Skocz do zawartości

Silniczek krokowy w M43


kisiel23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy moglby mi ktos pomoc "znalezc" w silniku M43 silniczek krokowy...bo tak jakos mi sie wydaje (moze jestem przeczulony), ze za wolno opada z obroto...Jakie maja byc dobre obroty jalowe w tym silniku...Bedeac u mechanika, mowil mi, ze ten model tak ma i ze one opadaja nie odrazu tylko po kilku sekundach (4-5 sec.)...ale juz sam nie wiem...bo generalnie nie faluja, tzymaja sie tak jak ma byc. Czy moze to tez byc troche spowodowane brudnym filtrem powietrza i nie zmienionymi swiecami??Dziekuje za jakies wskazowki :cool2: Edytowane przez kisiel23

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się, żeby tak powinno być, że obroty spadają dopiero po kilku sekunadach, napewno ten machens wcisnął ci kit, co prawda mam m40 a nie m43 ale nie sądze żeby taka sytuacja była normalna, sorki że nie udzieliłem odpowiedzi na pytanie gdzie znajduje sie ten krokowiec, ale obroty nie powinny sie zawieszać pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, zawieszac to sie chyba nie zawieszaja, to znaczy moze na momencik...ale nie lataja od np. 1500 do 400, zeby potem sie ustabilizowac...ehhh moze rzeczywiscie cos troszke moze szwankowac...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krokowy jest pod kolektorem, niestety trzeba go zdjac aby sie do niego dostac.

Co do obrotow - tak powinno byc, u mnie tez tak jest. :cool2:

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osz kurde, tego sie obawialem, ze bedzie wieksza zabawa...no ale skoro koledzy mowicie, ze tak ma byc to dam sobie spokoj. Jeszcze jedno pytanko a jaka jest wartosc tych obrotow?? 800+/- 50, czy moze 900 set??

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krokowy jest pod kolektorem, niestety trzeba go zdjac aby sie do niego dostac.

Co do obrotow - tak powinno byc, u mnie tez tak jest. :cool2:

W M43 silnik krokowy (a raczej regulator biegu jałowego) nie jest pod kolektorem, lecz na kolektorze bezpośrednio przed przepustnicą. Jest dobrze widoczny od przodu (czarna plastikowa obudowa, montowana na 2 śrubki lekko ukośnie. Na lewo od niego jest jeszcze troczę mniejszy włącznik przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% jest pod kolektorem, przynajmniej u mnie i pewnie w wiekszosci M43 z podobnych rocznikow. Wiem gdzie jest, bo juz musiałem go wymieniac :mrgreen:

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kolega mial taki problem, ale w M44, po diagnozie na komputerze okazalo sie ze do wymiany mial czesc numer 6 z ponizszego diagramu - moze w m43 jest podobnie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=11_1516&hg=11&fg=40

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale moim zdaniem moze to przyczyna problemu opisanego przez autora watku. Nie napisal on, ze ma zla wartosc obrotow jalowych, tylko ze silnik po zamknieciu przepustnicy zbyt pozno wraca do pracy jalowej.

U mojego kolegi objawy byly wlasnie takie, auto po wrzuceniu na luz i zdjeciu nogi z gazu przez kilka sekund trzymalo na przyklad 2000rpm, po czym spadalo do prawidlowej predkosci obrotowej, rownoczesnie nie dalo sie zauwazyc nierownej pracy ani temu podobnych efektow. Wymienil tylko i wylacznie ten element i problem znikl.

Nie chce tu nikogo na sile przekonywac, tak tylko mi sie przypomniala tamta sytuacja gdy przeczytalem ten watek. :)

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PiotrW:

Niekoniecznie. Są dwa rodzaje w M43 w zależności od rocznika.

Starszy typ, to wersja klasyczna z wężami doprowadzającymi powietrze, nowszy typ to właśnie ten przykręcony do korpusu przepustnicy.

No cóż ... człowiek się całe życie uczy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedzi, co do obrotow to przez chwile trzyma na 1000 a na swiatlach np spada do odpowiedniej wartosci...takze mysle, ze jest calkiem dobrze, zreszta jak napisalo dwoch kolegow u nich w samochodach jest podobnie, wiec sie narazie nie przejmuje...

Bunia jest z listopada 94 roku, wiec nie wiem gdzie teraz ten silniczek jest..:P

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o silniczek to jest on schowany pod kolektorem i cięzko go zauważyć.Zeby go wyczyścić musisz rozebrac górną cześć kolektora i wtedy będziwe jak na dłoni.A co do linki to jeżeli chodzi gaz lekko i samoczynnie wraca to bym się nią nie przejmował.Jak chcesz to możesz psiknąć WD40 ale i tak jej całej nie nasmarujesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dziekuje za odpowiedzi, co do obrotow to przez chwile trzyma na 1000 a na swiatlach np spada do odpowiedniej wartosci...takze mysle, ze jest calkiem dobrze, zreszta jak napisalo dwoch kolegow u nich w samochodach jest podobnie, wiec sie narazie nie przejmuje...

Bunia jest z listopada 94 roku, wiec nie wiem gdzie teraz ten silniczek jest..:P

 

u mnie tez tak jest z obrotami, tez 94rok m43

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam że chyba to jakaś zmora z tymi obrotami w M43 bo i umnie szaleją jak jest zimna dwustopniowwo przejadę się nagrzeję silnik ok. Zgaszę postoii na słońcu i skaczą tzn opadają rosną i ok za parę chil ok i znowu nie mam już głowy do tego w dodatku czuję zapach nieprzepalonej benzyny świece ok byłem niedawno na kompie pokazało mi błąd na dolocie wykasował mi majster i przez pewnien czas było ok czyżby znowu się pojawił? Nie mam pojęcia robi się to najczęściej jak auto postoii na słońcu
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.