Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


PIT586

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Coś powinno być widać, obserwuj na zimnym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich i zwracam się z prośbą o pomoc. Borykam się z problemem, konkretnie: Bmw E87 118i koniec 2007. Auto niedawno zakupione, odczuwalny brak mocy przy przyspieszaniu, nierówna praca na zimnym silniku, sporadycznie trzęsie przy ruszaniu. Wymienione świece - odczuwalna poprawa chociażby w przyspieszaniu, potem niestety problem powrócił. Wymieniona cewka na 4 cylindrze. Wyczyszczona solenoida Vanosa. Mechanik twierdzi że trzeba wymienić pozostałe cewki, a poniższe błędy są następstwem niesprawnych cewek. Wyniki diagnostyki poniżej. z góry dzięki za pomoc.

2af4 czujnik tlenku azotu,elektryczny

2af2 czujnik tlenku azotu, sonda lambda liniowa

2af6 czujnik tlenku azotu, podwójna sonda lambda

30da czujnik tlenku azotu, sygnał

30c1 regulacja ciśnienia oleju, statyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jaki związek mają mieć cewki z tymi błędami? Jaka jest pokrętna logika mechanika? Błędy odczytaj w inpa i wklej, zapewne wystarczy uruchomić procedurę wypalania katalizatora oraz pojeździć z prędkością 130 km/h, niestety trochę to trwa. 4 błąd jeżeli wierzyć opisowi sugeruje, że masz problem z sondą nox, ale aby mieć pewność co robić trzeba wkleić błędy. Ostatni błąd to zbyt niskie ciśnienie oleju, trzeba zajrzeć do zaworu za alternatorem, możliwe, że to on jest przyczyną.


Teraz sprawdziłem to zdecydowanie najpierw trzeba wymienić sondę nox i dopiero wypalić katalizator.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W pionie to faktycznie dziwnie wygląda, ale jak już obrócę telefon to faktycznie uzupełniłbym płyn chłodniczy :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czasem tak a czasem trzeba wymienić z podgrzewaczem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Według BMW działa tak:

Fuel heating

The fuel heating unit is integrated in the fuel filter and is activated depending on the temperature and pressure in the fuel filter. Pressure switches and thermostats are also integrated in the fuel filter. The fuel heater only works with the ignition switched on.


The fuel heater is switched on in the case of:


- Fuel pressure > 6 bar AND

- Fuel temperature < 2 °C

The fuel heater is switched off again in the case of:


- Fuel pressure < 5.5 bar for a duration of > 5 min OR

- Fuel temperature > 12 °C OR

- During the starting process: if the electronics in the fuel filter detect a battery voltage < 7.5 V for longer than 0.2 s

Troubleshooting

The fuel heater is not activated by the DDE control unit. However, the fuel heater reports a detected filter blockage via the signal DIAG_DKH to the DDE control unit. The DDE control unit then stores the fault.


Czyli jak maniek napisał może być taka sytacja, że zapchany filtr paliwa wywali błąd podgrzewacza, ale jak nie masz jakiś problemów z odpaleniem, błędów o niskim ciśnieniu paliwa, to raczej obstawiam podgrzewacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wszystkich wtryskiwaczy w N47 mam błąd który pojawia się znów po skasowaniu:

"4909 Zerowanie kompensacji dryfu objętościowego" nie mogę nigdzie w internecie znaleźć co on oznacza.

Zakodowałem wtryskiwacze w INPA, wtryski są używane (nie po regeneracji).

Wymieniłem z powodu nierównej pracy na zimnym i szukam przyczyny tego obiawu.

Ktoś może powiedzieć co oznacza ten błąd?

Okazjonalnie pokazuje się też błąd podgrzewacza filtra paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć


Wczoraj wieczorem auto przestało jeździć w pełnym zakresie obrotów, zaczyna szarpać przy 2000 obrotów, ogólnie masakra.

CDIF wykrył błąd 2a83 czy błąd vanosa ssącego - bez kontrolki na desce, wymiana czujnika na inny nie pomogła, zamiana stron nic nie zmienia, a błędu na desce jak nie było tak nie ma, a teraz najlepsze.


Po odłączeniu czujnika wałka po stronie ssącej, silnik pracuje normalnie, wkręca się bez oporów i można normalnie jeździć (nadal nie wyskakuje check engine)


Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

Ze wstępnych ustaleń rozrząd jest do wymiany, rozciągnięty) tylko czy to może być przyczyna wariowania czujników w przypadku kiedy oba są wpięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, to jest zapewne przyczyna. Wymieniłeś i zamieniłeś czujnik położenia wałka rozrządu czy elektrozawór?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zapasowy czujnik i jego zamieniałem miejscami, ale cdif nie jest zbyt dokładny i nie wiem czy któryś z nich poprawnie sczytuje. Walczyłem z inpa, ale coś nie chce się łączyć.


Pytanie czy w ciemno wymieniać rozrząd czy najpierw ustalić dlaczego odcina obroty. Wcześniej nie było tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zajrzyj do elektrozaworów i je zamień miejscami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wszystkich wtryskiwaczy w N47 mam błąd który pojawia się znów po skasowaniu:

"4909 Zerowanie kompensacji dryfu objętościowego" nie mogę nigdzie w internecie znaleźć co on oznacza.

Zakodowałem wtryskiwacze w INPA, wtryski są używane (nie po regeneracji).

Wymieniłem z powodu nierównej pracy na zimnym i szukam przyczyny tego obiawu.

Ktoś może powiedzieć co oznacza ten błąd?

Okazjonalnie pokazuje się też błąd podgrzewacza filtra paliwa.

Nikt nie wie co to za błąd "4909 Zerowanie kompensacji dryfu objętościowego"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc wszystkim. Mam problem z 116i 2005 r silnil n45. Byl wymieniony rozrzad i przy odpaleniu na zimnym silniku bylo slychac grzechotanie z okolic vanosow. Po odpieciu elektrozaworow problemu z grzechotaniem nie ma

Bledy jakie mam na kompie to

2a80

2a85

2d0f

2c45

29f4

Pierwsze bledy sa od odpietych elektozaworow a reszta z czego będzie? Nie wiem czy mam brac sie za wymiane elktrozaworow czy vanosow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2d0f - Cyfrowy sterownik silnika: Przepływomierz masowy, sygnał

2c45 - Cyfrowy sterownik silnika: Sonda lambda przed katalizatorem

29f4 - Cyfrowy sterownik silnika: Konwersja katalizatora

Zajmij się przepływomierzem (sprawdź wtyczkę i wiązkę), sprawdź jak i czy w ogóle pracuje sonda przed katalizatorem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błąd przepływomierza dalej pojawia się?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.