Skocz do zawartości

f11 52xd jak wzmocnić standardowe hamulce


szuwx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po lekkim programie auto ma ponad 250 kóni, rozpędza się super, ale z hamowaniem już jest gorzej. Jak najprościej poprawić standardowe hamulce? Mam tarcze na wykończeniu i planuję je wymienić tylko na jakie, coś jeszcze można zrobić? ps. To nie auto na tor, autko do zwykłej jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cokolwiek tu moglbys przeczytac, to Zimmermann bym w zyciu nie zalozyl.

 

Powtorze sie - nie widze sensu zakladania czegos innego, niz OEM - chyba ze szukasz tanszej alternatywy.

Ja wlasnie wymienilem caly przod (OEM) i fakt, szalu nie robia, ale nie wydaje mnie sie, zeby to bylo za malo.

 

Ja przygode z hamulcami zaczalem na EBC, przez Brembo, a skonczylem na Alcon BBK.

I ze swojego doswiadczenia, budzetowo polecilbym Brembo tarcze (jakis wyzszy model) i klocki Ferodo DS2500 + dobry plyn (ale w BMW wymagany jest specjalny).

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda moje f11 525xd "jest w serii" ale hamulce zmieniłem na mocniejsze z modelu 535. Teraz jest super. Różnica wyczuwalna a kasa niewielka. Tarcze i klocki kupiłem nowe przy okazji wymiany. Były nieznacznie droższe od tych zwykłych.

Trzeba było zmienić zaciski i jarzmo ale to kupiłem używane z auta testowego po 200 zł za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica tarczy z przodu jest taka sama ale grubość inna (348x36)

Tarcze są kierunkowe tzn. kupuje sie lewą i prawą ze wzgl. na konstrukcje układu chłodzenia tarczy.

Dodatkowo powierzchnia robocza klocka jest znacznie większa. Oczywiście klocek też większy.

Z tyłu większa tarcza i klocki (348x24)

Wszystko razem fajnie hamuje a jest ori :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. Nie wszystko w życiu musi być poparte ekonomią. Tuning też nie ma ekonomicznego sensu a jednak ma się całkiem dobrze.

Pomimo że hamulce fabryczne mają samochód zatrzymać bezpiecznie to dla czego nie ma być lepiej i na dodatek milej dla oka

 

Moim zdaniem tak lepiej

 

0218b04d5e19.jpg

35c626cc0624.jpg

 

Niż tak...pomimo że wersja sportowa

 

4e0bef97bb7d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica tarczy z przodu jest taka sama ale grubość inna (348x36)

Tarcze są kierunkowe tzn. kupuje sie lewą i prawą ze wzgl. na konstrukcje układu chłodzenia tarczy.

Dodatkowo powierzchnia robocza klocka jest znacznie większa. Oczywiście klocek też większy.

Z tyłu większa tarcza i klocki (348x24)

Wszystko razem fajnie hamuje a jest ori :D

To ja chyba nie rozumiem.

Zeby powierzchnia robocza klocka mogla byc inna, to musza byc inne zaciski - wieksze z wiekszymi tloczkami lub z ich iloscia.

Mysle, ze w tym rozwiazaniu, jezyczkiem u wagi moze byc ten tyl.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuce pare słów równierz o moim wzmananiu hamulców, kupiłem zaciski od F11 525d te wieksze bo w 520d to smiech na sali, pozniej kupiłem tarcze 348x30 tarcze pasowały zaciski na nie też ale problem się zaczął z klockami hamulcowymi. W pierwszym momencie kupiłem od modelug 525d F11 ale te klocki nie różniły się niczym od tych w 520d na tarczy dziwnie wygladały nie dochodziły do piasy z 2-3cm i luźno siedziały w zacisku. Postanowiłem póżniej kupić klocki drugie mają one wymiar 192,2x79,1x19,5 i te klocki kompletnie nie pasowały do tarczy 348x30. Zwróciłem sie do kolegi Kubaj123 bo on wymieniał na wieksze i nawet chciałem juz komplet od niego kupićbo zrzucał stare ale na poczatku było juz wszystko ustalone ale po ok 2 mies temat umarł brak odzewu. Na obecną chwile mam na sprzedaz nowe tarcze 348x30 Zimmermanny i duze klocki ATE 192,2 w smiesznych cenach bo już dalej nie bede kupował nic w ciemno :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.