylam filmik https://www.youtube.com/watch?v=I_kBgZNVDQQ&feature=youtu.be moze ktos cos jeszcze pomoze. Dodam ze autko ma w tech chwili nalatane 173 tys i rozrzad jeszcze nigdy nie był ruszany, lancuch w miare jest jeszcze napiety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.