Skocz do zawartości

Metaliczne stukanie w silniku e61 lci m57 po wymianie oleju


umbro30

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z metalicznym stukaniem w silniku mojego e61 LCI 525d 197 koni M57 AUTOMAT Zacznę może od początku. Dwa miesiące temu kupiłem auto od kolegi z pewnym przebiegiem 150 tyś. kilometrów. Silnik pracował równo i cicho bez żadnych niepokojących odgłosów. Po podłączeniu do komputera zdiagnozowałem wraz z kolegą mechanikiem że auto jest niedogrzane i temperatura nie przekracza 68 stopni -uszkodzony termostat. Okazało się że padnięte są dwa: czyli termostat EGR i główny. Wraz z termostatami do wymiany poszły filtry, odma i olej. Następnie jazda próbna i sprawdzenie temperatury. Wszystko pięknie 88-90 stopni na blacie. Jednak po powrocie do warsztatu coś zaczęło stukać w silniku. Jest to nierównomierne, metaliczne stukanie. Następstwem tego było oczywiście sprawdzenie wszystkiego co było składane po wymianach, a oprócz tego zrzuciliśmy paski z koła pasowego i wszystkich rolek, aby wyeliminować osprzęt silnika- STUKANIE NIE UCICHŁO. Po kilku dniach w warsztacie specjalizującym się w naprawie BMW zdiagnozowano na 99 % rozrząd, który zgodnie z sugestią specjalistów wymieniłem. Po wymianie rozrządu silnik pracował cicho bez żadnych stuków. Przejechałem jakieś 700 km i stwierdziłem, że wymienię olej, bo przy wymianie rozrządu i ściąganiu miski sporo oleju poszło w kanał i zalewając ponownie auto "starym olejem" ( wymieniony przed 700 km) musieli dolać około 2 litrów oleju innej marki oczywiście z tą samą specyfikacją. Z uwagi na to, że nie lubię takich miksów postanowiłem ponownie zmienić olej na nowy. Tym razem po wymianie oleju nie było potrzeby wyjazdu z warsztatu , STUKANIE POWRÓCIŁO gdy auto pracowało jeszcze na wolnych obrotach. Był to dokładnie ten sam metaliczny dźwięk. Po kilku dniach wróciłem do specjalistów od BMW i po zdaniu relacji stwierdzili, że musi to być pompa oleju. Po wahaniach i namyśle postanowiłem zaryzykować i zgodzić się na wymianę pompy oleju. Pompa zmieniona, silnik pracuje cicho, uśmiech na twarzy, ale w głowie pozostaje myśl, że po wymianie rozrządu też był spokój. Biorąc pod uwagę fakt, że na wymianę rozrządu i pompy oczywiście nie licząc dojazdów, wymiany termostatów i całej reszty wydałem 5000 zł. to kolejne 300 zł. na olej nie ma już znaczenia, a wymiana ta utwierdziłaby mnie w przekonaniu, że autko jest naprawione. Zakupiłem więc olej i pojechałem do kolegi na warsztat. Spuszczenie oleju i zalanie go nowym nie trwało długo, ale i tak zmęczyła mnie ta niepewność. Odpalamy auto i po kilku minutach pracy na wolnych obrotach ZNOWU TO SAMO!!.

Brak mi już pomysłów i sił na dalszą walkę z tym samochodem, ale muszę go jakoś ogarnąć. Dodam, że nie ma mowy o wlaniu przez poprzedniego właściciela jakiegoś ”moto- doktora” i, że silnik zaczyna stukać dopiero po rozgrzaniu. Jak jest zimny pracuje normalnie. Jakiś czas temu stukanie było nieregularne, a po ostatniej wymianie jest jakby bardziej cykliczne. Może ktoś z was koledzy miał podobny problem i będzie w stanie mi pomóc?

Załączam linki do filmików. Pierwszy film to praca silnika po wymianie pompy, ale przed wymianą oleju, a drugi film przedstawia pracę silnika po wymianie oleju i jest to aktualny stan pracy mojego silnika.

Pozdrawiam i mam nadzieją, że ktoś mi pomoże.

 

normalna praca silnika https://www.youtube.com/watch?v=h8OpY9ncTJ8

praca stukającego silnika https://www.youtube.com/watch?v=KEQQKx150gQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj filmik jak chodzi silnik i zbliżaj kamerą powoli w różne zakamarki aby sprawdzić gdzie stukanie/pykanie/cykanie się nasila.

 

czy przypadkiem nie cyka Ci przy pompie vacum ? lub przy pokrywie gdzie jest rozrząd ?

Nagraj też jak chodzi silnik po otwarciu korka wlewu oleju (powinien głośno, ale nie powinno być słychać czegoś niepokojącego)

 

tak chodzi silnik w moim aucie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę wtryski tak jak sugerujesz, tylko co wspólnego z nimi miała by wymiana oleju. Jutro jestem umówiony na testową wymianę pompy vaccum, mało prawdopodobne aby to była pompa vaccum ale chcę wyeliminować co się da.

Jutro nagram też filmik zmieniając miejsce telefonu i odkręcę korek oleju. Już wcześniej to sprawdzałem i nie było słychać spod korka żadnych niepokojących odgłosów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT dym z korka wlewu oleju zależy od wielu czynników, (moje spostrzeżenia dla tego dymu to: ropa w oleju z jakiegoś powodu, wówczas ropa przy wysokiej temperaturze oleju silnikowego po prostu paruje, albo warunki atmosferyczne, czyli temperatura otoczenia a gorące opary z silnika, lub kiepski olej który paruje, albo zatkana odma ewentualnie przedmuchy z klawiatury )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagranie faktycznie zniekształca ten odgłos, nie jest to cykanie tylko metaliczne stukanie które na początku było nieregularne a teraz jest bardziej cykliczne.

 

https://m.youtube.com/watch?v=iOaTSgIPISs

 

Podczas pierwszych oględzin usterki kiedy samochód stał na podnośniku stukanie najwyraźniej słychać było od spodu. Oczywiście mogło być niesione po całym silniku. Dodam jeszcze że przy wymianie rozrządu i pompy zdjęta była miska olejowa, mechanicy sprawdzili i wykluczyli panewki. Podobno były jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam chyba ten sam problem, metaliczne, cykliczne stukanie w silniku. Wymienione koło pasowe ale dalej słychać stukanie. W innym warsztacie dostałem informację że rozrząd do wymiany, ale przy przebiegu 80 tys. km to raczej mało prawdopodobne, chyba że znacie takie przypadki? Z tego co piszesz u Ciebie też to nie pomogło.

Czy wiesz już w czym był problem? Będę wdzięczny za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak najbardziej uszkodzone koło daje odgłosy jakby coś poważnego stało się z silnikiem. Niedawno mnie to spotkało, też nieszczęśliwie się to nałożyło z wymianą oleju. Stukało jakby panewka, albo łańcuch uderzający o obudowę. Koło wyglądało tak:

http://images76.fotosik.pl/582/01a7e5620b2d3c87med.jpg

Po wymianie oczywiście silnik znowu zaczął chodzić cichutko :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym warsztacie dostałem informację że rozrząd do wymiany, ale przy przebiegu 80 tys. km to raczej mało prawdopodobne, chyba że znacie takie przypadki?

 

Jak najbardziej. W ASO wymieniali rozrządy nawet przy mniejszych przebiegach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A więc tak- koło pasowe, pompa vacum, i wtryski zostały wyeliminowane poprzez wymianę na inne ale odgłosy nie ustały.

Następnym krokiem była wymiana popychaczy hydraulicznych. Po tej wymianie zrobiłem jakieś 3 tyś km i była cisza, następnie miałem do zrobienia trasę 2 tysięcy km i mniej więcej w połowie trasy na parkingu stuki były ponownie słyszalne :cry2: . Po powrocie do domu i odpaleniu auta na rugi dzień stukania nie słychać :mad2: . Od tamtego momentu zrobiłem około 500 km i jest cisza. Dodam że od wymiany popychaczy nie ruszałem oleju i nie wiem co będzie się działo po jego wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Mialem taki sam problem ze stukajacym silnikiem. Problemem byla luzna krzywka na wydechowym walku rozrzadu. Dokladniej drugi cylinder pierwsza krzywka.

Jak silnik byl zimny to chodzil idealnie natomiast po rozgrzaniu cyklicznie stukalo. Skonczylo sie wymiana walka koszt- 400 euro+ wszystkie regulatory hydrauliczne 10 euro sztuka.

W silnikach M57n2 walki wykonane sa z kiepskiego materialu i nie sa odlewane tak jak to bylo w silnikach M57n. Byc moze jest to wada fabryczna bo zdarzaja sie takie przypadki juz przy przebiegu 100 tys km

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nareszcie jakaś konkretna wskazówka. Czy u Ciebie również stukanie uaktywniało się po wymianie oleju czy zaczęło się nagle? Znalazłeś mechanika który znał problem czy musiałeś dojść do tego tak jak ja dochodzę poprzez wymianę połowy osprzętu silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Ja troche odswieze temat. U mnie stukanie jest identyczne od 2 lat. Narazie z tym nic nie robilem, ale w lutym udaje sie z tym do mechanika.

Wiem na pewno, ze 4 wtrysk jest do regeneracji. Bylo to sprawdzane w grudniu. Silnik nie rowno chodzi i faluja obroty na cieplym silniku.

Tylko u mnie był troche inny przypadek, jechalem w trasie i zjechałem na parking zeby isc do wc. Jak wracalem to uslyszalem jakis dzwiek spod maski. Ale wsiadlem dalej i pojechalem jakies moze 300km. Przyjechalem na miejsce po dluzszej chwili zgasilem samochod. I mi sie kontrolka zapalila od oleju. Dodam ze olej byl wymieniany w ASO, jakies 8 tys km wczesniej. Takze pompa wody termostaty itp. I do tej pory lubi sobie wziasc troche oleju. Tz jak jade w trase to okolo 300ml na 1200km. A jak jezdze koło komina to oleju nie ubywa.

Najpier wtryski zregeneruje. Jak dalej bd stuki to sie zobaczy panewki. Dodam tez, ze stuki sa na zimnym silniku. Po jezdzie 15-20 min jakby stuki byly mniejsze.

Jak dodaje gazu tak do 2500 obr/min to slychac stuki w silniku. Od wiekszej predkosci 80km/h czy wiecej nic nie slychac.

Tubine tez mialem regenerowana jakos w lipcu DPF wypalany itd. Dodam tez ze zadnych wyciekow oleju nie widac

W listopadzie tez wymienialem pompe vacum.

A i jeszcze koło pasowe wymieniałem jeszcze przed tym stukaniem 5tys na zamiennik cortrego czy jakos tak.

Macie moze jakies pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witajcie wszyscy

Tutaj mam ten sam hałas dokładnie taki sam, kupiłem samochód, ponieważ jego zauważyłem hałas znacznie później, pojazd utrzymywany wyłącznie w bmw dealerskich.

Dzieje się tak tylko wtedy, gdy silnik jest zimny, nie ma hałasu, samochód ma 162 000 km.

moje pytanie, czy znalazłeś problem umbro30, czy myślisz, że pochodzi on z łańcucha dystrybucji?

dziękuję bardzo dziękuję.

przepraszam z mojego hortografu Jestem francuski.

,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam.

Mam e60 525d z 2008 197km podkręcony do 254 km. Też słychać taki metaliczny dźwięk przy silniku. Słyszalny głównie po rozgrzaniu i podniesieniu maski. Tylko z vinu wynika, że u mnie jest silnik M57t. Vin to C058421. Zawsze myślałem, że mam silnik z oznaczeniem n. Chyba dekoder nie kłamie, bo reszta się zgadza. Czy ktoś ma ten silnik, może mi o nim coś napisać? Jaki blok? Jak z rozrządem? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój silnik to M57n2 i różni się od 530d 235ps turbiną.. głowicą (minimalnie) i wtryskiwaczami (Twoje elektromagnetyczne vs piezowtryskiwacze w 530d). Reszta to samo.


Blok Alu.... Rozrząd się wymienia. Ogólnie spoko silnik :cool2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.