Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jestem mega pozytywnie zaskoczony że 320D 184 KM z automatem żwawo jeździ i mało pali!:) Dla porównania Punto 1,2 (86 KM) uzyskuje taki sam wynik;)
Opublikowano

Randall

 

Mam 320i i jestem bardzo zadowolony zarówno z osiągów, komfortu jak i spalania. W wersji 320i nie ma tego momentu jak w 320d, ale mnie to nie przeszkadza, tym bardziej że robię przebiegi <15k km rocznie i zwrot na zakupie diesla miałbym pewnie po 10 latach. Jeśli chodzi o spalania to w mieście 8-8.5l/100km a w trasie 6-7l/100km. Klekotu faktycznie nie ma i też zastanawiałem się nad jakimś wydechem, choć obecny dźwięk nie kłuje w uszy.

 

Na Twoim miejscu jeśli nie obawiałbym się założenia jakiegoś programu to poszedłbym w benzynę i cieszył się z osiągów :)

Opublikowano
Warto tez zastanowic sie nad opcja kupna 320d i instalacji Power Performance Kit. Cenowo powinno wyjsc taniej od 325d i auto bedzie wyposazone w silnik B47 nowszej konstrukcji. Moc po zalozeniu PPK jest na porownywalnym poziomie do 325d, a auto nie traci gwarancji. Niestety fabryczny kit BMW do silnika B47 nie jest jeszcze dostepny, ale ma byc wprowadzony do oferty na jesien.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Dobrze radzisz ras_e34, chyba tak zrobię, bo widzę że 325d to starszej konstrukcji silnik głośny i problemy z rozrządem. Nie wiem czy ten power kit nie jest już czasami dostępny.

Szkoda że ten 330i tyle pali ech, wtedy bym się nad niczym nie zastanawiał.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Randall

 

Mam 320i i jestem bardzo zadowolony zarówno z osiągów, komfortu jak i spalania. W wersji 320i nie ma tego momentu jak w 320d, ale mnie to nie przeszkadza, tym bardziej że robię przebiegi <15k km rocznie i zwrot na zakupie diesla miałbym pewnie po 10 latach. Jeśli chodzi o spalania to w mieście 8-8.5l/100km a w trasie 6-7l/100km. Klekotu faktycznie nie ma i też zastanawiałem się nad jakimś wydechem, choć obecny dźwięk nie kłuje w uszy.

 

Na Twoim miejscu jeśli nie obawiałbym się założenia jakiegoś programu to poszedłbym w benzynę i cieszył się z osiągów :)

 

Dzięki bardzo za odzew !

Jak wiemy moment odpowiada za "wciskanie w fotel" ale nie koniecznie za osiągi :) myślę że benzyna będzie lepszą opcją..

Opublikowano

randall

 

jedziłem 320i z 184Km i po chipie 270KM - powiem że po chipie auto jest rakietą( zmiana jest OGROMNA) można wiecej wycisnąć na jakieś 290KM ale po co męczyć aż tak silnika :) seryjne 184Km jest jak dla mnie mało efektowne dla 1,5t auta - jeśli masz teraz ON to troszeczkę początek jest męczący bo w ON Nm na początku obrotów robi wrażenie, w benzynie musisz mieć 2500-4500obr wtedy masz fajny liniowy wzrost przyspieszenia nie jak w ON .

ja kupiłem żonie 220i tylko po to aby zmodyfikować po 1roku na jakieś 260KM a dodatkowe pieniądze które zaoszczędziłem dałem na dodatkowe wyposażenie :).

w twoim przypadku nie zastanawiaj się tylko 320i i pożniej chip. Nowa seria 3 po LCI wydaje mi się iż jest lepiej wygłuszona ale to moje oddczucia

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Randall, ja bym brał benzyne. Dopóki nie zrobisz programu pewnie bedzie troche brakowalo depniecia w stosunku do obecnej fury ale kultura pracy benzyny to zrekompensuje. Poza tym twinscroll dmucha w miare szybko i nie trzeba wcale krecic wysoko zeby dynamicznie jechac.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Tak zrobię :) Zresztą lekko mniejszą moc z pewnością zrekompensuje mi automat którego teraz nie mam :x
Opublikowano

Randall,

sprawdź b47 + mody pewnie na 230-240km/500nm. Warto rozważyć bo kultura pracy jest bardzo ok. Basowo raczej niż benzynowo-sopranowy młynek do kawy :). Nie bronię diesla, (bo sam miałem 320i) ale to naprawdę ciekawa alternatywa w tym wydaniu. Trudno mi się wypowiedzieć jakie odczuwalnie B47 daje przyspieszenia, bo S nie wrzucam (silnik łatwo łapie obroty >3000), a procedura startu jest zabroniona na silniku na dotarciu (do 2000km). Ale jak jesteś z Warszawy lub okolic to wpadnij i obczaisz. Po mieście w sumie jeździ się przeważnie na momencie obrotowym, a ten w B47 jest więcej niż zadowalający.

Opublikowano

 

xlud, skąd jesteś? chętnie bym się spotkał.

 

Warszawa zdrój :mrgreen: . Napisz na priva to się ustawimy.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Randall,

sprawdź b47 + mody pewnie na 230-240km/500nm. Warto rozważyć bo kultura pracy jest bardzo ok. Basowo raczej niż benzynowo-sopranowy młynek do kawy :). Nie bronię diesla, (bo sam miałem 320i) ale to naprawdę ciekawa alternatywa w tym wydaniu. Trudno mi się wypowiedzieć jakie odczuwalnie B47 daje przyspieszenia, bo S nie wrzucam (silnik łatwo łapie obroty >3000), a procedura startu jest zabroniona na silniku na dotarciu (do 2000km). Ale jak jesteś z Warszawy lub okolic to wpadnij i obczaisz. Po mieście w sumie jeździ się przeważnie na momencie obrotowym, a ten w B47 jest więcej niż zadowalający.

 

Dzieki bardzo za propozycje ale niestety mam daleko :(

Jeździłem B47 ale w 2 gran Tourer i zauważyłem jego cichsza prace i bdb osiągi. Ale jakoś mimo wszystko ciągnie mnie do benzyny ;)

Opublikowano
dzięki chłopaki za pomoc :cool2:

 

xlud, skąd jesteś? chętnie bym się spotkał.

 

warszawa zdrój :mrgreen: . Napisz na priva to się ustawimy.

Opublikowano

Wtrącę się miałem e90 2.0d 177 km teraz mam 235i pomijając piękny dzwięk r6 srednie spalanie 13l to

pomimo świetnego spalania w 3 na poziomie 6l to radość z jazdy rekompensuje ci wszystko .

moje zdanie jest takie jeśli naprawde dużo jeżdzisz 50 tyś rocznie to ciężka sprawa wybór pada na b47 jeżeli robisz

30 tyś rocznie i lubisz fan to weż benzynę

Nadmienie że przy oszczędnej jeżdzie w trasie różnice benzyna vs diesel są naprawde małe

dla przykładu u mnie 415 koni spalanie min 6.5 maxymalne 22.8

Trafnego wyboru życzę

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, kolejne pytanko w rodzaju szukania dziury w całym :D

 

Zbliża mi się pora na zakup opon, ze względu na warunki pogodowe w południowej Anglii odpuszczam zimówki, nie ma sensu, w zeszłą zime tylko raz jechałem po śniegu, i choć było interesująco :8) to jechałem i dojechałem, więc nowe opony będą letnie.

Wchodzę dziś na stronę KwikFita i znajduję tam takie coś Michelin Cross Climate

 

https://www.kwik-fit.com/tyres/search/details/michelin/crossclimate/t1010304

 

Od godziny czytam opinie, testy itd i wychodzi na, że to idealne rozwiązanie dla mnie.

 

Dwa pytania:

1. Ze strony KwikFita wychodzi że to jest run flat, a ja własnie nie mam i nie chcę run flatów.

2. Ktoś ma to cudo, jakie jest faktycznie, ściema czy postęp?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A ja właśnie pojeździłem 318D sport :) Jako, że od 3,5 roku mam już we krwi 320D, mogę opisać różnice zaobserwowane na gorąco.

1. Dużo słabsza i na dodatek w trybie sport (a tylko w tym trybie jeżdżę), jeździ na znacznie wyższych obrotach silnika.

2. w trybie komfort nie wyczułem turbodziury - w 320D jest ogromna

3. Inne brzmienie silnika, mniej fajne.

4. bardziej miękkie, komfortowe zawieszenie.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja dzis jezdzilem 320d, 190 km, automat, x-drive. Auto nowe, 231 km przebiegu, fajnie sie zbiera, dużo ciszej jak w autach z n47. Na zewnątrz też cichsze. Może nie tak jak w mojej f10 ale zawsze. Światła LED też robią robotę. W środku podświetlenie ambientowe.
Krzysztof
Opublikowano
A ja właśnie pojeździłem 318D sport :) Jako, że od 3,5 roku mam już we krwi 320D, mogę opisać różnice zaobserwowane na gorąco.

1. Dużo słabsza i na dodatek w trybie sport (a tylko w tym trybie jeżdżę), jeździ na znacznie wyższych obrotach silnika.

2. w trybie komfort nie wyczułem turbodziury - w 320D jest ogromna

3. Inne brzmienie silnika, mniej fajne.

4. bardziej miękkie, komfortowe zawieszenie.

 

Piszesz o 318D po liftingu? Czyli 150KM? Jakie koła? 17 cali?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam, odgrzebie kotleta pytaniami.

czy w silniku 2.0d 183 (chyba) ps jest łańcuch rozrządu? czy są z nim problemy? stuknął już ktos 200k km?

jak sprawdza się w bmw stan oleju? poziom oleju?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest łańcuch, jest dużo aut z przebiegiem ponad 200t km i wszystko jest ok auta z 2009-2011 zepsuły opinie z powodu wadliwego rozrzadu -ale to pojawiało się przy 60-100 tys km.i nie we wszystkich autach. olej sprawdza się przez idrive ( wyświetlacz)

jeśli kupisz auto po 2011r. powinno być wszystko ok

Opublikowano

To ja się dołączę.

 

A nie ma przypadkiem serwisowego bagnetu ukrytego pod pokrywą silnika?

Chyba, że ten bagnet serwisowy był tylko w pierwszych modelach F30, a później z niego zrezygnowali. Korci mnie zajrzeć pod tą obudowę.

Opublikowano
Bmw 320d po liftingu na pierwszym miejscu top 10 najlepszych aut z silnikiem diesla wg CarAdvisor
Opublikowano
Jest łańcuch, jest dużo aut z przebiegiem ponad 200t km i wszystko jest ok auta z 2009-2011 zepsuły opinie z powodu wadliwego rozrzadu -ale to pojawiało się przy 60-100 tys km.i nie we wszystkich autach. olej sprawdza się przez idrive ( wyświetlacz)

jeśli kupisz auto po 2011r. powinno być wszystko ok

Ale ten łańcuch jest od strony skrzyni biegów w 320d lub 320i? Czyli wyjęcie całego silnika w razie wymiany rozrządu?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

W 20d 184 km jest bagnet.

Rozrząd jest z tylu ale co za różnica, wystarczy raz zapłacić 2,5-3k i święty spokój. Przy cenie F30 nie jest to jakiś koszmarny wydatek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.