Skocz do zawartości

kozikozax

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 2007 E82 123d

Osiągnięcia kozikozax

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam i pozdrawiam forumowiczów problem mam z moją betą 123d 2008 rok następujący: błędy: 4b1b i 4b1c - aktywacja podgrzewacza filtra paliwa - zwarcie do masy, podgrzewacz cały czas pracuje, nawet gdy kluczyk jest wyciągnięty, co powoduje rozładowanie akumulatora, jeśli wyjmę bezpiecznik F33 (podgrzewacz) temat rozładowania nie występuje. podgrzewacz: - wersja 3 pinowa (kabel biało/czerwony do bezp F33, brąz do masy, niebiesko-żółty do ecu na pin nr 16) - we wtyczce do podgrzewacza jest jeszcze kabel fioletowo-zielony, który chyba idzie do CAS niestety nie ma on wejścia w podgrzewaczu - wg. wykazu części i serwisu podgrzewacz ma być 3 pinowy - była akcja PuMa na wymianę owego podgrzewacza - wg. VIN mój się nie łapie, poza tym wymieniany był 1x w serwisie za całkiem bajońską sumę i raz przeze mnie... do tej pory zrobiono: - sprawdzono wiązkę przewodów, brak zwarcia, kable całe - wymieniono dwukrotnie podgrzewacz i dalej błąd występuje - aktualizacja softu w ecu też bez efektu szukam pomocy / sugestii w rozwiązaniu problemu...
  2. a co do pekajacego rozrzadu to... wszsja w moim n47d20b -204hp zrobilem rozrzad u znajomka dla swietego spokoju troszke grzechotal.... czytam czytam 55 stron i nikt nie napisal to co chcialem przeczytac czyli.... rozrzad w n47 to 3 lancuchy, napinacze, dwa kola zebate... z dokumentacji serwisowej wyczytalem ze grzechocze i wyciaga sie lancuch gorny od walka rozrzadczego przez wadliwy napinacz moj byl w oplakanym tenie nawet nie wyszedl w calosci... spowodowalo to ze lancuch nie w pelni napinal sie na slizgu i terl delikatnie o szczyt slizgu na przeciwleglej stronie.... nowe czesci ktore ogladalem i porownywalem z mechaniorem.... zupelnie inny napinacz grubsza sprezyna wiekszy trzon i wieksza dziura na wtryskiwacz oleju ktory go napina... slizgi na szczytach sa sciete takze lancuch nie powinien juz o nie szurac i nowe slizgi wypelnione sa guma!! co ma zniwelowac poglos lancucha... zebatka walka rozrzadczego miala delikatne slady zurzycia takze bez emocji... a co do pekajacego lancucha... hmmmm... wszyscy wymieniaja gore z napinaczem a wg. danych z bmw peka najczesciej srodkowy lqncuch od walu do pompy wysokiego cisnienia :( ktory jest najbardziej obciazony... rowniez szeroko opisywany byl problem ze do 11.2007 dla n47 trzeba wymienic wal bo jest zespolony z kolem zebatym i nie da sie samego kola wymienic... tego tez bmw nie robi :( lancuch halasuje bo jest z tylu silnika i dlatego go slychac taka konstrukcja... po glebokiej analizie i zadumie mechanior moj stwierdzil ze wystarczylo wymienic napinacz gornego lqncucha co zalatwilo by sprawe... radosna informacje zawiera puma dot. akcji serwisowej mowiaca o tym ze po wymianie rorzadu nie ma on sie prawa zerwac a odglos halasu i szurania badz grzechotania (ratteling) moze byc slyszalny :) co rozwialo moje watpliwosci po wymianie bo rozrzad dalej slychac aczkolwiek jest to troszke inny dzwiek niz przed wymiana... pozdrawiam Kozi ps. u mnie wymienial kolezka komplet bez wycigania silnika da sie to zrobic w 1 dzien...
  3. nie no wszystko git... tak tylko mówię jakby ktoś potrzebował... bo jakoś jak ja potrzebowałem... nikt nie mówił :(
  4. Wszyscy wiemy z czym wiąże się problem rozrządu i dywagacji ile, czemu tak drogo, czemu trzeba bebeszczyć silnik itp itd i czy dobrze będzie to zrobione... u mnie wyciągnięty był łańcuch wałków rozrządu, zębatka była poprzycierana na co 2gim zębie, ślizg prowadzący nosił oznaki przytarcia, oba napinacze uszkodzone nie napinały prawie wogóle :( Robione u Witek, Pisarzowice k. Wrocławia na PW dokładny namiar Cena: ok 1500 zł (robocizna!!!) , wszystko sprawnie i fachowo - całość naprawy 2 dni :) Jakbyście kupowali części - na allego jest gość, który sprzedaje oryginał BMW, do którego trzeba dokupić: 4x podkładka pod wtrysk 1x uszczelka pod miskę olejową 1x uszczelniacz tylny wału korbowego pozdro Kozi
  5. Opis: Przymarzła mi szyba bezramkowa, przy otworzeniu drzwi powinna się delikatnie opuścić (czego nie zrobiła bo przymarzła do dolnej uszczeliki), sterownik szyby zgłosił błąd systemu Anti-Trap, silnik szyby nie reguje na próby podniesienia/opuszczenia szyby... Po wciśnięciu guzika opuszczania szyby słyszę jedynie klik w FWM (foot well module) i nic się nie dzieje - prąd nie idzie na silnik?? (idzie tylko silnik jest zablokowany) Działanie i poszukiwanie: Diagnostyka za pomocą ISTA-D przyniosła kod błędu 9CC7, jednak bo edycji sterownika i wykonaniu inicjacji szyby nic się nie dzieje :( wg. programu funkcja zakończona pomyślnie i wszystko powinno działać, szyba jak nie działała tak nie działa... W "window motor regulator" silniki podnoszenia szyby jest dziadostwo, które nazywa się Hall sensor, który odpowiada za zablokowanie silnika aby 1. nie przytrzasnąć np. wystającego dziecka, 2. chronić silnik podnośnika szyb przed spaleniem. Sensor Hall blokuje zatem skutecznie silnik jeśli napotka opór przy podnoszeniu lub opuszczaniu szyby. Rozwiązanie: No niestety musiałem rozebrać drzwi, co jest raczej prostą sprawą (-3 na zewnątrz) plastkiki i korki nie pękły zatem śmiało można, aby dobrać się do silnika... przyłożenie dodatkowego zasilania (zewnętrznego) nie uruchomiło silnika... Myśl: spalił się dziad będzie trzeba kupić nowy... Wymontowałem silnik, pooglądałem, nie nosił oznak zwarcia bądź woni spalenia :(, zamontowałem silnik, dalej nic... troszkę poszukiwań - tu dowiedziałem się z literatury ISTA-D, że zabezpieczenie jest wbudowane w silnik (jakieś tam zapadki)... wziąłem młoteczek (mały) do ręki i delikatnie opukałem metalową i plastikową część silnika - POMOGŁO !!!!! SILNIK ODWIESIŁ SIĘ... system nie stwierdza błędów, szyba opuszcza się i podnosi!!!! A w ASO usłyszałem: auto do przeprogramowania (sterownik FWM) no i możliwa jeśli to nie pomoże wymiana silnika podnoszenia szyby - koszt nie adekwatny do opukania go młotkiem... pozdrawiam Kozi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.