Skocz do zawartości

Opony - czy musza byc runflaty


roseng

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Tak ale na rof bedzie mniejsza skutecznosc bo opona nie tlumi nic.

Wszystkie tuleje zawieszenia z rof zużywają się przynajmniej 2x szybciej na naszych drogach.

Doswiadczenie serwisowe wyglada tak.

M3 e92 jezdzace na zwyklych oponach mimo ze ma wiecej elementow plywajacych po 100-120tys km w polsce nie ma praktycznie nic do wymiany zero luzu auta jezdza jak nowe.

E92 zwykle m pakiet na 19" 100tys km+ w polsce i zuzycie wykazuje praktycznie wszystko wahacze tyl, wahacze przod, poduszki amortyzatorow "slychac" a nawet tuleje tylnej belki/sanek czesto maja nadmierny luz, elementy plywajace nie istnieja sa do natychmiastowej wymiany bo auto myszkuje i jadac czuc ze auto jest takie "wyklepane".

To co pisalem wyżej to nie domysły to obserwacje po serwisie i jeździe testowej kilku sztuk m3 e92 i kilkunastu zwyklych e92 z rof gdzie wymienia sie z powodu zuzycia elementy , które są praktycznie wieczne na zwykłych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam obecnie Goodyear Excellence 245/45/18 w ROF oczywiście i zastanawiam się nad ich sprzedażą, bo ostro mi zjechało zewnętrzną część lewej przedniej opony. Aż wygładziło ją.... Jest to oponka, która dostała w kość przez bijące tarcze hamulcowe, które obecnie są wymienione, no ale mimo wszystko nierównomiernie zużyta opona pozostała.

 

Planuję wymianę tych gum, tylko teraz mam dylemat czy wziąć Continental SportContact 3 z ROF, mimo że konstrukcja opony jest już dość stara, czy wybrać o wiele nowsze SportContact 5, ale wtedy pożegnać się z ROF...

 

Z własnego doświadczenia co mi ciekawego powiecie? :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Goodyear EfficientGrip i jestem zadowolony - są cichutkie.

Kupiłem na fabrycznych zimowych Dunlopach przy przebiegu 28kkm i myślałem, że to kwestia napędu na tył+moment obrotowy dieselka, bo na mokrym asfalcie włączało esp , a to po prostu gumy były kiepskie na tyle. Śmiesznie, bo patrząc na nie z boku, myślałem, że jeszcze sezon przejadą, ale podczas wymiany cały środek opon (10-12cm) był zdarty właściwie na łyso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@nazwaUzytkownika , z tego co piszesz wygląda, że kupiłeś auto z programu PS.

F10 w tym programie z reguły wychodziły fabrycznie na zimowych Dunlopach, które często nie były zmieniane przez cały przebieg 2x.000 km (to typowy przebieg dla aut z programu PS) - łącznie z okresem letnim :shock: i na tych oponach trafiały później do dalszej sprzedaży u dealerów.

Dlatego sporo 5er z tego programu ma zjechane opony.

 

Natomiast BTW co do opon, o których wspomniałeś - Dunlop WinterSport 3D to jest doskonała opona zimowa. Oczywiście jak nie jest łysa :wink:

 

Planuję wymianę tych gum, tylko teraz mam dylemat czy wziąć Continental SportContact 3 z ROF, mimo że konstrukcja opony jest już dość stara, czy wybrać o wiele nowsze SportContact 5, ale wtedy pożegnać się z ROF

Heh, miałem miesiąc temu dokładnie ten sam dylemat :)

Auto fabrycznie kupiłem na Continental SportContact 3 ROF i jeździło mi się na nich super, nigdy nie narzekałem na brak komfortu. Dlatego na lato ponownie kupiłem ten sam model opon.

Nie wiem na ile SportContact 5 mogą być lepsze, pewnie gdyby była dostępna wersja ROF zdecydowałbym się na nowszy model (choć nie zawsze nowszy model jest lepszy - w przypadku Conti przykładem jest zimówka 830P, dużo gorsza niż starsza 830).

W każdym razie SportContact 3 jest udanym modelem Conti, a ja akurat należę do zwolenników ROF :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziś pisałem już w jednym temacie Continental - strasznie szybki się zużywa kiedyś miałem na jakimś aucie to była masakra jakaś

Może napisz przynajmniej jaki model tego Continentala, bo powyższe za dużo informacji nie wnosi.

W F11 na Conti SportContact 3 ROF zrobiłem 3 sezony (rocznie jeżdżę ok. 20.000km), jak wymieniałem zostało 4mm bieżnika.

W F20 na Conti WinterContact TS790 ROF aktualnie jest po 3 sezonie i spokojnie przejeździ jeszcze 4-ty (to auto robi ok. 15.000km rocznie).

 

Więc moim zdaniem zużycie jest normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W związku z tym że kończą mi się opony i będę kupował nowy komplet, mam pytanie, czy ktoś z Was jeżdzi na oponach Falken Azenis FK 453 ROF w rozmiarze 19 mieszanym ? Jakieś opinie? Spostrzeżenia ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym że kończą mi się opony i będę kupował nowy komplet, mam pytanie, czy ktoś z Was jeżdzi na oponach Falken Azenis FK 453 ROF w rozmiarze 19 mieszanym ? Jakieś opinie? Spostrzeżenia ?

Ja jeżdżę od tego sezonu w rozmiarze 225/45/18 non rof w indeksie prędkości Y na modelu F30.

Kupiłem je za namową wulkanizatora oraz poprzednich doświadczeń z tą marką.

Na tą chwilę przejechałem na nich 3000 km i mogę parę słów napisać:

Plusy:

- wygląd bieżnika,

- wyciszenie,

- tłumienie,

- hamowanie na mokrym jak i na suchym,

- stabilna jazda w deszczu (nawet przy wyższych prędkościach niż 140 km/h),

- nie zrywa przyczepności przy dynamicznym ruszaniu,

- jakość produktu do ceny - opona nie wygląda tandetnie.

 

Minusy:

- na tą chwilę brak....jedynie co to jako opona nowa (po montażu)przez kilkanaście kilometrów musi się ułożyć ponieważ (odnosze wrażenie) że była zbyt twarda...

 

Ogólnie polecam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Pierwszy raz w życiu mam opony RSC zimowe, które dostałem z zakupionym autem.

 

Minus: sa mega glosniejsze.

Różnice nawet słychać w mieście przy 60km/h. Ledwo wyjechałem od wulkanizatora i już zwróciło mi to uwagę. Na trasie nawet zacząłem myśleć czy mi łożyska nie szumią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A sprawdzałeś czy nie są wyząbkowane?

Bo ten model opony jest raczej cichy, nawet w wersji RunFlat, ale jest też podatny na ząbkowanie...

A wyząbkowane opony potrafią być bardzo głośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pierwszy raz słyszę o tej metodzie czy chodzi o to ??

 

 

Jak tak to może i warto mieć jak się nie ma "RAN FLAKÓW"

 

Takie podobne zestawy, dodatkowo z nabojem "pompującym" wozi się jako "dojazdówka" w motocyklu jak się nie chce utknąć na za..piu z flakiem, z wiadomych względów bez koła zapasowego. Tyle, że w moto jest to doraźna naprawa, żeby zachować mobilność, a przebita opona i tak jest do wymiany. Plus jest taki, że felga nie jest zalepiona mazią.

 

A co do RFa, kiedy ostatni raz zmienialiście koło na poboczu (nie mając RF)? Bo ja ostatni raz jakieś 10 lat temu, a przejechałem od wtedy jakieś ponad 300 tys.

W innych nielicznych przypadkach, nawet jak miałem "gwoździą" to tylko lekko ubywało i spokojnie dojechałem do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja przez ostatnie lata gwoździa nie miałem nigdy.

Ale kilka razy wymieniałem opony z uwagi na "wybulenie" brzegu opony, po zaliczeniu jakiejś dziury...

 

ROF w tym kontekście mają tą zaletę, że rant jest bardzo mocny - i dużo trudniej złapać "gulę" na boku opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.