Skocz do zawartości

Hamulce do e46 - tarcze, klocki, przewody - zapytania


Jac3k

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wiertarka z szczotką drucianą - pózniej drobnym papierem ściernym na błysk jak fabryka , odtłuścić i delikatnie smarem miedzianym po całej powierzchni piasty aby kiedyś nie było problemu ze zdjęciem tarczy .

Zawsze tak robię i robiłem i nigdy się nic nie pokrzywiło ani nie było problemu z ponownym demontażem.

Pozdrawiam ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą późniejszego zadowolenia/niezadowolenia z tarcz jest prawidłowy montaż, czyli bardzo dokładne oczyszczenie piast (powierzchni styku z tarczą). Jeśli zostanie to wykonane niedbale to po krótkim czasie tarcze będą krzywe. Najlepiej robić to samemu, bo nie każdemu mechanikowi się chce lub nie ma czasu.

 

 

dziwne robię jeszcze bardziej pedanckie zabiegi a jakoś nie byłem zadowolony z ww zestawu ATE :D bez obrazy ale nie pisaliśmy teraz o krzywieniu się tarcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak miałem dylemat co założyć to w negatywnych opiniach często pisali o krzywieniu się tarczy niedługo po montażu, stąd moja anegdotka :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządnie oczyścić i odtłuścić piastę zgoda, tarcza musi idealnie przylegać.

Miedzią nie smarujemy (nawet prowadnic => "korozja elektrochemiczna") przynajmniej tak mówi teoria! Istnieje ryzyko, iż tarcza nie zapewni prawidłowego styku z piastą.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiertarkę mam jeśli chodzi o drucianą szczotkę to muszę sobie zorganizować, ale to nie jest żaden problem :) Czyli jak to w końcu jest? Trzeba czymś smarować piastę czy nie trzeba? Ten smar ATE Plastilube widzę że jest za parenaście zł na allegro, podejrzewam że w każdej hurtowni z częściami też jest coś podobnego. Tylko pytanie czy jest to rzeczywiście konieczne? No i jeszcze jedno pytanko :) czym odtłuścić? Nitro może być czy za mocne?
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Wiertarkę mam jeśli chodzi o drucianą szczotkę to muszę sobie zorganizować, ale to nie jest żaden problem :) Czyli jak to w końcu jest? Trzeba czymś smarować piastę czy nie trzeba? Ten smar ATE Plastilube widzę że jest za parenaście zł na allegro, podejrzewam że w każdej hurtowni z częściami też jest coś podobnego. Tylko pytanie czy jest to rzeczywiście konieczne? No i jeszcze jedno pytanko :) czym odtłuścić? Nitro może być czy za mocne?

 

Piast nie wolno smarować żadną pastą. Można ewentualnie 'prysnąć' je olejem w aerozolu.

 

Smar ATE Plastilube warto zastosować na otwory w zacisku, w które montuje się tulejki prowadnicy zacisku. Samej prowadnicy nie smaruje się. Najlepiej wyjąć tulejki z otworów w zaciskach, oczyścić otwory i posmarować je ATE Plastilube, oczyścić prowadnice zacisku, założyć nowe tulejki prowadnicy zacisku. To zapewni płynną pracę zacisku (szczególnie jego swobodny powrót do pozycji neutralnej po zdjęciu nogi z hamulca), ponieważ rdza i pył zbierające się w otworach zacisków przez które przechodzi prowadnica, sprawiają że otwór staje się coraz mniejszy. To z kolei 'zaciska' tulejki na prowadnicy i utrudnia swobodną pracę zacisku na prowadnicy zacisku.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Maciek_czescidobmw.pl@ Dzięki za fachową opinie. Każda wskazówka będzie przydatna dla początkującego takiego jak ja :)

 

 

Nie ma sprawy. Dokładny opis ATE na ten temat:

 

"Po pewnym czasie eksploatacji zacisku może nastąpić konieczność wymiany (gumowych) tulei prowadnic w zaciskach typu pięść ATE. Gniazda tulei prowadnic są często mniej lub bardziej skorodowane. Korozja ta uciska tuleje, blokując poruszające się w nich sworznie prowadnic. Zacisk taki nie może się swobodnie poruszać, co jest przyczyną dalszych problemów z hamulcem.

Po wymontowaniu starych tulei prowadnic, szlifujemy gniazda tulei w zacisku szczotką do honowania ATE do metalicznej czystości. Używając do tego najlepiej wkrętarko-wiertarki z maksymalnie 500 obrotami na minutę i kręcąc tylko zgodnie z ruchem wskazówek zegara(Prawe obroty).

Po wyczyszczeniu otworów w obudowie zacisku, należy posmarować je cienką warstwą

ATE Plastilube. Aby w ten sposób zapobiec korozji i ułatwić montaż nowych tulei prowadnic.

 

Uwaga: Nigdy nie smarować sworzni prowadnic lub wewnętrznej części tulei! Te powierzchnie muszą pozostać suche!"

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że sprzedajesz części do BMW jaki jest koszt takich nowych tulei tak w przybliżeniu? Tą szczotkę do honowania ATE można czymś zastąpić? Jeżeli nie jaki jest jej koszt?
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu

Szczotka do honowania ATE (zdjęcie powinno pomóc w znalezieniu czegoś czym można ją zastąpić):

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/674/lI93Qo.png

 

Niestety jest droga - 120 zł.

 

Tulejki prowadnic zacisków nie są drogie:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/911/Pml411.jpg

 

ATE - 24 zł / kpl. na 1 zacisk

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za fotkę, rzeczywiście szczotka jest wyjątkowo droga, zwłaszcza że wykorzysta się ją raz może dwa a 120 zł drogą nie chodzi. Jeśli chodzi o tuleje to najpierw muszę sprawdzić jak to u mnie wygląda, ale jeszcze raz dzięki.

 

Pozdrawiam

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

sa tez zestawy razem z uszczelnieniem toczka hamulcowego i sa tańsze od tych co kolega przedstawił na zdjęciu.

Sam kiedys kupowałem. Tylko musisz wiedziec jaka masz średnice tłoczka bo nie wszędzie sa takie same

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
ziomekthx@ Gdzie można takie zestawy dostać? W hurtowniach z częściami czy w jakimś konkretnym sklepie?

 

ziomekthx mówi o takim zestawie:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/vrqsfO.jpg

 

To uszczelki tłoczka. Jednak pytanie czy musisz je wymieniać. Jeśli tłoczek porusza się swobodnie, a stare uszczelki są szczelne (nieprzerwane) nie trzeba ich wymieniać.

 

Zestaw ATE do Twojego BMW kosztuje u nas 21 zł za kpl. na 1 zacisk.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak u was kolego wygląda sprawa z ewentualną wysyłką zamówienia? Jaki koszt?

 

Uznajmy że tego pytania nie było (postów chyba nie da się usunąć). Tak czy inaczej na pewno dostanę to w razie potrzeby na miejscu w jakiejś hurtowni. Wyjdzie taniej i sprawniej. U ciebie mógłbym zamówić jakieś konkretne rzeczy, których nie mam pod reką. Ale dzięki za informacje jaki to typ :)

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałybyc Tarcze TEXTAR i klocki JURID WHITE, niestety w tej firmie gdzie mam największe rabaty nie było takich rarytasów jak klocki JURID WHITE.Postawiłem na zestaw tarcze+klocki firmy TEXTAR. Łączny koszt 345zł, mam nadzieję że będę zadowolony, czas pokaże ;p Teraz musze tylko znaleźć czas i brać się za montaż :)

 

Czy jarzmo, miejsce w którym poruszają się klocki oraz otwory prowadnic można posmarować jakimś zwykłym smarem? Czy musi być koniecznie jakiś do układów hamulcowych?

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś polecić jakiś konkretny smar do tulei w których poruszają się sworznie prowadnic w zacisku? Musi to być jakis konkretny czy obojętnie jaki?

 

Może być? Np. http://allegro.pl/smar-do-hamulcow-zaciskow-prowadnic-saszetka-5g-i4604246509.html

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że najmniejsze dostępne są w tubkach 100ml a dla mnie to raczej smar na raz użyje troszeczkę i pewnie coś zaschnie zanim go znowu otworzę haha

Wcześniej kolega pisał o ATE Plastilube ale też nie ma go w takich opakowaniach na raz ;p

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.