Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam pytanko słyszałam ze do mojego typu silnika nie powinno sie lać mineralnego obecnie jeżdze na Mobil Super M 15,140. czy moge zmienic na inny tzn syntetyk?? (auto ma juz 14 lat, przebieg okolo 223000) Czy nie wywoła to żadnej szkody?? A może lepiej tego nie robić??
Opublikowano
stary nie lej od razu z mienerała syntetyka, jak coś zmień lepiej na dobry półsyntetyk ja jeźdze na mkbil 10/w40 i jest okej, chociaz pewnie w pełni syntetyczny byłby nieo lepszy zwłaszcza zimą ale boje sie zalac jeździ dobrze na polsyntetyku nie bierze więc nie kombinuje nic
Opublikowano
Droga pani moze pani wlać póz syntetyk i nić się nie stanie bo z taki silnikiem jaki pani ma nie powinno się jedzić na mineralnym :D
Opublikowano
stary nie lej od razu z mienerała syntetyka, jak coś zmień lepiej na dobry półsyntetyk ja jeźdze na mkbil 10/w40 i jest okej, chociaz pewnie w pełni syntetyczny byłby nieo lepszy zwłaszcza zimą ale boje sie zalac jeździ dobrze na polsyntetyku nie bierze więc nie kombinuje nic

Stary nie znam sie na tym:) podałAM symbole bo takie mam na karteczce od wymiany:) Brać nie bierze- jeszcze tego by brakowało -a piszą ze na minerale nie wolno bo popychacze pijdą czy cos tam;)

Opublikowano
Ja ostatnio zalałem syntetyka Castrol 5W40 i narazie jest OK. Wcześniej jeździłem na półsyntetyku 10W40. Moje auto ma więcej przejechane od Twojego i jest z 93r.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Polsyntetyk dla M40 to bezwzgledne minimum. Nie wolno lac do tego silnika mineralnego oleju bo pociagnie to za soba spore koszty (predzej czy pozniej).

Wymien na polsyntetyk i zobacz co sie bedzie dzialo, jak nic to zmien na syntetyk.

Opublikowano
Przepraszam agula883 :oops: za to "stary" nie zauważyłem że mamy na forum takze przedstawicieli płci pieknej i napisałem stary :oops: witam koleżankę z łodzi :) masz racje minerala sie nie zaleca minimum to półsyntetyk :wink:
Opublikowano
Przepraszam agula883 :oops: za to "stary" nie zauważyłem że mamy na forum takze przedstawicieli płci pieknej i napisałem stary :oops: witam koleżankę z łodzi :) masz racje minerala sie nie zaleca minimum to półsyntetyk :wink:

No bez przesady :P

Czesto widuje plec piekna w wieku ok 80 tki jak grzeje mercem ,bmw lub jakas inna furka :shock:

Wracajac do sprawy,po mineralnym zalalem 5w40 a po nim 10 w 60 full syntetyk i nic sie nie dzieje !Auto rocznik 90.

pozdrawiam

Opublikowano

Czym szybciej pozbedziesz sie mineralnego i wlejesz syntetyczny tym lepiej....dla silnika oczywiscie.

Po wymianie oleju, kolejna zmiane wykonaj troche szybciej (po przejechaniu okolo 3000km)

Mniej wiecej tyle czasu powinno wystarczyc aby caly pozostaly szlam mineralnego dobrze wyplukac.

Opublikowano

Witaj witaj kolego z Łodzi :D i oczywiście pozostali koledzy:)

Taki wlasnie mialam zamiar -zmienić na półsyntetyk, a o skutkach opowiem za miesiąc bo mysle, ze będę juz miała termin wymiany

:) Mam tylko nadzieję, że nie stanie sie nic złego!!Pozdrowionka

Opublikowano
belgus chyba 5w40 wlasnie chyba syntetyk

 

Napewno syntetyk bo taki zalałem :)

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Witam czy M43 można zalać minerałem? Jak nie to niestety tak mam zalane(castrol) :mad2: tak mi doradził w sklepie motoryzacyjnym. Przejechałem jakieś 8tyś. Jakie mmogą być tego skutki? :cry2: Czy może nie będzie żadnych? :lol:
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano

Witam

Co za palant doradzil Ci minerala do m43?

Na razie mozesz sie nie martwic :P

Po prostu przy nastepnej wymianie oleju nalej syntetyka i juz.

Pytanie czy ten silnik przed zalaniem chodzil na mineralnym,ale watpie.

pozdrawiam

Opublikowano

wydaje mi się że był to syntetyk po ocenie organoleptycznej :lol: a temu sprzedawcy ja..ka wyrwę słyszałem że nie leje się minerałów ale i mechanik powiedział z Bosh Service:

" Przy 172 tyś spokojnie lej minerał bo ci syntetyk silnik wypłucze"

więc posłuchałem :mad2: i wydeje mi się że po przejechaniu jakichś 5tyś silnik pracuje troszkę głośniej tzn w granicach 3 - 4 tyś obrotów. Może nic się nie stanie bo planuję wymienić za jakieś 2tysiące.

http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
mechanik powiedział z Bosh Service:

" Przy 172 tyś spokojnie lej minerał bo ci syntetyk silnik wypłucze"

Ja mam 300000 na M40 i dalej pełny syntetyk.

A na 10000 km bierze niecałe 0.5l.

Opublikowano
start to naprawde niexle przy 300tys, jak w ogóle tylko bez bajery...spisuje cisie ten silniczek przy 300tys, ponc przy takim przebiegu to juz góra cała do roboty sie powionna nadawac :mad2: chyba przy najblizszej zmianie wleje syntetyk tylko jakis moze gęstszy bo wiem ze sa o roznym stopniu lepkosci, boje sie wycieków i ze bedzie ciekło non stop:( ale zobacze jeszcze
Opublikowano

Do m40 nie zależnie od przebiegu, może być i 500 tyś należy lać tylko i wyłącznie pełny syntetyk 5W40. Ten silnik jest wrazliwy na olej.. jeko konstrukcja posiada problemy ze smarowaniem i tylko maksymalnie żadki olej zapewnia je wrażliwym popychaczom, dźwigniom oraz krzywkom na wałku.

Ja mam na liczniku ponad 220 tyś (a ile jest naprawdę tego nie wie nikt) i leję 5W40. Nie bierze mi nic, fakt faktem górę już robiłem (własnie było jeźdżone na 10w40, był zryty wałek, dźwignie płaskie i popychacze w 2 częściach.) Znam ludzi którzy mają m40 po pierwszym-drugim właścicielu gdzie było lane tylko 5w40. Mają koło 250 tyś i nie słyszeli nigdy o klepiących popychaczach.

 

A takich mechaników którzy mówią 'przy 170 tyś lej minerał' powinno się się zawrócić do szkoły!! Nagar z półsyntetyku i minerału zapycha drobne kanaliki w popchaczach hydrauliczny, szzególnie jest to newralgiczne w m40.

Popychacz który jest zapchany, nie puszcza ciśnienia, przec co krzywka wałka niszczy dźwignie.. a że dźwignia jest twarda, niszczy się również krzywka.... bo popychacz nie popuszcza wtedy gdy powinien.

Opublikowano

A jk sprawa się ma z M43? Mój niestety zalany jest castrolem 15W/40. :mad2: :cry2: przejechałem z 8tyś Czy zmieniać na duch? Czy poczekać do 10tyś?

Może nic się nie stanie jak sądzicie?

http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
W moim przypadku nieswiadom tego czego M40 oczekuje(syntetyka)i za rada poprzedniego wlasciciela ktory lal minerala dalej takowy lalem.Przejechalem na minerale okolo 35tys km no i cala gora byla do zrobienia-walek,dzwigienki,popychacze.Po ich wymianie zalalem 10W-40.Narazie przejechalem 4000km i nic sie nie stalo.Za jakies 2000km zaleje 5W-40.Nie mam zadnych obaw czy cos sie stanie bo przeciez silnik tylko sie ucieszy jak bedzie mial lepszy olej :D
Opublikowano
Wydaje mi sie ze 10W-60 przeznaczony jest dla osob ktore bardzo ostro jezdza,korzystaja z pelnej mocy.Dla przecietnego kierowcy poruszajacego sie po naszych drogach w miare przestrzegajacego przepisy 5W-40 w zupelnosci wystarczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.