Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


PIT586

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów

Mam problem z e87 118i 2009 r. Zanim kupiłem auto to był robiony kompletny rozrząd , napinacz , nowa elektryczna pompa wody i vanosy tak wynika z faktur. W samochodzie wyskoczyły błędy 29EO,2A82, 30C1,2A98. Ci mogą oznaczać te błędy ? Dodam że auto jeździ normalnie nic się niedzieje , pojawia się tylko czasami na zimno kontrolka silnika na desce gaszę samochód i odpalam ponownie to znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

29E0 Cyfrowy sterownik silnika: Regulacja mieszanki

- Sprawdź, czy nie ma wycieków w przewodzie indukcyjnym

- Sprawdź, czy nie ma wycieków z układu wydechowego

- Sprawdź wiązkę przewodów między DME a HFM

- Sprawdź wiązkę przewodów między DME a czujnikiem ciśnienia

szyny

- Wymień czujnik ciśnienia szyny - Wymień HFM

- Wymień wtryskiwacz paliwa

- Wymień pompę wysokociśnieniową

Z reguły przyczyną jest wtryskiwacz na którymś cylindrze.

2A82 Cyfrowy sterownik silnika: VANOS po stronie dolotowej

- Sprawdzić elektrozawór VANOS pod kątem zanieczyszczenia, reagować na poważne zanieczyszczenie, usuwając filtr z klapką

- Zainstalować nowy elektrozawór (zawór zajęty)

- Wymienić jednostkę VANOS

- „Zawsze postępować krok po kroku - Sprawdzić system po każdym kroku (wyczyścić moduł sterujący pamięć błędów i działanie testowe) ”

Z reguły wystarczy wyczyścić elektrozawór, wyjmij oba, wyczyść i zamień miejscami. Zwróć uwagę na stan o-ringów.

30C1 Cyfrowy sterownik silnika: Regulacja ciśnienia oleju, statyczna

- Sprawdzić wiązkę przewodów między czujnikiem ciśnienia oleju a DME

- Wymienić czujnik

ciśnienia oleju - Wymienić zawór kontroli ciśnienia oleju

Z reguły przyczyną jest zawór hydrauliczny (za alternatorem), ewentualnie "zmarnowany" filtr oleju. Aby wiedzieć więcej trzeba pojeździć z podglądem na ciśnienie oleju i zinterpretować obserwacje.

2A98 Cyfrowy sterownik silnika: Wał korbowy - wałek rozrządu strony dolotowej, referencja

1. Sprawdź położenie (ustawienie rozrządu) wałka rozrządu i reluktora

2. Sprawdź łańcuch rozrządu i mechanizm napinacza.

3. Sprawdź, czy elektromagnes VANOS nie jest zabrudzony i zanieczyszczony.

4. Sprawdź moment obrotowy na środkowej śrubie wału korbowego

Ten błąd pojawia się przy niesprawnym elektrozaworze, tak j.w. wyczyść je, zamień miejscami i po czasie sprawdź czy błąd przejdzie na drugą stronę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

Potrzebuje pomocy z rozkodowaniem błędów, N45B16A z LPG

2FA3 - z tym kupiłem auto, objawów zero, wyczytałem gdzieś w internecie że to coś z kodowaniem, ale nie wiem trochę o co chodzi

2C55 - lambda, objawów również brak, w ciągu pół roku pojawił się dwa razy, podejrzewam że kwestia gazu do dostrojenia


Do tej pory innych błędów nie było. Dziś wyświetliło mi ABS, dtc, kontrolkę ręcznego. Pierwsza myśl - czujnik lub koronka. Podpiąłem komputer i mamy tak:

5DB1 - czujnik lewy tył, tu problemu nie mam

29DD - tego błędu kompletnie nie rozumiem

2EE0 - czujnik temperatury


Temperaturę obserwuję regularnie, rośnie bez skoków, dobija do okolic 100-105 i ładnie się trzyma, także tym bardziej błąd mnie dziwi. I teraz moje pytanie, na szybko w necie zauważyłem, że 29DD czasem ludziom pojawia się wraz z błędami czujników ABS. Jest to możliwe że to powiązane błędy? I czy możliwe, że jakimś magicznym sposobem przez to wypluło też błąd od czujnika temperatury płynu chłodzącego?


Dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Taki problem


Podczas jazdy na autostradzie zaczęła początkowo migać kontrolka DSC ( tak jak czasem po śniegu ale tutaj żaden poślizg ) , po jakimś czasie auto straciło moc, wtedy tak 100 km/h max. Samochód jakoś tam przejechał te 60 km . Potem po ca 2 h postoju zaczął w miescie ''skakać,szarpać'' dalej kontrolka migała.


Chciałem dojechać do domu , wyłączyłem ( chyba) DTC zdawało mi się że to może mieć jakiś wpływ na ten zanik mocy, szarpanie.I rzeczywiście potem spokojnie przejechałem te 120 km. Na ekranie miałem kontrolki jak na foto https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/PzGFksTIDo1KjvTwdWdELAhFn8jlD2. Taki ekran czasem pojawiał się już wcześniej ale jakoś nie specjalnie się przejmowałem jako, że po jakimś czasie , czasem po ponownym uruchomieniu ikonki znikały,myślałem że coś nie styka ....- ale widać to nie taka ''pierdoła '' wcale .


Teraz zacząłem czytać , może być to jak tu na filmie

,albo tu


wyczytałem też taki tekst


cytat ''Winny był skorodowany pierścień abs na tylnych kołach (najpierw jedna strona, potem druga rok później). Czujnik gubi "ząbki" i myśli że jest poślizg wiec hamuje (głównie na zakrętach). Wymiana pierścienia http://allegro.pl/pierscien-koronka-abs ... 93233.html załatwiła u mnie sprawę.

pierścień z jednej strony był skorodowany a z drugiej "napuchnięty" od rdzy.''


Auto pójdzie do mechanika , ale lubie mniej więcej wiedziec co jest nie tak może go też trochę nakierować w związku z tym pytania:


- gdzie są na wykresie w BMW STORE te części np Koronki , czujnik ABS

- tutaj https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1230-wspornik-tylnej-osizawiesz-kol/vPU34558 jest np czujnik DSC ale czy to to samo co ABS ?

- rozumiem że chodzi o czujniki na tył , pewnie są 2 prawy i lewy a skąd wiadomo który jest uszkodzony

( kody błedów które odczytałem w aucie to CC-ID 50, CC-ID 24, CC-ID 236 ale z tego nie wynika która strona.)

- na innym filmie było że BMW zaleca wymianę półosi w takim przypadku ...ale to jakoś mechanicy obchodzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymianę samej koronki BMW nie przewiduje, więc nie znajdziesz jej na schemacie. To jest taka naprawa po kosztach, żeby nie wymieniać półosi. żeby wiedzieć który czujnik musisz podpiąć pod kompa, tylko takiego do BMW, a nie uniwersalnego.

DSC to to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki z opd.


Jeszcze tylko jedna kwestia dla mnie dość istotna.


A jak to jest z tą naprawą po kosztach ....chodzi mi o taką sytację.


Powiedzmy wymienią ten czujnik Abs + Koronki ....pojadę gdzieś za granicę i wyskoczy ten sam błąd , będą te same objawy... Teraz klikam przycisk DTC i auto jedzie normalnie ( znaczy bez tych wspomagających systemów ale moc jest normalna , nie szarpie..ale to raptem 120 km zrobiłem) pytanie jak długo ... czy będę w stanie w takiej sytuacji normalnie wrócić autem np 1000 km.


Znaczy czy ta naprawa po kosztach to tylko tylko takie przedłużanie agonii a ''psucie '' półosi postępuje i niedługo jazda może stać się niebezpieczna - czyli auto nadaje się tylko ca ''do miasta''

A może awaria czujnika , korozja tych koronek nie jest aż tak drastycznie związana z życiem półosi i można po takiej naprawie śmiało jeździć w dalszą trase.


( to być może będzie w stanie ocenić mechanik kiedy zobaczy jak to wygląda)


W Citroenie półoś była regenerowana ale powód był taki że były wyczuwalne drgania...a tutaj całkiem o co innego chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bez problemu możesz śmigać po wymianie koronki. Wszystko jest problemem rdzy. Na youtubie poogladaj jak ta naprawa wyglada, będziesz wszystko wiedział. Filmów jest pełno z napraw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich, miesiąc temu stałam się posiadaczką BMW e87 116i z 2007r. Benzyna. Cokolwiek czytać o nim zaczęłam już po kupnie... niestety! Ogólnie rzecz biorąc samochód fajny, fajnie się prowadzi, dobrze wyposażony ale zaraz po kupnie zaczęły wyskakiwać błędy. Używaliśmy je ale jeden powracał praktycznie w co drugiej jeździe samochodem, a mianowicie Check Engine. W końcu pojechaliśmy pod komputer i otrzymaliśmy taka oto liste:

- 29F3 Czujnik niskiego ciśnienia paliwa, zwarcie do plusa

- 2E85 Elektryczna pompa płynu chłodzącego, brak napięcia na wejściu awaryjnym

- 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF0 Czujnik tlenków azotu, zwarcie

- 2F11 żaluzja chłodnicy, brak komunikacji

- 2A87 zawór elektromagnetyczny Vanos, wałek rozrządu wylotu, błąd mechaniczny

- 2A99 synchronizacja walka rozrz. zaw wył ( rząd 1) z wałem korbowym , wartość poza zakresem.


Cała lista...co o tym powiecie? Potrafi ktoś powiedzieć co to i za ile?


Moje pierwsze kroki po tym były do komisu z którego kupiłam samochód, powiedziałam jaka jest sytuacja, wiem że mam do tego prawo, oddałam samochód do naprawy. Dzisiaj się dowiadywalam i dostałam info że samochód będzie miał wymieniany rozrząd. Ale czy to wystarczy ? Czy zrobią to dobrze?! I czy po wymianie rozrządu mogę traktować samochód niejako jako "zrobiony" którym trochę pojezdze? Robię krótkie trasy, jest to samochód do miasta. Z góry dziękuję za jakiekolwiek komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Albo po strzale czołowym albo wiązka kabli tak na szybko .


Ogólnie pompa płynu chłodzącego skoro nie pracuje to bym się bał jezdzić . Do sprawdzenia okablowanie lub wymiana pompy


Wygląda na wyciągnięty rozrząd i to sporo skoro już sypie błędami wałka rozrządu .


Czujnik NOx - klasyka do wymiany bo to pada .


Żaluzję na razie zostawić w spokoju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Czy jesteście mi w stanie powiedzieć, czy poniższe wartości działania są prawidłowe?


Status Öldruckventil - w zakresie 25.5 - 42 % (postój / jazda)

Sollwert Öldruckregelung - 2850 hPa (postój)

Istwert Öldruckregelung - 1837 hPa (postój)


Wg bimmerprofs.com Status Öldruckventil powinno być minimum 40%.


Pacjent N43, 118i 143KM z 2007 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
martuella do wymiany elektrozawór vanosa wydechowego oraz czujnik nox. Przy pozostałych (czujnik paliwa, pompa wody oraz żaluzje) do sprawdzenia połączenia elektryczne, ktoś pewnie szybko składał.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podaj błędy z dsc, tak jakby nie było z nim komunikacji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie!

Co może być przyczyną błędu P2621 "Sygnał wyjściowy położenia przepustnicy sygnał za niski" w E87 118d?

Nie czuję różnicy w jeździe ale w najbliższym czasie jadę w dłuższą trasę i mam lekkie wątpliwości. Ktoś ma jakiś pomysł? Z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wygląda na problem z klapką gaszącą (przepustnica). Zobacz czy przy gaszeniu silnika zamyka się. Silnik dzięki niej gaśnie miękko. Jak jest zepsuta to będzie też problem z wypaleniem DPF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na problem z klapką gaszącą (przepustnica). Zobacz czy przy gaszeniu silnika zamyka się. Silnik dzięki niej gaśnie miękko. Jak jest zepsuta to będzie też problem z wypaleniem DPF.

 

Silnik gasnie miękko, pedał gazu reaguje poprawnie. Bez wizyty u specjalsa chyba się nie obędzie. Dziękuję za zainteresowanie. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam


Posiadam bledy ktore sie kasuja jednak po powenym czasie powracaja. Auto normalnie sie zachowuje siknik rowniez bez zastrzezen co moze byc przyczyna dziekuje z gory za sugestie i pomoc. Auto BMW 116i 2009r.


0029F3 Cyfrowy sterownik siknika : czujnik niskiego cisnienia paliwa, elektryczny


002D2A Cyfrowy sterownik siknika : czujnik roznicy cisnien, rura dolotowa :adaptacja


0030AEA Cyfrowy sterownik siknika : Katalizator DeNox, zasiarczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, od pewnego czasu świeci mi się "Check engine" w mojej e87 116i silnik N45 2005r. z instalacją LPG. Ostatnio nasilił się problem utraty mocy. Wygląda to tak, że odpalam samochód, jadę paręset metrów i wyskakuje komunikat, że jest błąd silnika i moc jest obniżona. Po krótkiej chwili wyskakują jeszcze błąd DSC I jeszcze jeden ( żółta lampka od hamulca ręcznego). Problem znika jeśli zgasi się samochód i odpali jeszcze raz.

Silnik też lubi też się trochę dławić kolo 2k obrotów kiedy nie ma błędów.

Mechanik mówił, że to przez instalację gazową, ale chciałbym się was poradzić. Z góry dziękuję.


Kody błędów:

P0134 sensor circuit no activity detected

P0133 - sensor circuit slow response

1168 - unknown error code (aplikacja mi go nie czyta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Zmień mechanika.

P0134 271A DME: czujnik tlenu przed kat. konw., bank 1 - sygnał

P0133 2C45 DME: czujnik tlenu przed katalizatorem

P1168 2C45 DME: czujnik tlenu przed katalizatorem

Sonda przed katalizatorem do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,


Pacjent E87 118i n46.

Objawy: na zimnym chodzi równo, po rozgrzaniu podczas wolnego przyspieszania w przedziale 1000-2000 2 do 3 razy wypadnie zapłon. Czasami zapłon wypada również na biegu jałowym (obroty chwilowo spadają, zatrzęsie budą), pykanie w wydech słyszalne z zewnątrz. Błędy z INPY:

2A70

2A5B

2A59

2C6D

2C6E


Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Masz błąd świec żarowych wszystkich cztrech. Prawdopodobnie uszkodzony sterownik świec żarowych. Możesz go naprawić lub kupić nowy. Jakby co to je naprawiam. Jak nie wiesz kiedy były świece wymieniane to dobrze byłoby je też wymienić. Ale błędy raczej powoduje sterownik, bo to jest słaby punkt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.