Skocz do zawartości

Jaki olej do E65 730D lift ?


ROBERTO81

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Witam wszystkich. Mam fantastyczne BMW 750i stan super i właśnie chce pierwszy raz zmienić olej w silniku czy może ktoś coś poradzić . Zastanawiam się nad castrol edge 5w30 lub olej motul 8100, X-clean+5w30 który wybrać? dzięki z góry za podpowiedzi...

 

Lepszym wyborem będzie motul z tego względu ,że nie jest rozlewany w polsce a castrol niestety jest, jak chcesz naprawde porządny olej to zamów sobie w dobrym warszczcie albo sklepie (bo na w asortymencie raczej nie będą mieli ) olej volveline albo liqui moli oczywiscie w tej specyfikacji 5w30 przyznaje są drogie, ale jak jest auto z górnej półki to i olej powiennien być konkret.

Troche tym handlowałem także znam ten temat można powiedzieć od podszewki także wiem co mówie. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze,że nie wiem jaki olej(jakiego producent) jest detykowany do tego twojego silnika, musisz poszperać na forum albo do servisu podjechać.

Wiele osób na forum leje castrola,ale ja osobiście nie jestem przekonany do tego oleju na polskim rynku ,BMW być może polskie servisy zaopatrza w castrole z niemiec, bo te co są puszczone do obrotu hurtowego w PL nie są dobrej jakości.W sklepie jak sprzedawałem polskiego Castrola szedł jak woda(najczęściej do vwików,audików TDIków :wink: )i się nikt nie skarżył ,natomiast z tego co wiem silniki benzynowe w modelu E65 poprostu potrzebują dobrego oleju.

Ja natomiast do swojego auta przywoziłem olej z niemiec i ani razu się nie zawiodłem,przyznaje raz była taka sytuacja ,że musiałem wymienić a nie miałem tego niemieckiego,więć nalałem tego z półki i się bardzo szybko rozczarowałem kultura pracy silnika już przy pierwszym rozruchu po wymianie była zupełnie inna,poprostu było mi szkoda silnika ,szybko sie go pozbyłem i powiedziałem sobie,że nigdy więcej takiego oleju .Takie jest moje zdanie, decyzja należy do ciebie wybierz mądrze żebyś poźniej nie miał problemów . :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorszego wyboru dokonać nie można było.

Szlifowanie na sucho cylindrów zanim olej nie osiągnie wysokiej temperatury masz gratis.W wersji optymistycznej, w zimie,jeżdżąc po mieście na takim oleju "zniknie" ci alusil i pierścienie tłokowe..

 

Gdyby w każdym przypadku najlepszym olejem był olej bardzo gęsty to wszyscy by zalecali 10W60 lub nawet mazut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy miałem olej bodajże 0w30 to na postoju jak auto postało za polone dłuższy czas to lubiła puścić niebieskiego dyma,pojechałem z tym problemem do serwisu akurat nie BMW ASO tylko do takiego co sie zajmują bmw i mają dobrą opinie,chciałem robić uszczelniacze i oni mi zalecili zalać ten olej że juz takie przypadki mieli, olej wlali bo nic do stracenia nie miałem i problem znikną i auto nie kopciło wiec nic tu złego nie widze w tym ze na takim oleju jezdziłem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omijać taki warsztat , jeżeli chcesz zarąbać motor to wszystko robisz ok w tym kierunku ,trzeba zmienić uszczelniacze i zalać odpowiednim olejem a nie smołą.Wstaw taki olej do zamrażarki gdzie masz max -18 c i zobacz jaka pracę musi wykonać motor żeby przewalić taką gęstwinę nie mówię już o kanalikach smarujących które są zatkane :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 11 miesięcy temu...
Witam, nie moge sie zdecydowac nad wyborem oleju do mojej 730d. Autko ma 135tys km, 80%miasto, czasami pogrzeje 190km/h+ na trasie. W tej chwili jest zalany olejem BMW LL-04 5w30. Interesuje mnie najepszy mozliwy olej. Slyszalem ze RedLine i motul maja bardzo dobre oleje, ale niestety nie znam sie zbytnio na tym. Ktos cos poleca ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Silniki BMW z tych lat były konstruowane pod normę LL-01 (sprawdźcie w instrukcji)

Ograniczenia emisji spalin spowodowały wprowadzenie normy LL-04 gdzie zostały wyeliminowane niby szkodliwe składniki które jednocześnie były czynnikiem smarującym silnik

Popularny teraz LL-04 jest jednym z powodów awaryjności tych jednostek

Proponuję lać oleje przewidziane do tego samochodu czyli LL-01 i nie będzie problemów z typowymi bolączkami BMW jak valvetronic czy turbina tak wrażliwe na jakość i systematyczne wymiany oleju

Najwyższa półka to np MOTUL 8100 X-cess LL-01 5W40 lub 8100 X-max LL-01 0W40

Bardzo dobre oleje to też VALVOLINE LL 01 a przy tym dużo bardziej atrakcyjne cenowo

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dotyczy e65 730d lift, więc mamy tu filtr dpf. Zgodzę się, że uogólniając oleje LL01 mają lepsze właściwości smarne, ale niestety nie są nisko-popiołowe, a wręcz przeciwnie. Olej do tych aut powinien spełniać dodatkowo jeszcze normę wg ACEA: C3. Czyli mieć niską zawartość % popiołów siarczanowych, które nie ulegają wypaleniu w procesie regeneracji filtra cząstek stałych. W związku z tym polecić można moim zdaniem: Millers Oils EE Longlife C3 5W30 (debeściak), Liqui Moly 5W30 Top Tec 4200, 4600, Valvoline Synpower MST 5W40 C3, Motul X-clean + 5W30, Motul X-clean C3 5W30... itp. Wymiana co 15 tkm. i nie widzę problemu.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Silniki BMW z tych lat były konstruowane pod normę LL-01 (sprawdźcie w instrukcji)

Ograniczenia emisji spalin spowodowały wprowadzenie normy LL-04 gdzie zostały wyeliminowane niby szkodliwe składniki które jednocześnie były czynnikiem smarującym silnik

Popularny teraz LL-04 jest jednym z powodów awaryjności tych jednostek

Proponuję lać oleje przewidziane do tego samochodu czyli LL-01 i nie będzie problemów z typowymi bolączkami BMW jak valvetronic czy turbina tak wrażliwe na jakość i systematyczne wymiany oleju

__________________________________________________________________

 

Lałem do E32 735i i do E38 728i 740i LL-04 robiąc na jednym 200 000 km, na drugim 60 000 km i na trzecim 40 000 km.

Z silnikami nic się nie działo, motory trzymały kompresję na cylindrach po 14 bar każdy.

Oleju od wymiany do wymiany (10 000 km) brał każdy z nich oleju od stanu max do stanu min.

 

Pisanie o bolączkach jak valve czy turbina przez normy LL-04 jest bzdurą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.