Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


PIT586

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

2 lata temu miałem taki problem i wymieniłem elektrozawór i problem zniknął

Teraz coś znowu wywala o vanosie. Mianowicie błąd 2A82 z INPY.

Pora wymienić teraz drugi elektrozawór czy tym razem to już coś innego?

Proszę o pomoc.

 

Witam forumowiczów.

Pojawił się problem z moją "jedynką"

Potrzebuję porady.

Komputer (INPA) ostatnio pokazywała błędy 2A87 oraz 2A99.

Troszeczkę poczytałem na necie itd więc zrobiłem tak:

- wykręciłem oba eklektorozawory solenoid (ssący i wydechowy) zostały wyczyszczone choć na brudne nie wyglądały,cykają pięknie pod 12V

- zamieniłem je miejscami, zrobiłem około 50km wszystko git zero błędów.

- następnego dnia rano jadąc do pracy po zrobieniu 50m wywala tryb awaryjny (ta ikona silnika z połową mocy) sam check engine nie wyskoczył.Auto normalnie jedzie nie brakuje mu mocy,nic nie stuka nie puka w silniku tylko sam fakt trybu awaryjnego niepokoi mnie.

- po racy droga do domu i znowu awaryjny tryb

- podpina pod INPA i scan

- tym razem błąd tylko jeden mianowicie 2A98


Auto jest z 2008, oryginalny przebieg 127k (kupione i użytkowane w Holandii od 3 lat do tej pory) 1.6l 122km

Podkreślam iż auto działa normalnie bez spadków mocy,szarpania czy czegokolwiek jakby nigdy nic.


Co mam z tym fantem zrobić? Pchać się do serwisu BMW gdzie za zrobienie niby czegoś skasują od razu 1000eu czy próbować innych rozwiązań?

Wymienić oba solenoidy na nowe? To coś zmieni? Tanie nie są przy okazji :(


Ten błąd 2A98 to coś z wałem korbowym - brzmi groźnie...

Nie wiem czy mogę jeździć tym autem bo nie chcę czegoś tam bardziej uszkodzić.


Liczę na fachową radę.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam mam pytanie czy ktoś poradzi albo miał podobny probl ???? Kontrolki migają wskazówki od obrotomierza i paliwa świrują ogólnie jeden wielki Meksyk... Podczas jazdy też się tak dzieje. Auto normalnie jedzie tylko że świrują zegary i po chwili wszystko się.normuje... powtarza się to co jakis czas. Co myślicie to wina akumulatora czy może coś z elektryka. Podłączałem pod kompa błędy usunąłem ale nic nie dało .. pozdro i czekam za jakąś odpowiedzią
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J nie mam PdC czujnika parkowania ... Po prostu podczas jazdy albo czasami jak włączam zapłon to kontrolki podświetlają się i wskazówki od obrotomierza i paliwa wariują z minutę polatają kontrolki też wariują zapalaja się i wyłączają i tak w.kolko po czasie się uspokaja i wszystko znika a zegary działają normalnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Was

bmw e87 116i 05rok

Pojawiła mi się ikona z Check engine, Która kasuję ale po przejechaniu kilkunastu km znów wraca jak bumerang i sie zapala...

dodatkowo wyrzuca mi błedy:

2C56

2EE0

Proszę o rozkodowanie błedów i ewentualną podpowiedz jak lub co dalej z tymi fantami począć...

Pali rownież sie kontrolka pasów i poduszek powietrznych.

Prawdopodobnie mam uszkodzoną mate, którą poddam emulowanu ale nie rozumiem dlaczego pasy sie palą. Auto nie jest wypadkowe.

pleseee help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma takiej opcji. Jedyne co to urządzonka do OBD podłączone lub apki na telefon i śmiganie z nimi. Zainstaluj sobie bimmer-tool. Tu masz wszystko o tym programie.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Kabel może byc ten co wkleiłeś jeden albo drugi lub któryś z interfejsów na BT. Kabel jest bardziej uniwerslany, bo działa ze wszystkim bez problemu i jest to stabilne połaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich!

Od niedawna kupiłem E87, 2006rok, 2.0 benzyna 150KM (N46B20) i ciągle po kolejnych naprawach w ciągu 1-2 dni się znowu pojawia Check Engine.

A mianowicie od 3-ch tygodni: 2A83 (Vanos po stronie dolotowej), 2CA2 (Podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem).

Przed tym były wyczyszczone zawory vanosów oraz wymieniona na nową jedna z 2-ch sonda lambda.

Niestety nic się nie zmieniło i znowu sie zaświecił Check Engine.

Co mam zrobić? Tylko jechać do autoryzowanego serwisu BMW z ew dużym kosztem naprawy?

Pozdrawiam, Piotrek, Warszawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie odnośnie czujnika oleju silnikowego/jego potencjalnego błędu.

Od kilku lat nie daje się skasować/wyzerować kontrolki ''serwisu'' po wymianie oleju. Specjalnie się tym nie przejmowałem , stan licznika i tak spisywałem to czy ten serwis był wyzerowany czy nie mi specjalnie nie przeszkadzało ale dziś przypadkiem od mechanika dowiedziałem się że w komputerze wyskoczyło, że uszkodzony jest ten czujnik.


Numerek czujnika z Bmw Store to

12 61 7 508 003, koszt na tej stronie to ...>.900 pln.


Na szybko szukałem to zamienniki można kupić za nawet 50 zł ( np https://allegro.pl/oferta/czujnik-poziomu-oleju-bmw-1-e81-e82-e87-e88-03-12520640366) tylko, że ci mechanicy od komputera twierdzą, że musi być oryginalny Bmw , że zamienniki nie działają.


Prosiłbym o jakąś podpowiedź, może ktoś miał podobną sytuację.... czy rzeczywiście tylko Oryginał czy może po zamontowaniu zamienników też będzie OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety mają racje. Wolałbym sprawną używkę, niz nowy zamiennik. Najrozsądnuejsze rozwiazanie to kupić nie BMW, tylko dostawcy na pierwszy montaż, czyli Hella. Widzę że na apce AutoDOC jest po 260zl. Pytanie tylko który czujnik potrzebujesz, bo sa dwa rodzaje nie zamienne. Tanszy, ktory wstawiłeś, jeśli nie masz inforomacji o poziomie na liczniku. Jesli powinien ci sie poziom wyświetlać to potrzebujesz Temic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Może ktoś spotkał się z podobnym jak mój przypadkiem to coś podpowie ?! ( auto 1/e87, diesel 2.0 , 122 km , 2005 r)


Ostatnio auto raz na jakiś czas dziwnie reaguje na gaz , czasem jakby z opóźnieniem. Nie świeci się żądna kontrolka( np .silnika) ale wydawało mi się że coś jest nie tak to podłączyłem pod swój komp/ Impa, dla swojej ciekawości bo mechanikiem nie jestem ale dużo jeżdżę za granicę to chce być spokojny i wyłapać potencjalne błędy zawczasu. Nie wiem czy to dobrze pokazuje ale jak była awaria Sterownika świec to wyskoczył błąd także może coś tam sensownego widzi.


Takie błędy jak poniżej mi wyskakują , po kasowaniu powracają po nowym podłączeniu komputera.


43E2 przepustnicy siłownik-Obwód otwarty

43D1 przepustnicy siłownik-zwarcie do B-

4677 Zawór siłownika przepustnicy

49E7   Siłownik przepustnicy

4687 Zawór siłownika przepustnicy


obok tego po jakimś czasie, kilku dniach takie błędy

4212 Glow plug Cyl 1 - Aktywacja Przerwana

4222 Glow plug Cyl 2 - Aktywacja Przerwana

4232 Glow plug Cyl 3 - Aktywacja Przerwana

4242 Glow plug Cyl 4 - Aktywacja Przerwana


czyli tak jakby znowu ten sterownik świec.....nie wiem czy ma to związek z tymi błędami przepustnicy


+ dodatkowo

41F2 wentylator ( wymieniany ....120 tyś km temu)

4530 Ciśnienie siłownika Boost - Regulacja ciśnienia zbyt niski ( turbina ???, przepływomierz??? ) Kiedy przy 300 tys km turbina nawaliła - to siadła natychmiast tutaj chyba co innego ....teraz przebieg 430 tys


4587  Filtr paliwa

( ten był wymieniany bardzo niedawno na początku lipca ,jakieś max 1000 km wcześniej , przy okazji wymianu oleju, filtra paliwa )



Znajomy mechanik twierdzi, że to może być bardziej elektryczne niż mechaniczne.

Czytałem w sieci , że wymiana, czyszczenie przepustnicy może niewiele pomóc, że może lepiej zając się kablami no ale to takie wróżenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Albo świece albo sterownik, ale przy 4 na raz to raczej sterownik. Jak cos to he regenerujee, jeśli chcesz naprawiać. Co do przepustnicy to wyglada jakby ci nie działała klapka gasząca. Co do filta paliwa to podgrzeeawcz masz skopany. Nie wnoszaca fo niczego usterka, tyle że masz błąd. 4530 tu bym szukal twojego problemu. Nie masz peknietej rury od ic do klapki gaszacej lub nieszczelnosci na lini turbo,IC, silnik. Nie chodzi głośnej lub kopci przy bucie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała aktualizacja .......nie jest aż tak źle.

(co do ostatniego pytania auto chodzi normalnie , nie kopci przy depnięciu nie buczy itd).


Po analizie przez specjalistę na właściwym programie wyszło, że przepustnica jest do wymiany ''zużyła się'' przebieg >400 tyś , do tego błąd wentylatora- ten był wymieniany 120 tys km temu , na jakiś używany + ewent. świece/sterownik świec

Błędu 4530 na szczęście nie ma , nie było w historii


Wcześniej byłem u elektryka, który stwierdził, że przepustnica to elektryczna sprawa ale on się nie podejmuje , że to bardzo ciężko wyłapać. No ale chyba powinienem wierzyć specjalistom = wymiana przepustnicy.


Nie wiem jeszcze kto to będzie robił , na razie próbowałem się zorientować w cenach części i w związku tym jeszcze kilka pytań


-przepustnica nie jestem pewny ale mam schemat / numery w bmwstore 11 71 7 804 384 (https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3827-instalacja-ssaca-agr-bez-sterowklapami/vPU34558) .Ceny min 700 pln, nie wiem jakie firmy polecane żeby to jeszcze trochę pośmigało . A może lepiej regeneracja , używana ??? .

co więcej czytałem że potrzebna jest ''aktywacja'' , nie wiem czy ta aktywacja to problematyczna sprawa


-wentylator to numer jak tu 17 42 7 801 993. Nie wiem czy używany się znajdzie a jak nie to jaki dobry zamiennik?


- Sterownik świec Sterownik już wymieniany był kilka razy- chyba ten numer 12 21 7 801 200, ale teraz chciałbym jeszcze wymienić dodatkowo '' [przewód z konektorem'') a tego to już niestety nie potrafię znaleźć.( chodzi o to że poprzednio miałem nieuznaną reklamację sterownika - Baru stwierdziło, że prawd zastosowano stary przewód z konektorem i to doprowadziło do przepalania a nie wada samego sterownika )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Te przepustnice da radę zregenerowaqć. Tylko, że najczęstsza usterka to olej przedostający się do niej do środka przez co pali się bezpiecznik. Bezpiecznik zastąpić można drucikiem, ale nie jest on już wtedy bezpiecznikiem. Jak przepustnicy nie uszczelnisz to olej ponownie się do niej dostanie i spali się bezpiecznik za nią. Wtedy autko stanie. Kilka takich zrobiłem dla siebie i znajomych, ale nie wszystkie podziałay długo. Trzeba by do tematu przepustnicy podejść kompleksowo i wymienić przyczynę, a nie naprawić tylko uszkodzenie. Co do aktywacji, to pierwsze słyszę. To jest zwykła klapka i nigdy nic takiego nie robiłem. Może w ISTA jest jakaś procedura do tego, ale to musiałbym poszukać. Przepustnica w benzynach wymaga kalibracji.

Co do sterownika, to na gwarancje nie masz co liczyć, bo zawsze odrzucają, że nie robiłeś kompletu, że mechanik coś spitolił lub jak wymieniałęś sam, to nie masz papieru od niego itp itd. W przypadku M47 kabel zasilający jest dużo rzadziej uszkodzony, niż w przypadku 6 garów, ale się zdarza. Widać to po wyjęciu sterownika, jak spojrzysz w pojedyncze gniazdo,że na dole pin jest przytopiony. Sterownik masz mieć taki jak napisałeś 12217801200, ale jeśli nie chcesz regenerować to kupiłbym nowy firmy HUCO. Jak masz uzkodzone, to chętn ie odkupie je od ciebie. Na te chwilę wygląda że jest dużo mniej awaryjny HUCO 132196. Ta stonka ma fajne ceny na nowe i oryginałi i zamienmiki. Beru i Oryginał to to samo.

https://bmwpremiumperformanceparts.pl/category/3-e46-1997-2006-r-3-e46-320d-m47-d20-204d4-150km-uklad-zaplonowy-zarowy

Kabel do sterownika masz pod numerem 2:

Lead for preheater system 12427794908

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG31-EUR-09-2005-E87-BMW-118d&diagId=12_1167

Na tej stronce to ten:

https://bmwpremiumperformanceparts.pl/oe-bmw-przewod-sterownika-swiec-zarowych-bmw-seria-1-3.html

Cena jest podobna wszędzie koło 120zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc Jack79, muszę jeszcze sobie przekalkulować , jak już będzie auto zrobione to napiszę.

( ten Beru z nieuznaną reklamacją nie mogę go niestety odnaleźć , to było już parę ładnych lat temu pewnie poszedł przez pomyłkę na śmietnik z innymi...częściami rowerowymi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

`Aktualizacja do mojego sprzętu


Przepustnica i sterownik świec ''zregenerowane'', EGR wyczyszczony przy okazji wymieniłem kabel do sterownika . Zrobiłem w weekend 1000 km( głównie autostrada ) i chyba jest pod tym względem ok tzn. Inpa nie wywala już błędów przepustnicy. Spalanie autostradowe zmierzone na dystansie >300 km przy średniej 145km/h = 6,7 litra czyli jak sprawdzałem poprzednie wyniki mniej więcej w normie.


Zostały błędy:

-wentylatora chłodnicy tj. 41F1 ( nie za każdym razem 41F2)

- jak zrozumiałem z poprzednich postów podgrzewacza filtra paliwa 4587


czasem A6D1 i A6CF , raz są raz nie.


Nie wiem czy to wentylator do wymiany czy może jakaś elektryka z nim związana', sam tego nie sprawdzę , muszę gdzieś podjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A6D1 to koniec szczotek na dodatkowej pompie wody. Na youtubie są fajne filmiki, jak wymienic szczotki

A6CF to bład czujnika smrodu. To cos co ma powodowac, że automatycznie ma sie przełaczać wentylacja, gdy czujnik wyczuje nieświeże powietrze i na przełaczniku wentylacji masz ustawiony ten tryb automatycznej zmiany obiegu.

Ogólnie u mnie tylko raz to zadzialało jak jechałem koło palacego się śmietnika i była kupa dymu.

Reszte juz wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie,


mam problem z n43b20: 2.0 143KM


rano samochód pracuje nierówno, po przejechaniu 2 kilometrów pracuje w miarę poprawnie.


Błąd od pompy paliwa; 002AAF

Błąd wypadania zapłonu na 2-gim cylindrze

Błąd od sondy NOX

Sprawdziłem korekty wtrysków i wyglądają tak:

Cyl 1: 470.90

Cyl 2: -728,6

Cyl 3: 89,20

Cyl 4: 140,30


Czy zamawiać w ciemno 2 wtryski na 1 i 2-gi cylinder czy polecacie jeszcze dalsze diagnozowanie:

Wymieniłem już: świece, cewki, katalizator tlenków azotu, czyszczenie vanosów.

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam Wszystkich.

Czy jest ktoś kto bym mógł mi rozszyfrować kody błędów w moim aucie.Czy są to jakieś poważne błędy o czym mogą świadczyć itp.


============1==============

C90D60

Raw code: C90D60

ECU: IPDM/Junction box (JBBF)



============2==============

030410

Raw code: 030410

ECU: IPDM/Junction box (JBBF)



============3==============

801C20

Raw code: 801C20

ECU: CAN gateway



============4==============

D01736

Raw code: D01736

ECU: Suspension/Dynamic management



============5==============

D02C60

Raw code: D02C60

ECU: Suspension/Dynamic management



============6==============

93076A

Raw code: 93076A

ECU: Car access system



============7==============

030215

Raw code: 030215

ECU: Center roof module



============8==============

E7144D

Raw code: E7144D

ECU: Climate/heater/Air conditioning


Z Góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć dzisiaj sobie zrobiłem diagnostykę mojej bawary

Bmw 123d 204KMe82 2009r 230000km

Wyszły mi takie kody którymi się bardziej przejmować i wziąć się za nie a którymi trochę mniej. Wiadomo chciałbym wyeliminować wszystkie

1. 9CBA- Szyna LIN brak połączenia z Głowica sterujaca

2. 9CC3 LIN BUSS. Brak połączenia z prawym lusterkiem

3. 9CC7 - czujnik Halla lewa strona

4. 9314- nieznany

5. 9311- nieznany

6. 9508- nieznany

7. 9441- nieznany

8. A6D1- Pomocnicza pompa wody

9. 4C2F- nieznany

10. 4C2E- nieznany

11. 4C29- nieznany

Takie błędy mi odczytal komp. Ktoś wyjasni co to za błędy i mozliwos ich wyeliminowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.