Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz mieć ponad 200 tysięcy przejechane i nie będziesz dolewał grama oleju miedzy wymianami.
Krzysztof
Opublikowano

Nie dolewam nic, a mam już olej prawie na wykończeniu.

 

BTW widzę, że kolega zmienia obiekt westchnień. I caŁe szczęście.

Opublikowano
Nie dolewam nic, a mam już olej prawie na wykończeniu.

 

BTW widzę, że kolega zmienia obiekt westchnień. I caŁe szczęście.

 

 

Tak :lol: Robiąc 10-11tkm rocznie - tylko benzyna! Problem w tym ze kombi jest z tym silnikiem, w manualu i pełnym wyposażeniu i w sensownej cenie z rocznika 2004 - 2005, prawie niedostępny na rynku wtórnym. Owszem można kupić za 25 000 euro, ale diesel z pełnym wyposażeniem i tym samym przebiegiem +/- 70 000 km kosztuje 22 000 euro. Innymi słowy różnica w zakupie BMW między PB a ON to 3 - 4000 euro, a to może z powodzeniem pokryć ewentualną naprawę wtrysków i turbiny, choć wcale nie musi. Ale 330i jest z kolei na starcie bardziej przewidywalny i przez następne 5 lat eksploatacji powinienem spać spokojnie. To co znalazłem, ale cena kosmiczna ( trzeba jeszcze doliczyć akcyzę :mad2: )- chyba. TU

Opublikowano

sporo użytkowników M54 z których znam dolewa olej,

popytaj na PW, z tego co widze ok. 1L n 3000-5000 km

 

pytanie do Jakuba, na jakim oleju jeżdzisz ?

i co ile robisz wymiane?

Opublikowano
Możesz mieć ponad 200 tysięcy przejechane i nie będziesz dolewał grama oleju miedzy wymianami.

ja nie dolewam , wymieniam co 15tyś km , mam 270tyś zrobione no i diesel co niby powinien więcej wypić oleju jak benzyniak

Opublikowano
Możesz mieć ponad 200 tysięcy przejechane i nie będziesz dolewał grama oleju miedzy wymianami.

ja nie dolewam , wymieniam co 15tyś km , mam 270tyś zrobione no i diesel co niby powinien więcej wypić oleju jak benzyniak

 

miałem 3 diesle BMW i żaden nie wymagał dolewek, a dlaczego diesel powinien brać więcej oleju niż benzyna? bo się nie znam, ale wg moje doświadczenia w BMW jest odwrotnie,

Opublikowano

Witam

 

zent, za takie pieniądze, jak to e46 z mobile, to spokojnie kupisz już bardzo fajne e60...

Uważam,że cena jest mocno przesadzona, chyba, że interesuje Cię tylko seria 3... :roll:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Witam

 

zent, za takie pieniądze, jak to e46 z mobile, to spokojnie kupisz już bardzo fajne e60...

Uważam,że cena jest mocno przesadzona, chyba, że interesuje Cię tylko seria 3... :roll:

 

Pozdrawiam

 

 

Zgadzam się, choć e60 to już za duża buda do tego silnika i nie wiem czy mi się podoba, z drugiej strony e90 zaczynają się od 32t euro :jawdrop: i są droższe od serii 5, nie widzieć dlaczego. Chce mieć pewny wóz, nie bity, bdb techniczne na 5 lat, bo wrzucam w środki trwałe na firmę. Snobem nie jestem i nie muszę mieć najnowszej stylistyki nadwozia :)

Opublikowano
SERIA 3 przechodzi wcześniej lifting jak seria 5 ale model E90 jest o 2 lata młodszy :mrgreen: , tak samo było z modelem E39 niby klasa wyżej a ceny jak widać , wiadomo,że co klasa w górę tym dłuższa pordukcja bo już model np 7 produkowany jest 7 lat
Opublikowano
Witam

 

zent, za takie pieniądze, jak to e46 z mobile, to spokojnie kupisz już bardzo fajne e60...

Uważam,że cena jest mocno przesadzona, chyba, że interesuje Cię tylko seria 3... :roll:

 

Pozdrawiam

 

za takie pieniądze to fajnego e60 będzie, oczywiście jeżeli komuś nie przeszkadza kosmiczny przebieg :lol: :lol: :lol:

Opublikowano
sporo użytkowników M54 z których znam dolewa olej,

popytaj na PW, z tego co widze ok. 1L n 3000-5000 km

 

pytanie do Jakuba, na jakim oleju jeżdzisz ?

i co ile robisz wymiane?

 

Castrol 0w30, wymiana wedŁug wskazań komputera.

 

Tylko ja w przeciwieństwie do dentysty, częściej jeżdżę delikatnie niż "ostro"

Opublikowano

Jako, że jest to mój pierwszy post, to witam serdecznie Szacowne Grono użytkowników tego forum jak i tej marki samochodów. Ale czas na konkrety.

Mam 330i touring z marca 2004. Kupiony w niemczech w lipcu 2007 z przebiegiem 94000 km. Obecnie ma przejechane 132000 km. Wszystkie serwisy olejowe robione w ASO co 25000 km na oleju 0W30. Dolewam 1l/10kkm. Nie jestem tym zachwycony, może taki urok tego silnika. W każdym razie nie jest to tragedia, jedynie trzeba o tym pamiętać.

Opublikowano
jak bym sie uparł to litr też doleję ale zejdzie do dolnej kreski i już jest blisko wymiany więc nie dolewam , zresztą przy moim przebiegu 270tyś km musi coś spalić oleju
Opublikowano
Jako, że jest to mój pierwszy post, to witam serdecznie Szacowne Grono użytkowników tego forum jak i tej marki samochodów. Ale czas na konkrety.

Mam 330i touring z marca 2004. Kupiony w niemczech w lipcu 2007 z przebiegiem 94000 km. Obecnie ma przejechane 132000 km. Wszystkie serwisy olejowe robione w ASO co 25000 km na oleju 0W30. Dolewam 1l/10kkm. Nie jestem tym zachwycony, może taki urok tego silnika. W każdym razie nie jest to tragedia, jedynie trzeba o tym pamiętać.

 

Trochę dużo jak na dolewki, chyba że bardzo szybko jeździsz, a wtedy to nawet turbo diesel weźmie tyle oleju. Ja w październiku planuję zakup takiego modelu, ale mało jest go w ogłoszeniach, a te w salonach autoryzowanych są ubogo wyposażone :( Jak trafiłeś na swoj nabytek, jest z prywatnych rąk?

Opublikowano
Jako, że jest to mój pierwszy post, to witam serdecznie Szacowne Grono użytkowników tego forum jak i tej marki samochodów. Ale czas na konkrety.

Mam 330i touring z marca 2004. Kupiony w niemczech w lipcu 2007 z przebiegiem 94000 km. Obecnie ma przejechane 132000 km. Wszystkie serwisy olejowe robione w ASO co 25000 km na oleju 0W30. Dolewam 1l/10kkm. Nie jestem tym zachwycony, może taki urok tego silnika. W każdym razie nie jest to tragedia, jedynie trzeba o tym pamiętać.

 

Trochę dużo jak na dolewki, chyba że bardzo szybko jeździsz, a wtedy to nawet turbo diesel weźmie tyle oleju. Ja w październiku planuję zakup takiego modelu, ale mało jest go w ogłoszeniach, a te w salonach autoryzowanych są ubogo wyposażone :( Jak trafiłeś na swoj nabytek, jest z prywatnych rąk?

 

Nigdy nie będziesz wiedział ile samochód połknie oleju dopóki nie zaczniesz go eksploatować. Podobno BMW dla nowych samochodów podaje 0,7l/1kkm jako wartość akceptowalną (wyczytałem to w jakimś Auto Świecie). Według minie jest to wartość grubo przsadzona. Mój połyka tyle ile podałem i muszę to zaakceptować.

Staram się jeźdić raczej przepisowo, lubię od czasu do czasu mocno sobie przyspieszyć (oczywiście nie przekraczając zbytnio dozwolonych przędkości), bo to mnie kręci. :twisted2: Zresztą po to kupiłem 3 litry w benzynie.

Auto znalazłem na mobile.de. Historia zakupu jest długa i powiem szczerze nie za bardzo chce mi się rozpisywać. Powiem tylko, że kupiłem go od handlarza w Monachium, a ten kupił go w salonie we Frankfurcie. Auto miało jednego właściciela, było bezwypadkowe, miało pełną historię serwisowania i autentyczny przebieg. Jesli chodzi o wyposażenie, to w stosunku do tego którego ogłądałem w Twoim linku brakuje: xenonów, napędu na 4 koła, nagłośnienia harmana, szyberdachu i M-pakietu. Reszta jest, łącznie z telefonem.

Opublikowano

Ja również dolewam oleju,tak mniej wiecej 1l na 7000 km.

Niestety :mad2:

I uważam,ze jest to zbyt dużo :(

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano

Jakos wszyscy mnie straszycie tym olejem zeby te roczniki tak braly ?

Ja mam e 36 1,6 i i przebieg 206 000 i chyba musze sie zaliczac jak narazie do szczesliwcow bo niemusze "pilnowac " oleju jakos do wymiany lyknie 150 g a autko warte tylko ok 2000e a nie 20 000 e

a chcialem cos nowszego :( :duh:

SHEL HELIX to moj albo kazdy ALE TYLKO ZACHODNI !!! ZADNEJ POLSKIEJ PODROBY

Opublikowano
trochę to dziwne, że aż tyle oleju łyka, ja mam 3.0 z 2001 4x4, 100% jazdy po mieście, często go cisne a oleju nie ubywa, zakładając, że u wszystkich silnik jest w 100 % sprawny hmmm może zależy to jeszcze od oleju w silniku ja mam 0w-30 castrol ( cena tego oleju to :shock: w ASO zaplaciłem ponad 75 zł za 1l, jest to chyba najdroższy olej castola i wogóle jeden z najdrozszych olejów, nawet ten stosowany do wersji M 10w-60 jest znacznie tańszy, ma ktośmoże teorie dlaczego?), ale zastanawiam się czy nie zmienić na olej o większej gęstości :roll:
Opublikowano
Dentysta dlaczego chcesz zmieniać na gęstszy olej ? Z tym jest coś nie tak czy po prostu chodzi tylko o chęć sprawdzenia ? Bo właśnie miałem zamiar przy następnej okazji zalać tego 0w 30 ale nie wiem czy na pewno warto ;)
Opublikowano
Z tego co mi wiadomo silniki M54 lubią wypić trochę oleju i jest to dla nich norma. Znajomy w 330ci musi się liczyć z dolewką ok litra na 10tys km. Ja i mój kumpel nie dolewamy nic a mamy pod maską M52TU.
Opublikowano
A komputer pokładowy informuje o zbyt niskim poziomie oleju, czy trzeba wyrobić sobie nawyk zaglądania pod maskę? Szczerze mówiąc nie podoba mi się to, w moim 19-letnim golfie 2 1.6 gtd irytują mnie dolewki ( 1L na 2000 km), a jak mam się przesiąść na 3 letni samochód z wyższej półki oczekiwałem ze bedę mniej zaangażowany w lustrację silnika i osprzętu :roll:
Opublikowano

ponoć te silniki czesto lubią sobie pobrać,

mozńa by sprobować najpierw wymienic filtr odmy,

później eentualnie przejść na 10W60 ten co leją do M-ki,

choć jeżeli to nie jest więcej niż 1 litr na 3000 - 4000 km to w ogóle szkoda zapędzać się w koszty z kombinacjami bo moze byc tak że ani kasy ani efektu nie będzie,

Opublikowano
Dentysta dlaczego chcesz zmieniać na gęstszy olej ? Z tym jest coś nie tak czy po prostu chodzi tylko o chęć sprawdzenia ? Bo właśnie miałem zamiar przy następnej okazji zalać tego 0w 30 ale nie wiem czy na pewno warto ;)

 

może źle się trochę wyraziłem, chodzi mi o większy zakres myślę troche o 10w-60 ale nie wiem czy ten akurat nie jest za gęsty, więc albo 0w-40 castrol albo 5w-50 Mobil 1,

tu jest ciekawa lektura

http://www.satfilm.net.pl/~szatynbury/oleje.pdf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.