Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Chciałbym się zapytać, bo nie jestem pewien, czy montowane silniki diesla w F30 a mianowicie N47 2-litrowe o mocy 184 KM to jest dokładnie ten sam silnik co w E90 z lat 2010-2011 (w sumie ja taki mam aktualnie w swojej E90 2.0d 184 KM z 2010 roku), czy czymś się one różnią?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Noszę się z zamiarem zakupu używanej F30 w Touring z silnikiem 1,8d/2,0d z przebiegiem ok 100 tyś km.

Sprowadzić auto chcę z Niemiec. Auto ma służyć na dojazdy do pracy ok 60 km dziennie i w weekendy ok 150 km.

Zastanawiał się nad automatem tylko jak jest z awaryjnościom i kosztem utrzymania?

Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie auta o takim przebiegu?

Jakiego wyposażenia unikać?

Dziękuje za wszelkie porady.

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat pracuje idealnie w polaczeniu z dieslem i nie sprawia problemow.

Przy zakupie zwracalbym uwage przede wszystkim na odglosy pracy rozrzadu. Pomimo, ze problem zostal niby rozwiazany, nadal zdarzaja sie auta z szurajacym rozrzadem, a naprawa w aso kosztuje ponad 10 tys.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Właśnie jestem po zakupie 318D tylko że w sedanie z przebiegem 100 tys. Kupiłem samochód w Niemczech u dealera. Według mnie warto zwrócić uwagę na gwarancję. Mi udało się dostać 2 letnią gwarancje Euro-plus na samochód (prawie bez dopłaty). Pozatym rozmawiałem z serwisie w Niemczech i powiedziano mi że mają klientów co zrobili już 300 tys. na tym silniku bez wymiany rozrządu (mówimy o f30). Pozatym warto zwrócić uwagę na tempomat (nie wszystkie mają na wyposażeniu o dziwo). Na chwilę obecną nie słyszałem o statystycznie znaczących usterkach w tym modelu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przed decyzja zakupu F31. Dwa dni jezdzilem 330i Xdrive i było wszystko ok za wyjątkiem głośnego silnika (przy przyspieszaniu). Czy 330d będzie cichszy ? Proszę o opinie osób które miały okazje jeździć tymi wersjami po lifcie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja tez jestem zainteresowany f30, 2012r 320i 184km , z przebiegiem 135tys wiec moze jakis kolega wlasciciel owej f30 by mi uscislił na co zwrócić uwagę ?? , przy kupnie samochodu , czy na łańcuch pompy?? jakies niepokojace odglosy? slyszalem te ze owy model posiada wade maglownicy pojawiaja sie jakies stuki?? prosze o pomoc koledzy pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam.

Jestem zainteresowany kupnem bmw 320i z salonu, mam kilka pytań do użytkowników oraz forumowiczów.

1. Czy warto dopłacać za x drive mieszkam blisko morza.?

2. Czy warto dopłacać za automatyczną skrzynię biegów ( kupić zwykła czy sportową) ?

3. Który z 3 kolorów najładniejszy do wersji sport line ( szafirowo czarny, błękit cesarski, niebieski śródziemnomorski) ?

4. Czy warto dopłacać do wersji sport line?? Czy standardowo jest Oki ( bardzo podobają mi się fotele w sport line)

5. Jakie efekty daje box do tego silnika poproszę o opinię osób które zamontowaly ( jaka różnica w osiągach i mocy i nm)

6. Czy warto dokupić pakiet Polski?

7. Czy warto kupić światła ledowe czy adaptacyjne ledy, jaką różnica w użytkowaniu codziennym?

8. Spalanie tej wersji przy normalnym użytkowaniu?

9. Czy bmw f30 po Fl z 2015 320i posiada jakieś wady, akcje serwisowe, na co zwracać uwagę?

10. Czy nagłośnienie hi fi daje zauważalny efekt?

11. Czy podgrzewanie foteli można zamówić również w wersji sport line?

12. Jaki leasing najkorzystniejszy? W bmw wychodzi 108%

13. Przedstawię moją konfigurację oraz cenę jaką póki co udało mi się wynegocjować, jezeli ktoś uważa i można otrzymać wyższy rabat proszę o namiary osoby lub dealera?

Bmw 320i. sport line. 155800

Lakier metalic. 3923

Pakiet pl plus. 7973

Sportowa skrzynia. 10359

Dopłata do adaptac. Led. 3500 w pakiecie pl są zwykle Led

Ogrzewanie foteli przód+tył. 3262

Głośniki hifi. 1719

 

 

Sumujac 186 536 złotych.

 

Rabat dla każdego 15000 złotych na wyposażenie dodatkowo dla trójki

Rabat indywidualny 18600zł

Cena po rabacie około 153000zł

Co myślicie o cenie??

Z góry dziękuję za opinie oraz o pomoc w odpowiedzi na moje pytania??

Pozdrawiam :)

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.

Jestem zainteresowany kupnem bmw 320i z salonu, mam kilka pytań do użytkowników oraz forumowiczów.

1. Czy warto dopłacać za x drive mieszkam blisko morza.?

2. Czy warto dopłacać za automatyczną skrzynię biegów ( kupić zwykła czy sportową) ?

3. Który z 3 kolorów najładniejszy do wersji sport line ( szafirowo czarny, błękit cesarski, niebieski śródziemnomorski) ?

4. Czy warto dopłacać do wersji sport line?? Czy standardowo jest Oki ( bardzo podobają mi się fotele w sport line)

5. Jakie efekty daje box do tego silnika poproszę o opinię osób które zamontowaly ( jaka różnica w osiągach i mocy i nm)

6. Czy warto dokupić pakiet Polski?

7. Czy warto kupić światła ledowe czy adaptacyjne ledy, jaką różnica w użytkowaniu codziennym?

8. Spalanie tej wersji przy normalnym użytkowaniu?

9. Czy bmw f30 po Fl z 2015 320i posiada jakieś wady, akcje serwisowe, na co zwracać uwagę?

10. Czy nagłośnienie hi fi daje zauważalny efekt?

11. Czy podgrzewanie foteli można zamówić również w wersji sport line?

12. Jaki leasing najkorzystniejszy? W bmw wychodzi 108%

13. Przedstawię moją konfigurację oraz cenę jaką póki co udało mi się wynegocjować, jezeli ktoś uważa i można otrzymać wyższy rabat proszę o namiary osoby lub dealera?

Bmw 320i. sport line. 155800

Lakier metalic. 3923

Pakiet pl plus. 7973

Sportowa skrzynia. 10359

Dopłata do adaptac. Led. 3500 w pakiecie pl są zwykle Led

Ogrzewanie foteli przód+tył. 3262

Głośniki hifi. 1719

 

 

Sumujac 186 536 złotych.

 

Rabat dla każdego 15000 złotych na wyposażenie dodatkowo dla trójki

Rabat indywidualny 18600zł

Cena po rabacie około 153000zł

Co myślicie o cenie??

Z góry dziękuję za opinie oraz o pomoc w odpowiedzi na moje pytania??

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy warto dopłacać za x drive mieszkam blisko morza.? (NIE. JAKBYŚ MIESZKAŁ W GÓRACH TO TAK)

2. Czy warto dopłacać za automatyczną skrzynię biegów ( kupić zwykła czy sportową) ? (WARTO DOPŁACIĆ DO SPORTOWEJ). Pamiętaj, że podawane przyśpieszenie od 0 do 100 km/h jest dla skrzyni sportowej, nie zwykłego automatu, który spowolni rozpęd o niecałe pół sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A to ma xdrive do mieszkania w północnej Polsce, iż tej zimy można policzyć na palcach jednej ręki dni w których padał śnieg i było ślisko... Jeździłem innymi samochododami awd i przy normalnej spokojnej jeździe uważam iż dopłata 10000zł jest nie warta zachodu, poza tym wyższe spalanie, bardziej skomplikowana budowa, serwis i mniej radości z jazdy ( jeżeli ktoś ma doświadczenie z autami rwd) moc srandardowa tego silnika nawet po delikatnym boxie nie wymaga awd, co innego w dieslu moment dostępny od niższych obrotów ( bez awd ciężko wykorzystać cały moment)
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. danych klimatycznych w Polsce prawie 50% dni jest deszcz, mokro albo śnieg. W takich warunkach przewaga napędu xdrive jest bezdyskusyjna dla osób które cenią bezpieczeństwo.

 

Oczywiście wiele osób powie, że RWD daje większą frajdę, ale każdy musi zdecydować sam.

 

Osobiście miałem RWD a obecnie ma AWD i nie wyobrażam sobie powrotu do RWD. (może dlatego, że mieszkam blisko gór;) )

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyną zaletę xdrive widzę tylko w zimie w górach. Nie zgodzę się co do bezpieczeństwa i jak ktoś nie wyłącza dsr i esp to xdrive nic tu nie wnosi. Prawda że wjedzie w górach wyżej i szybciej ruszy na śląskim. Poza tym niestety większe straty w napędzie, waga, spalanie i niestety trakcja. Jak czujesz auto przejedz się bardziej ambitnie jednym i drugim a wnioski same Cie przekonają do tego czy warto czy też nie. Sam miałem dylemat ale krótko, jeździłem jednym i drugim w 328i gdzie myślałem że już warto aby trakcję poprawić ale to przy rwd i 245PS dla mnie mija się z celem. Poza tym niestety duża strata w napędzie i rwd po prostu na suchym miażdży dynamika xdrive. Od czasu bmw rwd wiem ze to jedyna droga. Wcześniej miałem wiele mocnych quattro więc mam się do czego odnieść.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ma xdrive do mieszkania w północnej Polsce, iż tej zimy można policzyć na palcach jednej ręki dni w których padał śnieg i było ślisko... Jeździłem innymi samochododami awd i przy normalnej spokojnej jeździe uważam iż dopłata 10000zł jest nie warta zachodu, poza tym wyższe spalanie, bardziej skomplikowana budowa, serwis i mniej radości z jazdy ( jeżeli ktoś ma doświadczenie z autami rwd) moc srandardowa tego silnika nawet po delikatnym boxie nie wymaga awd, co innego w dieslu moment dostępny od niższych obrotów ( bez awd ciężko wykorzystać cały moment)

 

Zadajesz pytania na ktore sam udzielasz odpowiedzi..ciekawa logika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tylko przedstawiam swój pogląd, a pytania zadałem na forum aby poznać opinię użytkowników.

Zawsze przy wyborze nowego auta staram się uzyskać jak najwięcej informacji od innych osób, po to aby finalnie dokonać przemyślanego wyboru.

Opiniami tymi nie muszę się sugerować przy zakupie ale warto je rozważyć, skoro ktoś już uzytkuje bmw dłuższy czas niż ja to na pewno ma więcej wiedzy praktycznej na temat danego modelu.

W każdej marce napęd 4x4 działa " podobnie" tak samo nowe skrzynie automatyczne, więc liczą się drobne różnice które chciałbym poznać

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

1. Jak nie masz błota pod domem/pracą to nie musisz inwestować w xDrive. Dobre opony i spokojnie da się funkcjonować z RWD. Chyba że wolisz czuć się bezpieczniej 2x do roku jak jedziesz na narty i stać Cię na taki wydatek.

2. Skrzynia sportowa to odrobinę szybsza zmiana biegów i manetki przy kierownicy. Bajer fajny ale da się żyć bez tego, jak wyżej.

5. Box daje bardzo dobre efekty, akurat do tej wersji silnikowej jedne z większych. Z boxem masz szybszy samochód niż 328i.

7. Nie miałem przyjemności użytkować ale wszyscy sobie chwalą. Jeżeli sporo jeździsz w nocy to chyba lepiej to niż punkty 1 i 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy warto dopłacać za x drive mieszkam blisko morza.?

nie warto, miałem quattro, wróciłem do rwd.

3. Który z 3 kolorów najładniejszy do wersji sport line ( szafirowo czarny, błękit cesarski, niebieski śródziemnomorski) ?

czarny :D

4. Czy warto dopłacać do wersji sport line?? Czy standardowo jest Oki ( bardzo podobają mi się fotele w sport line)

sportowe fotele to priorytet.

7. Czy warto kupić światła ledowe czy adaptacyjne ledy, jaką różnica w użytkowaniu codziennym?

warto dopłacić za adaptacyjne światła.

8. Spalanie tej wersji przy normalnym użytkowaniu?

tu masz mój raport spalania 328i:

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/729264.html

10. Czy nagłośnienie hi fi daje zauważalny efekt?

harman kardon gra całkiem nieźle.

11. Czy podgrzewanie foteli można zamówić również w wersji sport line?

można.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewaga X-Drive w osiągach i we frajdzie z jazdy dotyczy aut z silnikami grubo powyżej 250 KM.

Dla aut z silnikami słabszymi na suchej nawierzchni x-drive jest tylko balastem.

Może nieco przesadziłem ale wiele jest w tym prawdy.

Nie do konca sie zgodze ze stwierdzeniem " tylko z silnikami powyzej 250 KM " ..w mojej bylej Mazdzie 6 z dieslem 185 KM mialem zrywana czasem trakcje na suchym na 2 czy nawet 3 biegu...poza tym wydaje mi sie ze 4x4 przydaje sie jednak nie tylko w zimie i tylko w gorach na osniezonych drogach..ale tez i latem gdy soczyscie pada...ja wzialem sobie ten krytykowany przez wszystkich balast/wieksze spalanie do slabego silnika, na jazdach probnych bowiem bardzo mi sie podobala trakcja w zakretach ,.. mile tez wspominam subarowskie AWD w Legacy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. mile tez wspominam subarowskie AWD w Legacy :D

 

ja akurat kiepsko wspominam subaru outback 2013, co prawda awd się nie napracowało, bo jazda w górach była w temp. +25C, ale pod ostro podjazdy silnik wył strasznie, a przy zjazdach musiałem dodatkowo hamować skrzynią, hamulce spalone, kierownica wpadała w wielki rezonans. zrobiłem autem ok 8 tys km i nie kupiłbym go (było z wypożyczalni).

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wyposazenia dodatkowego warto wybrac:

- automatyczna skrzynie biegow - automat ZF8 dziala szybko i efektywnie

- sportowe fotele - standardowe sa niewygodne i trudno na nich wysiedziec dluzsza trase

- adaptacyjne swiatla - znacznie poprawiaja komfort jazdy noca

- radio cyfrowe - dobra jakosc dzwieku, za niedlugo nastapi wycofanie radia analogowego

- skora jesli autem jezdza dzieci - ze wzgledow praktycznych, plamy z soku, czekolady mozna bezproblemowo usunac. Pomimo goracego lata nie mialem problemu ze skorzana tapicerka, klima szybko schladza nagrzane wnetrze

- panoramiczny dach - czesto korzystam z tej opcji i warto wziasc ja pod uwage pomimo ceny, wiekszego halasu i kilku centymetrow mniej przestrzeni nad glowa

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. mile tez wspominam subarowskie AWD w Legacy :D

 

ja akurat kiepsko wspominam subaru outback 2013, co prawda awd się nie napracowało, bo jazda w górach była w temp. +25C, ale pod ostro podjazdy silnik wył strasznie, a przy zjazdach musiałem dodatkowo hamować skrzynią, hamulce spalone, kierownica wpadała w wielki rezonans. zrobiłem autem ok 8 tys km i nie kupiłbym go (było z wypożyczalni).

 

Mialem na mysli model Legacy ( nie Outback ) z 2008 roku :) ..do tego w dyszlu ( w tym ktorym palily sie sprzegla ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.