Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


PIT586

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pozdrawiam forumowiczów

 

problem mam z moją betą 123d 2008 rok następujący:

błędy: 4b1b i 4b1c - aktywacja podgrzewacza filtra paliwa - zwarcie do masy, podgrzewacz cały czas pracuje, nawet gdy kluczyk jest wyciągnięty, co powoduje rozładowanie akumulatora, jeśli wyjmę bezpiecznik F33 (podgrzewacz) temat rozładowania nie występuje.

 

podgrzewacz:

- wersja 3 pinowa (kabel biało/czerwony do bezp F33, brąz do masy, niebiesko-żółty do ecu na pin nr 16)

- we wtyczce do podgrzewacza jest jeszcze kabel fioletowo-zielony, który chyba idzie do CAS niestety nie ma on wejścia w podgrzewaczu

- wg. wykazu części i serwisu podgrzewacz ma być 3 pinowy

- była akcja PuMa na wymianę owego podgrzewacza - wg. VIN mój się nie łapie, poza tym wymieniany był 1x w serwisie za całkiem bajońską sumę i raz przeze mnie...

 

do tej pory zrobiono:

- sprawdzono wiązkę przewodów, brak zwarcia, kable całe

- wymieniono dwukrotnie podgrzewacz i dalej błąd występuje

- aktualizacja softu w ecu też bez efektu

 

szukam pomocy / sugestii w rozwiązaniu problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dwa miesiące temu zrobiłem chipa w 116d 2009r - wyszło 180km i 420nm czyli 65 km/160nm więcej od serii (hamownia przed/po) , dzisiaj podpiąłem auto pod komputer bo wydawało Mi się że gorzej przyśpiesza niż na początku jak zrobiłem chipa, wyskoczyły takie błędy w DDE :

 

4C2F control unit internal

4C2E control unit internal

4C29 control unit internal

 

przeszukałem polskie fora nikt nie miał takiego problemu, ale na angielskim znalazłem wątek który odpowiada tym błędom, podsumowują go chodzi o to że mapa jest zrobiona niepoprawnie, i samochód przechodzi w jakiś tryb żeby się nie uszkodził !!! :mad2:

"your car is over boosting an dropping into limp mode to stop it damaging itself" (http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=50658)

Ponadto pisze tam żebym wrócił do poprzedniego softu !! Może miał ktoś taki problem, tylko nie zakładał tematu ? prosze o jakieś porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie diagnozowałbym auta kierując się samym odczytem błędów. Sezon zimowy, auta dłużej się rozgrzewają więcej sadzy, gęstsze paliwo. Warto zdiagnozować parametry filtra DPFa jednocześnie logując dawkę paliwa. Jeżeli program został wykonany poprawnie - opierając się na dawce nie na czasie otwarcia wtryskiwacza, diagnostyka powinna wykazać czy coś rzeczywiście blokuje a jeżeli blokuje to co i ile :)

 

Jeżeli auto jest w trybie awaryjnym należałoby najrozsądniej zrobić update ECU (zgłoś się do kolegi dziqsek) a następnie podjechać do kogoś kto ogarnie program (twoja decyzja gdzie).

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Błąd sugeruje również możliwość uszkodzenia wewnętrznego sterownika ( sterownik mógł zostac uszkodzony podczas otwierania - czasami są to uszkodzenia praktycznie niewidoczne ).

 

Najlepiej było by tak jak zasugerował Jnx przywrócić serie i sprawdzić co się dzieje z autem na serii i czy błąd dalej wystepuje

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam, 3 dni temu jadąc spokojnie na włączonym tempomacie przy 110km/h nagle pojawiła mi się żółta kontrolka check engine, nie zaobserwowałem spadku mocy aczkolwiek zauważyłem, że obroty lekko falują na biegu jałowym +-50, szybko zajrzałem do książki co to dokładnie oznacza i ku mojemu zdziwieniu nie uzyskałem odpowiedzi, więc postanowiłem, że podjadę do kolegi i podłączymy pod komputer i zobaczymy co za błędy pokaże i o to ono:

http://imageshack.com/a/img924/3219/nOlZGx.png

 

Panowie jak poważne są te błędy co z tym zrobić, czy gdy będę czekał to może być gorzej i czy ktoś miał już taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja interpretuje te bledy iz przeskoczyl ci lancuch rozrzadu

czy to powazne?

116i jest silnikiem bezkolizyjnym wiec silnika nie uszkodzisz

trzeba ustawic rozrzad-jesli Ci przeskoczy o nastepny zabek to pojedziesz juz na lawecie

te silniki mialy ten problem i chyba byla modyfikacja napinacza wiec mozesz go wymienic przy okazji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli by wychodziło na to ze w serwisie źle wymienili ?

Nie koniecznie-problemem tego rozrzadu jet to ze posiada zbyt duzo miejsca wokol zebatki walu korbowego lancuch ma tam miejsce na przeskok dlatego przy kazdej wymianie rozrzadu nalezaloby wymienic wszystkie dostepne w sprzedazy zebatki.

Ile naprawa tego może kosztować ?

To jest zalezne od warsztatu

A za co jest odpowiedzialna ta sonda lambda ?

Sonda lampda bada spaliny - w twoim przypadku gdy lancuch przeskoczyl o zabek do przodu to zawory otwieraja sie zbyt puzno i iskra tez nastepuje z opuznieniem wiec paliwo nie spali sie do konca i lampda to zarejestrowala jednoczesnie informujac komputer

komputer wyslal sygnal do przeplywomierza zeby bardziej otworzyl klape bo silnik ma zbyt malo powietrza

poniewaz tlok nie zassa go wiecej bo ma skrucony skok to przeplywomierz otworzyl klapke przeplywu powietrza na max a lampda dalej zglasza ten sam problem dlatego walnelo CI tymi bledami ale sa one powiazane jedna usterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Serwis BMW jest międzynarodowy? Jeśli mam fakturę wystawioną w niemczech na wymianę rozrządu to czy warto podjechać do ASO i żeby sprawdzili czy rozrząd został dobrze zrobiony ewentualnie naprawić robotę kolegów ? Teraz jeszcze zauważyłem że olej mi bierze i to sporo około 1l połknęło .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis BMW jest międzynarodowy? Jeśli mam fakturę wystawioną w niemczech na wymianę rozrządu to czy warto podjechać do ASO i żeby sprawdzili czy rozrząd został dobrze zrobiony ewentualnie naprawić robotę kolegów ? Teraz jeszcze zauważyłem że olej mi bierze i to sporo około 1l połknęło .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz gwarancje tzn ta niemiecka i uznają w Polsce to jedz do ASO. Skasuj te błędy, przejedz się trochę, podłącz znowu pod kompa i zobacz czy znowu się pokażą. Ewentualnie wymień napinacz rozrządu. Ale skoro łyka tyle oleju to coś już bardziej konkretnego musi być? A na ile km bierze ten 1 litr?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, może ktoś z Was miał podobny problem ...

nagle zaczęły pojawiać się i znikać wszystkie możliwe błędy, prędkościomierze skakają i opadają,pojawia się czerwona kontrolka- samochód na podnośniku, prawdziwa dyskoteka, a niby auto pali i działa jak należy. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

 

W linku przesyłam filmik, dokładnie tak to wygląda jak u mnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy w takiej sytuacji proponuje wam prosta do wykonania czynnosc ktorej od nowosci auta zapewne nikt nie wykonywal a ma to ogromne znaczenie na wlasciwa prace kazdego czujnika oraz urzadzenia elektrycznego...

Nalezy przeczyscic punkty glowne styku masy a sa dwa

1. kabel minusowy akumulatora - o ile czasem ktos liznie papierem sciernym kleme o tyle drugiej strony kabla nikt nie rusza...Zatem czyscimy polaczenie kabla z karoseria auta

2.polaczenie karoserii z silnikiem za posrednictwem plesionki miedzianej lub grubego kabla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego jesli to jest ta faktura co zamisciles w temacie to ja w rubryce GWARANCJA nie widze zadnej adnotacji wiec jesli mowisz o tym dokumencie to jest to faktura na czesci ale mozesz dopytac dla pewnosci

Jesli autko bierze do 1L na 1000km to miesci sie w normie

Ile auto ma przejechane?

Jak dlugo jestes wlascicielem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko nabyłem ponad miesiąc temu przy 145tyś, wymieniłem olej wszystkie filtry przy 146tyś, zalałem Castrol Edge 5w30 z 5l weszło już wszystko a wskaźnik pokazuje już blisko minimalnego poziomu także wnioskuje że około 1l wypił na 1000km to moim zdaniem coś jest nie tak, teraz ma ponad 147tyś.

Taką fakturę posiadam:

poLXFkBmj

pmkRnxHLj

poqc1BpBj

pn42Hza9j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z faktur wychodzi, że miałeś wymieniony kompletny rozrząd. Po roku mało prawdopodobne żeby coś się tam przestawiło. Skasuj błędy komputera przejedz się trochę i z czytaj na nowo błędy silnika i wklej screenshot z nowej diagnozy. Chociaż na błędach kompa ewidentnie wychodzi, że coś jest nie tak z rozrządem... Czyżby Niemcy nie potrafili swojego naprawiać? A może jakiś muzułmański praktykant wymieniał ci rozrząd? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu kiedy wymienili zostało zrobione około 200km w Niemczech a ja w Polsce 2000km, także pomyślałem że źle zrobili. Błędy skasowałem od tamtego czasu teraz wybiorę się znowu do kolegi sprawdzić ale najbardziej mnie ten ubytek oleju martwi,co o tym sądzisz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.