Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

Mam pewien problem, otóż czasem zdarza się podymić mojej bunii. :oops:

Poczytałem trochę na ten temat i wyczytałem, iż problem może tkwić w odmie(nie wymieniałem od zakupu), a dokładniej filtrze(reszta wydaje się być w porządku, wszystkie filtry wymienione - tutaj także proszę wszelkie sugestie).

Tak więc kupiłem, wziąłem się za wymianę, ale niestety tutaj napotkał mnie dość mały/duży problem. :mad2:

Otóż przy próbie odkręcenia górnej śruby na filtrze okazało się, że jest ona wyrobiona - po włożeniu klucza kręci się w koło. :duh:

I tutaj się pojawia pytanie co zrobić z tym fantem?

Próbowałem odkręcić torxem - nic nie dało.

Myślałem także, żeby po prostu zbić główkę, wyciągnąć odmę, a następnie odkręcić resztę śruby kombinerkami (wpadł taki pomysł ponieważ zauważyłem, że pomiędzy śrubą, a miejscem gdzie jest wkręcana jest plastik, więc w przypadku zbicia główki - wyciągnę plastik, a część śruby nadal będzie wystawać).

Jednak nie chciałbym ryzykować dlatego piszę tutaj....

Za wszelkie sugestie dziękuję.

Opublikowano
ja kiedyś jak imbusy się obracały brałem np 6 lub 8 srube z gwintem długosci 6cm i pomału wbijałem ją w w wyrobiony imbus potem brałem oczkowy klucz nakładałem na srube i tak wykręcałem wyrobione imbusy .
Opublikowano
Dopasuj ciut wiekszego torxa, tak zeby wszedl na wcisk, wbicie w obkrecona glowe imbusa i probuj odkrecic :)
Kompletuje m pakiet z przodu sedan... moze jakos pomozesz?
Opublikowano
Można delikatnie naciąć lub próbować "udarowo" odkręcić małym przecinakiem.
Opublikowano

Chyba spróbuję z przecinakiem...

Wczoraj byłem u mechanika to dostałem informację, że do wymiany cała pokrywa.

Czy pomysł, aby delikatnie naciąć i spróbować śrubokrętem prostym odkręcić - to dobry pomysł?

Opublikowano

Tak jak pisałem najprostszy sposób sruba z gwintem

gwint.jpg

wbić ją w imbusa gwint się dopasuje do otworu imbusa i się odkręci

imbus.jpg

przy odmie nie ma aż tak dużej siły dokręcania ,tym sposobem odkręcałem bardziej dokręcone sruby .i przy wbiciu sruba

się zruszy i łatwiej się odkręci .Zawsze możesz wziąść dużego flexa i naciąć srube.

Opublikowano

obrobione śruby imbusowe wykręca się nabijając odpowiedniego torxa

są też wykrętaki i to jest chyba najpewniejsze

z wbijaniem śruby się nie spotkałem ale nie twierdzę że jest to złe

Opublikowano
@szuwarek 102 - śruba musiałaby mieć lewy gwint, by przy odkręcaniu kluczem wkręcała się w stronę łba śruby imbusowej ;)
Opublikowano
Podoba mi się ten sposób z wbijaniem śruby. Wypraktykuję następnym razem.
Opublikowano

Miałem podobny problem przy wykręceniu torxa przy zaworze DISA w M54 i nawierciłem torksa wiertłem i wykrętakiem go wykręciłem.

Dostęp był kijowy, więc dodatkowo musiałem skombinować kątowy borkop do wiertarki.

Nie wiem jak jest w M47N.

Opublikowano

Wersja z przecinakiem niestety nie przeszła.

Myślę nad wersją z śrubą z gwintem.

Rozumiem, że śrubę mam wbić w "główkę" imbusa i wtedy próbować odkręcić śrubą?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety żadne z rozwiązań nie pomogło. :cry2:

Zastanawiam się nadal nad zbiciem główki imbusa -> Wyciągnięcie obudowy filtra odmy -> odkręcenie śruby kombinerkami , co o tym myślicie?

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.