Skocz do zawartości

Steptronic jest wolniejszy do 100km/h od sportowej?


felixo

Rekomendowane odpowiedzi

Kopie raz jak zaczynasz gwałtownie przyśpieszać tak? A potem już płynnie? Bo takie miałem wrażenie po jeździe testowej. Ale to była za krótka jazda. Nie chcę sobie pleców zmasakrować, wolę się upewnić jak to działa :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Felixo,

Pewnie o tym wiesz, ale tak na wszelki wypadek, żeby nie być w gorącej wodzie kąpanym (bo w tym wątku mowa o przyspieszeniach).

 

Jak odbierzesz już pachnący nowy wóz to w okresie dotarcia nie przekraczaj 160 km/h i nie wchodź za bardzo w wysokie obroty. Po prostu nie przesadzaj z przyspieszaniem. Zobaczysz że samochód odwdzięczy Ci się w kolejnych latach eksploatacji.

Niektórzy twierdzą, że dzisiejszych silników w BMW już się nie dociera, ale ja w to do końca nie wierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rodzina pochodzi z Poznania. Mam w genach zamiłowanie do porządku i rzetelności. :)

 

Przeczytałem już instrukcję. Do 2000km nie można przekraczać 150km/h oraz obrotów powyżej 3 tys. Nie zamierzam także wtedy jeździć na zbyt niskich obrotach (eco pro). Na zimnym pedał gazu traktuję delikatnie. I tak dalej. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Czo wy z tym kopaniem? :lol: Ja nic nie czuję. Dopiero w trybie SPORT/SPORT+ lub w trybie sportowym skrzyni. Felixo, wszystko zależy jak operujesz pedałem gazu, jeśli masz cegły pod podeszwami, to będzie Cię "kopało" :lol:

 

Z tym docieraniem to najlepsze są teorie panów z ASO. "Te silniki są już tak ciasno spasowane i dotarte, że nie trzeba". "Pierwsza zmiana oleju to tak po roku dopiero albo przy 15000 km." No więc ja i do 3000 nie przesadzałem, tryb SPORT+ to dopiero po 3500 km, a niedługo szykuję się do pierwszej zmiany oleju po 5000 km.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Różnica 0,5 sekundy na korzyść sportowej...

 

Ciekawe czy z tej zwykłej da się wyxisnąć więcej. Co by się stało jakbym w neutralu trzymał auto na obrotach i nagle wrzucił D? Zadziała jak launch control?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica 0,5 sekundy na korzyść sportowej...

 

Ciekawe czy z tej zwykłej da się wyxisnąć więcej. Co by się stało jakbym w neutralu trzymał auto na obrotach i nagle wrzucił D? Zadziała jak launch control?

 

Najbliższe symulacji LC to trzymanie na hamulcu i lekkie trzymanie obrotów a potem puszczenie hamulca gaz w podłogę...ALE,ALE, to ponoć nie jest zdrowe dla skrzyni.

 

Pamiętaj ze to skrzynia hydrokinetyczna czy jak sie to tam dokładniej nazywa. Polega na tym, ze jak ruszasz to na początku silnik i napęd nie jest spięty na sztywno tylko rozpędza sie poprzez turbiny i olej. Stad przy ruszaniu takie wrażenie jakby sie miało skrzynie cvt:P jak prędkość obrotowa sie w miarę wyrówna to spina sie na sztywno. To nie trwa długo ale to jedna wielka strata mocy:)

 

Być moze w launch control jest to krótsze i bliższe czegoś co w manualu byś osiagnął "strzelając" ze sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Różnica 0,5 sekundy na korzyść sportowej...

 

Ciekawe czy z tej zwykłej da się wyxisnąć więcej. Co by się stało jakbym w neutralu trzymał auto na obrotach i nagle wrzucił D? Zadziała jak launch control?

 

Świetny plan :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Różnica 0,5 sekundy na korzyść sportowej...

 

Ciekawe czy z tej zwykłej da się wyxisnąć więcej. Co by się stało jakbym w neutralu trzymał auto na obrotach i nagle wrzucił D? Zadziała jak launch control?

 

Chyba nie....................................

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Różnica 0,5 sekundy na korzyść sportowej...

 

Ciekawe czy z tej zwykłej da się wyxisnąć więcej. Co by się stało jakbym w neutralu trzymał auto na obrotach i nagle wrzucił D? Zadziała jak launch control?

 

Najbliższe symulacji LC to trzymanie na hamulcu i lekkie trzymanie obrotów a potem puszczenie hamulca gaz w podłogę...ALE,ALE, to ponoć nie jest zdrowe dla skrzyni.

 

Pamiętaj ze to skrzynia hydrokinetyczna czy jak sie to tam dokładniej nazywa. Polega na tym, ze jak ruszasz to na początku silnik i napęd nie jest spięty na sztywno tylko rozpędza sie poprzez turbiny i olej. Stad przy ruszaniu takie wrażenie jakby sie miało skrzynie cvt:P jak prędkość obrotowa sie w miarę wyrówna to spina sie na sztywno. To nie trwa długo ale to jedna wielka strata mocy:)

 

Być moze w launch control jest to krótsze i bliższe czegoś co w manualu byś osiagnął "strzelając" ze sprzęgła.

 

Nie wiem jak w benzynach, w tym 320d kilka postów wyżej LC startuje z 3 tys. obrotów. W moim 118i nawet w serii trzymając wcisnięty hamulec zrywało przyczepność tylnej osi przy 2300-2400 i przód stał a tył zaczynał tańczyć. Więc nie ma opcji żeby osiągnąć to co w LC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w zwykłym automacie jest przecież sportowy tryb, prawda?

I wtedy to to samo co sportowa skrzynia tzn osiągi.

 

Pomijając kwestie czy różnice między tymi skrzyniami to tylko soft czy faktycznie sportowa zmienia biegi te kilka milisekund szybciej czy coś jeszcze. To największa to właśnie launch control co widać na filmie, który wrzucił ktoś wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sportowym trybie osiągi obu skrzyń są takie same.

Różnicą jest tylko launch control

Mieliśmy ten temat na f30-forum.de

Skrzynie są takie same, różnica to inny lewarek i łopatki na kierownicy.

Softwarowo- inny soft który bardziej "brutalnie" zmienia biegi.

Na Sport+ jest to samo.

http://www.f30-forum.de/board1-f30-f31-f32-f33-f34-f35-f36-forum-allgemein/board4-motor-getriebe-auspuff/69-unterschied-normale-automatik-und-sportautomatik/#post1109

Edytowane przez Bad_Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj kolejny test tym razem zwykły automat. Patrz 18 minuta i 13 sekund

 

320d LCI 190KM 0-100 w 7.18 sekundy. To by jednak przeczyło tezie, że z launch control jest szybciej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Po paru sekundach filmu widać ,że juz ktoś go pozbawił (w nowym aucie) prawej końcówki wydechu :-) - styl jazdy również :mad2: - typowy "ruskij czeławiek" .. :norty: :norty: :norty:

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xdrive na suchym katalogowo jest wolniejszy od tylnego. Bo większa masa auta.

TAK, ale dotyczy to modeli z silnikami o mocy do mniej więcej 250 KM. Modele z napędem X-drive z mocniejszymi jednostkami mają szybszy start od napędu RWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W ostatnim motorze jest porównanie BMW F30 320D (190 KM) ze skrzynią sportową w wersji kombi z najnowszym Audi A4 2,0 tdi (190 KM) z automatem i też w wersji kombi.

Mega pozytyw dla BMW za osiągi! :cool2: Pomiary testowe poniżęj:

BMW 0-100 km/h - 7,3 s :cool2: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Audi 0-100 km/h - 8,4 s :wink:

 

Wygląda na to że dobre zestrojenie auta robi swoje... :mrgreen: Wspomnę że masa aut jest identyczna :mrgreen: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A ja dziś testowałem pierwszy raz Launch Control :twisted: Sucho bylo, 3*C. Paliwo V-Power Racing 100. 2 pomiary w sumie, od 0-100 km/h, pierwszy 5,9 s, drugi 5,8 s, czyli tak jak w oficjalnej specyfikacji.

 

I screenik z appki M Power Meter :lol:

 

http://i67.tinypic.com/nycp04.png

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim motorze jest porównanie BMW F30 320D (190 KM) ze skrzynią sportową w wersji kombi z najnowszym Audi A4 2,0 tdi (190 KM) z automatem i też w wersji kombi.

Mega pozytyw dla BMW za osiągi! :cool2: Pomiary testowe poniżęj:

BMW 0-100 km/h - 7,3 s :cool2: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Audi 0-100 km/h - 8,4 s :wink:

 

Wygląda na to że dobre zestrojenie auta robi swoje... :mrgreen: Wspomnę że masa aut jest identyczna :mrgreen: :norty:

 

A czy to audi 2.0tdi jesli nie jest quattro to nie ma czasem jakiegos dziadowskiego automatu typu multitronic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.