Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam proszę o pomoc nie wiem jak podciągnąć hamulec ręczny niedługo mam przegląd. Hamulec jest bardzo słaby prawie nic nie hamuje poprzedni właściciel stwierdził że wszystkie elementy hamujące powymieniał w tylnych kołach tylko zapomniał go pociągnąć.

Proszę o pomoc

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A jak to nie pomoże, to odkreć jedną śrubę od tylnego koła, podnieś auto na lewarku. Poświeć latarką w dziurę od śruby, u góry powinien być regulator od szczęk ręcznego. Długi śrubokret i do dzieła :)
Opublikowano
Witam 1.8 1998 r staram się pociągnąć hamulec ręczny i nie mogę sobie z tym poradzić. Okładziny mają jeszcze kilka milimetrów. Przy dźwigni hamulca ręcznego popuściłem na max 2 nakrętki, w tylnych kołach podkręciłem na zębatce tak że okładziny zaczęły trzeć o "bęben" teraz wkręciłem nakrętki przy dźwigni ponad 1 cm i dalej dźwignia idzie do samej góry a koła hamują minimalnie. Jest gdzieś jeszcze jakaś regulacja tych linek? Czy może trzeba wkręcać te nakrętki przy dźwigni do oporu? Proszę o pomoc
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nakrętki przy dźwigni hamulca ręcznego musisz dokręcać tak aby skrócić linki hamulca. Ta regulacja i rozpierak na szczękach regulowany przez otwór śruby koła to dwa miejsca do regulacji.Musi skutkować
Opublikowano

przerabiam temat lewe kolo nie trzyma -szczeki do wymiany

objaw - szczeki na jednym koncu trzymaja grubosc natomiast na drugim cienizna :lol:

Opublikowano
owszem , BRP albo jakieś inne wynalazki za 50złociszy , ale ATE tańszych nie znajdziesz :roll:

kto mówi o podróbach mówisz i maszhttp://moto.allegro.pl/item967987622_nowe_oryg_szczeki_hamulcowe_bmw_e46_e85_e87e90.html :norty:

Opublikowano
cóś nie widzę żeby były do 320d lub 330d E46 :cry2:

 

poczytaj troche :cool2:

są 2 rodzaje szczęk - mówiąc krótko

krótsze 160x 20 do 328

dłuższe 185x20 od 330 (mniej więcej) np takie http://moto.allegro.pl/item933406065_szczeki_hamulcowe_ate_bmw_3_5_e46_e90_e91_e92_e93.html

no i właśnie podałeś linka do takich samych jakie ja zaproponowałem , nie wiem nawet czy ja nie kupiłem tych szczęk od tego gościa do siebie , ale pospieszyłem się , ponieważ po ściągnięciu ,tarczo-bębnów okazało się że u mnie są prawie nówki tylko nie były wyrególowane , dlatego też je sprzedaję na allegro i są to najtańsze ATE . Ale dość polemiki , Autor postu pytał o rególację ręcznego !!! :idea:

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam:) Mogl by mi ktos napisac instrukcje naciagniecia hamulca recznego???Bd slabo mi trzyma.... :( Bo niewiem jak sie zabrac za to...heh Chcialbym troszke zaoszczedzic i nie prowadzic do mechanika :) POzdrawiam i dziekuje z gory za odp
Opublikowano

naciągnąć możesz za pomocą śrubkek pod mieszkiem samej dzwigni hamulca ręcznego

 

albo zdejmując koła > tarcze i tam jest taki rozpierak samych okładzin po prostu krecisz nim i okładziny hamulcowe są bliżej bębna

 

więcej regulacji chyba nie ma

 

 

PS

jakbyś tego nie zrobił brzytwy nie będzie no może zaraz po regulacji i przeczyszczeniu, zupełnie nie rozumiem idei zastosowania tego patentu (podobnie w mercu), hamulec ręczny to spowalniacz

Opublikowano
Hamulec można podciągnąć przy dźwigni jak i przy kole. Jak chcesz podciągnąć przy kole poluzuj całkowicie przy dźwigni. Dodatkowo naciągając przy kole można to zrobić bez ściągania koła, wystarczy tylko odkręcić jedną śrubę i przez nią za pomocą śrubokręta podkręcić tą "gwiazdkę" regulacyjną przy szczękach.
Opublikowano
A jak masz więcej czasu lepiej zdjąć tarcze i sobie cały mechanizm ręcznego wyczyścić i nasmarować. U mnie było dużo rdzy i szczęki ciężko chodziły po czyszczeniu nie mam żadnych problemów
BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

1. Odkręcasz jedna śrubę w kole

2. Podnosisz koło

3. Przez otwór od śruby szukasz takiego kółka zębatego

4. Płaskim śrubokrętem kręcisz tym kółkiem (nie wiem w którą stronę musisz sam sprawdzić)

 

Ps1. Ja zdejmowałem tarcze o wiele lepszy dostęp :]

Ps2. Jak kółko jest zapieczone może być ciężko je ruszyć

Ps3. Kółko powinno być w górnej połowie, jak dobrze pamiętam

Ps4. Z prawej strony u góry trochę widać te kółko zębate którym trzeba kręcić

http://m3.madrussian.net/diy/rotorsr/diypop1.htm

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

To opisałeś samą regulacje szczek,nie naciagniecie linki

 

linke naciagniesz w srodku auta jak zdejmiesz oslonke dzwigni recznego,

 

a co do regulacji ;krecisz sruba(nie taka prosta sprawa wez srubokret plaski i przesuwaj o ząbek ) regulacyjna az zlapie i zahamuje wtedy delikatnie luzujesz i powtarzasz manewr z drugiej strony

 

tak jak kolega pisal ale bez zdjecia kola nie probowałem kola musisz zdjąc wtedy cos tam przy latarce przez dziure zobaczysz inaczej zapomnij

 

pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie !

 

Wszystko było ok. do czwartku wieczorem kiedy to jadac ok. 70km/h zaciagnolem hamulec reczny i trzymajac go ciagle ręka jechalem tak ok.200m, jednoczesnie czulem ze dzwignia ręcznego podnosi sie do gory, prawie do pionu ! Od tego momentu ręczny zaciagam na ostatni ząbek a i tak mało co trzyma. Czy to oznacza ze tym sposobem, na tak krotkim odcinku wytarłem szczęki ? Az trudno mi w to uwierzyc...

Prosze o jakies rady, aby wszystko było jak w czwartek rano :wink:

Dodam jeszcze ze samochod ma 130tyś. przebiegu, w popszedniej E46 zrobilem 320tyś. i nie bylo potrzeby wymiany szczek ( oczywiscie tam takiego numeru nie wykręciłem :wink: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.