Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam Ci taki eksperyment. Nie wiem, czy siedziałeś w G20, czy oceniasz tylko po zdjęciach lub oglądania auta z zewnątrz.

Mam jednak wrażenie, że G20 jednak jest lepiej wykonane w środku.

 

Oceniam po zdjęciach? :lol: Nie wiem, może są tacy, ale nie podjąłbym się :D

W G20 spędziłem całe 7-8 minut ;) Nie powiem Ci teraz konkretnie co zauważyłem, a czego nie - nie notowałem, ale moje wrażenia pozostały takie jak opisałem. Na pewno opinia Randalla będzie 10x bardziej precyzyjna :)


To co mi przypomniał Randall to faktycznie miałem problem z zamknięciem drzwi, ale nie zauważyłem grubszych uszczelek. No i jeżeli to się "układa", to nie ma o czym mówić, ale jak widzisz pierwsze wrażenie może zepsuć.

 

Co do wyglądu zewnętrznego, to się z Tobą zgadzam.

Tył mi się podoba.

Przód jest akceptowalny, ale taki troszkę futurystyczny.

 

To ja mam odwrotnie :) Przód jest OK - przyzwyczaiłem się i zaakceptowałem, natomiast tył dla mnie to porażka. W M-pakiecie jeszcze jako tako, ale pozostałe wersje to lipa. Te czarne nie wiadomo coś na zderzaku i do tego światła z Lexusa. Oczywiście to i tak krok na przód względem E90 i wyglądu Lanosa :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne lampy bardziej przypominają stare mercedesy i takie typowe karbowania, żeby się mniej brudziło :8)

Generalnie dla mnie wnętrze jest bardziej spójne niż w f30, za to fabryczne listwy w mpakiecie wychodzą tragicznie.

I opcja w pełni cyfrowych zegarów jest słaba ze względu na dosyć skomplikowaną obsługę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oceniam po zdjęciach? :lol: Nie wiem, może są tacy, ale nie podjąłbym się :D

W G20 spędziłem całe 7-8 minut ;) Nie powiem Ci teraz konkretnie co zauważyłem, a czego nie - nie notowałem, ale moje wrażenia pozostały takie jak opisałem.

 

I tu masz ogromną rację, to tylko nasze pierwsze wrażenia - ja tak jak Ty speeziłem przy G20 kilka/kilkanaście minut, ale to tylko pierwsze wrażenia


Trzeba by taki wóz jakiś czas użytkować, aby coś więcej powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak byłem anty za zmiana f30/g20 to teraz jak jadę z bratem f30 to wygląda strasznie staro przy g20 i to jak dla mnie pod każdym względem.... Jakość wykonania, wielkość, design, osiagi wiadomo że lepsze przez inny mltir, póki co docieram..
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał coś od siebie dodać w kwestii F30 vs G20 to wnętrze oczywiście bardziej mi się podoba w G20, spasowanie materiałów również, co do prowadzenia chyba też, choć po zmianie samych sprężyn w F31 na einbachy też nie jest źle. Fakt, układ kierowniczy jest mniej responsywny i wyczuwalny w starszej serii, tylko są to raczej wrażenia subiektywne bo co można powiedzie po obcowaniu z G20 przez kilka godzin.

Z tym że w moim wypadku i wersji wyposażeniowej f31, oprócz typowych bolączek serii F 30/31(szum, skrzypiące uszczelki raz do roku- przed smarowaniem), to podsumowując wszystkie za i przeciw tych dwóch serii nie widzę jakiejś wielkiej przepaści. Jak dla mnie starsza seria ma też kilka zalet względem nowszej, gdybym teraz kupował G21( dla mnie jedyna opcja), to także w pełnym m-pakiecie z dodatkami i lasery to jest "must", światła bez laserów mi się w G nie podobają, tył też średnio, niby bardziej agresywny ale jak dla mnie jakiś taki bez charakteru bmw.

Co do zawieszenia nie byłem pod serią G ale następnym razem popytam chłopaków dokładniej, z tego co pamiętam chodziło o jakość stopów materiałów itd, rozmowa była taka że ja podniecony naprawdę ładną G20 na wypasie, a chłopaki od Krzyśka z R.Śl bardzo szybko ostudzili mój zapał, podobnie znajomi z Bawarii.

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie...

Rozważam powrót do marki i postawiłem na model F31.

Ponieważ całkowicie wybiegałem z obiegu silnikowego, chciałbym się właśnie dowiedzieć jak jest z silnikami w tej generacji.

Głownie jeżdżę po mieście i sugerowałoby to że szukam benzyny.

Może to sprzeczne ale zastanawiam się nad modelem 318d w roczniku 2012-2013. Oczywiście nie wykluczam benzyniaka z tym, że ja nie chcę samochodu mocnego - coś w przedziale 130-170 KM.

Są jakieś motory godne polecenia - na co zwracać uwagę?


Pozdrawiam Marcin.

_______________________________________________________________
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o diesla to masz do wyboru tylko jeden silnik 2.0 N47 o różnych oznaczeniach (mówimy oczywiście o tym czego szukasz - 2.0) , w zależności od wersji różni się osprzętem

(przed lift) 316d 116km / 318d 148 km - ten sam silnik/turbina wtryski itd różnica jedynie w programie

oraz 320d 184 km 325d 218 km (2 turbiny)


Ekspolatacja raczej bezproblemowa, rozrząd w okolicach 200 tkm koszta +-4k chyba, że jesteś pewien co do jej historii (olej zmieniany co 10-12 tys itd...) wtedy jeszcze śmiało można poczekać

Zdecydowanie szukaj w automacie


Były akcje serwisowe z egr/chłodniczką egr w zależności od danego egzemplarza - po zakupie warto sprawdzić czy łapie się na akcję naprawczą / lub po - koledzy w innym temacie Ci to sprawdzą po podaniu vinu

Jeśli chodzi o dpf, w nowoczesnych dieslach nie ma większego znaczenia czy jeździsz dużo w mieście, wypali się sam byle by zdążył się zagrzać silnik i regeneracja pójdzie. Chyba że jeździsz przez miesiąc po 3km dziennie to szukaj pb


Rozrząd poprawiony w polifcie B47 po 07.2015, ale z tego co piszesz szukasz starszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

Słowem wstępu - szukam dupowozu i F30 jest jednym z tych, które mi się podobają.

Jestem zwolennikiem benzyn, jeżdżę raczej normalnie, około 25-35k km rocznie.

I tutaj mam pytanie odnośnie gamy silników w tym cudeńku - który silnik wypada faktycznie najlepiej pod względem eksploatacji? Omijamy aspekty mocy, momentu i w ogóle wszystkiego na co zwracają uwagę koneserzy BMW. Ma być ekonomicznie i jak najmniej awaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

Słowem wstępu - szukam dupowozu i F30 jest jednym z tych, które mi się podobają.

Jestem zwolennikiem benzyn, jeżdżę raczej normalnie, około 25-35k km rocznie.

I tutaj mam pytanie odnośnie gamy silników w tym cudeńku - który silnik wypada faktycznie najlepiej pod względem eksploatacji? Omijamy aspekty mocy, momentu i w ogóle wszystkiego na co zwracają uwagę koneserzy BMW. Ma być ekonomicznie i jak najmniej awaryjnie.

318d n47 fabrycznie bez klap wirowych

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

Słowem wstępu - szukam dupowozu i F30 jest jednym z tych, które mi się podobają.

Jestem zwolennikiem benzyn, jeżdżę raczej normalnie, około 25-35k km rocznie.

I tutaj mam pytanie odnośnie gamy silników w tym cudeńku - który silnik wypada faktycznie najlepiej pod względem eksploatacji? Omijamy aspekty mocy, momentu i w ogóle wszystkiego na co zwracają uwagę koneserzy BMW. Ma być ekonomicznie i jak najmniej awaryjnie.

 

a jak polecam 320i B48 - moje spalanie średnie (od początku): 7l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318d n47

320i B48


Bardzo dziękuję za sprawną odpowiedź.

Z informacji, które na szybko ogarnąłem w N47 problemem (ale nie nachalnym) jest tylko rozrząd - akurat znajomy ostatnio wymieniał zapłacił coś koło 4 tysiaczków. Poza tym silnik bez większych problemów. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.


B48 - Jak tutaj jest z awaryjnością? Czy te nowe benzyny nie są bardziej skomplikowane w naprawach od dieslów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Triczaj ten n47 2.0, z rozrządem, to bardzo awaryjny silnik ?

 

Cześć,


Ja jeżdżę F31 2.0 n47 (Diesel), teraz przy prawie 130k przebiegu rozrząd się po cichy zaczyna odzywać, ale poza tym wszystko działa do tej pory jak należy.

Jak widać na różnych wątkach na forum, rozrząd to kwestia losowa, albo będziesz musiał zmienić po 60k, albo przejeździsz 200k i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Triczaj ten n47 2.0, z rozrządem, to bardzo awaryjny silnik ?

 

wszystko zależy od eksploatacji od początku, większość Fek jest raczej z leasingu, a wymiana oleju według zaleceń co 30tys.... Kilka % użytkowników zmienia olej pomiędzy przeglądami, więc tak jak mówiłem jeśli znasz pełną historię i wiesz co gdzie jak od początku, nie bałbym się. Niektórzy robią ponad 300 tys bez wymiany rozrządu, niektórym strzela przy 150...


Z mojego doświadczenia przy 200 tys był zmieniany rozrząd w f11 N47 (było delikatnie słychać) Sam łańcuszek nie był luźny

Ogólnie od 80k do prawie 200k żadnych problemów, po 200 pojawiły się problemy jedynie z dpf ale to też wynikało ze stylu jazdy (niedogrzany silnik na małych dystansach)


w każdym 2.0 w Fce jest rozrząd na łańcuszku, koszta wymiany nie zależnie od wersji 3-4k


Co do klapek wirowych, był gdzieś wątek że po czyszczeniu zakładają uszczelkę bez klapek - już w b47 ich nie mna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Triczaj ten n47 2.0, z rozrządem, to bardzo awaryjny silnik ?

 

wszystko zależy od eksploatacji od początku, większość Fek jest raczej z leasingu, a wymiana oleju według zaleceń co 30tys.... Kilka % użytkowników zmienia olej pomiędzy przeglądami, więc tak jak mówiłem jeśli znasz pełną historię i wiesz co gdzie jak od początku, nie bałbym się. Niektórzy robią ponad 300 tys bez wymiany rozrządu, niektórym strzela przy 150...

 

 

Częste wymiany oleju nie są remedium na wszystkie problemy n47. W mojej olej był wymieniany częściej bo max co 20 tys., ale auto jeździło po mieście z włączonym start/stop i rozrząd był już słyszalny w momencie zakupu przeze mnie przy 78tys. km.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie pod uwagę biorę 2 wersje:

320i

oraz zastanawiam się nad 335i


Rozmyślam również nad A4 B8

1.8TFSI

2.0TFSI

ale ogarnę też 3.0TFSI


Obie furmanki z rocznika 2012-2013


Po krótkim rozeznaniu w warsztacie, Audi wychodzi taniej w utrzymaniu.

Na szybko ogarnąłem raporty spalania i tak bmw wypada nieco ekonomiczniej. Między 3 litrowymi a 2 litrowymi silnikami różnice w spalaniu nie są jakieś bardzo duże stąd moje zainteresowanie.

Najbardziej ekonomicznie pod względem spalania wypada be ósemka z 1.8 TFSI, ale jej przewaga nad 320i jest mała, a osiągi zdecydowanie na korzyść biemdablju. Tylko, że 1.8TFSI nie jest drogi w utrzymaniu, po lifcie jest pozbawiony problemu ojelożerności i jest to zajebisty silnik. Tylko auto brzydkie i oklepane już :D

Jest ktoś w stanie podać mi typowe usterki 320i oraz podać jakieś info o 335i?

Trochę nie w temacie, ale potrzebowałbym jeszcze typowe usterki i bolączki samej trójki F30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie pod uwagę biorę 2 wersje:

320i

oraz zastanawiam się nad 335i


Rozmyślam również nad A4 B8

1.8TFSI

2.0TFSI

ale ogarnę też 3.0TFSI


Obie furmanki z rocznika 2012-2013


Po krótkim rozeznaniu w warsztacie, Audi wychodzi taniej w utrzymaniu.

Na szybko ogarnąłem raporty spalania i tak bmw wypada nieco ekonomiczniej. Między 3 litrowymi a 2 litrowymi silnikami różnice w spalaniu nie są jakieś bardzo duże stąd moje zainteresowanie.

Najbardziej ekonomicznie pod względem spalania wypada be ósemka z 1.8 TFSI, ale jej przewaga nad 320i jest mała, a osiągi zdecydowanie na korzyść biemdablju. Tylko, że 1.8TFSI nie jest drogi w utrzymaniu, po lifcie jest pozbawiony problemu ojelożerności i jest to [bAD] silnik. Tylko auto brzydkie i oklepane już :D

Jest ktoś w stanie podać mi typowe usterki 320i oraz podać jakieś info o 335i?

Trochę nie w temacie, ale potrzebowałbym jeszcze typowe usterki i bolączki samej trójki F30

 


Z ciekawości jaki budżet zamierzasz przeznaczyć ? Przestrzał masz spory bo piszesz, że zastanawiasz się nad autem które kupisz za 45-55 tys a rozważasz inne 2 razy droższe, chyba że na ewentualny stan nie patrzysz to inna kwestia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej a ja się zastanawiam nad dupowozem który będzie na krótkie trasy do miasta. Max 8-10 tys rocznie jako 2 auto .Generalnie kompletnie nie zależy na osiągach , bardziej na bezawaryjności i spalaniu ( nie chcę gazu) . Rozpatruje małe silniki 316i (n13) oraz ten 318i (b38)czytając wątki wiem , że sporo osób śmieje się z osiągów tych silników ale mi wystarczają ( tak już nim jechałem ). Moje pytanie jest takie Czy jeśli po kupnie ogarnę rozrząd + pompa wody w 116i to nadal obawiać się ich ze względu na awaryjność? czy coś jeszcze po zakupie ogarnąć przy silniku? czytałem o zbierającym sie nagarze ( powoli przebijam się przez wątek ale 197 stron robi swoje :D) . Jak wygląda awaryjność tego 118i? z tego co czytam niby lepiej ale mało konkretów Edytowane przez piski2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej mam wydruk z serwisu BMW odnośnie auta które jadę w weekend potencjalnie oglądać. Czy jest ktoś w stanie go odczytać jak wyśle na maila?


czy podczas serwisów było wszystko ok albo czy na czas wymieniane bo mam problem z jego poprawnym odczytaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.