Skocz do zawartości

umbro30

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e61 525d

Osiągnięcia umbro30

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam . Mam ten sam problem który opisał kolega #Drago# tzn. podczas rozpędzania obroty rosną po czym wskazówką obrotomierza nieco opada i odczuwalne jest tak jakby lekkie przyhamowanie- wysprzęglenie czy nie wiem jak to nazwać. Od tego momentu auto przyspiesza jak należy. Czy może udało się komuś upoorać z problemem? Dodam jeszcze że na zimnym silniku jest to jakby bardziej odczuwalne ale na ciepłym też występuje. Najbardziej czuć to przy delikatnym rozpędzaniu na biegu 2 i 3. Będę wdzięczny za informację bo nie wiem czy mam się brać za regenerację sterownika , konwertera czy może to coś w samej skrzyni. Pozdrawiam
  2. Witam Nareszcie jakaś konkretna wskazówka. Czy u Ciebie również stukanie uaktywniało się po wymianie oleju czy zaczęło się nagle? Znalazłeś mechanika który znał problem czy musiałeś dojść do tego tak jak ja dochodzę poprzez wymianę połowy osprzętu silnika?
  3. Faktycznie stukanie jest identyczne. Niestety problemu nie rozwiązałem, ale od momentu kiedy wróciłem z trasy jak opisywałem wyżej jest cisza. Ciekawe tylko co będzie po wymianie oleju. A jak było u Ciebie czy stukanie pojawiło się nagle czy po wymianie oleju?
  4. A więc tak- koło pasowe, pompa vacum, i wtryski zostały wyeliminowane poprzez wymianę na inne ale odgłosy nie ustały. Następnym krokiem była wymiana popychaczy hydraulicznych. Po tej wymianie zrobiłem jakieś 3 tyś km i była cisza, następnie miałem do zrobienia trasę 2 tysięcy km i mniej więcej w połowie trasy na parkingu stuki były ponownie słyszalne :cry2: . Po powrocie do domu i odpaleniu auta na rugi dzień stukania nie słychać :mad2: . Od tamtego momentu zrobiłem około 500 km i jest cisza. Dodam że od wymiany popychaczy nie ruszałem oleju i nie wiem co będzie się działo po jego wymianie.
  5. Nagranie faktycznie zniekształca ten odgłos, nie jest to cykanie tylko metaliczne stukanie które na początku było nieregularne a teraz jest bardziej cykliczne. https://m.youtube.com/watch?v=iOaTSgIPISs Podczas pierwszych oględzin usterki kiedy samochód stał na podnośniku stukanie najwyraźniej słychać było od spodu. Oczywiście mogło być niesione po całym silniku. Dodam jeszcze że przy wymianie rozrządu i pompy zdjęta była miska olejowa, mechanicy sprawdzili i wykluczyli panewki. Podobno były jak nowe.
  6. Sprawdzę wtryski tak jak sugerujesz, tylko co wspólnego z nimi miała by wymiana oleju. Jutro jestem umówiony na testową wymianę pompy vaccum, mało prawdopodobne aby to była pompa vaccum ale chcę wyeliminować co się da. Jutro nagram też filmik zmieniając miejsce telefonu i odkręcę korek oleju. Już wcześniej to sprawdzałem i nie było słychać spod korka żadnych niepokojących odgłosów.
  7. Mam problem z metalicznym stukaniem w silniku mojego e61 LCI 525d 197 koni M57 AUTOMAT Zacznę może od początku. Dwa miesiące temu kupiłem auto od kolegi z pewnym przebiegiem 150 tyś. kilometrów. Silnik pracował równo i cicho bez żadnych niepokojących odgłosów. Po podłączeniu do komputera zdiagnozowałem wraz z kolegą mechanikiem że auto jest niedogrzane i temperatura nie przekracza 68 stopni -uszkodzony termostat. Okazało się że padnięte są dwa: czyli termostat EGR i główny. Wraz z termostatami do wymiany poszły filtry, odma i olej. Następnie jazda próbna i sprawdzenie temperatury. Wszystko pięknie 88-90 stopni na blacie. Jednak po powrocie do warsztatu coś zaczęło stukać w silniku. Jest to nierównomierne, metaliczne stukanie. Następstwem tego było oczywiście sprawdzenie wszystkiego co było składane po wymianach, a oprócz tego zrzuciliśmy paski z koła pasowego i wszystkich rolek, aby wyeliminować osprzęt silnika- STUKANIE NIE UCICHŁO. Po kilku dniach w warsztacie specjalizującym się w naprawie BMW zdiagnozowano na 99 % rozrząd, który zgodnie z sugestią specjalistów wymieniłem. Po wymianie rozrządu silnik pracował cicho bez żadnych stuków. Przejechałem jakieś 700 km i stwierdziłem, że wymienię olej, bo przy wymianie rozrządu i ściąganiu miski sporo oleju poszło w kanał i zalewając ponownie auto "starym olejem" ( wymieniony przed 700 km) musieli dolać około 2 litrów oleju innej marki oczywiście z tą samą specyfikacją. Z uwagi na to, że nie lubię takich miksów postanowiłem ponownie zmienić olej na nowy. Tym razem po wymianie oleju nie było potrzeby wyjazdu z warsztatu , STUKANIE POWRÓCIŁO gdy auto pracowało jeszcze na wolnych obrotach. Był to dokładnie ten sam metaliczny dźwięk. Po kilku dniach wróciłem do specjalistów od BMW i po zdaniu relacji stwierdzili, że musi to być pompa oleju. Po wahaniach i namyśle postanowiłem zaryzykować i zgodzić się na wymianę pompy oleju. Pompa zmieniona, silnik pracuje cicho, uśmiech na twarzy, ale w głowie pozostaje myśl, że po wymianie rozrządu też był spokój. Biorąc pod uwagę fakt, że na wymianę rozrządu i pompy oczywiście nie licząc dojazdów, wymiany termostatów i całej reszty wydałem 5000 zł. to kolejne 300 zł. na olej nie ma już znaczenia, a wymiana ta utwierdziłaby mnie w przekonaniu, że autko jest naprawione. Zakupiłem więc olej i pojechałem do kolegi na warsztat. Spuszczenie oleju i zalanie go nowym nie trwało długo, ale i tak zmęczyła mnie ta niepewność. Odpalamy auto i po kilku minutach pracy na wolnych obrotach ZNOWU TO SAMO!!. Brak mi już pomysłów i sił na dalszą walkę z tym samochodem, ale muszę go jakoś ogarnąć. Dodam, że nie ma mowy o wlaniu przez poprzedniego właściciela jakiegoś ”moto- doktora” i, że silnik zaczyna stukać dopiero po rozgrzaniu. Jak jest zimny pracuje normalnie. Jakiś czas temu stukanie było nieregularne, a po ostatniej wymianie jest jakby bardziej cykliczne. Może ktoś z was koledzy miał podobny problem i będzie w stanie mi pomóc? Załączam linki do filmików. Pierwszy film to praca silnika po wymianie pompy, ale przed wymianą oleju, a drugi film przedstawia pracę silnika po wymianie oleju i jest to aktualny stan pracy mojego silnika. Pozdrawiam i mam nadzieją, że ktoś mi pomoże. normalna praca silnika https://www.youtube.com/watch?v=h8OpY9ncTJ8 praca stukającego silnika https://www.youtube.com/watch?v=KEQQKx150gQ
  8. Dziękuję koledze Glead za poprawienie linka. Lubrizol kupiłem wysyłkowo w bmwstore. A płyn wspomagania przy temperaturze silnika 90 stopni( po normalnej jeździe) miał zdaje się coś koło 40-45 stopni
  9. Kupić można w każdym serwisie BMW pod numerem 83290434684 koszt to około 34 zł, a jeśli chodzi o zastosowanie to zrób to według wskazówek z tego biuletynu http://www.xoutpost....ib-32-07-08.pdf Najlepiej przed zastosowaniem lubrizolu, upewnij się że skrzypienie nie pochodzi z gumy w grodzi pod nogami kierowcy, jak pisali koledzy powyżej.
  10. Potwierdzam działanie specyfiku Lubrizol, zastosowałem go 3 dni temu w moim e90 zgodnie z powyższą instrukcją i jest cisza, zero skrzypienia-trzeszczenia. Pozdrawiam :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.