Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, czy moglby mi ktos pomoc "znalezc" w silniku M43 silniczek krokowy...bo tak jakos mi sie wydaje (moze jestem przeczulony), ze za wolno opada z obroto...Jakie maja byc dobre obroty jalowe w tym silniku...Bedeac u mechanika, mowil mi, ze ten model tak ma i ze one opadaja nie odrazu tylko po kilku sekundach (4-5 sec.)...ale juz sam nie wiem...bo generalnie nie faluja, tzymaja sie tak jak ma byc. Czy moze to tez byc troche spowodowane brudnym filtrem powietrza i nie zmienionymi swiecami??Dziekuje za jakies wskazowki :cool2: Edytowane przez kisiel23

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Nie wydaje mi się, żeby tak powinno być, że obroty spadają dopiero po kilku sekunadach, napewno ten machens wcisnął ci kit, co prawda mam m40 a nie m43 ale nie sądze żeby taka sytuacja była normalna, sorki że nie udzieliłem odpowiedzi na pytanie gdzie znajduje sie ten krokowiec, ale obroty nie powinny sie zawieszać pozdr
Opublikowano
Hmmm, zawieszac to sie chyba nie zawieszaja, to znaczy moze na momencik...ale nie lataja od np. 1500 do 400, zeby potem sie ustabilizowac...ehhh moze rzeczywiscie cos troszke moze szwankowac...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
U mnie jest podobnie,ten typ tak ma.Wygląda to tak jakby spadały dwu stpniowo,nie pamiętam dokładnie obrotów ale np spadają do 1000 obr a po sekundzie może dwóch jescze spadają o jakieś 50-100 obr.
Opublikowano
Dokladnie alox, u mnie jest identycznie...dobrze to nazwales dwustopniowo...najpierw pomalu do 900set a potem na koniec do ostatecznej liczby...dzieki za uspokojenie :D

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Osz kurde, tego sie obawialem, ze bedzie wieksza zabawa...no ale skoro koledzy mowicie, ze tak ma byc to dam sobie spokoj. Jeszcze jedno pytanko a jaka jest wartosc tych obrotow?? 800+/- 50, czy moze 900 set??

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Silniczek krokowy jest pod kolektorem, niestety trzeba go zdjac aby sie do niego dostac.

Co do obrotow - tak powinno byc, u mnie tez tak jest. :cool2:

W M43 silnik krokowy (a raczej regulator biegu jałowego) nie jest pod kolektorem, lecz na kolektorze bezpośrednio przed przepustnicą. Jest dobrze widoczny od przodu (czarna plastikowa obudowa, montowana na 2 śrubki lekko ukośnie. Na lewo od niego jest jeszcze troczę mniejszy włącznik przepustnicy

Opublikowano

PiotrW:

Niekoniecznie. Są dwa rodzaje w M43 w zależności od rocznika.

Starszy typ, to wersja klasyczna z wężami doprowadzającymi powietrze, nowszy typ to właśnie ten przykręcony do korpusu przepustnicy.

Opublikowano

dusk:

Ten element nr.6 do przepustnica od systemu DISA (zmienna objętość dolotu).

Jest on zastosowany również w M43 i M42 ale nie ma wpływu na wysokość wolnych obrotów.

Opublikowano

Ok, ale moim zdaniem moze to przyczyna problemu opisanego przez autora watku. Nie napisal on, ze ma zla wartosc obrotow jalowych, tylko ze silnik po zamknieciu przepustnicy zbyt pozno wraca do pracy jalowej.

U mojego kolegi objawy byly wlasnie takie, auto po wrzuceniu na luz i zdjeciu nogi z gazu przez kilka sekund trzymalo na przyklad 2000rpm, po czym spadalo do prawidlowej predkosci obrotowej, rownoczesnie nie dalo sie zauwazyc nierownej pracy ani temu podobnych efektow. Wymienil tylko i wylacznie ten element i problem znikl.

Nie chce tu nikogo na sile przekonywac, tak tylko mi sie przypomniala tamta sytuacja gdy przeczytalem ten watek. :)

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano
PiotrW:

Niekoniecznie. Są dwa rodzaje w M43 w zależności od rocznika.

Starszy typ, to wersja klasyczna z wężami doprowadzającymi powietrze, nowszy typ to właśnie ten przykręcony do korpusu przepustnicy.

No cóż ... człowiek się całe życie uczy !

Opublikowano

Dziekuje za odpowiedzi, co do obrotow to przez chwile trzyma na 1000 a na swiatlach np spada do odpowiedniej wartosci...takze mysle, ze jest calkiem dobrze, zreszta jak napisalo dwoch kolegow u nich w samochodach jest podobnie, wiec sie narazie nie przejmuje...

Bunia jest z listopada 94 roku, wiec nie wiem gdzie teraz ten silniczek jest..:P

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
A może po prostu trzeba przesmarować linkę od gazu.

Sorki za glupie pytanie :oops: ale jak to zrobic najlepiej??

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Jeżeli chodzi o silniczek to jest on schowany pod kolektorem i cięzko go zauważyć.Zeby go wyczyścić musisz rozebrac górną cześć kolektora i wtedy będziwe jak na dłoni.A co do linki to jeżeli chodzi gaz lekko i samoczynnie wraca to bym się nią nie przejmował.Jak chcesz to możesz psiknąć WD40 ale i tak jej całej nie nasmarujesz.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

mam m43 316.

z tymi obrotami tez tak mam. ale jeszcze, raz na jakis czas, gdy jest rozgrzany i chce ruszyc to szarpie i skacze i musze mu mocno przygazowac albo stanac i sprobowac jeszcze raz. mozna szalu dostac.

Opublikowano
Dziekuje za odpowiedzi, co do obrotow to przez chwile trzyma na 1000 a na swiatlach np spada do odpowiedniej wartosci...takze mysle, ze jest calkiem dobrze, zreszta jak napisalo dwoch kolegow u nich w samochodach jest podobnie, wiec sie narazie nie przejmuje...

Bunia jest z listopada 94 roku, wiec nie wiem gdzie teraz ten silniczek jest..:P

 

u mnie tez tak jest z obrotami, tez 94rok m43

Opublikowano
Oki, Tolo, wiec teraz to juz mnie na 100% uswiadomilo, ze wszystko gra z obrotami i ze ten typ tak ma :mrgreen: :mrgreen:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Powiem wam że chyba to jakaś zmora z tymi obrotami w M43 bo i umnie szaleją jak jest zimna dwustopniowwo przejadę się nagrzeję silnik ok. Zgaszę postoii na słońcu i skaczą tzn opadają rosną i ok za parę chil ok i znowu nie mam już głowy do tego w dodatku czuję zapach nieprzepalonej benzyny świece ok byłem niedawno na kompie pokazało mi błąd na dolocie wykasował mi majster i przez pewnien czas było ok czyżby znowu się pojawił? Nie mam pojęcia robi się to najczęściej jak auto postoii na słońcu
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
A sprawdziłeś już ten silniczek krokowy ?? U mnie gruntowne przeczyszczenie silniczka krokowego oraz kolektora stwożył cud ;) obroty grają jak należy. Więc polecam wszystkim...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.