Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś skusiłem się na zakup resztek bmw dixi.

Za cenę 1200 złotych nabyłem: ramę, komplet kół, prawie całe zawieszenie z resorami oraz układ kierowniczy. Istnieje jeszcze perpspektywa zakupu kierownicy, opon oraz kompletnego mostu.

Mam także kilka namiarów na osoby, które posiadają silniki oraz skrzynie biegów do tych aut.

Mój plan jest prosty najpierw wypiaskuję i ocynkuję ramę a następnie zrobię resztę:)

Poważniej rzecz ujmując jeżeli po zrobieniu ramy odkryję numery to na ich podstawie spróbuję ustalić jakie było do niej zamontowane nadwozie.

Jeżeli mi się to nie uda to zamontuję taki rodzaj nadwozia jaki uda mi się kupić (w bmw dixi podwozia oraz silniki były takie same - montowano do nich natomiast różne nadwozia).

W między czasie będę kompletował części i remontował te które mam.

Jeżeli macie informacje o częściach do bmw dixi to będę za nie wdzięczny.

Do zakupu "szczątek" bmw dixi zachęciła mnie: cena, prosta jak budowa cepa konstrukcja auta oraz możliwość remontu w szopie (mam niestety mało miejsca). Ceny używanych części do dixi też nie są zbyt wygórowane.

Jeżeli kogoś to interesuje to mogę zdawać relacje z przebiegu prac.

 

 

http://img370.imageshack.us/img370/3994/dixi8sr.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img241.imageshack.us/img241/2363/dscn14354oz.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img241.imageshack.us/img241/9389/dscn14361ih.jpg

 

http://img241.imageshack.us/img241/1695/dixi57fq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki za słowa wsparcia... wiem, że to co widać na fotkach nie przypomina auta ale na upartego można złożyć z tego całe podwozie. Brakuje jedynie przednich amoryzatorów ciernych (stanowią je dwie trące o siebie tarcze podobne do tarcz sprzegłowych zamontowane na wahaczach) oraz piast.

Po niedzieli mam zamiar pomierzyć ramę i jeżeli wszystko będzie ok to zawiązę ją do piaskowania a po wygładzeniu starych spawów (nie fabrycznych - rama w fabryce była nitowana) do ocynku.

Mam już także ksero katalogu części oraz instrukcję do dixi:)

Niestety czasy kiedy można było kupić za niewielkie pieniądze kompletne auto do remontu minęły dawno temu:( dlatego muszę pracować na tym co udało mi się kupić.

Edytowane przez ROBERT MALINOWSKI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie opisuj wszystkie kroki na forum.... to wydaje mi sie az nieprawdopodobne co planujesz :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

Z kad wezmiesz samo nadwozie do takiego autka??

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie az nieprawdopodobne co planujesz :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

Mi też:) ale po tym jak przwiozłem na lawecie ruinę w postaci bmw 1602 i doprowadziłem ją do porządku to jestem dobrej myśli... poza tym mój kolega ma dwie sztuki bmw dixi więc mam gdzie podglądać:)

 

 

Z kad wezmiesz samo nadwozie do takiego autka??

 

Mam znajomego który zajmuje się starymi autami i jeździ po Europie szukjąc części do nich więc na pewno coś się trafi:)... parę lat temu na giełdzie w Szczecinie "było widziane" kompletne nadwozie do dixi:)... pewnie gdzieś są także jeszcze jakieś inne.

 

aaaaaaaaaa w Jeleniej Górze mieszka facet który ma resztki nadwozia do dixi karosowanego przez firmę Ihle... takiego nadwozia jakiego nie ma w Polsce żadna z wyremontowanych dixówek... nadwozie przypomina kształtem łódeczkę. Rozmawiałem z nim... na razie nie chce go sprzedać ale może kiedyś:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekne plany :modlitwa: patrzac na twoja czerwona niunie wierze ze z dixi bedzie efekt podobny :jawdrop: poki co niewiele z tej dixi masz ale skoro elementy nie sa drogie to nie widze problemu :) swoja droga to az sie nie chce wierzyc ze bmw w tamtych latach bylo na terenie polski i tak sie ostalo kilka czesci . chyba ze te czesci maja inna historie

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZACUNECZEK! :cool2:

 

Sam jestem ciekaw jak będzie wyglądała sprawa części blacharskich i jak będzie z ich dostępnością :) Można śmiało powiedzieć że podstawy są :D

 

Kiedyś przymierzałem się do BMW 700 Luxus z 1965r. ale niestety zabrakło mi zaplecza finansowego :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy krok mam już za sobą.

Najpierw zmierzyłem ramę i przyjżałem się czy nigdy nie była przerabiana. Wszystko wyglądało ok. Następnie przy pomocy flexa i kilku pilników wygładziłem miejsca starych spawów (ktoś kiedyś wzmocnił ramę... podobno w celu budowy MG). Zastanawiałem się czy nie wyciąć tych wzmocnień ale po namyśle doszedłem do wniosku, że ktoś zrobił to dobrze i ewentualne "wcinki" mogą spowodować jej uszkodzenie. Trochę poskakałem po ramie aby sprawdzić czy sprężynuje czy też odmówi współpracy i zwyczajnie sie wygnie. Nie wygjęła się:)

Natępnie zawiozłem ramę do piaskowania i ocynkowania (odbiór z cynkowni w najbliższą środę:) )

Niestety na ramie nie ukazał się żaden numer :cry2:

Szkoda ponieważ w między czasie znalazłem w mądrej księdze opis w jaki sposób numerowane były te ramy.

Okazało się również, że rama może być następującego pochodzenia:

1. W 1927 roku frima Dixi Automobile (Fahrzeudfabrik Eisenach) kupiła w Anglii licencję na produkcję samochodów Austin Seven - pierwsze 100 sztuk tych aut przejechało do zakładów macierzystych koleją i po przerobieniu układu kierowniczego trafiło do sprzedaży - muszę sprawdzić czy na ramie po prawej stronie nie dziur po miejscu mocowania kolumny kierowniczej

2. Rama mogła być wyprodukowana przez Dixi Automobile w latach 1927-29 do modelu 3/15 PS - pomimo iż BMW twierdzi, że produkuje auta od roku 1928 to zakłady w Eisenach zakupiła 14 listopada 1928 roku. Jest więc mało prawdopodobne (moim zdaniem) aby auta z końca roku 1928 miały znaczki BMW... a może się mylę?

3. BMW produkowało model Dixi 3/15 PS DA1 w latach 1928(?) - 1929

4. W latach 1929-1931 powstawała zmodernizowana wersja BMW Dixi 3/15 PS DA 1 oznaczana jako BMW 3/15 PS DA 2.

We wszytkich przypadkach stosowano taką samą ramę, motor i prwdopodobnie zawieszenie. Na fotkach w książkach zauważyłem natomiast, że stosowano różne koła (pełne lub szprychowe).

Ponadto BMW do modelu DA 2 stosowało 6 rodzajów nadwozi.

 

Pomimo braku numeru ramy mam pewien trop. Jest nim tajemnicza (narazie) literka "B" w kółku wybita na ramie. Może dzięki niej czegoś się dowiem? Modele DA 1 oraz DA 2 otrzymywały karoserie wykonywane przez firmę Ambi-Budd w Berlinie (ruiny fabryki można zwiedzać do dzisiaj - znajdują się niedaleko lotniska Tempelhof). Być może litera "B" ma z tą fimą jakiś związek?

 

W środę wrzucę fotki ramy po ocynkowaniu i pomyślę co dalej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo braku numeru ramy mam pewien trop. Jest nim tajemnicza (narazie) literka "B" w kółku wybita na ramie. Może dzięki niej czegoś się dowiem? Modele DA 1 oraz DA 2 otrzymywały karoserie wykonywane przez firmę Ambi-Budd w Berlinie (ruiny fabryki można zwiedzać do dzisiaj - znajdują się niedaleko lotniska Tempelhof). Być może litera "B" ma z tą fimą jakiś związek?

 

W środę wrzucę fotki ramy po ocynkowaniu i pomyślę co dalej :D

 

:jawdrop: To zaczyna brzmieć jak dobra detektywistyczna powieść. I muszę powiedzieć, że wciąga.... :shock: Już nie mogę doczekać się kolejnych "odcinków". :clap:

w oczekiwaniu na zerodwójkę


Pzdr

Justyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnym Automobiliście jest Dixi na rozkładówce. Z krótkim opisem. Tak dla zachęty ... :cool2:

Maciek, MB /8 Club Poland

kiedyś miałem E23 735 '81, E30 318 '85, E36 318is '91, E34 525tds '94 teraz E36 318iAC

NIE MAM DACHU NAD GŁOWĄ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnym Automobiliście jest Dixi na rozkładówce. Z krótkim opisem. Tak dla zachęty ... :cool2:

To miło jutro zakupie gazetę:)

Co do zachęty... jak robię coś przy aucie to nie potrzebuję żadnych zachęt. Bardziej czasu i kasy. Jak powiedział mój kolega: "moją największą jazdą w życiu jest... jazda samochodem".

 

 

 

W ostatniej chwili dowiedziałem się, że nie warto ocynkowywać tak filigranowej ramy ponieważ może ulac wygjęciu. Odebrałem ją więc z cynkowni (oczywiście stała nie przykryta i cała zrudziała) a natepnie po 4 godzinach walki z rdzawym nalotem pomalowałem ją hammeritem. Najpierw na srebrno. Za parę dni pomaluję ją na czarno ponieważ w takim cyklu malowania widać miejsca które ewentualnie nie zostały dokładnie pomalowane.

 

Dziś z kolej dostałem od poprzedniego właściciela (w ramach ceny) resztę części od zawiesznia. Zwymiarowałem także dwa brakujące wahacze.

 

Nabyłem także koło kierownicy (samą szprychę), dżwigienkę ręcznego gazu oraz dźwigienkę zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu wraz z podstawką. Elementy nie są oryginalne ale wykonane bardzo profi.

Jutro zakupię odpowiednie drewno i postaram się przez weekend wykonać kierownicę.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img66.imageshack.us/img66/1901/dscn16716fb.jpg

 

Kupiłem także coś takiego:

http://img459.imageshack.us/img459/4852/dscn16732pl.jpg

Pewnie się przyda :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powiedział mój kolega: "moją największą jazdą w życiu jest... jazda samochodem".

Brawa dla kolegi :clap: piękny tekst.

 

Z tym cynkowanie ramy to faktycznie ryzyko zmiany geometrii istnieje. Zacna firma Land Rover nie cynkowała ram swoich samochodów, tłumacząc to właśnie w ten sposób - ryzyko wygięcia. Ala z tego co wiem, już robią w Anglii zamienniki ocynkowane. Tyle, że to troszkę grubsze jest :)

 

Zastanów się jeszcze nad tym hammerite'm - to jest farba na rdzę. Nie wiem, czy nie lepiej by było polakierować proszkowo?

 

Gratuluję!!!!!!! Piękne wyzwanie :cool2:

Maciek, MB /8 Club Poland

kiedyś miałem E23 735 '81, E30 318 '85, E36 318is '91, E34 525tds '94 teraz E36 318iAC

NIE MAM DACHU NAD GŁOWĄ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie powiem tylko,że jestem pełen podziwu i wielkiego uznania to co Robert robi, wskrzeszając pojazd do którego trzeba wiele wyrzeczeń i cierpliwości, ale z tego co widzę on bardzo lubi historie :)

Robert moje gratulacje dla twojego wyzwania i życzę Ci powodzenia w pracach oraz czekamy na przebieg tych prac i ich zakończenia.

Edytowane przez Pawello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się jeszcze nad tym hammerite'm - to jest farba na rdzę. Nie wiem, czy nie lepiej by było polakierować proszkowo?

 

Zastanawiałem się ale mam dosyć "fachowców":)

 

 

Po piaskowaniu pomalowałem ramę dwa razy hammeritem. Drugi raz na czarno - podobno takie były w oryginale. Później zapsikam łączenia profili jakimś woskiem... tak dla pewności.

http://img152.imageshack.us/img152/497/rama2lq.jpg

 

 

W celu wykonania kierownicy zakupiłem deskę z buku parzonego. Jest lekko czerwonawa więc pewnie będzie ładnie wyglądać.

http://img152.imageshack.us/img152/329/kier10gc.jpg

 

Kierownicę wykonam z 4 kawałków deski:

http://img152.imageshack.us/img152/3/kier22sg.jpg

 

Szprychę kierownicy wygładziłem pilnikiem o gradacji 150 a następnie papierem ściernym 240... skończę na gradacji 2500 i paście polerskiej.

Oto efekt 10 godzin pracy:

http://img208.imageshack.us/img208/1382/kier30eb.jpg

Jeszcze jakieś 7-8 godzin i kierownica będzie gotowa :D

Na koniec pomaluję ją lakierem bezbarwnym do łodzi.

 

Wyjaśniła się także historia literki "B" na ramie - oznacza ona, że została wyprodukowana (rama oczywiście) przez firmę BMW. Dowiedziałem się także, że rama pasuje do modelu BMW DA3 Wartburg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jakieś 7-8 godzin i kierownica będzie gotowa :D

Raczej 17-18:)

 

Trzy godziny zajęło mi polerowanie szprychy... nie wiem jak wyglądała fabryczna (moja to wierna kopia) ale myślę, że po odlaniu była polerowana... pewnie nie na lustro dlatego nie robiłem z niej elementu (prawie) chromowanego:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img438.imageshack.us/img438/5269/dscn17003sa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czterech półokrągłych kawałków drewna można zrobić cztery bumerangi, ognisko albo grilla a nie kierownicę do bmw.

 

Ponownie pojechałem do tartaku i nabyłem dwie nowe deski z jesionu (tak dla odmiany:))... poza tym akurat nie było już buku parzonego. Następnie zleciłem stolarzowi aby wykonał z nich dwie deseczki o wymiarach 40 na 40 cm i grubości 1,4 cm. Musiał je skleić ponieważ nie są produkowane takie szerokie deski z jesionu.

Następnie odmierzyłem i wyciąłem z nich wyżynarką dwa kółka a dłutem wykonałem zagłebienia na szprychę.. Przy pomocy pilnika wyprofilowałem odpowiednie kształty w miejscach gdzie szprycha kierownicy łączy się z drewnem. Teraz pozostaje jedynie skleić całość i nadać kierownicy (przy pomocy pilnika i papieru ściernego) właściwy wygląd. Na koniec bejcowanie (sosną oregońską) i lakierowanie.

 

aaaaaaaa jeszcze jedna uwaga - nie róbcie nigdy kierwnicy z jesionu... nawet jedna jego deska może mieć dwa kolory i dwie rózne twardości...

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img503.imageshack.us/img503/5726/dscn17101kk.jpg

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img504.imageshack.us/img504/9139/dscn17138fr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez weekend deska z jesionu powoli zaczęła przypominać kierownicę :D

Oto przebieg prac:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img475.imageshack.us/img475/5957/dscn17180bn.jpg

 

Przy okazji okazało się, że do slejenia kierownicy potrzebnych jest co najmniej 6 stolarskich ścisków... Kierownicę skleiłem klejem typu wikol firmy Henkel

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img475.imageshack.us/img475/1364/dscn17211zg.jpg

 

Postanowiłem także zmechnizować nieco prace... w tym celu zastosowałem papier ścierny i wiertarkę.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img268.imageshack.us/img268/5379/dscn17280ro.jpg

 

Tak wygląda kierownica w chwili obecnej:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img356.imageshack.us/img356/5898/dscn17307ce.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.