Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

silnik klekocze jak diesel, a po wyciągnieciu bagnetu przestaje, czytałem ze zapchana odma może wyć przyczyną błędu 171 i z fałszowaniem odczytów przepływki

Naturalnie, ponieważ "lewe" powietrze dostające się do silnika zakłóca poprawny skład mieszanki. ODMA do wymiany.

jest jakiś sposób na zdiagnozowanie wadliwej świecy bez wykręcania? na inpie pokazało mi jakieś wieksze wartości na 4 cylindrze "rough messuring" może ma to związek ze świecą?

Raczej nie, gdyż układ zapłonowy złożony jest z kilku elementów współpracujących... analiza wzrokowa daje 100% pewność jej uszkodzenia. Może mieć, ale nie musi. Częstą przyczyną jest koło nadajnika impulsów wału korbowego.

błąd dziś powrocil

Dziwna sprawa, tym bardziej że przez pewien czas od wymiany przepływki było OK. Chodziło mi o parametry masy powietrza oraz wskazania napięcia na sondach lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ten pomiar w trakcie jazdy czy na postoju obroty podciagnac do 3500? blad wrocil po 100km ( chyba co tyle km robi cos w rodzaju podsumowania?)

mi sie cos zdaje ze to sterowniki silnika...

Edytowane przez roberto23wawa
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn ? ja juz nie wiem chyba juz wszystko wymienialem sondy, swiece, odma, kolektor ssacy- sprawdzona nieszczelnosc dolotu.... juz nawet nie chce mis sie wymieniac. Jak juz mi wyskakuja te bledy ( 227 i 228) wszystko chodzi cacy jedynie wiecej pali - ale to przez bledy.
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy ktoś może mi pomóc w naprawie mojej buni?

Wymieniłem przepławkę bo sprawiała wrażenie słabej, przepławkę kupiłem nową i z tymi samymi oznaczeniami, lecz po wymianie silnik zaczął nie równo chodzić na wolnych i się dławić przy dodawaniu gwałtownie gazu w całym zakresie obrotów. Czas na adaptację przepływka miała, odłączanie akumu na początku coś dało ale znowu to samo, Podejrzewam że to może być sonda silnik krokowy ale brak mi doświadczenia .

przeskanowałem inpa i pokazał mi to: :"

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2592629&highlight=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co powiedzieć, ale wg mnie coś jest nie tak z "elektryką". Sprawdź wtyczkę, przewody, bo wygląda tak jakby było jakieś przebicie na masę "Short circuit to ground" (błąd 202, 203) i plus "Short circuit to batt+" (błąd 8) lub zbyt mała rezystancja obwodu co prawie na jedno wychodzi. Może jakiś gryzoń naciął przewody i coś zwiera :?:
A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam wszystkich forumowiczow!

Jestem nowy na forum i mam problem ze świeżo kupioną e46. Przez całe świeta czytałem różne tematy na forum i jak dotąd nie znalazłem konkretnych rozwiązań. Spodziewam sie że mój problem może być bardziej kompleksowy dlatego nowy temat.

 

Po teście INPA wyskakują mi następujace błędy i nie wiem jak to interpretować. Oto odczyty:

 

8 Gluehanlage

Error frequency : 50

Gluehkerzen bzw. Gluehrelais defekt Fehler momentan vorhanden

Errorcode: 08 48 32 24 48 A8 55 00 00 00 00-------------------------------------------------------------

 

5 Nadelbewegungsfuehler

Error frequency : 50

Signal Unterbrechung oder KS nach B+ Fehler momentan vorhanden

Errorcode: 05 44 32 24 48 A8 55 00 00 00 00-------------------------------------------------------------

 

27 Kuehlmittelheizung

Error frequency : 50

Ansteuerung Unterbrechung oder KS nach B- Fehler momentan vorhanden

Errorcode: 1B 44 32 28 8C A8 55 00 00 00 00 =============================================================

 

Ponadto w zakładce 'Status', 'Analog 2' martwi mnie wskazanie Luftmasse [kg/h] - skala kończy się na 16, a u mnie wyskakuje 41,46.

 

Mam więc następujące wątpliwości:

1. Kod błędu 8 - czyli problem ze świecami żarowymi lub przekaźnikiem. Jak i co powinienem sprawdzić? Auto odpala lepiej na ciepło niż na zimno (choć przy obecnej "wiośnie"

tej zimy, ciężko o zimny start).

 

2. Kod błędy 5 - Needle motion sensor, czyli pierwszy wtryskiwacz (po wykasowaniu wywala go na nowo, jak tylko włączę zapłon). Na angielskim forum przeczytałem, że powodem może być brudny kolektor (EGR, MAP i MAF) i że jego przeczyszczenie może pomóc. I tu pytanie - czy po 200 tkm przebiegu warto zdjąć kolektor i czyścić go razem z czujnikami? Czy sama ta operacja może rozwiązać problem? Jeśli nie to co mam sprawdzić?

 

3. Kod 27 - układ dogrzewania płynu - to zostawiam na deser, wiec na razie o tym nie myślę.

 

4. Luftmasse na poziomie 41,46 - czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzony przepływomierz? Czy może coś innego?

 

Dodam jeszcze, że auto przyśpiesza raczej dobrze i równo, spalanie raczej w normie (z dwoma osobami i wypchaną po brzegi budą - 7,3 l/100km - jazda niemiecka autostrada 140-160kmh). Napisałem "raczej" bo to jedyne e46 320d jakim jeździłem i nie mam punktu odniesienia.

 

 

Z góry dziękuje za pomoc, wskazówki i wyrozumiałość :wink:

pozdrawiam, Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem wspomnieć o jeszcze jednym objawie.

Przy przyspieszaniu między 1500 a 2000 obr/min. auto wydaje bardzo głośny basowy dzwięk. Wrażenie jest takie, jakby wibrowała/rezonowała cała buda.

Na pierwszym biegu jest niezauważalny, na drugim delikatny, wystepuje w pełni na 3,4 i 5tym biegu. Czy moze to wskazywać na nieprawidłowe spalanie (uszkodzony wtrysk i/lub przepływomierz)??

 

Jeszcze raz dzieki, Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy błąd, czyli "świece" to zazwyczaj właśnie świece - M47 nie ma sterownika, tylko prosty przekaźnik, który zazwyczaj się nie psuje - a jesli nawet, to łatwo to sprawdzić - poniżej 5 stopni świece zaczynają grzać, więc podczas "zimnego rozruchu" wystarczy albo przytknąć żarówkę do jedej ze świec, albo zdjąć czarną pokrywę ze skrzynki kompa i tam jest duża czarna wtyka - tam pomierzyć napięcia. A świece i tak i tak trzeba wymienić - najlepiej w ramach "obsługi pozakupowej" - tylko ostrożnie i z głową ;).

 

Drugi błąd to błąd wtrysku sterującego - najłatwiej sprawdzić czy wtyczki są całe, czy okablowanie nie jest uszkodzone, dopiero później myśleć o wymianie wtryskiwacza. Generalnie wtrysk sterujący to jeden z czujników odpowiadający za odpowiedni kąt wtrysku, a to z kolei odpowiada za spalanie, moc.

 

Trzecia sprawa to elektryczny podgrzewacz płynu - nie jest to błąd krytyczny, ale i też naprawa może okazać się prosta - wymontowanie to chwila moment, naprawa możliwa o ile nie boisz się lutownicy, jeździć można całkiem bez tego, ale musisz się liczyć z wolniejszym nagrzewaniem się auta, a przez to większym spalaniem.

 

Co do głośności podczas pracy - w M47 znaną usterką jest pękanie układu wydechowego oraz wypracowywanie się łącznika elastycznego wydechu. To wpływa bezpośrednio na głośność, zwłaszcza pod obciążeniem. Może być też tak, że wydech zamontowany jest w stanie "stresu" - naprężenia, i musiałbyś poszukać w którym miejscu - zazwyczaj naprężona jest pierwsza rura z katalizatorem w miejscu mocowania do turbo.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam wisniaaaa Miałem identyczne problemy co ty. Poradziłem sobie narazie tylko z jednym mianowicie z wtryskiem. Trzeba bylo zregenerować cewke. Ale nie moge sobie poradzic ze swiecami, wibracjami i tym podgrzewaczem. Swiece sprawdzalem kazda ma opornoc tak od 1.8 do 2 ohma (mierzyłem na wtyczce od przekaźnika) , przekaznik rowniez dostaje napiecie. takze niewiem czemu ten błąd wyskakuje. Niewiem jak sie zabrac za podgrzewacz i gdzie szukac tego dudnienia/wibracji. Prosiłbym o podpowiedz gdzie szukac przyczyny tych usterek. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, mam do Was prośbę bo na mechaników nie mam co chyba za bardzo liczyć. Jak im nie wskażę palcem, to nie zrobią, a diagnosty, który by w Zawierciu dobrze coś i od siebie mądrze pokierował człowieka nie znalazłem.

 

Jestem po większym remoncie autka tzn. wymieniałem uszczelkę pod głowicą, potem jeszcze 2 razy zawoziłem auto na reklamację i teraz chcę rozprawić się z innymi bolączkami, tym razem w oparciu o forum.

 

1. Jak ubywał płyn chłodniczy tak ubywa, nawet bardziej i wymiana uszczelki guzik pomogła, a do tego został jeszcze wymieniony termostat na nowy, nowy zbiorniczek i wąż wody - i [BAD]. Teraz będę z kolegą walczył. Mam nadzieję, że znajdziemy przyczynę.

 

2. Teraz gorzej, bo wyskoczyły mi w INPIE 2 błędy: 115 i 171. Od razu mówię, że duuużo o tym czytałem na forach. Niestety rozbieżności są naprawdę duże bo u jednych to przepływka, u innych odma, sonda u jeszcze innych coś innego.

 

Dlatego powiem jak jest u mnie: Generalnie autko nareszcie dobrze chodzi, tak jak przed wymianą uszczelki pod głowicą (zobaczymy jak długo). Choć komputer pokazał błędy, to nie pokazuje się mi check engine (albo ktoś kiedyś usunął tą kontrolkę albo jej po prostu nie mam) ale obroty są w normie, nie falują, autko przyśpiesza żwawo i generalnie myślę, że się fajnie jeździ.

 

Męczą mnie jednak te 2 błędy, często zdarza się, że zabuczy coś za kolektorem i przewiduję, że to odma jest do wymiany. Wstawiam też filmik, który nagrałem analizując autko na INPIE. Jeśli coś możecie mi podpowiedzieć to było by super chłopaki :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=tfw8WV7FAlM&feature=youtu.be

 

Pozdrawiam

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz max zubożenie mieszanki, czyli silnik wyłapuje gdzieś "lewe" powietrze (nie zmierzone przez przepływke). Najczęściej przyczyną jest ODMA.

 

 

Dzięki, czyli potwierdzasz moje przewidywania.

 

Ale np czy oba błędy może wywoływać odma? (115 i 171)

 

Pytam, bo na forum czytałem, że błąd 171 bardziej związany jest z termostatem - choć u mnie był wymieniany na nowy 3 miesiące temu.

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, żebym Cię dobrze zrozumiał:

uruchomić INPE i na uruchomionym silniku zrobić print screeny tego co nagrywałem tak?

 

Mam jeszcze pytanie, co się dzieje ze screenami z inpy? Gdzie one się zapisują? Kiedyś je robiłem ale nie mogłem ich znaleźć, a potem zaczęło mi je drukować gdy włączyłem drukarke :duh:

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, LiveData już mamy na filmiku powyżej. Mi chodzi o screeny błędów, które się zapisały w pamięci ECU. Screen wklejasz choćby do PAINTA i wrzucasz do wątku przez wybrany serwis hostingowy. W INPA nic nie kombinujesz z drukowaniem itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, ok Dzięki :) Screeny już zrobiłem ale w takim razie nie wklejam.

 

Hm.. czyli tak:

 

171: Czyli możliwe, że odma - tzn. tak obstawiam z dwóch powodów. Po pierwsze buczy, a po drugie... chyba dawno nie była wymieniana (z 50 tyś km). Poprawcie mnie jeśli się mylę ;)

 

ale 115 mnie hm... zastanawia, bo kolega OskiUK pisze, że to czujnik pod kolektorem, a w innych tematach czytałem, że ludzie pisali że ten błąd to czujnik w termostacie i teraz nie wiem. Tak czy siak coś z temperaturą.

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temostacie nie ma czujnika, tam jest grzalka;) Jak otwierasz korek oleju na pracujacym silniku zassysa go?

 

OK, dobrze wiedzieć :wink:

 

 

Byłem teraz się przejechać, na ciepłym silniku (90stopni) otworzyłem korek oleju i wywalał olej i wydmuchiwał powietrze :/ Dodatkowo słychać było takie buczenie dziwne.

 

Jakbym przybliżył głowę do otworu to by mi zrobił trwałą ondulację bez pomocy fryzjera. Co to może być za objaw??

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wydmuchuje to na 99% masz zapchana odme luz gumowy przewod od pokrywy zaworow do odmy.

 

Dziękuję :) Czyli jedna kwestia trochę mi się klaruje, odma lub przewody (pewnie wymienię wszystko). Tym bardziej, że przepływkę raczej wykluczam.

 

Został w takim razie problem z błędem 115! :duh: Hm... czyli mówicie, że to może być niesprawny czujnik (temperatury?? ) pod kolektorem?

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.