Skocz do zawartości

Marual89

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Marual89

  • Urodziny 01.04.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 320i 2007r n46
    E87 118i 2009r n43
  • Lokalizacja
    Holandia Roosendaal/Polska Nysa

Osiągnięcia Marual89

  1. Kolego VagaBim mój problem powrócił silnik znowu zaczyna się telepać. Miesiąc było idealnie , potem usmażyl mi się czujnik wałka rozrządu wydechowego dosłownie się stopił na wtyczce błędy były jak na zdjęciu.Wymienikem czujnik na orgilanlny usunolem błędy ,niewracaja. Ale chyba ten noxem przestał działać bo niema napięcia sondzie. Auto jeździ normalnie, niesmierdzi bezyna , podczas jazdy dynamika wszystko jest ok. Ale tylko na luźie zaczyna szarpać. Myślisz że mogły się te adaptacje rozjechać po tych błędach ? Moze skasować i na nowo spróbować zaadaptować i wypalić katalizator. Tam na drugin zdjęciu 3 słupek jest jakiś wykrzyknik czy to normalne ? Byłem u kilku mechaników ale żaden z nich nie ogarnia inpy , nikt nie jest mi wstanie wytłumaczyć , pokazać jak to interpretować.
  2. Kolego MatiKosa Dziękuję bardzo za screeny i poradnik.
  3. Obiecałem to wrzucam skan robiłem na biegu jałowym. Przy przejściu z mieszanki uwarstwiinej na jednorodna lambda mniejszą niż 2 zaczyna podszarpywac trochę znowu. Zastanawiam się czy niewymusic wypalenia katalizatora i na nowo nieporobic adaptacji. Vagabim jak uważasz czy to coś zmieni? muszę jeszcze te wtryski przy mieszance jednorodnej sprawdzić. Ale wartości przy uwarstwionel bliskie zera wiec chyba niema dramy
  4. Co do poprawy kompresji, jakoś super się nie znam na mechanice. Mam Skodę Octavię II 1.9tdi 2008r roboczy samochód i miałem podobny problem to zastosowałem ceratec liqui molly. Efekt mnie zadziwił (znaczne polepszenie kompresji po 1000 km )Niewiem jak to się może mieć co do n43
  5. Kolego Makross mi jest ciężko coś sensownego Ci doradzić, sam się dopiero zaczynam edukować i zgłębiać temat w silników N43 i N46. Powiem tak tutaj na forum dużo członków dysponuje ogromną wiedzą,ale się niestety ukrywa lub zlewa tematy które już przerabiali i nie odpisuje nowicjusza. Ja dzikuje bardzo koledze Vagabim który mi podpowiedział źródło wiedzy bimmerprofs.com polecam też poczytać. Jeżeli chodzi o noxem to polecam. W kwestii twojego pytania to fajnie by było jak by ktoś z obcykanych forumowiczow sie wypowiedział doradził. Bo chyba właśnie o to chodzi żeby tu sobie pomagać😃
  6. Witam screeny jakieś dodam w weekend teraz do późna pracuje. Adaptacje, kodowania i wszystko inne robiłem w Ista+ bo mam po polsku. Ale też zagmatwane to trochę. Nawiązując do Inpa to po niemiecku ciężko to ogarnąć , widzilem że są jakieś spolszczenia ale częściowe. Bede poszukiwał jakiegoś pełnego (poszukiwania nadal trwają ) widzilem ze są takowe. Moje spostrzeżenia po zainstalowaniu NOXEM po przejechaniu około 450 km , silnik zaczął bardzo mało palić, na połowie baku troszke ponad 450km wyszlo cykl miasto/autostrada 65/35 Silnik przestał podszarpywac i dziwnie stukać ( nabrał większej kultury pracy). Zapach benzyny dalej czuć za samochodem ale jak by mniej to wyczuwalne (wyjerzdże kilka bakow bryny może się przepali). Sadza dalej jest na końcówce wydechu ale bardzo mało. Auto przestało na zimnio kopcić na biało, jedynie kondensacja wody troszkę .Kolego VagaBim powiec mi czy ja teraz będę musiał katalizator wypalać z poziomu programu wymuszć, czy będzie się to odbywało samoistnie tak jak przed zainstalowaniem Noxem? Chciałem zapytać o silnik N46 bo mam jesze 320i kombi z 2007r ma dużo mniej nalatane niż 118i . Ale pewnie ta sonda też mnie dopadnie 😃Czy tam też jest problem z Nox? I czy noxem to rozwiązuje ?
  7. Kolego z nieba mi spadłeś. Zamontowałem noxem , jakoś dałem rady zakodować ,zaadaptować wszystko. Zrobiłem już jakieś 180 km ,jest rewelacja inne auto nierzuca buda (co prawda na początku samochód chodził jak traktor ). Bardzo Ci dziękuję za podpowiedź. Teraz chciał bym tylko te wtryski w Inpa korekty sprawdzić , ale tam wszystko po niemiecku jakaś masakra. Znasz może jakieś spolszczenie chodzi o całkowite. 🙂
  8. Zamówiłem czujnik noxem jak pisałeś czekam aż przyjdzie. Poczytałem bimmerprof.com. Fajnie jest tam to wszystko opisane i wytłumaczone, podejmę próbę samodzielnego kodowania i adaptacji zobaczymy jak to wyjdzie. Ale dodam że proponowali mi mechanicy usunięcie ze sterownika całkowite ale niechce zamordować motoru.
  9. Ok właśnie przeglądam i czytam o tym noxen tylko zastanawiam się czy dam rady to samodzielnie ogarnąć.Mam obawy że może coś niepojsc po mojej myśli. Jak to dokładnie jest jak byś mógł przybliżyć temat. Kupuję ten emulator ale program inpa i kabel do podłączenia są w zestawie czy też muszę to od nich kupić? Byłem na u znajomego 2 wtryski leja 1 ,3 ale pojawiły się kody błędów 0030E9 i 0030EA Doszliśmy do tego że lejące wtryski uśmiercili nox. Pytanie czy po wymianie wtrysków i nox kat się zregeneruje. Błąd 002AA1 po skasowaniu niewraca
  10. Byłem na u znajomego 2 wtryski leja 1 ,3 ale pojawiły się kody błędów 0030E9 i 0030EA Doszliśmy do tego że lejące wtryski uśmiercili nox. Pytanie czy po wymianie wtrysków i nox kat się zregeneruje. Błąd 002AA1 po skasowaniu niewraca
  11. Mam wtryski piezo ale bezyna motor o oznaczeniu N43B02A.
  12. Witam wszystkich forumowiczów może odgrzeje kotleta, ale poprostu niewiem co mam zrobić pomóżcie. E87 118i 143 konie 2009 przebieg 246tys . Jestem właścicielem około 4 lata, w tym czasie wymienione rozrząd komplet , pompa wody , cewki ,świece , czujniki vanosa , zawór regulacji ciśnienia oleju czujnik też. Olej +filtry co 10 tys lub raz w roku. Auto pali z rana normalnie niema znaczenia czy zimno ale strasznie śmierdzi bezyna z tyłu , tłumik końcówka z sadzy brudna wycierałem nie raz.Podczas jazdy samochód nieszarpie przyspiesza normalnie płynnie ale za to na luzie jak już się zagrzeje to nieregularnie podszarpuje czasami mniej czasami bardziej. Obroty delikatnie zafaluja czasami. Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził że trzeba wymienić 4 wtryski. Podjadę jeszcze na kompa sprawdzic dawki wtrysków. Sprawdziłem cenę za sztukę to niewyglada to przyjaźnie dla portfela 😞.Chciałem się poprostu dopytać forumowiczów którzy już przerabiali temat jak to z tymi wtryskami jest. Wiadomo nowy to nowe ale chodzi mi o regenerację np u Gładysek? Czy warto się w to bawić Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
  13. Witam wszystkich forumowiczów Od niedawna mam problem z podszarpywaniem na zimnym silniku . Auto normalnie jeździ niesypie błędami , ma moc przyspiesza lecz na zimnym silniku 3,4,5 bieg dołem szarpie troszkę ,lub jak wcisne gaz w podłogę. Jak juz wejdzie na obroty jest ok.Na jałowym biegu nic nie szarpie niefaluja obroty. Bardzo rzadko na ciepłym się zdarza że zaszarpie ale tylko 4 bieg.Bmke mam od 3 lat 237tys nalotu, robiony był rozrząd , czujniki vanosow wymienione , czujnik ciśnienia oleju i zawór zrobiony. Olej+ filtry robiony raz w roku lub 10 tys . Moja robi 6-7 tys max rocznie.Zdaje sobie sprawę że silnik N43 to nie był najlepszy wybór, no ale już jest. Obawiam się że to mogą umierać wtryski ale chciał bym zapytać o pomoc ewentualne , rady forumowiczów. Zanim znowu pojadę do mechanika i wpakuje kupę pieniędzy w auto Z góry Dziękuję za pomoc pozdrawiam
  14. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałem wymienić olej w dyfsze w e91 320i 2007r 150 koni manual i w e87 118i 2009r 143 konie manual. Czy olej motul 300LS 75W90 API GL5 będzie dobrym rozwiązaniem do obu mostów ? W 118i chciałem również wymienić olej w manualnej skrzyni czy BMW MTF LT 3 będzie ok? Proszę o pomoc, nie chciał bym czegoś uszkodzić np z niewiedzy. Pozdrawiam
  15. Witam wszystkich forumowiczów Mam problem z e87 118i 2009 r. Zanim kupiłem auto to był robiony kompletny rozrząd , napinacz , nowa elektryczna pompa wody i vanosy tak wynika z faktur. W samochodzie wyskoczyły błędy 29EO,2A82, 30C1,2A98. Ci mogą oznaczać te błędy ? Dodam że auto jeździ normalnie nic się niedzieje , pojawia się tylko czasami na zimno kontrolka silnika na desce gaszę samochód i odpalam ponownie to znika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.