Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w każdym innym aucie, przed "dawaniem w palnik" jednak rozgrzałbym silnik :D

 

Jeżeli masz na myśli sytuację, w której przełączasz się z trybu spalinowego na elektryczny, a po jakimś tam czasie potrzebujesz awaryjnie wcisnąć gaz do dechy, to problem praktycznie nie występuje. Bateria starcza na maks 30-35km, więc w międzyczasie olej nie zdąży ostygnąć.

W trybie mieszanym, silnik będzie się od czasu do czasu włączać, utrzymując temperaturę.

 

 

 

http://www.bimmerfest.com/images/2016/BMW-F30-PHEV-330e-cooling.jpg

 

Jeżeli dobrze rozumiem ten obrazek to system chłodzenia jest wspólny dla skrzyni/silnika elektrycznego/spalinowego.

Niestety nie ma wskaźnika temperatury płynu chłodniczego, więc ciężko mi powiedzieć jak jazda na samym silniku elektrycznym wpływa na temperaturę chłodziwa.

 

Gdy skończy się bateria, i załącza się ICE, temperatura oleju w silniku rośnie bardzo szybko. Czy szybciej niż w normalnej benzyznie bmw? Nie wiem, nie mam porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Jak oceniasz twardość zawieszenia m?

Tak jak pisałem zawieszenie to majstersztyk i nie widzę sensu dopłacania do adaptacyjnego nie jest ani za twarde ani za miękkie już nie mówiąc ze auto wcale nieprzychyla sie na zakrętach, kuzyn jeździ nowa a6 w sline i po jeździe piątka stwierdził będąc w szoku ze zawieszenie jego audi to złom w porównaniu do BMW :lol:

 

Panowie czyli mam rozumieć że Xdrive będzie tak samo nisko stał jak RWD przy zawieszeniu M ?

 

Jak by mógł ktoś zorientowany w temacie powiedzieć czy 11-13s tego filmu to ten sam samochód?

Na innych ujęciach jest wyższy, tylko na tym wyglada jak lubię.

A może adaptive drive reguluje także wysokośc?

Prosił bym o wypowiedź użytkowników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można dokupić sprężyny niższe, AC Schitzer zawsze miał w opcji, nawet dla xDrive, nie wpływało to na adaptacje.

 

Zawsze można, ale po co jeżeli by się okazało iż można zamówić takie jak z 11-13s.

Druga sparawa to przy wymianie spręzyn na krótsze najlepiej amienić amory - kiedyś jeżdziłem takim co tylko spręzyny były wymienione i była tragedia

Zacząłem się zastanawiać czy Adaptiv drive reguluje wysokość, czy na tym filmie na tym 1 ujęciu jest inne auto np z zawieszeniem M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oceniasz twardość zawieszenia m?

Tak jak pisałem zawieszenie to majstersztyk i nie widzę sensu dopłacania do adaptacyjnego nie jest ani za twarde ani za miękkie już nie mówiąc ze auto wcale nieprzychyla sie na zakrętach, kuzyn jeździ nowa a6 w sline i po jeździe piątka stwierdził będąc w szoku ze zawieszenie jego audi to złom w porównaniu do BMW :lol:

 

Panowie czyli mam rozumieć że Xdrive będzie tak samo nisko stał jak RWD przy zawieszeniu M ?

 

Jak by mógł ktoś zorientowany w temacie powiedzieć czy 11-13s tego filmu to ten sam samochód?

Na innych ujęciach jest wyższy, tylko na tym wyglada jak lubię.

A może adaptive drive reguluje także wysokośc?

Prosił bym o wypowiedź użytkowników.

 

 

Ktoś coś może jeszcze doda od siebie.

Ktos co porównywał te zawieszenia lub ma. (AD vs M pakietowe).

Potrzebuje wiedzieć które jest najtwardsze i najlepiej sie auto prowadzi.

Z góry dziekuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przy okazji serwisu mojej trójki przejechałem się wreszcie: 530xd oraz m550i. Kiedy byłem poprzednio u dealer'a na stanie było tylko bojowe 520d w m-paku :8)

 

530xd: co by tu o nim... no właśnie, w sumie to moje wrażenia są ambiwalentne. Przyzwoite auto, osiągi w porządku, prowadzi się bez zarzutu. Takie auto dla 50+, nie ma się specjalnie do czego przyczepić ale i nic nie powoduje szybszego pulsu. Dobre auto na co dzień, bardziej jednak na trasy niż do miasta bo to już kawał auta. Ja mam już w dużym mieście problem upchnąć trójkę a G30 jest sporo większe. Prowadzi się lepiej od F10, ale gdybym miał świeżą F10 to bym nie myślał o zamianie na G30. Nie podobały mi się elektroniczne zegary - dla mnie festyn, szczególnie na sporcie.

 

m550i: Niby fajne auto gdyby nie ten xdrive - jest skutecznie, ale ze zbyt dużą asekuracją. Szczerze to nie do końca kumam sens tego modelu - słabsze wersje są imho wystarczające dla codziennego wozidła a na sportowo jest M5 :roll: Dla fun'u dużo lepsze są mniejsze modele. Tu mamy taki krążownik z zabójczymi osiągami ale całościowo, dla mnie to przesada. Myślę, ze to fajna opcja na Stany - jest mocne V8, spore auto i taki charakter tam chyba bardziej pasuje.

 

Nie przekonuje mnie tez do końca dizajn nowej 5... może z czasem. W obu sztukach coś skrzypiało na środkowej konsoli :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nowa 5ka w końcu wygląda z przodu jak auto - F10 jest strasznie krowiasta.

 

Co do diesla - F10 jeździło gorzej niż Audi A6 z 272 KM pod maską. CHyba BMW ma motory dieslowe po prostu bardziej "odcinające kierowcę" od wrażeń z jazdy niż konkurent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji serwisu mojej trójki przejechałem się wreszcie: 530xd oraz m550i. Kiedy byłem poprzednio u dealer'a na stanie było tylko bojowe 520d w m-paku :8)

 

530xd: co by tu o nim... no właśnie, w sumie to moje wrażenia są ambiwalentne. Przyzwoite auto, osiągi w porządku, prowadzi się bez zarzutu. Takie auto dla 50+, nie ma się specjalnie do czego przyczepić ale i nic nie powoduje szybszego pulsu. Dobre auto na co dzień, bardziej jednak na trasy niż do miasta bo to już kawał auta. Ja mam już w dużym mieście problem upchnąć trójkę a G30 jest sporo większe. Prowadzi się lepiej od F10, ale gdybym miał świeżą F10 to bym nie myślał o zamianie na G30. Nie podobały mi się elektroniczne zegary - dla mnie festyn, szczególnie na sporcie.

 

m550i: Niby fajne auto gdyby nie ten xdrive - jest skutecznie, ale ze zbyt dużą asekuracją. Szczerze to nie do końca kumam sens tego modelu - słabsze wersje są imho wystarczające dla codziennego wozidła a na sportowo jest M5 :roll: Dla fun'u dużo lepsze są mniejsze modele. Tu mamy taki krążownik z zabójczymi osiągami ale całościowo, dla mnie to przesada. Myślę, ze to fajna opcja na Stany - jest mocne V8, spore auto i taki charakter tam chyba bardziej pasuje.

 

Nie przekonuje mnie tez do końca dizajn nowej 5... może z czasem. W obu sztukach coś skrzypiało na środkowej konsoli :roll:

 

 

Nie żartuj, v8 na USA... tam jak pojedziesz 150 ba autostradzie to policjant może zacząć strzelać :mrgreen:

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po trasie autostradowej z Niemiec do Polski łącznie ponad 1000km.Wrażenia z jazdy 530i jak najbardziej pozytywne.Średnio 180 na zegarze z porywem do 210(oczywiście po niemieckiej stronie)Spalanie średnio 9.5l.

Wyprzedzałem a raczej zjeżdzali praktycznie w 95%

Auto daje więcej frajdy właśnie przy wyższych prędkościach.Idzie jak przyklejone.Prowadzi się pewnie.Zero zmęczenia chyba dzięki pakietowi M.Ten silnik gorzej reaguje na kick down do 100.ale na trasy jest super.

Jedynie do Map mam zastrzeżenia.Auto niby nowe a po Polskiej stronie pod Łodzią nie widzi autostrad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawigacja to jakaś porażka - w Krakowie tylko główne ulice są pokryte, a te "mniej główne", ale też uczęszczane - już nie.

Natężenie ruchu też "tak sobie działa"

 

Co do silnika to mam wrażenie, że zarówno przy spokojnej, jak i szybkiej jeździe pali tyle samo

 

Tryb Eco Pro jest niezły - auto faktycznie ma niski współczynnik oporu powietrza - po wysprzęgleniu prawie nie hamuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
.Średnio 180 na zegarze z porywem do 210(oczywiście po niemieckiej stronie)

 

Szacun, czego to ludzie nie wymysla...

Rozumiem 1000km w 6,5h? Rewelacja.

:roll:

Przestań, odcinków, o ile nie jedziesz w nocy gdzie można więcej jak 140 ciągle jechać w de jak na lekarstwo... można od czasu do czasu pociągnąć ale zaraz hamowanie...

 

Sent with handy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M550ix to bardzo fajny model, który przy osiągach M5 ma znacznie niższe koszty utrzymania i zakupu. Jak najbardziej ma sens.

 

A co do V8, po PL jeździ sporo V8, a po Ameryce wbrew pozorom wcale nie tak dużo więcej. Z tego co ja widziałem, to V8 raczej króluje w pickupach, k tórych u nas nie ma, a to też raczej starszych, bo większość aut tam ma V6 jak już. Zresztą popularne tam np. Toyoty nie mają V8 dostępnego w większości aut mniejszych niż SUV/największe sedany. Tak samo widziałem wiele serii 3, ponad 90% miało R6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ma ktoś porównanie jeśli chodzi o zawieszenia w G30 ? Rozważam zawieszenie M vs DDC, planowane koła to 19".

Jeździłem na jednym i drugim, M mi się bardzo podobało, natomiast zastanawiam się czy nie będzie zbyt twarde na codzień. Z DDC również jeździłem, ale kombi (nie wiem jak jest w limuzynie), bujało jak na kutrze rybackim i miałem wrażenie odizolowania od drogi, prawie jak w Audi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupując 5kę wiele osób zastanawia się, czy wziąć silnik 530i czy 520d, wychodząc z założenia, że diesel pali znacznie mniej.

Dla tych, co mają wątpliwości podzielę się obserwacją - po dwóch miesiącach w końcu jakaś "większa trasa się nadarzyła" - Tarnów - Kraków na A4 (wiem, że to nie jest nie wiadomo co, ale do tej pory jeżdziłęm "miejsko-podmiejsko)

 

Trybu EcoPro nie polecam - reakcja na gaz jest bardzo opóźniona; ta połowa sekundy (zanim auto zacznie się zbierać) może przesądzić o naszym być albo nie być :)

 

Jdnak to, co mnie zaskoczyło pozytywnie, to jazda w trybie Comfort - przy prędkościach z zakresu 140-160 auto spaliło ... 7,8 litra benzyny.

Dodam, że na trasie zwykłymy drogami, gdzie trzeba grzecznie jechać za sobą z prędkością nie większą niż 90, schodzi się do 6,9.

Jeżdżąc po Krakowie w dużych korkach przekraczam 9,5

 

Ciekawy jestem, jak sprawuje się 520d, z czystej ciekawości, bo parę osób mnie się pytało i nie potrafiłem im odpowiedzieć - obstawiam, że od w/w wartości trzeba coś odjąć - zastanawia mnie tylko, czy 1,2 czy może 3 litry

 

ktoś podzieli się swoimi odczuciami?

 

Dodam, że jeżdżę "spokojnie" - tzn. nie "piłuję" np. przed wzniejsieniem, aby zaraz potem hamować, gazu używam wtedy, kiedy trzeba, przewidując zachowanie ludzi oraz znaki drogowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim 530i zrobiłem na dzień dzisiejszy 1700km w tym jest trasa B-B - Warszawa.

Do Twoich wyników muszę dodać 10% ale wolno nie jeżdżę.

Spora część trasy do Warszawy w przedziale 180-200km/h (odcinek S8), ostatnio sporo po mieście

i średnie 9,8l/100km z ostatnich 1100km.

Generalnie jestem miło zaskoczony spalaniem. Przy moich przebiegach rzędu 30.000km

rocznie imo niewielka (pewnie ok. 3l/100km) różnica w spalaniu pomiędzy 530i a 520d nie rekompensuje w żaden

sposób dramatycznej różnicy w osiągach (jeździłem testowym 520d ~200km zrobiłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wrażenia miałeś z jazdy 520d - pytam z ciekawości, bo "dramatyczna różnica" brzmi ... dramatycznie

Ja jeździłem testowo 530d i to auto nie dla mnie, nie czułem, aby jechało, więc nawet nie myślałem o 520d - aczkolwiek lekko kusiło, bo kilka osób wyrażało zadowolenie z jazdy. Ostatecznie jednak odstraszyła mnie niepewna przyszłość diesli plus podobna cena - oraz lepsza dynamika benzyny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

530i vs 520d to różnica ~60PS ~2s 0-100kmh/h

Dla mnie to jest więcej niż wyczuwalne. A przy podobnej cenie dla mnie temat

520d wogóle nie istniał tak samo jak nie istniał temat 530d bo osiągi zbliżone

do 530i a cena ~60kPLN wyższa. Jeśli chodzi o różnice 530i vs 530d to na podstawie

własnych doświadczeń ~2l mniejsze spalanie w 530d a różnica w przyspieszeniu nie

taka znowu wielka. Przede wszystkim zupełnie inne są odczucia bo diesel po początkowym

kopie potem już tylko słabnie a w benzynie na odwrót. Generalnie odczucie dla mnie jest

takie że 530d jest znacznie szybsze, czego nie potwierdzają liczby. Prawda jest taka że jest

podobnie bo moc ciut wyższa w 530d ale za to 530i jest lżejsze (100kg). Co ciekawe, minimalnie bo

minimalnie, ale jednak 530i ma lepszy stosunek masa/moc więc realnie te auta muszą jechać

bardzo podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ciekaw jestem 530i, jeździłem 520d i 530d. Dwulitrowy diesel stanowczo za słaby, trzy litry w naszych warunkach akcyzowych słabo opłacalny, nadrabia co prawda momentem obrotowym :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.