Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak ale na rof bedzie mniejsza skutecznosc bo opona nie tlumi nic.

Wszystkie tuleje zawieszenia z rof zużywają się przynajmniej 2x szybciej na naszych drogach.

Doswiadczenie serwisowe wyglada tak.

M3 e92 jezdzace na zwyklych oponach mimo ze ma wiecej elementow plywajacych po 100-120tys km w polsce nie ma praktycznie nic do wymiany zero luzu auta jezdza jak nowe.

E92 zwykle m pakiet na 19" 100tys km+ w polsce i zuzycie wykazuje praktycznie wszystko wahacze tyl, wahacze przod, poduszki amortyzatorow "slychac" a nawet tuleje tylnej belki/sanek czesto maja nadmierny luz, elementy plywajace nie istnieja sa do natychmiastowej wymiany bo auto myszkuje i jadac czuc ze auto jest takie "wyklepane".

To co pisalem wyżej to nie domysły to obserwacje po serwisie i jeździe testowej kilku sztuk m3 e92 i kilkunastu zwyklych e92 z rof gdzie wymienia sie z powodu zuzycia elementy , które są praktycznie wieczne na zwykłych oponach.

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mam obecnie Goodyear Excellence 245/45/18 w ROF oczywiście i zastanawiam się nad ich sprzedażą, bo ostro mi zjechało zewnętrzną część lewej przedniej opony. Aż wygładziło ją.... Jest to oponka, która dostała w kość przez bijące tarcze hamulcowe, które obecnie są wymienione, no ale mimo wszystko nierównomiernie zużyta opona pozostała.

 

Planuję wymianę tych gum, tylko teraz mam dylemat czy wziąć Continental SportContact 3 z ROF, mimo że konstrukcja opony jest już dość stara, czy wybrać o wiele nowsze SportContact 5, ale wtedy pożegnać się z ROF...

 

Z własnego doświadczenia co mi ciekawego powiecie? :p

Opublikowano

Ja kupiłem Goodyear EfficientGrip i jestem zadowolony - są cichutkie.

Kupiłem na fabrycznych zimowych Dunlopach przy przebiegu 28kkm i myślałem, że to kwestia napędu na tył+moment obrotowy dieselka, bo na mokrym asfalcie włączało esp , a to po prostu gumy były kiepskie na tyle. Śmiesznie, bo patrząc na nie z boku, myślałem, że jeszcze sezon przejadą, ale podczas wymiany cały środek opon (10-12cm) był zdarty właściwie na łyso.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@nazwaUzytkownika , z tego co piszesz wygląda, że kupiłeś auto z programu PS.

F10 w tym programie z reguły wychodziły fabrycznie na zimowych Dunlopach, które często nie były zmieniane przez cały przebieg 2x.000 km (to typowy przebieg dla aut z programu PS) - łącznie z okresem letnim :shock: i na tych oponach trafiały później do dalszej sprzedaży u dealerów.

Dlatego sporo 5er z tego programu ma zjechane opony.

 

Natomiast BTW co do opon, o których wspomniałeś - Dunlop WinterSport 3D to jest doskonała opona zimowa. Oczywiście jak nie jest łysa :wink:

 

Planuję wymianę tych gum, tylko teraz mam dylemat czy wziąć Continental SportContact 3 z ROF, mimo że konstrukcja opony jest już dość stara, czy wybrać o wiele nowsze SportContact 5, ale wtedy pożegnać się z ROF

Heh, miałem miesiąc temu dokładnie ten sam dylemat :)

Auto fabrycznie kupiłem na Continental SportContact 3 ROF i jeździło mi się na nich super, nigdy nie narzekałem na brak komfortu. Dlatego na lato ponownie kupiłem ten sam model opon.

Nie wiem na ile SportContact 5 mogą być lepsze, pewnie gdyby była dostępna wersja ROF zdecydowałbym się na nowszy model (choć nie zawsze nowszy model jest lepszy - w przypadku Conti przykładem jest zimówka 830P, dużo gorsza niż starsza 830).

W każdym razie SportContact 3 jest udanym modelem Conti, a ja akurat należę do zwolenników ROF :mrgreen:

Opublikowano
Hmm.. No i mam dylemat. Pewnie też pozostanę przy ROF-ach.. Mimo wszystko możliwość jazdy nawet po przebiciu kusi, a w zestawy naprawcze średnio wierzę. Z drugiej strony komfort na SportContact 5 na pewno bez porównania.. :/
Opublikowano
Miałem Conti Sport Contact 5 w Hondzie Accord. Miała niezbadane pokłady przyczepności ale bardzo szybko sie zużywała. Komfort rownież był na niej bardzo wysoki.
Opublikowano

Witam, planuję rozstać się z moimi rof, planuję Pirelli P Zero Nero GT 245/45/18.04 , chcę poprawić komfort maksymalnie. Czy ktoś jezdzi na takich?

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dziś pisałem już w jednym temacie Continental - strasznie szybki się zużywa kiedyś miałem na jakimś aucie to była masakra jakaś
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziś pisałem już w jednym temacie Continental - strasznie szybki się zużywa kiedyś miałem na jakimś aucie to była masakra jakaś

Może napisz przynajmniej jaki model tego Continentala, bo powyższe za dużo informacji nie wnosi.

W F11 na Conti SportContact 3 ROF zrobiłem 3 sezony (rocznie jeżdżę ok. 20.000km), jak wymieniałem zostało 4mm bieżnika.

W F20 na Conti WinterContact TS790 ROF aktualnie jest po 3 sezonie i spokojnie przejeździ jeszcze 4-ty (to auto robi ok. 15.000km rocznie).

 

Więc moim zdaniem zużycie jest normalne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W związku z tym że kończą mi się opony i będę kupował nowy komplet, mam pytanie, czy ktoś z Was jeżdzi na oponach Falken Azenis FK 453 ROF w rozmiarze 19 mieszanym ? Jakieś opinie? Spostrzeżenia ?
Opublikowano
W związku z tym że kończą mi się opony i będę kupował nowy komplet, mam pytanie, czy ktoś z Was jeżdzi na oponach Falken Azenis FK 453 ROF w rozmiarze 19 mieszanym ? Jakieś opinie? Spostrzeżenia ?

Ja jeżdżę od tego sezonu w rozmiarze 225/45/18 non rof w indeksie prędkości Y na modelu F30.

Kupiłem je za namową wulkanizatora oraz poprzednich doświadczeń z tą marką.

Na tą chwilę przejechałem na nich 3000 km i mogę parę słów napisać:

Plusy:

- wygląd bieżnika,

- wyciszenie,

- tłumienie,

- hamowanie na mokrym jak i na suchym,

- stabilna jazda w deszczu (nawet przy wyższych prędkościach niż 140 km/h),

- nie zrywa przyczepności przy dynamicznym ruszaniu,

- jakość produktu do ceny - opona nie wygląda tandetnie.

 

Minusy:

- na tą chwilę brak....jedynie co to jako opona nowa (po montażu)przez kilkanaście kilometrów musi się ułożyć ponieważ (odnosze wrażenie) że była zbyt twarda...

 

Ogólnie polecam :mrgreen:

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Powiem wam tak zakupiłem opony bieżnikowane na zimę super ciche dostałem 5 lat gwarancji jestem zadowolony a latam trasy 1200 km co 2 tygodnie.Pozdrawiam
Opublikowano
A ja mam pytanie ciut poboczne. Zakupiłem zimówki do nowego nabytku. Zwykłe nie runflaty. Pytanie po wymianie wystarczy zakodować ciśnienie z pozycji komputera czy coś jeszcze muszę zrobić ? Proszę o wyrozumiałość to moje pierwsze BMW ;)
Opublikowano

Pierwszy raz w życiu mam opony RSC zimowe, które dostałem z zakupionym autem.

 

Minus: sa mega glosniejsze.

Różnice nawet słychać w mieście przy 60km/h. Ledwo wyjechałem od wulkanizatora i już zwróciło mi to uwagę. Na trasie nawet zacząłem myśleć czy mi łożyska nie szumią.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwszy raz w życiu mam opony RSC zimowe, które dostałem z zakupionym autem.

Jaki model?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A sprawdzałeś czy nie są wyząbkowane?

Bo ten model opony jest raczej cichy, nawet w wersji RunFlat, ale jest też podatny na ząbkowanie...

A wyząbkowane opony potrafią być bardzo głośne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pierwszy raz słyszę o tej metodzie czy chodzi o to ??

 

 

Jak tak to może i warto mieć jak się nie ma "RAN FLAKÓW"

 

Takie podobne zestawy, dodatkowo z nabojem "pompującym" wozi się jako "dojazdówka" w motocyklu jak się nie chce utknąć na za..piu z flakiem, z wiadomych względów bez koła zapasowego. Tyle, że w moto jest to doraźna naprawa, żeby zachować mobilność, a przebita opona i tak jest do wymiany. Plus jest taki, że felga nie jest zalepiona mazią.

 

A co do RFa, kiedy ostatni raz zmienialiście koło na poboczu (nie mając RF)? Bo ja ostatni raz jakieś 10 lat temu, a przejechałem od wtedy jakieś ponad 300 tys.

W innych nielicznych przypadkach, nawet jak miałem "gwoździą" to tylko lekko ubywało i spokojnie dojechałem do naprawy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja przez ostatnie lata gwoździa nie miałem nigdy.

Ale kilka razy wymieniałem opony z uwagi na "wybulenie" brzegu opony, po zaliczeniu jakiejś dziury...

 

ROF w tym kontekście mają tą zaletę, że rant jest bardzo mocny - i dużo trudniej złapać "gulę" na boku opony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.