Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To porownanie pojawia sie tutaj nie pierwszy raz. Trudno uwierzyc w te wyniki, szczegolnie przy elastycznosci, biorac pod uwage roznice momentu obrotowego.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Bardzo dziękuje panowie za odzew, mam nadzieję że w lecie uda mi się kupić fajny egzemplarz i będe mógł nazywać siebie posiadaczem bmw :)
Opublikowano
To porownanie pojawia sie tutaj nie pierwszy raz. Trudno uwierzyc w te wyniki, szczegolnie przy elastycznosci, biorac pod uwage roznice momentu obrotowego.

w 20i moment niższy, ale zakres obrotów wyższy:

w 20d - 380 Nm przy 1750-2750 obr/min (zakres 1000 obr/min)

w 20i - 270 Nm przy 1250-4500 obr/min (zakres 3250 obr/min) - a przecież benzyna po 4500 ciągnie jeszcze dalej, aż do 7000 obr/min

f30 320i xd automat LCI
Opublikowano

Nie wiem skąd to zdziwienie... skoro auto ma tą samą moc, a krzywa mocy pewnie w wyższym zakresie obrotów już dla benzyny lepsza (cały czas moc narasta, stąd VMAX wyższe) a w dieslu mamy od dołu mocy ale później już krzywa zakręca do poziomu.

 

Samochód przyśpiesza najszybciej wtedy, kiedy przy DANEJ prędkości (liniowej km/h) ma więcej mocy (niezależnie od obrotów silnika, bo przełożenia są po drodze) i nic tu do MOMENTU ;-)

Moment i moc są ściśle powiązane wzorem i posiadając wykres momentu w funkcji obrotów można wyrysować krzywą mocy.

 

Jak auto będzie miało 2 razy więcej obrotów przy danej prędkości km/h to może mieć 2 razy mniej momentu obrotowego a przyśpieszać będzie tak samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Diesli więcej bo firmy kupują diesla - mnhiejsza cena paliwa, mniejsze koszta przejechania 100km. Większy podatek czy ubezpieczenie jest rekompensowany ilością przejechanych km.

Co do porównania - oba silniki łączy tylko ta sama moc, reszta jest kwestią wyboru. IMHO nie ma sensu porównywać bo to jak wybór pomiędzy świętami Bożego Narodzenia a Wielkanocy...

 

Send with Tapatalk...

Opublikowano
Ale te wyniki sa uzyskane przy maksymalnym wkrecaniu na obroty. Jezdzac w ten sposob zasieg benzyny spada pewnie ponizej 400 km na jednym tankowaniu. Ma to niewiele wspolnego z praktyka, wystarczy spojrzec kiedy automat podbija biegi. W "uzytkowym" zakresie obrotow diesel powinien byc bardziej elastyczny i miec przewage ze wzgledu na wiekszy moment obrotowy. Widac to szczegolnie w wiekszych autach typu GT lub X3, gdzie 20i jest dosyc mulowaty a w miare normalna jazda powoduje wir w baku.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
zgadza się, dlatego diesel 20d pali mniej niż benzyna 20i. Natomiast osiągi są bardzo podobne.
f30 320i xd automat LCI
Opublikowano

To ciekawe, np. w sytuacji gdy wyjezdzam dajmy na to zza ciezarowki na lewy pas autostrady chcac przyspieszyc z 80 do 180 km/h

- z "butem w podlodze" 300-konna benzyna poradzi sobie lepiej niz diesel tej samej mocy

- w normalnych warunkach jazdy na wysokim biegu diesel bedzie zdecydowanie bardziej elastyczny, bez "orgii" obrotow silnika i komentarzy typu "chcesz miec na sumieniu rodzine?" :)

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie wiem czy 300konna benzyna poradzi sobie z 300konnym dieslem. Zobacz jakie maja momenty obrotowe

 

Send with Tapatalk...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już to kiedyś przerabialiśmy. Przy max. przyspieszeniu, nie mylić z użytkowym, czynnikiem decydującym jest moc a nie moment.

Np. silnik scigacza który przyspiesza do 100 poniżej 3s.do 200 ok.7s. momentu na zaledwie 112Nm, ale mocy 200KM przy 13500 obr./min. i w tym zakresie obr. musi pracować a nie max. Nm, by uzyskać max. przyspieszenie.Ta zależność dotyczy każdego silnika nie zależnie czy ON czy BP.

Dlatego osiągi max. 320d i 320i są praktycznie identyczne bo oba mają tą samą moc tj.184 KM,tylko przy różnych obr./min, mimo znaczących różnicy Nm.

Opublikowano

Ja tam widzę sporą niedorzeczność;

80-160 na 5 = 1,5 sek dla diesla

80-160 na 6 = 3 sek dla diesla

80-160 na 7 = 6 sek dla diesla

80-160 na 8 = 9,4 sek dla diesla

 

Po czym piszesz, że benzyna zbierze się lepiej od klekota...

 

Owszem stoi w tej tabelce jakieś 80-180min... tylko co to w ogóle jest to "min"?

 

Nie żebym faworyzował diesla, ale fakty mówią same za siebie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też widzę sporą niedorzeczność w tym co piszesz, niema nawet do czego się donieść.Chyba za wcześnie zacząłeś weekend :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i co z tego ma wynikać ?wszyscy wiemy. Nadal nie kumam o co Ci chodzi, pracusiu :wink:

Czytaj spokojnie z zrozumieniem, dla leniwych - " max. przyspieszeniu, nie mylić z użytkowym".

Opublikowano
witam,

 

czy ten panel od A/C zwiastuje manualną klimę?

 

http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/TP4AAOSwnNBXb~pY/$_57.jpg

 

czy ktoś użytkuje taką klimatyzację? jakies wieksze wady? cos co przeszkadza w codziennym użytkowaniu?

Pozdrawiam,

47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wedlug tych danych niby tak przy aktualnych topowych R6 w f3x (sprint 80 do 180 km/h):

 

http://www.zeperfs.com/en/duel5143-6428.htm

Tam jest jedną małą różnica - diesel ma odcięcie przy 250, benzyna nie. A to oznacza inne zestopniowanie skrzyni...

 

Send with Tapatalk...

 

Oczywiście,cenne spostrzeżenie :cool2:

Na możliwości przyspieszenia ma bardzo duży wpływ również precyzyjnie dobrane przełożenia skrzyni biegów.

Dwa samochody o podobnej masie i ten o mniejszej mocy (oczywiście w ograniczonym zakresie) z lepiej dobraną skrzynie będzie lepiej przyspieszał. Takie sytuacje nie są rzadkością .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tam widzę sporą niedorzeczność;

80-160 na 5 = 1,5 sek dla diesla

80-160 na 6 = 3 sek dla diesla

80-160 na 7 = 6 sek dla diesla

80-160 na 8 = 9,4 sek dla diesla

 

Po czym piszesz, że benzyna zbierze się lepiej od klekota...

 

Owszem stoi w tej tabelce jakieś 80-180min... tylko co to w ogóle jest to "min"?

 

Nie żebym faworyzował diesla, ale fakty mówią same za siebie.

 

min oznacza minimalny czas potrzebny na zmianę prędkości z 80-180.

Nie sądziłem, że ktoś jeszcze sie bawi w pomiary elastyczności.

Jedynym sensownym pomiarem w tym zestawieniu jest właśnie ten wspomniany min.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

 

 

http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/TP4AAOSwnNBXb~pY/$_57.jpg

 

czy ktoś użytkuje taką klimatyzację? jakies wieksze wady? cos co przeszkadza w codziennym użytkowaniu?

 

podpowie ktoś wady tej klimatyzacji? jak rozumiem to poprostu jednostrefowa automatyczna klima

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Przeszukałem neta i ten wątek ale nie zauważyłem żadnego porównania pod względem wad i awaryjności pomiędzy:

- 318d,

- 320d,

- 320d ED

 

Czy 320d to nowsza konstrukcja niż 320d ED?

Czy są to te same silniki co w w E90? Tamte miały problemy z pękającymi klapki w kolektorze, awarie pomp wtryskowych.

 

Chcę kupić używkę F30 z lat 2012-2013 tak max do 170 000 km przejechane.

Na co mam uważać w tych silnikach? Który będzie mniej awaryjny i tańszy w eksploatacji przy takich przebiegach?

Opublikowano
Te auta maja jednakowy silnik N47, to tak jakby porownywac 20 TDI o roznej mocy. Poza niezbyt wytrzymalym rozrzadem auto raczej nie sprawia problemu. Mialem wersje 318d, auto wyjatkowo oszczedne z wystarczajacymi osiagami do normalnej jazdy. W 320d wyraznie czuc roznice mocy, w markach budzetowych takie silniki oznaczane sa jako RS lub GT :) 320d pozwala sprawnie poruszac sie nawet lewym pasem autostrady, a spalanie jest niewiele wyzsze niz w 318d. Wybierajac pomiedzy tymi wersjami warto zdecydowac sie na 320d i przy takim przebiegu profilaktycznie zainwestowac w nowy rozrzad.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.